Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:44

Sammie schreef:
F_Orumster schreef:
Ik denk dat hij wel zo gluiperig is vriendschappen te kunne leggen, dus lekker isoleren die knul.

Stel je voor dat iemand een vriendschap aangaat :=

Enig idee wat isolati doet met een mens, daar zijn ze niet op bestand? Niemand niet, Joran ook niet. Er zijn mensen 10 x zo erg als Joran en die mogen ook gewoon 'vriendschap' en contacten aangaan.

@Heino een wurgmoord is een hele persoonlijke moord, zit vol met passie. Je kijkt iemand recht in de ogen, terwijl de persoon doodgaat. Als hij bekend en als zij gewurgd is is de beslissing heel duidelijk en adrem geweest. Als hij met een lamp te keer was gegaan zou je nog uit kunnen gaan van een opwelling. Dat is met wurgen geensinds zo.

klopt. Het duurt 3 minuten voordat die persoon het bewustzijn verliest, 3 minuten, 180 seconden....... dat doe je niet in een opwelling.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:52

Ik snap de hele ophef over Joran ook niet zo. Er zitten inderdaad mensen vast die veel ergere dingen hebben gedaan, en daar hoor je niemand over. Waarom wel over Joran?

Die jongen zit geisoleerd, nou geloof me, daar word je gek van hoor. Dat kan een mens niet aan, en zeker geen 14 jaar (als we uitgaan van strafvermindering) lang. Tegen de tijd dat hij zijn tijd heeft uitgezeten (als ie dat al redt) is er niets meer van hem over. Dus de mensen die zeggen dat ie het maar makkelijk heeft daar omdat hij niet bij de rest zit: die vlieger gaat niet op.

Bovendien, als hij wel bij de andere gevangenen zou zitten, en, zoals ik hier een aantal mensen hoor zeggen, dagelijks zeepjes mag rapen en afgebeuld wordt, wat denken jullie dat er dan gebeurt als hij níet vermoord wordt? Dan treedt ook bij Joran het overlevingsinstinct op, wordt hij dus net zo gevaarlijk als de mensen daar om te kunnen overleven. Dán kweek je pas echt een monster.
En weet je wat? Dat komt dan ook weer vrij.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 14-01-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:57

Dromen schreef:
Hij heeft 28 jaar gekregen.
24 (want hij is 24) + 28=52 jaar oud
Dan wordt hij uitgeleverd aan Amerika waar hij nog 20 jaar voor afpersing kan krijgen.
52+20=72.
En dan komt hij waarschijnlijk niet terug naar Nederland, aangezien hij hier maar een fractie van zijn leven heeft gewoond. Amper 4 jaar. Hopelijk is dan bewezen dat hij Holloway heeft vermoord.
72+20=92
92=hoogst waarschijnlijk dood

Ik vind dat hij nog veel langer mocht krijgen.

Hou er wel rekening mee dat er in Peru ruim de helft af kan gaan, dus dan komt het op zo een 10/14 jaar :j

Sammie

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:03

Voor elke twee dagen studie/werk, gaat er een dag af las ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:12

Dus móet hij 56 jaar werken en dan is hij vrij. Schiet niet erg op dan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:29

Sammie schreef:
@Heino een wurgmoord is een hele persoonlijke moord, zit vol met passie. Je kijkt iemand recht in de ogen, terwijl de persoon doodgaat. Als hij bekend en als zij gewurgd is is de beslissing heel duidelijk en adrem geweest. Als hij met een lamp te keer was gegaan zou je nog uit kunnen gaan van een opwelling. Dat is met wurgen geensinds zo.

Weet ik, maar ik ben er (nog) niet van overtuigd dat Joran dat meisje vermoord heeft

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 14:41

ik vind het tekort omdat de nabestaande van stepahnie flores levenslang hebben.
het zelfde geld voor de na bestaande van natalie holoway,
wat niet bewezen is de moord op holoway maar die afpersing is wel bewezen.
zelfs als hij holoway niet vermoord heeft die afpersing heeft hij wel gedaan en maakt zich daar mee juist verdacht.
hij heeft de media op zijn dak omdat hij 2 rijke meiden heeft uitgekozen.
maar geen enkle straf is hoog genoeg voor een moord,
denk eens aan de nabestaande die hebben levens lang

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:54

als je de telegraaf mag geloven heeft hij een ipad,bluerayspeler en een lcd tv tot zijn beschikking..dus zo slecht heeft hij het daar dan niet :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:55

Heeft hij niet meer, dat had hij.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:02

AdnerB schreef:
als je de telegraaf mag geloven

Naah... :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:16

lesilla schreef:
Ik vind het te weinig, hij heeft duidelijk "psychopatische trekjes" en is een gevaar voor de samenleving.
Hopelijk wordt hij later niet nog eens boos.. Al ben ik benieuwd naar de geheimen die het meisje heeft gezien, wat ze moest bekopen met de dood

Weet nog goed toen het gebeurde hoeveel hier op bokt nog onschuld van joran riepen.

