PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:47

doei schreef:
Ik vind dat de PVV gelijk heeft :j

Kan je dit ook onderbouwen? Vraag me af waarom je vind dat PVV gelijk heeft :)

Berdien

Uhm... die tweet is noch van Trix zelf noch van de RVD :+ := Lees de andere tweets van Haar maar eens ;)

Blue_Eyes

SanderD schreef:
Ik neem aan dat dat een RVD-account is dan, want onze Majesteit is een twitter-analfabeet geloof ik. :+

Enigszins satirisch zou ook nog wel kunnen :+
doei schreef:

En kun je dat ook nog onderbouwen?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:48

PVV moet zich niet zo druk maken..
Ben op vakantie wel eens in een kerk geweest waar je je schouders etc bedekt moest hebben, nou dan doe ik dat, dat getuigd voor mij gewoon van respect naar andere culturen of mensen die toevallig wel ergens in geloven.. Zolang ze mij maar niet constant bij alles aan mijn hoofd gaan zeuren of gaan proberen te bekeren buiten van die speciale plekken (dat het bij een islamitisch land dan een heel land is dat weet je trouwens ook van tevoren..)

In een kerk bedek je je schouders, in een moskee je lichaam en je hoofd, en je gaat niet in je blote kont midden door amsterdam lopen.. ik zie het verschil niet, het getuigd gewoon van respect en aanpassingsvermogen naar je medemensen..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:49

Die tweet is niet serieus te nemen hoor, dat is gewoon iemand die altijd op een in mijn ogen grappige manier commentaar levert op allerlei gebeurtenissen, als hij/zij de koningin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:49

Inderdaad, in Rome is het zeer gebruikelijk dat je in verschillende kerken geen rokjes draagt (tenzij tot ver over je knieën), geen driekwartsbroeken, schouders bedekt....

En tsja, daar is het de cultuur dat je jezelf helemaal moet bedekken. Jammer dan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:54

Macchiato schreef:
doei schreef:

Kan je dit ook onderbouwen? Vraag me af waarom je vind dat PVV gelijk heeft :)

Wanneer Beatrix gasten uit Arabische landen heeft zetten zij hun hoofddoek niet af (niet dat ze dit moeten of verplicht zijn).
Dus ik begrijp niet waarom Beatrix wel een hoofddoek omdoet...

Daarbij is zij Koningin en ik vind dat ze hiermee toch laat zien dat een man "meer" als haar is.

Plus in mijn ogen is zij het dus eens met de onderdrukking van vrouwen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:55

Berdien schreef:
Uhm... die tweet is noch van Trix zelf noch van de RVD :+ := Lees de andere tweets van Haar maar eens ;)

Ik ben geen twitteraar dus zou het niet weten, als ik mag aannemen dat het een faker is, vind ik het goede humor, al heeft diegene dan geluk dat de RVD niet achter Haar Kont aan zit. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berdien schreef:

I know, maar ze blijven wel geniaal :D
en vaak heeft "Ze" nog gelijk ook :+

Tellie

doei; ze heeft alleen in de moskee de hoofddoek om gehad. Verder niet he. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:58

doei schreef:
Wanneer Beatrix gasten uit Arabische landen heeft zetten zij hun hoofddoek niet af (niet dat ze dit moeten of verplicht zijn).
Dus ik begrijp niet waarom Beatrix wel een hoofddoek omdoet...

Daarbij is zij Koningin en ik vind dat ze hiermee toch laat zien dat een man "meer" als haar is.

Als zij gasten uit arabische landen meeneemt naar gebedshuizen zullen ze zich daar ook aanpassen. Je bent daar te gast en dit is een kwestie van respect voor je gastheer/vrouw.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:03

Om even een heel ander punt aan te snijden: Waarom werd er eigenlijk een moskee bezocht? Was dit relevant voor het staatsbezoek van Bea?
Ik vind eigenlijk dat religie niets te maken zou mogen hebben met het bestuur van landen, en dus begrijp ik ook niet waarom ons staatshoofd in het buitenland een moskee moet bezoeken? Of ging het om een sight-seeing tour ofzo? :Y)

Dribbel

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:05

Was vast een bijzondere moskee op het gebied van historie en/of architectuur. Vermoed dus sight-seeing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:06

xSwanHeart schreef:
Om even een heel ander punt aan te snijden: Waarom werd er eigenlijk een moskee bezocht? Was dit relevant voor het staatsbezoek van Bea?
Ik vind eigenlijk dat religie niets te maken zou mogen hebben met het bestuur van landen, en dus begrijp ik ook niet waarom ons staatshoofd in het buitenland een moskee moet bezoeken? Of ging het om een sight-seeing tour ofzo? :Y)

Ik heb ook de Sint Pieter bezocht. En ik ben toch atheïst :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:06

Neem niet aan dat dat twitteraccount echt de koningin is, aangezien ze dit tweet:

'Kan men in Abu Dhabi nergens een goede wodka-tonic krijgen? En een biertje voor de Prins? Dit wordt een lang Staatsbezoek...'

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:07

Dat was een cultureel bezoek, ja. Zie dit artikel bv: http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/binnen ... espect.ece

Citaat:
Het koninklijk gezelschap kreeg een uitgebreide rondleiding over het ruim bemeten complex waaraan 10 jaar is gebouwd. De geheel uit Italiaans marmer opgetrokken moskee behoort met zijn oppervlakte van 22.000 vierkante meter tot de grootste ter wereld.

