Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:55

http://www.meldpuntnederlanders.nl voor wie heerlijk wil klagen over alles en iedereen :Y)

Ik heb geen last van de Polen. Ik woon dichtbij de grootste bloemenveiling ter wereld dus er zitten aardig wat Polen hier in de omgeving (weliswaar niet in mijn stad), maar overlast? Ik merk er niks van, ze werken hartstikke hard. Vind zo'n meldpunt echt onzin, hoe verzin je het ook?!
Want kom op nou, er zijn niet bepaald veel Nederlanders die staan te springen om de baantjes die de Polen zouden "afpakken"...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:58

Fiffill schreef:
http://www.meldpuntnederlanders.nl voor wie heerlijk wil klagen over alles en iedereen :Y)

Ik heb geen last van de Polen. Ik woon dichtbij de grootste bloemenveiling ter wereld dus er zitten aardig wat Polen hier in de omgeving (weliswaar niet in mijn stad), maar overlast? Ik merk er niks van, ze werken hartstikke hard. Vind zo'n meldpunt echt onzin, hoe verzin je het ook?!
Want kom op nou, er zijn niet bepaald veel Nederlanders die staan te springen om de baantjes die de Polen zouden "afpakken"...

Wedden?? Als er genoeg betaald zou worden zodat de Nederlanders van het verdiende salaris fatsoenlijk kunnen leven...
En dan bedoel ik niet riant, maar in ieder geval hun vaste lasten kunnen betalen en daarnaast ook nog overhouden om van te eten.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:00

"Als er genoeg betaald zou worden" tsja, daar zijn het niet de baantjes voor helaas :+
En ik weet niet hoe het in Vaassen zit, maar hier werkt men toch liever niet in de kassen hoor als het even kan ;)

woofie

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:03

Hoezo daar zijn het niet de baantjes voor?? onderbetaald bedoel je??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:06

Vaak wel ja, of voor de Polen iig, als je ziet wat die soms krijgen... :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:06

Dat de Polen de baantjes inpikken is onzin.Dan kan je ook zeggen;de jongere pikken de baantjes in van de oudere.Je krijgt een 0 uren contract en zo gauw je wat ouder bent word je ontslagen en nemen ze een jongere.Die zijn immers veel goedkoper.Het ligt dus duidelijk aan de werkgevers!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:08

gohya schreef:
Dat de Polen de baantjes inpikken is onzin.Dan kan je ook zeggen;de jongere pikken de baantjes in van de oudere.Je krijgt een 0 uren contract en zo gauw je wat ouder bent word je ontslagen en nemen ze een jongere.Die zijn immers veel goedkoper.Het ligt dus duidelijk aan de werkgevers!

En dat heb je ook genoeg bij baantjes waar geen Polen werken. Jong = nu eenmaal goedkoop... kijk maar naar supermarkten en andere winkels. :j

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:09

Er zou een een site moeten komen waar je kunt klagen over de PVV, kansloze partij.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:09

Mee eens. :')

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:23

Ik heb 'm ook ingevuld. Dat onze beste Greet (nee geen typfout) zelf diverse soorten van overlast veroorzaakt. Geluidsoverlast door de uitspraken van hem en zijn partij die op tv worden verkondigd. Verloedering: z'n kapsel. Dronkenschap: daar wil je bijna mee beginnen als je ons Greetje hoort praten. Enz.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:35

Eigenlijk denk ik dat op die PVV site wat plaatsen weinig zin heeft, Geert liegt daar toch over, zoals hij zijn kiezers ook voor liegt dat hij zoveel voor ze doet.
Wellicht heeft het zin om op de site van Rutte of de VVD te posten om aan te geven dat het laf is, door de keuze voor dit gedoog kabinet om geen standpunt in te nemen tegen deze actie van Geert.
Met als reden dat er weer veel bezuinigd kan worden op diegenen die het slecht hebben, over een paar weken.
Rutte laat zich gewoon chanteren en Geert denkt dat zijn kiezers zich zo op het Polen probleem zullen storten dat ze niet zien dat hij er mee instemt nog meer van hun inkomen af te pakken door weer overal voor te stemmen, nog minder geld voor onderwijs, zorg veiligheid etc.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:36

Op nu.nl las ik dat er een andere site is opgericht 'om te laten zien dat hoop Nederlanders idee Wilders afkeuren'. Dit is: http://www.propolen.nl. Misschien handiger om daar je positieve reaktie achter te laten als je dat wenst.
Wilders heeft het in zijn communicatie naar buiten over een x-aantal reakties, maar specificeert niet naar positief of negatief. Niet zo handig dus om daar massaal te gaan reageren, denk ik dan...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:42

Ik ga niks in vullen, ik weet niet waar jullie zitten maar de Polen en Bulgaren hier zijn echt niet normaal.

Heb wel 1 Poolse vriendin en die denkt er net zo over als mij, de meeste Poolse die hier komen zijn " kampers" en in Polen vinden ze die ook niks. Net zoals de Bulgaren die hier komen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:43

Al die slappelingen in de politiek heb ik niks meer mee. Stelletje soapacteurs, meer is het niet. Denk maar niet dat meneer Wilders zelf ook maar 1 asperge uit zou willen graven hoor, mocht hij ooit in de ww komen...
Dan meneer Rutten, die sociale werkplaatsen gaat sluiten, omdat die mensen wel in de reguliere markt aan het werk zouden kunnen... Sorry hoor, maar volgens mij kan een werkloze met diploma's en zonder mentale of fysieke problemen niet eens aan een baan komen tegenwoordig. Stelletje associale, egoïstische slapjanussen zijn het met elkaar. Kan wel overgeven van de politiek in Nederland, om je de ogen uit het hoofd te schamen. Zolang zij maar lekker kunnen leven van ons zuurverdiende geld zal het voor hen allemaal worst zijn.

Lang leve de 'ik eerst en dan de rest' cultuur. :r

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:45

sarabande schreef:
Eigenlijk denk ik dat op die PVV site wat plaatsen weinig zin heeft, Geert liegt daar toch over, zoals hij zijn kiezers ook voor liegt dat hij zoveel voor ze doet.
Wellicht heeft het zin om op de site van Rutte of de VVD te posten om aan te geven dat het laf is, door de keuze voor dit gedoog kabinet om geen standpunt in te nemen tegen deze actie van Geert.
Met als reden dat er weer veel bezuinigd kan worden op diegenen die het slecht hebben, over een paar weken.
Rutte laat zich gewoon chanteren en Geert denkt dat zijn kiezers zich zo op het Polen probleem zullen storten dat ze niet zien dat hij er mee instemt nog meer van hun inkomen af te pakken door weer overal voor te stemmen, nog minder geld voor onderwijs, zorg veiligheid etc.

Juist! 'sarabande' het heeft idd. geen nut om wat te posten op die site.Geert zal alleen de stemmen laten zien/tellen van mensen die tégen de Polen zijn.
Mailen doet hij ook alleen als je wat positiefs mailt,mail je wat negatiefs,hoor je nooit meer wat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:49

ilayda schreef:
Ik ga niks in vullen, ik weet niet waar jullie zitten maar de Polen en Bulgaren hier zijn echt niet normaal.

Heb wel 1 Poolse vriendin en die denkt er net zo over als mij, de meeste Poolse die hier komen zijn " kampers" en in Polen vinden ze die ook niks. Net zoals de Bulgaren die hier komen.

waarschijnlijk zijn de meesten hier wonende in wassenaar met de paarden aan huis ;)
Dan heb je ook geen last, want in die wijken zitten geen polen :D

Trouwens Polen zijn niet goedkoper dan Nederanders....minimumloon is minimum loon.
Een Pool werkt alleen drie x zo hard....daar waar wij bezig zijn met overleg waar een koffiecorner kan komen :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:51

ilayda schreef:

Tja hier zitten er zat op de camping achter ons, meeste zeer asociaal..mja goed dat is met de meeste Nederlanders niet anders. Maargoed een aantal verpesten het altijd voor de rest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:54

Heb je wel eens Nederlanders op een camping in het buitenland gezien??? En die blijven gelukkig maar 2 weken ;) :D :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:55

nou geerke , overdrijven is ook een vak :(

die polen zijn wel goedkoper
vraag me niet hoe het zit maar ik ben als uitzendkracht duurder als die polen

en hader werken, nee, dat geloof ik niet
als ik zie hoeveel die drinken, kunnen die echt niet veel harder werken
wel zijn ze bereid om meer uren te werken voor minder geld en nemen ze genoegen om goedkoop met elkaar in één huis te leven

het vervelende op een werkvloer is dat ze vaak slecht engels kunnen of niet zodat je er alleen andere polen bij kan zetten en geen nederlanders
alleen de begeleiders spreken vaak goed engels
ik weet wel dat ze op het bedrijf waar ik werk, ze niet graag met hun werken omdat het moeilijk uitleggen is
er wordt nu eenmaal standaard nederlands gepraat en dat kunnen ze niet

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:57

Niet harder werken? Heb je ze wel eens zien werken? Hier werken ze toch echt keihard :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:03

Over Polen die hard werken voor weinig geld en daardoor baantjes in pikken, die fout ligt toch niet bij de Polen? Wel bij de bedrijven die ze inhuren. En vaak leven ze dan onder embarmelijke omstandigheden, met zijn tienen op elkaar gepakt in een studenten kamer, alleen zodat ze het gezin thuis kunnen onderhouden, dat hun kinderen naar school kunnen, etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:04

Er zijn er bij die hard werken en er zijn er bij die dat niet doen...er zijn er die zich verantwoordelijk voelen en netjes werken, er zijn er bij die lomp zijn en er niet om geven...het is de werkgever die zorgt dat ze dat wel gaan doen en vaak zie je dat dat helemaal niet gebeurd en alleen maar gemopper...

Het voordeel van de Polen e.d is dat ze altijd bereid zijn langer te blijven, ze hebben vaak geen prive leven, dus hun avonden blijven ze graag langer, dan verdienen ze per uur, dus het is extra geld maken voor een baas is het altijd weer heerlijk te zien dat personeel langer blijft....de vaste krachten zitten klokslag in de auto, de polen zitten er nog een paar uur....

Maar ik hoorde ook verhalen van langzaam werken zodat ze langer konden blijven...

Het is nog steeds de werkgever die die mensen in een apart hoekje zetten waardoor je deze tendens krijgt....want ze horen er ook vaak niet bij.....

Zij weten, niet werken is geen geld, brutaal is weg, en geld hebben ze keihard nodig, dus loyaal zijn ze wel...maar dat komt volgens mij ook doordat ze zo een wegwerp artikel zijn, krijgen ze zelfde arbeidsvoorwaarden, dan wordt het vast anders.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:04

gohya schreef:
sarabande schreef:

Juist! 'sarabande' het heeft idd. geen nut om wat te posten op die site.Geert zal alleen de stemmen laten zien/tellen van mensen die tégen de Polen zijn.
Mailen doet hij ook alleen als je wat positiefs mailt,mail je wat negatiefs,hoor je nooit meer wat.

Dan weer een teken dat Greet niet te vertrouwen is, als de kiezers dat nu maar eens in gaan zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:05

Greet? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:05

stef schreef:
Over Polen die hard werken voor weinig geld en daardoor baantjes in pikken, die fout ligt toch niet bij de Polen? Wel bij de bedrijven die ze inhuren. En vaak leven ze dan onder embarmelijke omstandigheden, met zijn tienen op elkaar gepakt in een studenten kamer, alleen zodat ze het gezin thuis kunnen onderhouden, dat hun kinderen naar school kunnen, etc

Precies, het is ook niet dat ze hier voor hun lol komen. Vind niet dat je het de Polen aan kunt rekenen dat ze "onze banen" zouden inpikken.