doei schreef:Ik vind dat de PVV gelijk heeft
Kan je dit ook onderbouwen? Vraag me af waarom je vind dat PVV gelijk heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macchiato schreef:doei schreef:Ik vind dat de PVV gelijk heeft
Kan je dit ook onderbouwen? Vraag me af waarom je vind dat PVV gelijk heeft
doei schreef:Wanneer Beatrix gasten uit Arabische landen heeft zetten zij hun hoofddoek niet af (niet dat ze dit moeten of verplicht zijn).
Dus ik begrijp niet waarom Beatrix wel een hoofddoek omdoet...
Daarbij is zij Koningin en ik vind dat ze hiermee toch laat zien dat een man "meer" als haar is.
Plus in mijn ogen is zij het dus eens met de onderdrukking van vrouwen.
xSwanHeart schreef:Om even een heel ander punt aan te snijden: Waarom werd er eigenlijk een moskee bezocht? Was dit relevant voor het staatsbezoek van Bea?
Ik vind eigenlijk dat religie niets te maken zou mogen hebben met het bestuur van landen, en dus begrijp ik ook niet waarom ons staatshoofd in het buitenland een moskee moet bezoeken? Of ging het om een sight-seeing tour ofzo?
Citaat:Het koninklijk gezelschap kreeg een uitgebreide rondleiding over het ruim bemeten complex waaraan 10 jaar is gebouwd. De geheel uit Italiaans marmer opgetrokken moskee behoort met zijn oppervlakte van 22.000 vierkante meter tot de grootste ter wereld.
Mausoleum
Aan het 6000 vierkante meter grote tapijt in de gebedsruimte hebben 1200 vrouwen in Iran twee jaar gewerkt. De grondlegger van de VAE, naar wie de moskee is vernoemd, heeft naast de moskee zijn mausoleum. De koningin werd ook daar langs gevoerd.
In de bibliotheek kregen de bezoekers een aantal kostbare boeken te zien. De koningin herinnerde eraan dat de eerste boeken in het Arabisch en Chinees eeuwen geleden in Nederland zijn gedrukt.
Transformatie
Trots werden ook fotoboeken van de moskee en van Abu Dhabi getoond. De transformatie die het emiraat heeft doorgemaakt is dan ook bijzonder groot. Vijftig jaar geleden waren er nog geen verharde wegen en geen stromend water.
De in 2004 overleden sjeik Zayed had de visie om de voorheen door de Britten beschermde Golf-emiraten te verenigen en te ontwikkelen tot moderne staten. Het kwam daarbij van pas dat Abu Dhabi, dat 85 procent van de oppervlakte van de VAE beslaat, een goed gevulde kas had.
doei schreef:Plus in mijn ogen is zij het dus eens met de onderdrukking van vrouwen.
Heino schreef:doei schreef:Plus in mijn ogen is zij het dus eens met de onderdrukking van vrouwen.
In jouw ogen. Maar jij bent geen Moslim (toch?) dus begrijp ik niet helemaal waarom jij een oordeel hebt over een religie die je helemaal niet aanhangt. En blijkbaar ook niet kent, Moslima's dragen namelijk uit naam van de Islam geen hoofddoekjes uit onderdrukking. Dat sommige idioten de Islam misbruiken is slecht, maar da's niet de schuld van de Islam, maar van verknipte "Moslims".
doei schreef:
Bizzybijtje schreef:Sorry, ik kan het verkeerd hebben, maar hoe hebben zij dan geen respect voor onze cultuur?