Mausoleum
Aan het 6000 vierkante meter grote tapijt in de gebedsruimte hebben 1200 vrouwen in Iran twee jaar gewerkt. De grondlegger van de VAE, naar wie de moskee is vernoemd, heeft naast de moskee zijn mausoleum. De koningin werd ook daar langs gevoerd.

In de bibliotheek kregen de bezoekers een aantal kostbare boeken te zien. De koningin herinnerde eraan dat de eerste boeken in het Arabisch en Chinees eeuwen geleden in Nederland zijn gedrukt.

Transformatie
Trots werden ook fotoboeken van de moskee en van Abu Dhabi getoond. De transformatie die het emiraat heeft doorgemaakt is dan ook bijzonder groot. Vijftig jaar geleden waren er nog geen verharde wegen en geen stromend water.

De in 2004 overleden sjeik Zayed had de visie om de voorheen door de Britten beschermde Golf-emiraten te verenigen en te ontwikkelen tot moderne staten. Het kwam daarbij van pas dat Abu Dhabi, dat 85 procent van de oppervlakte van de VAE beslaat, een goed gevulde kas had.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:10

Tja ik ben ook atheïst en ik ga eind april ook in Rome állerlei kerken bezoeken. Ben in Marrakech in een hele oude, beroemde moskee geweest. Ik ga daar heen voor de culturele en geschiedkundige waarde. En pas me dan ook aan aan de normen en waarden die daar gelden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:10

doei schreef:

In jouw ogen. Maar jij bent geen Moslim (toch?) dus begrijp ik niet helemaal waarom jij een oordeel hebt over een religie die je helemaal niet aanhangt. En blijkbaar ook niet kent, Moslima's dragen namelijk uit naam van de Islam geen hoofddoekjes uit onderdrukking. Dat sommige idioten de Islam misbruiken is slecht, maar da's niet de schuld van de Islam, maar van verknipte "Moslims".

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:32

Heino schreef:
doei schreef:

In jouw ogen. Maar jij bent geen Moslim (toch?) dus begrijp ik niet helemaal waarom jij een oordeel hebt over een religie die je helemaal niet aanhangt. En blijkbaar ook niet kent, Moslima's dragen namelijk uit naam van de Islam geen hoofddoekjes uit onderdrukking. Dat sommige idioten de Islam misbruiken is slecht, maar da's niet de schuld van de Islam, maar van verknipte "Moslims".

Ik snap niet waarom ik daarvoor een moslima moet zijn?
Het verbergen van schoonheid, of doen omdat Allah het zegt, als bescherming en om nog een ernstig puntje aan te halen vrouwenbesnijdenis.
"Geschat wordt dat in de wereld 135 miljoen meisjes en vrouwen het slachtoffer zijn van vrouwenbesnijdenis. Per dag ondergaan er ongeveer 6000 meisjes deze behandeling, dit is dus 1 per 15 seconden"
De islam zegt dat een vrouw 8 meter achter haar man aan hoort te lopen...
:j Ja ik vind dat onderdrukking van vrouwen en vind het jammer dat mijn Koningin mee doet en zich intregeert in zulke gebruiken.

Dit wil niet zeggen dat ik iets tegen hoofddoekjes heb :n
Mits niet compleet gesluierd, maar deze mening heeft met veiligheid te maken, ik zie graag wie mijn winkel binnen komt lopen (zonder bommen) of met wie ik praat.
Ieder heeft zijn ding dat respecteer ik :j Maar ik zie het nut er niet van in waarom de Koningin een hoofddoek in een moskee aandoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:34

Dat heet respect voor andere culturen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:35

Bizzybijtje schreef:

Dat vind ik prima :j
Maar ik vind niet dat dat respect van 1 kant moet komen :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:39

Vrouwenbesnijdenis hoort niet bij de islam.... Dan kun je dat wel een 'ernstig puntje' noemen maar het is een cultureel 'puntje'.
In het joodse geloof en in veel christelijke kerken dien je ook je hoofd te bedekken. Een kwestie van ontzag voor God.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:42

Goh, het was al zo verdacht stil bij de uitlatingen van de PVV... jeez waar zijn die mensen nu mee bezig, geen wonder dat ze alleen maar zetels verliezen, iets van deze huidige crisis hoor je ze niet over... ze kunnen zich beter omdopen tot PTM (Partij Tegen de Moslims). Vind het niet meer dan normaal dat Bea dit doet, toon je toch respect tot een andere cultuur.

En hetgene dat de allochtonen doelgroep hier in NL uitvreet, als hun van een klif afspringen, spring je er toch ook niet achteraan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:45

doei schreef:
Bizzybijtje schreef:

Maar ik vind niet dat dat respect van 1 kant moet komen :n

Sorry, ik kan het verkeerd hebben, maar hoe hebben zij dan geen respect voor onze cultuur? :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:51

doei schreef:

Maar ik vind niet dat dat respect van 1 kant moet komen :n[/quote]

Bizzybijtje schreef:
Sorry, ik kan het verkeerd hebben, maar hoe hebben zij dan geen respect voor onze cultuur? :)

Ik heb nog nooit een moslima haar hoofddoek af zien zetten voor onze cultuur (niet dat dit moet).
Dus vind het raar dat de koningin wel een hoofddoek opzet voor hun cultuur :j