17-jarige ontdekt mogelijk medicijn tegen kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: 17-jarige ontdekt mogelijk medicijn tegen kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:52

Anoli: nee, het niet echt moeilijk om je daar bij neer te leggen dat zeldzame ziektes niet veel aandacht krijgen. Ik vind het omgekeerde vaak juist heel raar. Dan gaat iemand miljoenen investeren in een aandoening die bij 1 op de miljoen voorkomt....
Dan vind ik het logischer dat het gebruikt wordt bij iets wat veel vaker een probleem is.
Maar een ieder is vrij te doen wat hij wil en zo zijn er dus ook genoeg mensen die graag aan iets zeldzaams werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:57

Ik heb toch andere hobby's op mijn 17e :\
Echt superknap, ik hoop dat het inderdaad waar is... Zou toch een flinke doorbraak zijn (understatement).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:57

picobello schreef:
Het is heel cru, maar voor zeldzame kankers en andere ziekten is weinig animo voor onderzoek. Fondsenwerving is moeilijk en dus is er geen geld. En de industrie pompt er ook geen geld in omdat er relatief weinig patienten zijn.
Veel mensen realiseren zich ook niet hoe duur onderzoek is. Wat Nickeltje ook al zegt, geldt ook voor mij. Ik gebruik zo'n 3 ton per jaar om mijn onderzoek te doen, en nee rij geen BMW ;)

Ik weet wel hoe duur zo'n onderzoek kan zijn en wat jij gebruikt is nog een schijntje... Maar dan nog, het is ongehoord dat er van de farmaceutische industrie geen geld komt, want stel je toch voor, er zal een medicijn gevonden worden dat geneest, dat kan je niet hebben, dan verdien je niks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:00

Dat is ook weer wat overdreven hoor, of ga je nu beweren dat paracetamol en de pil ook geen nuttige middelen zijn?

Er is altijd nog de mogenlijkheid om je eigen spinn off te beginnen als je iets baanbrekends vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:02

Wat geneest paracetamol dan...?

Ja, het is nuttig, tot op zekere hoogte. De pil is ook niet zo bijster gezond, maar bij gebrek aan beter wel de meest mooie optie. De pil geneest overigens ook niet, beide zijn onderdrukkers :+.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:02

Het klinkt als dé oplossing, ben benieuwd. Wordt de mens gemiddeld straks nog ouder.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:04

echt heel knap heb het ook gelezen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:06

_San87_ schreef:
Wat geneest paracetamol dan...?

Ja, het is nuttig, tot op zekere hoogte. De pil is ook niet zo bijster gezond, maar bij gebrek aan beter wel de meest mooie optie. De pil geneest overigens ook niet, beide zijn onderdrukkers :+.

Antibiotica en kunstheupen dan, whatever.
De grote pharma is een boevenbende dat klopt, maar om nou te beweren dat ze volledig tegen genezen zijn is net zo goed onzin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:08

Sizzle schreef:
Antibiotica en kunstheupen dan, whatever.
De grote pharma is een boevenbende dat klopt, maar om nou te beweren dat ze volledig tegen genezen zijn is net zo goed onzin.

Gelukkig herken je sarcasme.

Ik weet ook wel dat die industrie genoeg goeds heeft gebracht, dus dat hoef je niet te vertellen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:09

_San87_ schreef:
picobello schreef:
Het is heel cru, maar voor zeldzame kankers en andere ziekten is weinig animo voor onderzoek. Fondsenwerving is moeilijk en dus is er geen geld. En de industrie pompt er ook geen geld in omdat er relatief weinig patienten zijn.
Veel mensen realiseren zich ook niet hoe duur onderzoek is. Wat Nickeltje ook al zegt, geldt ook voor mij. Ik gebruik zo'n 3 ton per jaar om mijn onderzoek te doen, en nee rij geen BMW ;)

Ik weet wel hoe duur zo'n onderzoek kan zijn en wat jij gebruikt is nog een schijntje... Maar dan nog, het is ongehoord dat er van de farmaceutische industrie geen geld komt, want stel je toch voor, er zal een medicijn gevonden worden dat geneest, dat kan je niet hebben, dan verdien je niks.

Het was toch zo dat de farmaceutische industrie niet wil investeren in medicijnen tegen bijv. Aids, omdat dat vooral in arme landen voorkomt waar ze de medicijnen bijna niet kunnen betalen, als ze er zouden zijn? Voor de westerse wereld geldt het omgekeerde, ze zouden miljoenen verdienen met een medicijn, als ze dat flink duur maken. En anders; aan een dode verdien je ook niks.
Ik snap dus niet zou goed waarom ze geen geneesmiddelen zouden willen vrijgeven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:09

Nargini schreef:
_San87_ schreef:

Het was toch zo dat de farmaceutische industrie niet wil investeren in medicijnen tegen bijv. Aids, omdat dat vooral in arme landen voorkomt waar ze de medicijnen bijna niet kunnen betalen, als ze er zouden zijn? Voor de westerse wereld geldt het omgekeerde, ze zouden miljoenen verdienen met een medicijn, als ze dat flink duur maken. En anders; aan een dode verdien je ook niks.
Ik snap dus niet zou goed waarom ze geen geneesmiddelen zouden willen vrijgeven?

Bij iemand die genezen is, valt niks meer te halen. Dus het is lucratiever remmers tegen de hoogste prijs te verkopen dan een ziekte daadwerkelijk te genezen.

