Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Daarom zeg ik ook "onbeperkt niet mag ik hopen"jij zegt dat je niet denkt dat een vrouw erop gebouwd is om klaar te komen, waarom kunnen ze het dan? Vrouwelijke dieren kunnen het bijv ook, waarom is dat dan?
Brainless schreef:Makkelijker??
Ik ken genoeg mannen die veel makkelijker klaarkomen dan vrouwen.
Het is wel zo, dat het bij mannen vaak na 1x ophoudt en dat vrouwen die beperking niet hebben.
DaniBanani schreef:Wat betreft de link met onderdrukking: er zijn ook culturen waar seksualiteit gevierd wordt, waar het volkomen normaal en bespreekbaar is bij zowel man als vrouw. Ben dan erg benieuwd hoe het vrouwelijk orgasme zich in die culturen heeft ontwikkeld, daar zouden vrouwen dan dus geen problemen hebben met klaarkomen?
Brainless schreef:Fiffill schreef:Daarom zeg ik ook "onbeperkt niet mag ik hopen"jij zegt dat je niet denkt dat een vrouw erop gebouwd is om klaar te komen, waarom kunnen ze het dan? Vrouwelijke dieren kunnen het bijv ook, waarom is dat dan?
Juist niet, alleen op een paar primaten na.
Andere dieren worden "hitsig" en zijn dan bereid te paren.
BV een paard wordt hengstig, een hond loops en alleen dan willen ze paren.
Maar zij hebben beide geen organen die zorgt dat ze kunnen klaar komen.
Huertecilla schreef:Brainless schreef:Makkelijker??
Het is wel zo, dat het bij mannen vaak na 1x ophoudt en dat vrouwen die beperking niet hebben.
...en van welke cultuur maak jij deel uit?
Huertecilla schreef:Brainless schreef:Makkelijker??
...en van welke cultuur maak jij deel uit?
Biologisch is het helder.
Vrouwen zijn met twee speciale orgasmeorganen extra uitgerust én hebben vrijwel geen beperking.
Het is imo intriest dat door godsdienst ondersteund patriarchaat tot de huidige culturele hersenspoeling van de vrouw heeft geleid.
De uitzonderingen (zoals Geerke) bevestigen de regel terwijl álle vrouwen biologischzijn op dit punt.
RoseK schreef:Ja dat vond ik ook al grappig, terwijl HC als man een hoop kan beweren maar je hebt toch geen idee hoe het voor een vrouw is en hoe het voor verschillende vrouwen werktIk vind het eigenlijk ietwat beledigend overkomen voor vrouwen bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat (want volgens jou zouden die het allemaal prima moeten kunnen?)
RoseK schreef:(want volgens jou zouden die het allemaal prima moeten kunnen?)
RoseK schreef:Ik vind het eigenlijk ietwat beledigend overkomen voor vrouwen bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat (want volgens jou zouden die het allemaal prima moeten kunnen?)
Bandida schreef:RoseK schreef:(want volgens jou zouden die het allemaal prima moeten kunnen?)
Hier nog iemand die de biologische kant gaat verdedigen.. vanuit mechanisch standpunt bekeken: JA![]()
Helaas voor velen zit er boven op de mechaniek bij de homo sapiens ook nog een 1,2 kg zware supercomplexe computer om alles al dan niet op logische wijze aan te sturen, en daar kan al eens wat mis in gaan
Bandida schreef:RoseK schreef:(want volgens jou zouden die het allemaal prima moeten kunnen?)
Hier nog iemand die de biologische kant gaat verdedigen.. vanuit mechanisch standpunt bekeken: JA![]()
Helaas voor velen zit er boven op de mechaniek bij de homo sapiens ook nog een 1,2 kg zware supercomplexe computer om alles al dan niet op logische wijze aan te sturen, en daar kan al eens wat mis in gaan
Huertecilla schreef:Inderdaad; je bent jezelf en wat je meemaakt.
Je biologie en je ervaringen; nature én nurture.
Fiffill schreef:Tsja, als je partner niet weet of 'ie goed bezig is, wordt het natuurlijk nooit wat... beetje communiceren is belangrijk.
Bandida schreef:Huertecilla schreef:Inderdaad; je bent jezelf en wat je meemaakt.
Je biologie en je ervaringen; nature én nurture.
Ja en dat komt dan neer op een hele persoonlijke mix van biologie -wat ook een dynamisch gegeven is, wij vrouwen zijn lichamelijk ook steeds in verandering*- met persoonlijke ervaringen, en een laag cultuur er over. Bij de ene communiceert dat goed, bij de ander loopt het vast.
Zo lang iedereen maar inziet dat ze alle potentieel hebben om (er) te komen als ze dat zelf willen![]()
*(mannen ook maar goed, daar gaat het even niet over)
@ electra.. euh uiteraard, nog niet gemerkt dat er nogal wat verschil is tussen mannen? En dan bedoel ik niet simpelweg kleiner-groter of handiger-onhandiger, het gaat aan de mannenkant ook om zijn persoonlijke mix tussen nature én nurture. De ene heeft iets wat met jou klikt, de andere niet..
Huertecilla schreef:Perceptie is werkelijkheid dus makkelijk of niet wordt bepaald door cultuur.
In ons westen (en in de islamitische wereld) is dat een minder vrije beleving door de vrouw.
Dat diezelfde cultuur vervolgens de beperking als ziekte ten gelde wil maken is imo pas écht beledigend.
Electra63 schreef:`Bandita,
ik bedoelde dus, als er problemen zijn met klaarkomen, zal het vaak aan de techniek van de partner liggen.![]()
Dat is voor de meeste mannen natuurlijk onacceptabel.
Electra63 schreef:`Bandita,
ik bedoelde dus, als er problemen zijn met klaarkomen, zal het vaak aan de techniek van de partner liggen.![]()
Dat is voor de meeste mannen natuurlijk onacceptabel.
Fiffill schreef:vaak lukt het ze wel als ze 't zelf doen maar met partner niet... en vaak zijn dat meerdere partners geweest, dus het zal niet aan 'die ene vent' liggen. Ik denk echt dat er een hoop tussen de oren zit bij de vrouwen die er moeite mee hebben.