Maatje meer voor Ann Summers 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:57

Tessa_1 schreef:
Misschien dat ze kunnen beginnen met óók maatje +1 toevoegen aan de shows/collecties, dan spreek je allebei de groepen aan?

Dat ís geprobeerd en sloeg de plank totaal mis. Tussen de klerenhangers valt een streefmodel al op als olifantje en de kleding van dat model komt gewoon minder goed over, wat geen ontwerper wil.

Het is van Summers niet meer dan een opvallende campagne. Het gelijk daarvan wordt al op dit topic bewezen.

Mbt de opmerking die jij niet begrijpt; horses for courses.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:52

Niet alleen dat, het is een hele kunst om mode op een gewoon maatje te plakken en dan spreek ik al over 36-38 maten.
Kledinghangers zijn er niet alleen omdat het "mooier" is maar omdat ze gewoon met de kleding weg kunnen.
Dries van noten, prada, etro, hootchy mama dingen van versace bv wouw op de runway en dan neem ik nog een niet te gekke designer. Maar de gemiddelde vrouw staat alleen met de basisstukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:39

lesilla schreef:
Maar de gemiddelde vrouw staat alleen met de basisstukken.

Dat is natuurlijk heel subjectief. Uit veel reacties uit dit topic blijkt echter al wel dat die mening zich grotendeels gevormd heeft door wat men nou eenmaal voorgeschoteld krijgt aan beelden; ongezond dun wordt als mooi bestempeld en high fashion staat vrouwen met een gezond gewicht niet...
Ik durf te wedden dat dat beeld zou veranderen als het daadwerkelijk anders zou worden, als er alleen nog maar modellen met maat 38-40 op die catwalk lopen.

Het is gewoon eng hoeveel invloed het heersende modebeeld heeft op de opvatting over wat mooi zou zijn. Deze campagne van Ann Summers is een mooie tegenhanger, misschien een druppel op de gloeiende plaat, misschien een stap in de goede richting door mensen eens uit hun 'kudde'denkbeeld te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:51

Tessa_1 schreef:
Maar is het dan niet effectiever om dat met een wat minder grote stap te doen?
Ik vind overigens al die andere vrouwen in het artikel in de OP ook gewoon mooi op gewicht, met rondingen en niet te dun. De winnares daarentegen is dan weer wat meer richting het ongezonde te zware.. dan is het toch beter om iemand te kiezen, die niet te dun en niet te dik is? Daar kunnen namelijk veel meer mensen zich in herkennen, en dat beeld is voor veel meer mensen realistisch en gezond.
Bovendien kennen we het 'er is er één wat zwaarder en die wint en laat zien dat de wat forsere mensen ook mooi kunnen zijn' idee inmiddels wel.. en naar mijn idee is het ook niet effectief om dan maar het tegenovergestelde van anorexia modellen te gaan promoten..

Dan heb ik liever dat ze beginnen met het lichaamstype van bijvoorbeeld de victoria's secret modellen door te voeren in de hele modeindustrie, dat lijkt me al een groot genoege stap om mee te beginnen.

Bovendien is het ook niet heel sociaal naar de dunne, op gewicht zijnde mensen toe om alle modellen maar maat 40+ te laten hebben.. dan voelen die zich weer buitengesloten terwijl zij juist wel gezond zijn..

Edit: @Yamcha: Dat is heel kort samengevat precies wat ik bedoel ja :D
Ik zou me ook niet voor kunnen stellen hoe kleren eruit zouden zien bij mij als ze op zo'n model geshowt zouden worden, om dat maar even heel bot te zeggen..

Maar het feit dat er nu voor een maatje meer wordt gekozen, zegt toch niets over dat de hele mode-industrie maar gedomineerd moet worden door mensen met overgewicht.. Want ik maak uit je bericht op dat je daar bang voor bent?
Er wordt gewoon een keertje gekozen voor iemand met overgewicht! prima toch ?

er worden ook vaak zat mensen gekozen met ondergewicht. Is ook niet gezond, maar marketingstechnisch soms wel handig. Net zoals dit marketingstechnisch een goede stap is geweest. Want ik had bv. nog nooit van ann summers gehoord, en heb het dankzij dit topic nu wel :) ...

Het punt is alleen dat mode-industrie imo niet 'gedomineerd' moet worden door mensen met een ongezond gewicht (of die op een randje zitten etc. ) Maar dat betekent imo niet dat je ze maar helemaal uit moet sluiten :? Dat is imo ook nergens goed voor....
Zolang mensen maar niet het idee hebben, dat dat het beeld is waar gestreefd naar moet worden. Maar zolang het niet de norm wordt om modellen met maat 44 te gebruiken, denk ik niet dat iemand met een gezond gewicht gaat denken 'laat ik eens mijn best doen om maat 44 te krijgen, dan ben ik echt een goed model' .... Andersom is nu overigens wel aan de hand :) Dat mensen met een gezond gewicht gaan afvallen om aan een ideaalplaatje te voldoen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:04

lesilla schreef:
Niet alleen dat, het is een hele kunst om mode op een gewoon maatje te plakken en dan spreek ik al over 36-38 maten.

Het zal wel persoonlijke voorkeur zijn, maar ik zie kleding toch liever op vrouwen met maat 36-38 dan op vrouwen met maat 32-34...
In het geval maat 32-34 denk ik eigk alleen maar "jakkes wat is die duuuuuun, ik zie al dr botten" en niet "goh, wat een mooi jurkje"

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:10

Heino schreef:
lesilla schreef:

Het zal wel persoonlijke voorkeur zijn, maar ik zie kleding toch liever op vrouwen met maat 36-38 dan op vrouwen met maat 32-34...
In het geval maat 32-34 denk ik eigk alleen maar "jakkes wat is die duuuuuun, ik zie al dr botten" en niet "goh, wat een mooi jurkje"

Ja das waar, maar bedoel het eerder structureel. Zet het op een normaal lichaam en ik hou van dun. Dus gewoon maatje 36 zijn sommige jurken een verschrikking voor het lichaam.
Dus voor de designer is het makkelijker om een rare jurk te maken voor een androgeen lichaam dan voor een normaal lichaam...
Want dan kan je veel fouten verdoezelen.

Verder ben ik het met je eens! En dan laatste volgen we ook veel te blind, als morgen dior zegt heey ik breng in h&m een collectie binnen met verkeerskegels en de naam dior erop. Dan lopen er echt mensen met verkeerskegels op hun hoofd omdat er dior op staat. Net zoals hoe we eruit horen te zien.

En inderdaad de bmi regels, de geen anorexia regels allemaal dikke bla bla... Ik ken genoeg mensen bij hoge modellenbureau's die dunner zijn dan mij en nog moeten afvallen omdat ze te dik zijn. Ja van nature slank, als je dat geloofd mag je ook in de sint geloven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:16

Ik vind de overige vrouwen er in ieder geval een stuk gezonder uit zien dan de winnares, ik krijg hierbij een beetje het idee van overcompensatie en publiciteitsstunt.

Ik denk dat er modellen van alle soorten en maten moeten zijn, dus niet alleen maatje 30 en 32, maar ook zeker niet alleen maatje xxxxxl. Er zijn mensen in alle maten en we moeten allemaal nou eenmaal in kleding rondlopen :+

Aan de andere kant snap ik ook wel weer dat runwaymodel zijn niet voor iedereen is weggelegd, net zoals dat niet iedereen Nobelprijswinnaar kan zijn. Zo vind ik het persoonlijk helemaal niet zo erg dat de fashionmodellen bijna allemaal size 0 of zelfs 00 hebben. Prima, ik hoef ook niet in die kleding rond te lopen en ik denk dat er maar weinig 'gewone' mensen zijn die in dat soort uitbundige designerkleding willen lopen. Ik ben dik tevreden met de mode voor een gewone maat 36 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:19

lesilla schreef:
Dus gewoon maatje 36 zijn sommige jurken een verschrikking voor het lichaam.
Dus voor de designer is het makkelijker om een rare jurk te maken voor een androgeen lichaam dan voor een normaal lichaam...

Dat zal het probleem dan wel zijn. Als ik designer zou zijn zou de inspiratie uit het vrouwelijk lichaam met alle vormen die daarbij horen komen. Daar moeten de kledingstukken dan op aangepast worden. Ik vind het de omgekeerde wereld, een lichaam onnatuurlijk en ongezond aanpassen naar de kleding. Is de kleding er dan nog wel voor het lichaam of andersom?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:21

lesilla schreef:

Sommige jurken zijn een verschrikking voor élk lichaam :+
Als ik soms zie wat die size zero modellen dragen... kleedt niet bepaald af (bij maat 32-34 dus :|)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:25

RedPassion schreef:
lesilla schreef:

Dat zal het probleem dan wel zijn. Als ik designer zou zijn zou de inspiratie uit het vrouwelijk lichaam met alle vormen die daarbij horen komen. Daar moeten de kledingstukken dan op aangepast worden. Ik vind het de omgekeerde wereld, een lichaam onnatuurlijk en ongezond aanpassen naar de kleding. Is de kleding er dan nog wel voor het lichaam of andersom?

ik denk dat hier wel de spijker op zn kop geslagen wordt. De kleding uit Catwalks is geen 'kleding on te dragen'. Het is een tak van de kunst, die tentoongesteld wordt op lichamen ( haha zo klinkt het een beetje luguber :') )

Het heeft weinig te doen met functionaliteit, en ook niet echt met draagbare mode.

Maargoed. h&m bv. heeft wel heel veel te maken met draagbare mode, en gebruikt ( denk ik ) alleen maar veels te dunne, verschrikkelijk gephotoshopte ( :') ) , modellen om geassocieerd te worden met 'high-fashion' .. Tja, ik denk zelf toch echt dat wat meer variatie wel goed zou zijn. Maarja.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:43

lesilla schreef:
Ja das waar, maar bedoel het eerder structureel. Zet het op een normaal lichaam en ik hou van dun. Dus gewoon maatje 36 zijn sommige jurken een verschrikking voor het lichaam.

Het is niet zozeer verdoezelen, kleding maken voor vrouwen met rondingen is gewoon technisch moeilijker.
Hoe platter, hoe beter, want ook dunne vrouwen met echt grote borsten zijn niet gewenst.
Hoe meer rondingen, hoe persoonlijker het kleding stuk wordt en zal je het dus altijd op dat ene model moeten showen.
(doorpasmodellen zijn vaak andere modellen dan catwalkmodellen).

Kleding op catwalks is om trends duidelijk aan te geven, kom je bij de winkel zelf zullen daar misschien enkele stukken hangen,
maar over het algemeen toch alleen de ready-to-wear collecties die geïnspireerd zijn op de catwalk collecties of houte-couture.

_lautje_

Re: Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:08

Vind het model persoonlijk wat aan de zware kant voor het mooie.

Hier net als lesilla een mode fanaat. Ik heb rondingen en ook vaak problemen met truitjes door mijn cup 70D. Ik heb maat 36/italiaans 42en wordt vaak geschat als mollig. Puur door dat ik borsten heb en schouders. Terwijl als ik echt mollig was niet zou passen in maat 42 moschino/versace/chloe/etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:41

oeps ben je al mollig met maat 36? ai dan ben ik wel een dikke kamerolifant,en ik ben nog wel zo trots dat ik ben afgevallen van maat 46 naar maat 42. het mooiste vind ik iemand zonder over/onder gewicht,gewoon een gezond lichaam. maat 42 is voor mij ook nog niet gezond maar ik ben wel op de goede weg.

ach en wat die dure designers doen met hun kleding op die hele slanke modellen,boeit mij niks,ik koop die kleding toch niet!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:50

Snoevie schreef:
oeps ben je al mollig met maat 36?

Tja... :roll:

Hoewel de modemodellen slechts androgene mobiele klerenhangers zijn waarop de vorm van de ontwerpen zonder aanpassing aan lichaamsvorm mooi tot hun recht komen, is de beeldvorming over slank er wel door beïnvloed.
De Summer-dame is héél welkom als aanvulling op de algemene beeldvorming van ´normaal´.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

Ik val hier van de ene verbazing in de andere.....
Ik heb bijna alle posts gelezen en het grootste deel vind dus maat 42 overgewicht. Dan ben ik benieuwd of er op Bokt alleen naar magere/dunne mensen zijn???????
Ik heb zelf maat 40/42, ben 1.73 cm, heb een flinke voorgevel (lees 80H), geef sportles, heb een conditie waar de meeste mensen een puntje aan kunnen zuigen en ben sterker dan menig man. En dan zijn er mensen actief op dit forum die mij willen wijsmaken dat ik overgewicht heb? Laat me niet lachen!!!!!

