Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:59

Oke, we horen deze kant van het verhaal. het is gruwelijk, zeker omdat ze er ook van genoot..

Maar wat is het achtergrond van het meisje? hoe is ze opgevoed? als zij ouders had, die ook zo waren, alcohol, drugs enzo, Heeft zij dan wel die goede opvoeding gehad??

maar om nou direct haar ook maar een spuitje te geven.. nee echt.. dat vind ik een gruwelijk idee. ik ga met Patatkraam mee..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:17

trekpaardluf schreef:
Maar wat is het achtergrond van het meisje? hoe is ze opgevoed? als zij ouders had, die ook zo waren, alcohol, drugs enzo, Heeft zij dan wel die goede opvoeding gehad??

Wat maakt dat nu nog uit? Terugdraaien gaat niet meer

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:17

Wat maakt het uit wat voor jeugd de dader heeft gehad?
Ze had toch al therapie, ze slikte toch al pillen?

Wat ze heeft gedaan is onomkeerbaar! Er zijn nu ouders hun 9 jarige dochter kwijt en ik denk niet dat die ouders het boeiend vinden wat voor jeugd deze geflipte dame heeft gehad.

Edit * ben het erg eens met Cer zie ik *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:20

Er zijn in dit verhaal eigenlijk alleen maar slachtoffers :(:) .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:25

patatkraam schreef:
Ik vind de doodstraf een beetje raar.

Ik niet en in bepaalde gevallen mogen ze dat weer invoeren

Vertel jij mij eens waarom noem paar wilkeurige namen waarvan ik vanuit ga dat je weet wat ze gedaan hebben

Josef Fritzl
Marc Dotroux
Angelo Diaz
Ronald Janessen

Waarom hebben deze mensen nog het recht om te leven, en waarom moeten de gewone burgers daarvoor betalen.
Weet je wel wat een gevangen per jaar kost (ruim 6000 euro per maand)

bron
http://www.nujij.nl/algemeen/wist-u-dat ... z1lsoe4Acm

patatkraam

Re: Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:30

Kan me niet schelen wat ze kosten, vind het gewoon onmenselijk om een ander dan maar te vermoorden. Volgens mij is mijn standpunt wel duidelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:34

Tja maar die Josef, Marc, Angelo, Ronald en voor deze vent :r die zijn dus niet onmenselijk geweest. Zij hebben meer schade aangebracht aan meerder families.

Waarom hebben zij het recht om te leven en hun slachtoffers niet.

Onkruid vergaat niet, dat moet je weg halen

Loeser

Wat een zieke geest.... Dat komt nooit meer goed met zo'n meisje.
Triest dat dit soort mensen op de wereld rondlopen..

Is het opvoeding? Dat denk ik niet... Hoe kan je namelijk je kind zo krijgen?
Ik denk eerder aan de media, geweldadige spelletjes en bizarre series op tv.... Grenzen zijn niet meer zoals ze horen te zijn en dit meisje weet wellicht niet eens wat normaal is...

050206051012

http://nl.wikipedia.org/wiki/Richard_Ramirez

Patatkraam heel onmenselijk om dit te vermoorden :+
Ja, 'dit', want ik noem dit geen 'iemand' meer. Zonde dat hij tot op de dag van vandaag geld kost.
En dan zijn ze in Amerika al een stuk strenger dan hier.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:36

gelukkig weten jullie het zo goed :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:40

Van 'foei jongetje' raakt niemand onder de indruk :D Maar dat is -helaas- wel het beleid dat hier in NL gevoerd wordt.
Maar aan de andere kant... ze maken elkaar onderling ook wel af. Toen ik nog in de gevangenis werkte stak de ene gevangene bij de ander z'n oog uit en ik dacht: 'zal ie wel verdiend hebben', tja... hij zat er niet voor niets! Karma dan maar.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:42

Neej, klopt, terug draaien kun je het niet.. Maar ik ben er van overtuig dat als zij een betere opvoeding had gehad, (want ergens had ik gelezen dat die ouders ook niet helemaal goed waren geloof ik) had zei dit niet gedaan.. Dat geloof ik

Des al niet te min, vind ik wel dat levenslang een goede straf is. laat haar maar nadenken wat ze gedaan heeft.. maar laat haar wel nadenken met gezond verstand en niet met het verstand wat ze nu heeft..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:44

15 was ze pas he toen ze het deed. Je vraagt je af waar het dan mis is gegaan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:51

