Tja haal het geld maar uit het onderwijs, de leraar en de student is toch lui

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammyoo schreef:Oke, leraren hebben 12 weken vakantie, dat is minstens 7 weken meer dan de gemiddelde werknemer. Bij een 36 urige werkweek is 7 weken 252 uur. Dus, bij hetzelfde aantal verlofdagen als de gemiddelde werknemer heb je 252 uur meer om hetzelfde werk te doen. Hoef je minder thuis te doen!
Is toch niet zo ingewikkeld?
x_spekkie_x schreef:Als docent heb je een ambtenarenfunctie en dus een contract van 36 uur per week. Je werkt echter 41,5 uur per week. Je hebt namelijk een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op. Er zijn namelijk 12 weken vakantie in het onderwijs. Structureel 5,5 uur per week teveel werken gedurende 40 weken is omgerekend 27,5 vakantiedagen. Dat betekent dat je van de 60 dagen (=12 weken) vakantie er voor 27,5 dagen gewoon voor werkt. Dan hou je 32,5 dag over die we 'krijgen'. En dat is inclusief feestdagen. Dat is zelfs minder dan in een standaard ambtenarenfunctie, waar je 38 vrije dagen hebt (25 vrije dagen + 13 ATV). Het wettelijke minimaal aantal vakantiedagen is 20 exclusief feestdagen. Dus zoveel meer vakantie in het onderwijs vergeleken met het bedrijfsleven heb je als docent dus niet!
mayniac_val schreef:Belgiske, een leidinggevende functie betekent echt niet dat je weet hoe het is hoor. 46 mensen onder je op een dag? Peulenschilletje, vergeet namelijk niet dat de meeste klassen door bezuinigingen uit dertig leerlingen bestaan en dat je er geen twee op een dag hebt, maar gemiddeld zeven. Probeer het eens voordat je met belachelijke conclusies komt.
Sammyoo, ik ga weer deze vraag stellen gezien je hem nog niet beantwoord hebt: wat doen we met de leerlingen dan?
mayniac_val schreef:Belgiske, een leidinggevende functie betekent echt niet dat je weet hoe het is hoor. 46 mensen onder je op een dag? Peulenschilletje, vergeet namelijk niet dat de meeste klassen door bezuinigingen uit dertig leerlingen bestaan en dat je er geen twee op een dag hebt, maar gemiddeld zeven. Probeer het eens voordat je met belachelijke conclusies komt.
Sammyoo, ik ga weer deze vraag stellen gezien je hem nog niet beantwoord hebt: wat doen we met de leerlingen dan?
randie schreef:Citaat:ik had een vraag?
worden de uren die een docent thuis [werkt] betaald?
zo ja dan zijn dit werkuren zoniet doen zij dan vrijwilligers werk?
als ik kijk naar mijn werk [leidinggevende] dan werk ik geen uur onbetaald hoor.
Die uren worden niet betaald..
mayniac_val schreef:Belgiske: omdat ik naast mijn studie ook voor de klas heb gestaan? En geloof me, 46 mensen die zo beleefd zijn om te doen alsof ze willen werken, is niet hetzelfde als vele malen zoveel pubers die geen zin hebben en niet eens gaan doen alsof.
@Elektra: heb je zelf weleens voor de klas gestaan? Iets nagekeken? Een les voorbereid? Mailtjes met vragen krijgen leraren ook hoor, da's nog wel het minst erge.
mayniac_val schreef:Belgiske wordt door mij aangevallen omdat hij denkt dat hij weet waar hij het over heeft. Over zijn spelfouten zeg ik maar niks en ik reageer beleefd op zijn aanval op mijn studie.
@Stefan: maar wij wonen hier en hier is het niet te doen.
Mijn hemel, iedereen die hier een grote mond heeft, moet echt eens een weekje voor de klas.
Blue_Eyes schreef:Het gaat de meeste leerkrachten hier dan ook niet om de zware uren, maar om de kwaliteit van het onderwijs die achteruit gaat door de maatregelen, MamboBeach. Alleen is dat moeilijker te meten en voor veel mensen ook nóg moeilijker te begrijpen.
Verder: wees blij met de mensen die leerkracht willen worden, want ze zijn hard nodig. Laten we zeggen dat we vaak een groot deel van de opvoeding van andermans kind voor ons rekening nemen
mayniac_val schreef:Belgiske wordt door mij aangevallen omdat hij denkt dat hij weet waar hij het over heeft. Over zijn spelfouten zeg ik maar niks en ik reageer beleefd op zijn aanval op mijn studie.
@Stefan: maar wij wonen hier en hier is het niet te doen.
Mijn hemel, iedereen die hier een grote mond heeft, moet echt eens een weekje voor de klas.
mayniac_val schreef:En ik wind me op over dat eeuwige gezanik van mensen in het Westen die zich het wel en wee van de hele wereld aantrekken. Denk je dat ze het in bijvoorbeeld China ook maar iets kan schelen als hier een nijpende werkloosheid komt? Nee hoor, typisch Westers