Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:40

Yamcha schreef:
En waar normen en waarden vervagen, hebben straffen geen nut, omdat er geen schuldbesef is. Dan is straffen burgertje-pesten en men is het slachtoffer van Vadertje Staat.

Helemaal mee eens!
Daders zijn slachtoffers... "Ik heb iemand neergestoken omdat ik een slechte jeugd heb gehad"... Nee, je hebt iemand neergestoken omdat je iemand wilde neersteken en je bewust een mes bij je had. Punt.

En daarnaast denk ik dat het onderliggende probleem niet zozeer is dat mensen bang zijn om in te grijpen, maar dat mensen zich onvoldoende geroepen voelen om de gehele maatschappij in den positieve te veranderen. Want het is allemaal ieder voor zich, er is weinign verantwoordelijkheidsgevoel voor het geheel.

Straffen is dweilen met de kraan open, zoals HC zegt. De oorzaak wordt niet aangepakt, we doen aan symptoombestrijding. iedereen heeft het over vervaging van normen en waarden, van verharding van de samenleving. Maar hoeveel mensen zijn werkelijk bereid er iets aan te doen? Offers te brengen zodat de negatieve spiraal wordt gestopt?

Anoniem

Re: Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:45

Willen en bewust, dat graag alleen voor de psychopaten...daar zit nog een brug te ver tussen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:49

Citaat:
'Moord op 15-jarig meisje voor 100 euro'

ARNHEM - De 14-jarige jongen uit Capelle aan de IJssel, die vorige week zaterdag een meisje van 15 jaar in Arnhem neerstak, zou 100 euro hebben gekregen voor zijn daad.

Dat vertellen medescholieren en vrienden van het slachtoffer elkaar via sociale media als Twitter. Ook de politie onderzoekt of er geld is betaald voor de aanval op de Arnhemse, die enkele dagen later aan haar verwondingen overleed.
De Capellenaar zou zijn ingehuurd door een 17-jarige inwoner van Rotterdam. De Rotterdammer deed dat op aandringen van zijn vriendin, een 16-jarige Arnhemse. Dit meisje moet vrijdag voor de rechter-commissaris in Arnhem verschijnen.
Het 15-jarige slachtoffer is donderdag in besloten kring begraven. Op het Lorentz Lyceum, waar beide meisjes op school zaten, is een herdenking gehouden. Het slachtoffer en de 16-jarige waren goede vriendinnen.
Het 15-jarige meisje zou een roddel hebben doorverteld over haar vriendin, wat de aanleiding zou zijn geweest voor de dramatische gebeurtenis. Justitie ziet de Rotterdammer als degene die heeft aangezet tot moord.
Bron nu.nl

Het is dus niet zeker of die jongen betaald is, maar dat er wat mis is met deze jongen mag wel duidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 27-01-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:49

De jongen die haar heeft neergestoken kreeg €100 van de "opdrachtgever". Hij was ingehuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:02

Dat meisje dat is opgepakt was haar beste vriendin... ik geloof niet dat zij het heeft gedaan natuurlijk. Maarja. Je weet maar nooit. :c

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:15

russel schreef:
Willen en bewust, dat graag alleen voor de psychopaten...daar zit nog een brug te ver tussen.

en daarmee bewijs je precies wat ik schreef........ er is slechts 1 andere factor die maakt dat geen sprake is van bewust en willen, en dat is als iemand een psychose/ waanbeelden heeft. Dat iemand dus niet in de werkelijkheid leeft met zijn geest. Buiten dat is er geen enkele situatie waarin je willen en bewust zou moeten weglaten. Mensen hebben een keuze. Je kiest om wel, of niet een mes in iemands lijf te steken.

Het is heel simpel: je hebt een mes bij je. En je steekt daarmee. Punt. De brug te ver die daar nog tussen zit, zoals je zegt, die hebben wij met z'n allen gemaakt.

Tis net zoiets als mensen die drugs gebruiken en dan zeggen dat het op iedere hoek van de straat te koop is, en dat ze het daarom gebruiken. Die drugs komen niet vanzelf naar je toe gelopen. Zelfs als je verslaafd bent, heb je een keuze. Dat het in dat geval veel moeilijker is, een gevecht kan zijn, en heel veel ellende kost om er af te blijven, doet daar niets aan af.

Je bent niet het slachtoffer van een mes dat een ander heeft geraakt, je hebt em zelf bestuurd....
En als het werkelijk klopt wat in het bericht staat over opdrachtgever en vriendin, dan zijn er drie daders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:28

ik vind dit echt een afschuwelijke zaak....
weet ook niet wie van de 3 ik het ziekste vind...het meisje waarover de roddel kennelijk ging,haar vriendje die een opdracht uitzet of de jongen die gestoken heeft...
Waar hébben we het in godsnaam over...een roddel....dat hoort nou eenmaal bij de leeftijdscategorie,jonge meiden banketstaaf nou eenmaal over elkaar.
dat gebeurt al zo vreselijk lang....en 'vroeger' kreeg je dan gewoon even ruzie...tegenwoordig word je neergestoken.

en dat iemand steekt/moordt omdat hij/zij een slechte jeugd heeft gehad,kan ik wel inkomen maar uiteindelijk blijf je verantwoordelijk voor je eigen daden en kies je hiervoor.
je hebt niet opeens een mes in je handen en je steekt niet perongeluk(psychose daargelaten natuurlijk...)
er zijn ook genoeg mensen die een slechte jeugd hebben gehad en wél op het rechte pad zijn gebleven,dus waarom kunnen die het wel?
wilskracht?

overigens heb ik zelf met jongeren gewerkt die allemaal een nare jeugd gehad hebben(dak/thuisloos,drugs,criminaliteit)en veel van hen bleven hangen in de slachtofferrol..
"ik kan er niks aan doen de wereld is tegen mij'....
daar geloof ik gewoon niet in, je kunt best een klote leven gehad hebben, of nog steeds in een uitzichtloze situatie zitten. je kunt je best heel slecht voelen, niet weten wat je met je leven aanmoet...
maar zodra je de stap maakt om een ander mens iets aan te doen, maak je die echt wel bewust...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:36

Precies wat ik bedoel :) Maar dan beter geformuleerd waarschijnlijk!