Jongeren verwachten gouden bergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Jongeren verwachten gouden bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:33

Wat een generalisatie weer. Weet je wat het is.. de goede studenten zijn naar de dupe van. En nee hoor, die zijn niet de uitzondering. Ik moet mij nu net als wat vriendinnen van mij in alle mogelijke hoeken en gaten wurmen om een tweede studie naast mijn eerste studie te doen zonder in de schulden te komen.. Waarom? Omdat er het beeld is dat studenten niets doen en alles maar krijgen.. Dat is niet mijn ervaring en juist deze personen blijven bestaan. De studenten die wat meer proberen te doen voor hun studie en ook nog hun kamer te kunnen betalen, voor deze personen wordt het alleen maar lastiger. Ik heb juist het gevoel dat er een onwijze prestatiedruk is. Je moet je zaakjes op orde hebben, succesvol zijn, knap en populair, je zaakjes op orde hebben, je baantje, je kamer en hoge cijfers halen.. Hoeveel topics worden er wel niet geopend over welke studiekeuze enzovoorts. Wij werden op school wel geleerd dat je een studie moest doen om je geld mee te verdienen.. De keuze werd juist zo moeilijk omdat men maar bleef pushen over succes, geld enzovoorts. Als je VWO hebt gedaan ben je wel gek als je een HBO wil gaan doen... Natuurlijk zijn er slechte studenten, pretopleidingen ed. maar dan kijk je alleen naar 1 zijde.