En het slechte voorbeeld krijgen, wilt niet per definite zeggen dat het bij het kind dan ook zo zou gaan..wat maakt het in die andere gevallen dan dat het wel gebeurd vraag ik me dan af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:58

trekpaardluf schreef:
Neej, klopt, terug draaien kun je het niet.. Maar ik ben er van overtuig dat als zij een betere opvoeding had gehad, (want ergens had ik gelezen dat die ouders ook niet helemaal goed waren geloof ik) had zei dit niet gedaan.. Dat geloof ik

Dat kan, maar dat werkt niet altijd zo.. sommige mensen sporen gewoon niet, doe je niks aan..

Citaat:
Des al niet te min, vind ik wel dat levenslang een goede straf is. laat haar maar nadenken wat ze gedaan heeft.. maar laat haar wel nadenken met gezond verstand en niet met het verstand wat ze nu heeft..

ja, maar dat verstand heeft ze nu... dus wat heeft t voor zin :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:01

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:03

Ziekelijk, gewoon ziekelijk...

Kim De Gelder was een vaste klant van me,
vraag me nog steeds af welk knopje in die jongen zijn kop is gedraaid :\

(voor wie hem niet kent, 2 jaar geleden vermoorde hij hier in België de boerin waar ik mijn bieten kocht
en viel daarna binnen in een kindercrèche waar hij een baby vermoorde en een opvoedster...)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:05

Wat een verschrikkelijk bericht en wat vreselijk voor het buurmeisje en de nabestaanden. Wat me echter opvalt in de reacties dat iedereen de schuld naar dit meisje schuift.

Begrijp me niet verkeerd, ze heeft iets verschrikkelijks gedaan, maar daarentegen schreeuwt ze al ruim 5jr om hulp, dmv zelfmoordpogingen, snijden etc. Vervolgens is er NIEMAND in haar omgeving, inclusief klasgenootjes, docenten, familieleden en buren die haar probleem echt serieus hebben genomen. Ik denk dat als iemand haar eerder had geholpen dit nooit zo uit de hand was gelopen.

Daarnaast krijgt ze nu 25jr cel, met een verknipte, zieke geest, komt ze er waarschijnlijk uit als een maniak. Ik denk dat ze veel beter af is aan TBS, goede begeleiding naar het over 25jr weer normaal kunnen functioneren in de maatschappij. TBS werkt in 90% van de gevallen niet, maar moeten we daarom de 10% waarbij het wel helpt maar laten stikken?

Ik vind veel van de geplaatste reacties hier nogal zwart/wit. Ik hoop in elk geval dat ze in de VS dit probleem goed bekijken en er wat van leren zodat ze een volgende x bij een ander eventueel kunnen voorkomen ipv met z'n allen met het vingertje naar het meisje in kwestie te wijzen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:08

Triest tiest triest, voor alle partijen. Voordat je zo verknipt raakt heb je zelf namelijk ook zeker het eea meegemaakt...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:09

Quellian schreef:
Asyaa schreef:
Van die van jou.

Ik zou mijn leven geven voor mijn kind. Als dat zou betekenen dat ik de moordenaar van mijn kind daarvoor zou moeten vermoorden; prima! Zouden ze mij ook mogen vermoorden hoor, maar ik zou er hoe dan ook voor zorgen dat de dader flink lijdt :)

Oja, érg zinnig als jij de rest van je leven in de bak zit en je kind geen leven meer heeft. Echt heel erg zinnig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:11

Picassox schreef:
Oja, érg zinnig als jij de rest van je leven in de bak zit en je kind geen leven meer heeft. Echt heel erg zinnig.

Hoe bedoel je? Als je kind vermoord is? Waar moet je als moeder zijnde dan nog voor leven?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:14

Dus jij leeft, alleen omdat je kind nog leeft Quellian?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:15

Inderdaad, lekker naïef. Je denkt, misschien heb ik dan geen leven meer dus zorg ik wel dat ik geen leven meer heb?

Ja, en je gaat alles alleen maar slechter maken dan? Lekker pessimistisch.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:16

En terecht deze straf! Deze meid moet gewoon niet meer terug komen in de samenleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:17

Ach joh. Hoe groot is de kans dat je vermoord word? Klein toch? Of vergis ik me nu en willen jullie me wijs maken dat er op dit moment een 18 jarige maniak mijn kamer binnen kan komen en me vermoord?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt