Levende dieren aan je sleutelhanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:07

dit bestaat overigens wel al een stuk langer dus ik geloof ook wel dat het echt zo is, je kon de visjes als sleutelhanger ook kopen bij de olympische spelen. Als die bonsai kittens nep zijn vind ik de foto's op die website wel knap gefotoshopt

Jibbel

Re: Levende dieren aan je sleutelhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:09

Dit had ik al eens gezien idd. Wat ik nog belachelijker vind, is dat je tegenwoordig bij de speelgoedwinkel (!!) doosjes kunt kopen om triops te kweken. Op zich wel grappig omdat het een soort wetenschappelijk iets is en die kids er wat van kunnen leren, maar toch..dieren kweken die je koopt in een speelgoedwinkel...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:15

er was trouwens ooit hier is een topic over (vrij jonge) meisjes die konijntjes dood trapten met hakken, nou toen ik het las durfde ik de link al niet meer te openen %)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:52

moonsparkle schreef:
er was trouwens ooit hier is een topic over (vrij jonge) meisjes die konijntjes dood trapten met hakken, nou toen ik het las durfde ik de link al niet meer te openen %)

Dit doen ze ook met kleine hondjes en poesjes en heet "animal crushing" dames met korte rokjes en hoge stiletto hakken trappen de beestjes tot moes...
Dit doen ze omdat er mannen zijn die daar opgewonden van raken 8)7
Ik heb er foto's van gezien en ik kan je vertellen dat het geen prettig gezicht is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:53

Deze sleutelhangers bestaan al weer een paar jaar. Niks nieuws.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:54

moonsparkle schreef:
dit bestaat overigens wel al een stuk langer dus ik geloof ook wel dat het echt zo is, je kon de visjes als sleutelhanger ook kopen bij de olympische spelen. Als die bonsai kittens nep zijn vind ik de foto's op die website wel knap gefotoshopt

De foto's op de website zijn niet gefotoshopt ze hebben voor de foto's wel echt die katjes in de potten gestopt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:55

handig zo een sleutelhanger :j
Kan ik eindelijk mijn pony laten zien waar ik woon :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:55

Asyaa schreef:
Deze sleutelhangers bestaan al weer een paar jaar. Niks nieuws.

Maar dat maakt het er niet minder erg op...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:59

Arrabel schreef:
moonsparkle schreef:

Dit doen ze ook met kleine hondjes en poesjes en heet "animal crushing" dames met korte rokjes en hoge stiletto hakken trappen de beestjes tot moes...
Dit doen ze omdat er mannen zijn die daar opgewonden van raken 8)7
Ik heb er foto's van gezien en ik kan je vertellen dat het geen prettig gezicht is...

Heb ik ook gezien! :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:09

Idioot... maar dit soort dingen ga je helaas niet te stoppen krijgen in dit soort landen...
Daar zijn ze te idioot en egoïstisch voor... evenals onze bio-industrie... alles voor die euroknaller... :r :r :r

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:40

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:52

Arrabel schreef:
Uitspraak van de Dalai Lama:
Citaat:
Men kan het niveau van beschaving van een land meten aan de manier waarop dat land met zijn dieren omgaat.

Hitler was dol op dieren met name op zijn hond :Y) Dan waren de nazi's dus heel beschaafd???? :j .

Ik vind het ook wagelijk hoor die beesten in zo'n sleutelhanger maar je kan ook overdrijven er zijn ook vast wel chinezen die het hier niet mee eens zijn. Je kan niet vanwege een verhaal een heel land of volk gaan veroordelen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:45

Mensen in die landen zijn walgelijk...Opgewonden raken van zulke praktijken?
Jammer dat we dat niet bij hun kunnen laten doen, kijken of ze het nog zo
fijn vinden allemaal.....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:50

liedje89 schreef:
Hitler was dol op dieren met name op zijn hond :Y) Dan waren de nazi's dus heel beschaafd???? :j .

De Nazi's waren hardstikke beschaafd!
be·schaafd bn, bw 1 niet meer in een onontwikkelde natuurstaat verkerend: ~e volken 2 welopgevoed, welgemanierd: ~e manieren
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=beschaafd&lang=nn
Beschaafd in de uitspraak van de Dalai Lama slaat op hoe ontwikkeld een cultuur is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:50

ik moest ook meteen aan de bonzai kittens denken ja haha, hilarisch!