Zijn laptop stond niet eens aan op het moment dat volgens Joran dat meisje op zijn laptop zou hebben gekeken, dus er is misschien niet eens een aanleiding voor geweest dat hij haar gewurgd heeft, misschien dus toch voor haar geld, we weten het niet, maar die laptop stond op dat moment niet aan, hebben ze uitgezocht.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:26

Ik weet dat 28 jaar echt heel weinig lijkt... Maar ga eens na hoe verschrikkelijk láng dat is als je zelf in die situatie zit. Het ergste wat je elk willekeurig levend wezen op aarde aan kan doen, is het wegnemen van zijn/haar vrijheid...

Als je bijna 30 jaar heel de dag in een celletje zit, en nog geïsoleerd ook... Dan wordt je nog gekker dan dat je op zo'n moment al bent! 28 jaar vindt ik dus lang zat, omdat ik het idee heb dat hij echt niet helemaal 100% is (die blik, die houding, dat lachje...) en je kán hem dus niet straffen. Al hou je hem 70 jaar in een dwangbuis, als hij psychisch niet in orde is zal hij weer moorden plegen zodra hij vrij is.

In mijn ogen behoort hij dus de 30 jaar uit te zitten en daarna naar een ''gesticht'' waar hij psychische hulp krijgt... Zo iemand kun je niet terug de samenleving in gooien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:27

hanny_jelke schreef:
maar die afpersing is wel bewezen.
zelfs als hij holoway niet vermoord heeft die afpersing heeft hij wel gedaan

Dat weet je niet, want hij staat daar niet voor terecht en dat heeft hij ook nog niet gedaan. Dus die hele zaak omtrent die afpersing doet in déze zaak helemaal niet ter zake :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:33

Yamcha schreef:
En dit soort gedachten zijn helemaal niet ziek ofzo :r

Nee, dat is hij.
Als hij een van jouw dierbaren om had gebracht, had je denk ik wel anders gedacht.
Zulke mensen vermoorden onschuldige meisjes, die nog een prachtig leven voor zich hadden, dan wens ik ze hetzelfde toe. :j

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:42

28 jaar vind ik een mooie straf. Als je alles bij elkaar bekijkt dan mag hij van mij inderdaad ook levenslang krijgen. Maar het gaat hier alleen over de moord op flores, ze kijken dus niet naar alles wat er gebeurd is met hollaway. Dus 28 jaar voor een moord vind ik passend. Hopelijk wordt hij daarna in Amerika of Aruba nog even aangepakt.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:47

Weet je wat ik een beetje gek vind, dat heel de wereld valt over een jongen die 1 meisje heeft vermoord en verdacht wordt van nog 1? Hoeveel seriemoordenaars, mensen die kinderen hebben misbruikt, dictators die genocide op hun geweten hebben, en dat soort volk, loopt er rond?? Hoeveel horen we daarvan? Waarom maakt de internationale pers/gerecht zich druk om die jongen, waarvan zeker is dat hij 1 meisje heeft vermoord?

(ik wil hiermee niet zeggen dat het niet erg is, ik vind die Joran ook een enge gast. Maar hij is niet de enige en zeker niet de ergste)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:55

de serie moordenaars waren misschien zo slim om geen sporen achter te laten, de dictators, kinderverkrachters ect verstoppen zich en laten zich niet pakken.

Naah 28 in peru is mooi zat, als hij daarna door Aruba, Amerika en Nederland word aangepakt is het wel mooi geweest, tegen die tijd zal hij al in de 60 zitten, en moet hij misschien naar een psychiatrische inrichting dus die zit waarschijnlijk de rest van zijn leven veilig afgesloten van de buiten wereld

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:01

Imitador schreef:
Weet je wat ik een beetje gek vind, dat heel de wereld valt over een jongen die 1 meisje heeft vermoord en verdacht wordt van nog 1? Hoeveel seriemoordenaars, mensen die kinderen hebben misbruikt, dictators die genocide op hun geweten hebben, en dat soort volk, loopt er rond?? Hoeveel horen we daarvan? Waarom maakt de internationale pers/gerecht zich druk om die jongen, waarvan zeker is dat hij 1 meisje heeft vermoord?

