Wildgirl schreef:Sheran schreef:M_D_H:Met jou kan ik praten!
Wildgirl: ik vraag me echt af hoe je het hebt gedaan. Wat heb je gestudeerd? Hoe kon je én studeren én werken én meteen een huisje kopen? Ik ben ook hard aan het knokken (vind ik zelf dan) maar dat haal ik bij lange na niet...
Maar als je eerst rijk bent en dan arm, hoe moeten de ouders dat dan doen met dat tweede kind?
Communicatie, daarvoor een blauwe maandag paard&management; heel hard werken, ook in vakanties, zorgen dat je de goede baantjes weet te vinden, handel etc en daarvan kon ik (krap) rondkomen.
Ik ben op dit moment ook één van de weinigen in mijn vriendenkring die geen giga schult heeft; daar ben ik erg blij mee.
Uiteindelijk heb ik mijn studie niet afgemaakt, na 2 jaar kwam ik erachter dat dit ik een andere richting uitwilde.
Vervolgens aan het werk gegaan, omhoog klimmen, en nu verdien ik met bijna 25 jaar boven modaal, heb ik een paard én kan ik 2x pj op vakantie.
Heeft me wel in totaal 6 jaar zwoegen gekost en 4x per week macaroni met kaas.
Heb trouwens niet gekocht maar gehuurd
Mbt het krijgen van kids; tuurlijk kunnen er dingen gebeuren waardoor je krap komt te zitten; dat is inderdaad zuur. Maar als we sowieso in NL iets slimmer om gingen met ''het krijgen'' van kids dan zouden er nu geen bezuinigingen optreden mbt de stufi.
De staat investeerd namelijk in álle studenten; en de meeste WO'ers en een aantal HBO'ers verdienen zich terug maar wat dacht je dat een gemiddelde MBO'er de staat uiteindelijk gaat opleveren?
Juist, en waar hebben we de meeste van?
MDH, wat zou je ervan vinden als de staat restricties aan de stufi zou toekennen, bijvoorbeeld: je krijgt stufi als je een aantal luxe zaken opgeeft waaronder je paard. Zou je dan nog zo graag studeren>?
gnagna... ja want dan geef ik mijn paard aan mijn broertje

ja natuurlijk zou ik dan nog studeren...
mijn paard is mijn alles, maar zonder toekomst kom ik ook nergens meer...
maar de vraag is... moet alles om studeren gaan?
als ik de hele dag met mijn kop in de boeken zit ben ik blij dat er mijn paard is, waar ik even lekker 2 uurtjes op de dag mee aan het werk kan

bovendien... mijn paard is een deel van mijn opleiding