Maar is het dan niet effectiever om dat met een wat minder grote stap te doen?
Ik vind overigens al die andere vrouwen in het artikel in de OP ook gewoon mooi op gewicht, met rondingen en niet te dun. De winnares daarentegen is dan weer wat meer richting het ongezonde te zware.. dan is het toch beter om iemand te kiezen, die niet te dun en niet te dik is? Daar kunnen namelijk veel meer mensen zich in herkennen, en dat beeld is voor veel meer mensen realistisch en gezond.
Bovendien kennen we het 'er is er één wat zwaarder en die wint en laat zien dat de wat forsere mensen ook mooi kunnen zijn' idee inmiddels wel.. en naar mijn idee is het ook niet effectief om dan maar het tegenovergestelde van anorexia modellen te gaan promoten..
Dan heb ik liever dat ze beginnen met het lichaamstype van bijvoorbeeld de victoria's secret modellen door te voeren in de hele modeindustrie, dat lijkt me al een groot genoege stap om mee te beginnen.
Bovendien is het ook niet heel sociaal naar de dunne, op gewicht zijnde mensen toe om alle modellen maar maat 40+ te laten hebben.. dan voelen die zich weer buitengesloten terwijl zij juist wel gezond zijn..
Edit: @Yamcha: Dat is heel kort samengevat precies wat ik bedoel ja
Ik zou me ook niet voor kunnen stellen hoe kleren eruit zouden zien bij mij als ze op zo'n model geshowt zouden worden, om dat maar even heel bot te zeggen..