Serieus, dat geloof je toch niet?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:54

Citaat:

Dat gebeurd ook, en niet alleen in China.
Niet dat mannen echt tot moes worden getrapt maar wel met hoge hakken in het kruis...
(daar worden ze dan ook weer opgewonden van..)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:59

Arrabel schreef:
Citaat:

Dat gebeurd ook, en niet alleen in China.
Niet dat mannen echt tot moes worden getrapt maar wel met hoge hakken in het kruis...
(daar worden ze dan ook weer opgewonden van..)

de enige opgewondenheid die ik zie zijn de reacties op bokt :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:14

Blue_Eyes schreef:
Mensen trappen ook echt overal in, hè? :') Dit is een hoax, en een heel bekende ook.

Tja zolang al die mensen alles wat op internet staat geloven hebben de chinezen/Aziaten de grootste lol.

Aziaten hebben nu eenmaal een andere manier van omgaan met dieren en zo zijn er meerdere bevolkingsgroepen die ons uitlachen omdat wij een hond in huis halen enz.. waarom mag een koe/geit/schaap wel gegeten worden en een hond of kat niet?.

Denk dat wij hier allemaal gek zijn omdat onze "dierenliefde" vaak veel te ver gaat en de mensen hier niet beseffen dat een spuitje of opeten soms beter is als redden :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:17

Jibbel schreef:
Dit had ik al eens gezien idd. Wat ik nog belachelijker vind, is dat je tegenwoordig bij de speelgoedwinkel (!!) doosjes kunt kopen om triops te kweken. Op zich wel grappig omdat het een soort wetenschappelijk iets is en die kids er wat van kunnen leren, maar toch..dieren kweken die je koopt in een speelgoedwinkel...

Je kan al heel lang je eigen artemia kweken, kun je gewoon kopen in de dierenwinkel. Tja, zo gek is het niet (hoor mijn vissen niet klagen als ik weer een lading in hun bak kieper :D )

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:19

Citaat:
Tja zolang al die mensen alles wat op internet staat geloven hebben de chinezen/Aziaten de grootste lol.

Zoals al eerder gezegd, dit is geen hoax, deze sleutelhangers worden wel degelijk verkocht.
De vriend van een bokker heeft dit met eigen ogen gezien.
Citaat:
Aziaten hebben nu eenmaal een andere manier van omgaan met dieren en zo zijn er meerdere bevolkingsgroepen die ons uitlachen omdat wij een hond in huis halen enz.. waarom mag een koe/geit/schaap wel gegeten worden en een hond of kat niet?.

Dit is een heel ander onderwerp waar dit topic niet over gaat, het gaat er niet om dat ze honden en katten eten maar dat ze levende dieren gebruiken in sleutelhangers.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:21

Bericht van bijna een jaar geleden hoor!!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:40

avanoort schreef:
Bericht van bijna een jaar geleden hoor!!!!

Ooo, een jaar geleden?
Nee... dan is het niet erg meer dat deze beestjes in sleutelhangers worden gestopt... >;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:42

Wat gebeurt gebeurt. Het is een heel andere cultuur dan de onze, dat is niet te vergelijken. Je kan er niks aan vinden en het zielig vinden. Maar zo gaat het nou eenmaal. Net als hindoes ons verschrikkelijk wreed vinden omdat we koeien eten.

In die cultuur leeft de compassie voor dieren gewoon (nog) niet zoals die bij ons leeft. Daar zijn het echt geen mindere mensen om.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:51

Shahazai schreef:
Wat gebeurt gebeurt. Het is een heel andere cultuur dan de onze, dat is niet te vergelijken. Je kan er niks aan vinden en het zielig vinden. Maar zo gaat het nou eenmaal. Net als hindoes ons verschrikkelijk wreed vinden omdat we koeien eten.

In die cultuur leeft de compassie voor dieren gewoon (nog) niet zoals die bij ons leeft. Daar zijn het echt geen mindere mensen om.

Ik zeg ook niet dat alle Chinezen zo zijn maar de dingen die ze doen met dieren vind ik echt afschuwelijk, en dan kan je zeggen dat ze geen compassie voor dieren kennen maar je moet wel heel dom zijn om niet te begrijpen dat beesten ook gevoel hebben.
Ik denk ook niet dat je helemaal beseft hoe sommige Chinezen met dieren omgaan, of misschien ook wel en ben je gewoon heel ruimdenkend...
Zoek maar is op google naar Animal crushing, zie je wat ze doen met kleine konijntjes, hondjes en katjes...

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:54

Ik besef dat prima. Maar bovenal besef ik dat onze culturen zo verschillen dat daar geen vergelijking tussen te maken is. Chinezen zijn helemaal niet dom w.b. dieren, ze staan er gewoon heel anders tegenover.

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet leuk om te zien. Maar je kan die mensen er niet echt om veroordelen imho.