Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:blokje schreef:Onze dominee was arts had een giga inkomen wat hij nu krijgt is velen malen minder. Een luxe leven zit er voor hem niet meer in.
Ehhh...? Dit is eigen keuze hoor.
Als ik in het dierenasiel ga werken, dan weet ik ook dat een luxe leven er niet meer in zit.
Hij kan er ook voor kiezen arts te blijven en op zondag vooraan te zitten in de kerk. Die 50 euro mist hij dan niet op zijn inkomen.
Evelli schreef:VjestaGirl: Maar dat kindermisbruik heeft plaatsgevonden binnen de Rooms Katholieke kerk. Dit is een ander onderwerp als de KerkBalans van de Protestantse kerk
Tieneke schreef:Dat het 10% van je inkomen MOET zijn, omdat er in de bijbel gesproken wordt over tienden, is wel al heel erg achterhaald... Als gelovige mag je ook best kritisch zijn naar wat een kerk je voorschotelt... Doe maar eens wat research.
Vjestagirl schreef:Evelli schreef:VjestaGirl: Maar dat kindermisbruik heeft plaatsgevonden binnen de Rooms Katholieke kerk. Dit is een ander onderwerp als de KerkBalans van de Protestantse kerk
Wat is het verschil?![]()
![]()
Ben vast heel blond hoor, maare: groot gebouw, kruis op het dak, kruis aan de muur en iemand die verteld over God?
blokje schreef:Nee ik bedoel te zeggen dat een dominee echt niet al het geld krijgt en geen rijk man (hoeft) te zijn.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel de kerk hem betaald dat is in elke gemeente etc anders.
Hij heeft zijn hart gevolgt en dominee geworden.
Vjestagirl schreef:blokje schreef:Ts vroeg iets omtrent het geld niet over misbruik etc.
En alles over 1 kam scheren qua rijkheid vind ik nogal zielig.
Toch zou de huidige kennis over misbruik binnen de kerk voor mij wel een reden zijn om (veel) minder te geven. Heel cru, maar van zo'n club zou ik geen lid willen zijn. Het gaat over zeker 20.000 kinderen!
En sorry, voor mij is een kerk een groot gebouw met een kruis erop, met een man met een zwart boordje en een wit vlakje voorop die verteld over God en die bij het Vaticaan horen. Al die verschillende bewegingen...
Evelli schreef:Vjestagirl schreef:Wat is het verschil?![]()
![]()
Ben vast heel blond hoor, maare: groot gebouw, kruis op het dak, kruis aan de muur en iemand die verteld over God?
Dat het een hele andere stroming is van het geloof. Die inderdaad, heel verwarrend, allemaal in God geloven
Maar de centjes waar ze in het foldertje om vragen komen niet bij de RKkerk terecht
Vjestagirl schreef:Evelli schreef:VjestaGirl: Maar dat kindermisbruik heeft plaatsgevonden binnen de Rooms Katholieke kerk. Dit is een ander onderwerp als de KerkBalans van de Protestantse kerk
![]()
Evelli schreef:Vjestagirl schreef:
![]()
Dat het een hele andere stroming is van het geloof. Die inderdaad, heel verwarrend, allemaal in God geloven
Maar de centjes waar ze in het foldertje om vragen komen niet bij de RKkerk terecht
Quellian schreef:blokje schreef:Nee ik bedoel te zeggen dat een dominee echt niet al het geld krijgt en geen rijk man (hoeft) te zijn.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel de kerk hem betaald dat is in elke gemeente etc anders.
Hij heeft zijn hart gevolgt en dominee geworden.
Ik zeg ook niet dat een dominee een rijke man is hoor.
Ik heb op een Protestantse school gezeten en mijn beste vriendinnetje was dochter van de dominee, maar slecht hadden ze het niet hoor. Ze waren niet overdreven rijk (wat is rijk?), maar ook zéker niet arm hoorIk denk dat ze wel redelijk leefden in luxe