(ik wil hiermee niet zeggen dat het niet erg is, ik vind die Joran ook een enge gast. Maar hij is niet de enige en zeker niet de ergste)

klopt beetje vreemd is het. Maar denk dat het ook om alles eromheen gaat. Het proces van Hollaway heeft lang geduurd en heel veel mensen geschokt, hij heeft zich nog beziggehouden met vrouwenhandel. En het belangrijkste, hij is Nederlander, daarom krijgen wij er zo veel van mee. Ben benieuwd of mensen in Italië bijv. net zo veel Joran in het nieuws zien als wij hier.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:14

BaileyMix schreef:
Ik weet dat 28 jaar echt heel weinig lijkt... Maar ga eens na hoe verschrikkelijk láng dat is als je zelf in die situatie zit. Het ergste wat je elk willekeurig levend wezen op aarde aan kan doen, is het wegnemen van zijn/haar vrijheid...

De ouders hebben wel levenslang (ik weet het klinkt heel cliché). Maar zij krijgen hun kind nooit meer terug, zijn getekend voor het leven. En als ouder zijnde voel je je toch schuldig denk ik.... en je staat absoluut machteloos.

Joran mag blij zijn dat hij in isolatie zit! Gevangenen die vrouwen en kinderen wat hebben aangedaan hebben het nog zwaarder te verduren....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:15

Joran is wereldwijd bekend.. :j

Zodra hij een voet buiten die gevangenis zet, zal hij wel beschoten worden ofzo. (om het even zo grof te zeggen)

Hij zal het echt niet overleven, hoe dan ook niet..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:16

klopt, die ouders hebben het sowieso zwaar! Joran wist dat dit zou gebeuren als hij dat soort dingen zou doen, die ouders hadden geen keuze. Maarja, het rechtssysteem werkt nou eenmaal niet zo. Levenslang wordt nou eenmaal niet zomaar gegeven en het was vantevoren al duidelijk dat het wss max. 30 jaar zou worden. Dan vind ik 28 jaar een mooie tijd (met 2 jaar aftrek van voorarrest geloof ik), dus hij zit er nog max. 26 jaar.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:17

_Nancy schreef:
Joran is wereldwijd bekend.. :j

Zodra hij een voet buiten die gevangenis zet, zal hij wel beschoten worden ofzo. (om het even zo grof te zeggen)

Hij zal het echt niet overleven, hoe dan ook niet..

Hij heeft al geluk als hij die gevangenis overleefd. Hij hoeft maar bij één medegevangene in de buurt te komen en hij is morsdood denk ik. Daarom beschermen ze hem ook zo goed. Eigenlijk ook maar beter, want zo iemand moet boeten en er niet zo makkelijk met de dood vanaf kunnen komen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:18

Char_elle schreef:
Hij heeft al geluk als hij die gevangenis overleefd. Hij hoeft maar bij één medegevangene in de buurt te komen en hij is morsdood denk ik. Daarom beschermen ze hem ook zo goed. Eigenlijk ook maar beter, want zo iemand moet boeten en er niet zo makkelijk met de dood vanaf kunnen komen.

Mee eens :j

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:25

Char_elle schreef:
klopt, die ouders hebben het sowieso zwaar! Joran wist dat dit zou gebeuren als hij dat soort dingen zou doen, die ouders hadden geen keuze. Maarja, het rechtssysteem werkt nou eenmaal niet zo. Levenslang wordt nou eenmaal niet zomaar gegeven en het was vantevoren al duidelijk dat het wss max. 30 jaar zou worden. Dan vind ik 28 jaar een mooie tijd (met 2 jaar aftrek van voorarrest geloof ik), dus hij zit er nog max. 26 jaar.

Nee, max. 28 jaar. Die 2 jaar voorarrest is van de 30 jaar afgetrokken. Hij heeft dus twee jaar minder gekregen dan wat de aanklager eiste omdat hij al 1,5 jaar vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:26

28 jaar vind ik an sich geen vreemde straf. Gezien het in Nederland hoogstwaarschijnlijk beoordeeld zou zijn als doodslag, had 'ie hier waarschijnlijk 15 jaar gekregen. Het enige jammere vind ik nog wel dat ze hem hier misschien nog een TBS-je hadden kunnen aansmeren, dus dat 'ie al met al hier veel langer uit de maatschappij had kunnen zijn.