Ik vraag me af waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over een campagne met een volle vrouw, terwijl over campagnes met anorexia-modellen niks wordt gezegd.
Ik krijg het idee dat de meeste zich zo aanstellen omdat ze zelf liever "maatje anorexia" willen hebben en zichzelf te dik vinden (correct me if I'm wrong)....

Nou, ik heb vetjes, ben gezond, heb geen overgewicht en rijd lekker met mijn VIEZE DIKKE MAAT 40/42 paard en er is niemand die mij zegt dat ik dik ben!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:49

veersche schreef:
Ik heb bijna alle posts gelezen en het grootste deel vind dus maat 42 overgewicht. Dan ben ik benieuwd of er op Bokt alleen naar magere/dunne mensen zijn???????

Om te beginnen is het voor een mening irrelevant wat men zelf weegt.
Verder is wat men vindt niet hetzelfde als wat overgewicht ís.
Maat 42 ís wat overgewicht volgens BMI en dat is nu eenmaal de objectieve graadmeter.
Conditie heeft er hooguit wat zijdelings mee te maken bij écht over- of ondergewicht.
Kracht is wat lastiger omdat spiermassa kracht geeft en volgens BMI overgewicht kan indiceren.
Huidplooimeting is dan nodig als aanvullende info.

Het model van Summer hééft wat overgewicht. Dat ontkennen is niet realisitisch.
In de gele zône is echter nog niet gelijk óngezond.

Verder is wat ´vrouwelijke vorm´ genoemd wordt minimaal bovenin groen/geel.
Er is een wonderlijke discrepantie tussen wat we´vrouwelijk´ vinden en het modebeeld.
Tja, en ´mooi´ is volledig subjectief en aan mode onderhevig.

Dat is ook wat ik met een ;) probeerde aan te geven met mijn horses for courses preferentie vermengd met praktische criteria.

Ideaalmaat om mee uit te gaan: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 66ioeBY0sj
Maatje minder om mee paard te rijden: http://gallery.photo.net/photo/9437899-lg.jpg
Maatje meer om tegenaan te kruipen: http://cdnimg.visualizeus.com/thumbs/a1 ... 262d_m.jpg
...en mijn model klerenhanger associeer ik niet met slank noch mooi of wat ook: http://www.retrostudio.nl/bmz_cache/7/7 ... 80x240.JPG

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:56

Hangt er ook vanaf hoe je gebouwd bent he? Als jij kwa botten gewoon brede heupen hebt dan zit je al snel op maat 42. Maar ik denk dat voor de 'gewoon' gebouwde vrouw maatje 42 toch wel op het randje is, bij mij zeker wel :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:58

Ik heb maat 42 nu en ben ook zeker te zwaar,hoe dat voor een ander is kan ik niet oordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:34

toen ik nog maat 42 had, had ik wel een gezond gewicht. Groene zone :) Maar wel bovengrens met oranje..... :Y) .. Maar het zal idd per persoon verschillen.

En ik heb geen erg afwijkende bouw o zware botten heb ik het idee. Wel een flinke bips :D dus mss dat ik voor broeken altijd een wat grotere maat heb, helemaal met al die heupbroeken enzo. Daar paste ik sowieso nooit echt heel goed in :')

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:56

veersche schreef:
Ik val hier van de ene verbazing in de andere.....
Ik heb zelf maat 40/42, ben 1.73 cm, heb een flinke voorgevel (lees 80H), geef sportles, heb een conditie waar de meeste mensen een puntje aan kunnen zuigen en ben sterker dan menig man. En dan zijn er mensen actief op dit forum die mij willen wijsmaken dat ik overgewicht heb? Laat me niet lachen!!!!!

Ik vraag me af waarom er zo'n ophef wordt gemaakt over een campagne met een volle vrouw, terwijl over campagnes met anorexia-modellen niks wordt gezegd.
Ik krijg het idee dat de meeste zich zo aanstellen omdat ze zelf liever "maatje anorexia" willen hebben en zichzelf te dik vinden (correct me if I'm wrong)....