Dat is wat een kennis van me geleerd heeft, iig :+.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:50

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:54

Anoli schreef:
Nickeltje schreef:
Smerige geldklopperij?
Dat is hoe deze wereld werkt...
Onderzoek doen kost enorm veel geld. Voor mijn onderzoek naar prostaatkanker verbruik ik alleen al ongeveer 200.000 euro per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen. Onder andere vanuit de industrie.
Maar die zijn natuurlijk alleen maar geneigd om ergens geld aan te besteden als hen dat uiteindelijk ook weer geld op gaat leveren.

Een ander deel van geld komt bijvoorbeeld van het Nl Kankerfonds, wat geld werft middels collectes, dus dat is geld vanuit de samenleving.
En hoe vrijgevig de Nl burger ook is, dat geld is lang niet genoeg om het onderzoek te kunnen betalen dat er allemaal gedaan kan worden...

Ik snap wel dat het geld ergens vandaan moet komen hoor :j Ben maar al te blij dat dit soort onderzoeken gedaan worden want op die manier kan ik nu nog genieten van mijn moeder en vader, maar ergens is het wel heel cru om te zeggen:
"tja mevrouwtje u heeft de verkeerde vorm van kanker gekregen, die komt te weinig voor daar verdienen we niet genoeg aan dus maken we dat medicijn niet, heeft u even pech gehad" (ok beetje kort door de bocht, maar je snapt wat ik bedoel)

Vindt jij dat dan niet onwijs moeilijk? In de wetenschap dat er wel oplossingen zijn voor sommige kankersoorten maar dat daar te weinig aan verdient wordt, dus dat medicijn wordt niet op de markt gebracht...

Ik studeer nu zelf de opleiding Biologie en medische laboratoriumonderzoeken en kan straks ook in die richting gaan werken (onderzoek naar nieuwe medicijnen) maar ergens lijkt me dat ook moeilijk :j

Dat is ook onwijs moeilijk.
Al zijn er gelukkig ook grote bedrijven die inzien dat als ze met een middel dat niet heel veel geld oplevert, kunnen zorgen dat iemand van een ziekte geneest of er in elk geval een flinke tijd langer mee kan leven en dat bedrijf heeft vervolgens ook een flink repetoir aan middelen tegen allerlei ouderdomskwalen in handen, dat diezelfde persoon die door het niet zo veel opleverende middel, daarna wel oud genoeg wordt om gebruik te gaan maken van middelen tegen suikerziekte, bloeddruk medicijnen, cholesterol verlagers en noem maar op...
Dus het is niet helemaal zwart-wit dat als een middel niet genoeg op zou brengen, dat er helemaal niks mee gedaan wordt.

Wat betreft de opmerking over AIDS medicijnen, dat is ook niet zo zwart-wit.
Ook in ons rijke landje komen elk jaar schokkend veel nieuwe AIDS patienten. Maar de medicijnen die nu beschikbaar zijn, zijn zo goed dat zolang men die braaf blijft slikken, het virus zo sterk onderdrukt wordt, dat het niet meer meetbaar is in het bloed. Je zou het bijna genezen kunnen noemen, zolang dus die medicijnen ingenomen worden.
Waarom gebeurt dit niet in derde wereldlanden?
Omdat die medicijnen in de eerste plaats voor een jaar behandeling in de buurt van 40.000 euro per patient komen.
En omdat "de kuur" die men slikt bestaat uit ongeveer 25 pillen per dag met een redelijk ingewikkeld inname schema, wat voor bijna niemand haalbaar is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:31

super goed nieuws, dit bericht zal veel mensen hoop geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:06

Ik vind het ontzettend knap en vind het heel erg fijn.. maar hierdoor blijven mensen nog langer in leven en ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor het milieu/de wereld.. :=

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:07

Dat is nou een 17 jarige met een stel goede hersencellen :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:09

Rebeccaa schreef:
Ik vind het ontzettend knap en vind het heel erg fijn.. maar hierdoor blijven mensen nog langer in leven en ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor het milieu/de wereld.. :=

Jij gaat niet naar de dokter met een longontsteking en laat je kinderen niet inenten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:10

Rebeccaa schreef:

Och, mama natuur vindt daar wel wat op. Of een of andere terrorist vindt eindelijk de voorraad verborgen gemuteerde pokkenvirussen van de Russen en doet daar een kunstje mee. Of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:12

_San87_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Och, mama natuur vindt daar wel wat op. Of een of andere terrorist vindt eindelijk de voorraad verborgen gemuteerde pokkenvirussen van de Russen en doet daar een kunstje mee. Of zo.

Er zijn maar 2 dingen in het leven zeker: belastingen moeten worden betaald en dood gaan we allemaal.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:13

Wat knap hoop dat het echt ook op mensen gaat werken dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:13

Asyaa schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn maar 2 dingen in het leven zeker: belastingen moeten worden betaald en dood gaan we allemaal.

Joah, daarom.

En ook heb je een keer een tsunami'tje, een hongersnoodje of een aardbevinkje, hier en daar. Dunt ook uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:14

Asyaa schreef:

Dat eerste schijnt in Griekenland niet perse nodig te zijn :x

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:16

Wow :oo hoop dat het snel op de markt komt!
De vriend van mijn oma heeft nu kanker, t zou geweldig zijn als hij, net als vele anderen, zou genezen!!