Sok schreef:Hoe is jouw wei quintusgl?Ook zo nat?
De wei bij onze groep is rima. WEl beetje drassig mar geen modder. Alleen voor bij de stallen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quintusgl schreef:Sok schreef:Hoe is jouw wei quintusgl?Ook zo nat?
De wei bij onze groep is rima. WEl beetje drassig mar geen modder. Alleen voor bij de stallen.
LiNdA1986 schreef:eowyn04 schreef:Een vraagje, zouden jullie weg gaan als je beesten daar nog zouden zijn?
Mijn eerste gevoel zegt nee, ik blijf bij de dieren. Maar hoe reageer je op zo'n moment als het daadwerkelijk daar is?
Ik zal mijn dieren zeker redden, met gevaar voor eigen leven. Echt ik kan ze niet achterlaten. Als ik vrij was had ik misschien wel gaan helpen met de dieren evacueren. Al moet ik er dan wel paar uur voor rijden.
Belachelijk dat het leger enzo daar niet voor ingezet wordt. Om te vechten wel, maar om dieren te redden niet. En plek kan je overal wel vinden. Desnoods in een weiland of op een ander stuk grond. Je gaat verdorie toch niet die dieren opgesloten laten in een stal, als het water komt hebben ze geen enkele kans om te vluchten!
farahmunda schreef:Het is echt heel spannend en onwerkelijk, wij kijken aan de andere kant uit op het eemskanaal. Je mag het eemskanaal niet meer over, allemaal ME en politie e.d. heel raar!
Vanmorgenvroeg al 2 ponys op stal gekregen te logeren, die staan hier erg gezellig.
Verder vanmorgen met onze vrachtwagen, aanhangers e.d. 150 jongvee/kalfjes/koeien met man en macht bij een relatie van mijn vader weg gehaald (vlakbij Woltersum). Aantal staan bij onze buurman en aantal in onze schuur, die was gelukkig leeg.
Ik hoop zo dat het mee valt!
Citaat:14.24 uur: Friesland stelt boerderijen open
De provincie Friesland biedt getroffen melkveehouders uit Woltersum onderdak aan voor hun vee. In een viertal boerderijen bij Buitenpost kunnen de boeren hun vee onderbrengen. Er is plaats voor 2000 dieren en is zijn melkinstallaties aanwezig. De boerderijen worden zo snel mogelijk bedrijfsklaar gemaakt.
Adriana schreef:Citaat:14.24 uur: Friesland stelt boerderijen open
De provincie Friesland biedt getroffen melkveehouders uit Woltersum onderdak aan voor hun vee. In een viertal boerderijen bij Buitenpost kunnen de boeren hun vee onderbrengen. Er is plaats voor 2000 dieren en is zijn melkinstallaties aanwezig. De boerderijen worden zo snel mogelijk bedrijfsklaar gemaakt.
Ook plaats ik het hier! Komt van de NOS site!
Adriana schreef:Citaat:14.24 uur: Friesland stelt boerderijen open
Ook plaats ik het hier! Komt van de NOS site!