2 mannen uit drachten steken vuurpijl met levende muis af.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:33

Trieste reactie...Denk eerder dat er wat bij jou los zit?! Ik ga hier verder niet meer op in, heb wel wat beters te doen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:44

FrieseMenner schreef:
Humor is misschien een te groot woord maar ik kan me wel een heel klein beetje in hun vinden. Bij de in het wild levende slangen en muizen zeg ik; Ze horen bij de voedselketen, dit is de natuur. Maar wanneer jij je slang in een hokje van 0.5 bij 2m. maakt de muis immers geen schijn van kans en daarom vind ik ook dat de muis dan niet bij de voedselketen behoort. Dit is ook de reden waarom ik grote vraagtekens zet bij het houden van wilde dieren!

Hierin moet ik me bij je aansluiten. Dit is precies hoe ik redeneer ten aan zien van levend voedsel dat je opsluit bij zijn vijand. Het is niet eerlijk, en niet natuurlijk.
FrieseMenner schreef:
Wat vinden jullie dan van de honderden muizen waar dagelijks proeven mee worden gedaan en waar denk ik minimaal 75% van sterft?

Hier ben ik het ook niet mee eens. Maar dat is een discussie van andere orde.

Maar een dier laten lijden omdat je daar plezier aan beleeft, vind ik toch nog wel veel erger en behoorlijk ziekelijk. Daarom dus niet vergelijkbaar.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:15

FrieseMenner schreef:
Ben ik de enige die hier wel een heel klein beetje humor in ziet?

:? |o :r :r :r

Ik mag toch hopen dat je dan de enige bent, zo te lezen wel; vraag je jezelf dan niet af is dit niet beetje afwijkend dat je als enige in dit topic de humor hiervan kunt inzien ?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:00

FrieseMenner schreef:
Trieste reactie...Denk eerder dat er wat bij jou los zit?! Ik ga hier verder niet meer op in, heb wel wat beters te doen.

Bij mij wat los? Wellicht. Maar ik krijg op professioneel gebied meer dan wekelijks te maken met jongeren die qua moreel redeneren en handelen 'net' wat beneden het gemiddelde scoren. Durf dus wel te zeggen dat ik daar wat kennis en ervaring mee heb. En ja, ik vind mensen die de lol inzien van doelbewust dieren mishandelen inderdaad tot 'mijn' doelgroep behoren. Geen aanval op jou als persoon, wel op jouw denkwijze. :)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:46

hoe verzin je het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DIEREN ZIJN MOOIER ALS MENSEN VOORAL MUIZEN ZO LIEF EN ONTSCHULDIG.
IK SNAP ECHT NIET HOE JE ZO KAN ZIJN

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:59

Coco2011 schreef:
ONTSCHULDIG.

ik zeg niks :')

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:03

O mijn god, dit kan toch gewoon niet... Die idioten moeten even goed gestraft worden!

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:06

@ Joyce_Vind dat je vrij ernstige beweringen over iemand durft te plaatsen die je helemaal niet kent.
Ik kan je geruststellen bij zitten geen steken los en ik zit ook niet beneden het gemiddelde, volg een vrij hoge opleiding! Gelukkig mag iedereen zn eigen mening hebben maar om dan gelijk zulke conclusies te trekken naar aanleiding van mijn mening vind ik ' beneden het gemiddelde'!! Ik respecteer ook jou mening en vind het bijzonder kinderachtig dat je er zo op reageert. Ik heb ook al een aantal keer aangegeven dat ik het niet vind kunnen en dat zoiets zich absoluut niet mag herhalen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:21

Ho ho, je opleiding heeft niks te maken met je moreel redeneren en handelen. Zijn meer dan genoeg mensen die een universitaire studie hebben afgerond, maar alsnog zeer immoreel handelen hoor. Ik doe dus geen aannames over jouw intelligentie-niveau, ik geloof best dat dat heel hoog is. Ook geen veroordelingen naar jou als persoon, zoals ik dus al zei.
Maar, nogmaals: humor in kunnen zien van een muis aan een vuurpijl, en je wel in kunnen leven in hun actie, vind ik ver beneden peil. :) Ethisch gezien is zoiets gewoon onverantwoord. Het valt onder dierenmishandeling en het onrespectvol zijn tegenover levens van anderen. Mensen die dat doen (of er de humor van inzien), vind ik dus qua moreel denken en handelen onder het gemiddelde.
En die mening van mij mag jij best beneden het gemiddelde vinden. Ik denk alleen dat er meer mensen het eens zijn met mijn mening dan met de jouwe. Dus vraag me dan af waarop het gemiddelde is gebaseerd. :D

Overigens zie ik jou nergens zeggen dat je dit niet vind kunnen. Als je iets grappig vindt en je in kan leven in zo'n laffe actie, is het tegelijkertijd afkeuren van die actie wel tegenstrijdig..

Ik reageer hier nu niet meer, omdat een één-op-één discussie mijns inziens niet thuishoort op een forum. Ik heb mijn mening wel duidelijk gemaakt denk ik zo. :)

Langcara

Re: 2 mannen uit drachten steken vuurpijl met levende muis af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:14

Ze zeggen ook wel eens ooit "hoe groter de geest, hoe groter het beest". Het iq zegt inderdaad niets over het eq.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:37

FrieseMenner schreef:

Geef haar groot gelijk eigenlijk, als jij je kan inleven waarom mensen een levend dier aan een vuurpijl binden, dan vraag ik me af hoe jij wel niet helemaal in elkaar steekt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:35

Wat ik niet kan begrijpen is hoe ze op het idee komen, en hoe ze er op komen om het ook echt uit te voeren.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
Ik mag toch aannemen dat niemand ZELF aan een vuurpijl vast zou willen zitten, om afgeschoten te worden. Waarom is het dan humor om dat een ander aan te doen, dat snap ik écht niet...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

Op de een of andere manier denken dat ze het voor een dier altijd minder erg is dan voor ene mens. Dat een dier nooit zo bang en gestresst kan zijn, dat een dier nooit zoveel pijn kan hebben. Wat dat betreft zijn mensen stom.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:50

Langcara schreef:
Op de een of andere manier denken dat ze het voor een dier altijd minder erg is dan voor ene mens. Dat een dier nooit zo bang en gestresst kan zijn, dat een dier nooit zoveel pijn kan hebben. Wat dat betreft zijn mensen stom.

Dat is stom, maar ik vind het eigenlijk nog erger als mensen het juist doen om een dier willens en wetens pijn te doen terwijl ze heel goed weten dat dieren dezelfde pijn en angst voelen als mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:56

Ergens weten ze dat ook wel, ze doen zulke dingen nooit eens met een tak van een boom ofzo.......

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:09

Nee, da's waar. Het gaat om macht uitoefenen op een hulpeloos wezen....
Als je stoer bent probeer je een nijlpaard aan een vuurpijl te binden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:55

Dat hè, dat zou ik dan weleens willen zien, ik heb zo een vermoeden dat dat bijzonder leuk wordt.

Of een leeuw ofzo, geen tamme dieren, da's te makkelijk :')