Nou, ik heb vetjes, ben gezond, heb geen overgewicht en rijd lekker met mijn VIEZE DIKKE MAAT 40/42 paard en er is niemand die mij zegt dat ik dik ben!

Punt 1. Ik zit op een perfect, misschien zelfs wel te laag gewicht en hoef zéker niet af te vallen want dan heb ik ondergewicht. En daar hoef ik helemaal, echt helemaal niks voor te doen, ben recent 2.5e kilo afgevallen omdat ik 2 maanden thuis moest zitten en rust moest houden. Dus ga mij niet aanpraten dat ik met maat 36 en 60 kilo bij 1.80 en een taille van 64 cm stiekem wil afvallen, ik moet juist aankomen. (Wel in spieren, niet in vet, dus dat is verrekte lastig).
Punt 2. Mijn bezwaar is dat er nu gedaan wordt alsof al die andere modellen in de OP 'maatje anorexia' hebben terwijl die juist een gezond lichaam hebben en dat model dat gewonnen heeft ziet er qua gewicht uit alsof ze voor het gezonde toch, zeker bij haar redelijk slanke lichaamsbouw, wat kilo's kwijt zou mogen. Vooral als je kijkt naar wat er rond haar taille zit, want dat is de zone waarin vet ongezond is als er flink wat zit.

En bovendien heeft het model in de OP altijd nog maat 44/46 en dat is toch ietsjes meer dan jij hebt. Bij een maat 42 heb je max een tailleomvang van 81 cm volgens de nederlandse maten. Bij een maat 44 is dat een taille van 82-85 cm en bij maat 46 is dat een taille van 86-90 cm. Als je dan vervolgens gaat kijken naar wat er aangegeven wordt door gezondheidssites als een gezonde tailleomvang voor vrouwen dan staat er:
Minder dan 80 cm = gezond gewicht
80-88 cm = gevarenzone
88 cm en meer = verhoogd risco
Dus aangezien ik ervan uit ga dat jij niet aan de max van maat 42 komt omdat je ook 40 past, vind ik dat zij inderdaad een ongezond gewicht heeft en dat jij nog prima kan.
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 15-01-12 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:56

veersche schreef:

Dat jij niks weet van anti-anorexia campagnes of afkeer tegen anorexia campagnes weet, betekend natuurlijk niet dat ze niet bestaan :) .
Op veel shows mag er met deze modellen niet geshowd worden en er zijn ook meerde malen billboards vanuit de mode wereld tegen anorexia geweest. Daarin tegen, als designers willen, mag je gerust iemand met obesitas op de catwalk gooien, hoe ongezond dan ook.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:16

Wat een heftige reacties komen er voorbij, zelfbehoud?

Ik heb maar 44. En met 1.81 m en niet al te smal gebouwd voel ik me er eigenlijk prima bij. Wat anderen er van vinden is daar (voor mij) heel erg ondergeschikt aan.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:57

Ik bedoelde mijn post ook niet om mensen aan te vallen, dus mocht dat zijn gebeurt mijn excuses: ik ben erg direct :D

Verder wil ik nog even zeggen (schrijven) dat ik ook weet dat het moeilijker is om bij te komen als je heel dun bent dan om af te vallen, want dat is gewoon een kwestie van gezonder eten en meer bewegen. Om bij te komen moet je veel meer doen en soms is dat zelfs onmogelijk omdat je er niks aan kunt doen. Net als dat mensen met een schildklier-probleem er soms niks aan kunnen doen dat ze te dik zijn.. Het enige wat ik dan zou kunnen adviseren is krachttraining doen wat je leuk vindt (bodypump of zo).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:59

Voor sommige mensen is afvallen helemaal niet zo simpel als 'gezond eten en meer bewegen'. En dat hoeft niet te zijn omdat ze een schildklierprobleem hebben. Ik heb verschillende vriendinnen die stevig zijn en altijd stevig zullen blijven, ondanks sport en een gezond dieet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:00

Sorry hoor maar dat is ook onzin,het is niet ' gewoon' een kwestie van gezond eten en bewegen! Het is vaak een enorme strijd! Ook geestelijk!