Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Het is heel cru, maar voor zeldzame kankers en andere ziekten is weinig animo voor onderzoek. Fondsenwerving is moeilijk en dus is er geen geld. En de industrie pompt er ook geen geld in omdat er relatief weinig patienten zijn.
Veel mensen realiseren zich ook niet hoe duur onderzoek is. Wat Nickeltje ook al zegt, geldt ook voor mij. Ik gebruik zo'n 3 ton per jaar om mijn onderzoek te doen, en nee rij geen BMW
_San87_ schreef:Wat geneest paracetamol dan...?
Ja, het is nuttig, tot op zekere hoogte. De pil is ook niet zo bijster gezond, maar bij gebrek aan beter wel de meest mooie optie. De pil geneest overigens ook niet, beide zijn onderdrukkers.
Sizzle schreef:Antibiotica en kunstheupen dan, whatever.
De grote pharma is een boevenbende dat klopt, maar om nou te beweren dat ze volledig tegen genezen zijn is net zo goed onzin.
_San87_ schreef:picobello schreef:Het is heel cru, maar voor zeldzame kankers en andere ziekten is weinig animo voor onderzoek. Fondsenwerving is moeilijk en dus is er geen geld. En de industrie pompt er ook geen geld in omdat er relatief weinig patienten zijn.
Veel mensen realiseren zich ook niet hoe duur onderzoek is. Wat Nickeltje ook al zegt, geldt ook voor mij. Ik gebruik zo'n 3 ton per jaar om mijn onderzoek te doen, en nee rij geen BMW
Ik weet wel hoe duur zo'n onderzoek kan zijn en wat jij gebruikt is nog een schijntje... Maar dan nog, het is ongehoord dat er van de farmaceutische industrie geen geld komt, want stel je toch voor, er zal een medicijn gevonden worden dat geneest, dat kan je niet hebben, dan verdien je niks.
Nargini schreef:_San87_ schreef:
Ik weet wel hoe duur zo'n onderzoek kan zijn en wat jij gebruikt is nog een schijntje... Maar dan nog, het is ongehoord dat er van de farmaceutische industrie geen geld komt, want stel je toch voor, er zal een medicijn gevonden worden dat geneest, dat kan je niet hebben, dan verdien je niks.
Het was toch zo dat de farmaceutische industrie niet wil investeren in medicijnen tegen bijv. Aids, omdat dat vooral in arme landen voorkomt waar ze de medicijnen bijna niet kunnen betalen, als ze er zouden zijn? Voor de westerse wereld geldt het omgekeerde, ze zouden miljoenen verdienen met een medicijn, als ze dat flink duur maken. En anders; aan een dode verdien je ook niks.
Ik snap dus niet zou goed waarom ze geen geneesmiddelen zouden willen vrijgeven?
Anoli schreef:Nickeltje schreef:Smerige geldklopperij?
Dat is hoe deze wereld werkt...
Onderzoek doen kost enorm veel geld. Voor mijn onderzoek naar prostaatkanker verbruik ik alleen al ongeveer 200.000 euro per jaar. Dat geld moet ergens vandaan komen. Onder andere vanuit de industrie.
Maar die zijn natuurlijk alleen maar geneigd om ergens geld aan te besteden als hen dat uiteindelijk ook weer geld op gaat leveren.
Een ander deel van geld komt bijvoorbeeld van het Nl Kankerfonds, wat geld werft middels collectes, dus dat is geld vanuit de samenleving.
En hoe vrijgevig de Nl burger ook is, dat geld is lang niet genoeg om het onderzoek te kunnen betalen dat er allemaal gedaan kan worden...
Ik snap wel dat het geld ergens vandaan moet komen hoorBen maar al te blij dat dit soort onderzoeken gedaan worden want op die manier kan ik nu nog genieten van mijn moeder en vader, maar ergens is het wel heel cru om te zeggen:
"tja mevrouwtje u heeft de verkeerde vorm van kanker gekregen, die komt te weinig voor daar verdienen we niet genoeg aan dus maken we dat medicijn niet, heeft u even pech gehad" (ok beetje kort door de bocht, maar je snapt wat ik bedoel)
Vindt jij dat dan niet onwijs moeilijk? In de wetenschap dat er wel oplossingen zijn voor sommige kankersoorten maar dat daar te weinig aan verdient wordt, dus dat medicijn wordt niet op de markt gebracht...
Ik studeer nu zelf de opleiding Biologie en medische laboratoriumonderzoeken en kan straks ook in die richting gaan werken (onderzoek naar nieuwe medicijnen) maar ergens lijkt me dat ook moeilijk
Rebeccaa schreef:Ik vind het ontzettend knap en vind het heel erg fijn.. maar hierdoor blijven mensen nog langer in leven en ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor het milieu/de wereld..
_San87_ schreef:Rebeccaa schreef:Ik vind het ontzettend knap en vind het heel erg fijn.. maar hierdoor blijven mensen nog langer in leven en ik vraag me af wat dat voor gevolgen heeft voor het milieu/de wereld..
Och, mama natuur vindt daar wel wat op. Of een of andere terrorist vindt eindelijk de voorraad verborgen gemuteerde pokkenvirussen van de Russen en doet daar een kunstje mee. Of zo.
Asyaa schreef:_San87_ schreef:
Och, mama natuur vindt daar wel wat op. Of een of andere terrorist vindt eindelijk de voorraad verborgen gemuteerde pokkenvirussen van de Russen en doet daar een kunstje mee. Of zo.
Er zijn maar 2 dingen in het leven zeker: belastingen moeten worden betaald en dood gaan we allemaal.