Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:20

Als je de boel uit de voetbal haalt:
Een caissière is bezig met haar werk als zij ineens door een wildvreemde aangevallen wordt. In haar paniek slaat ze door en schopt ze een keer teveel. Is dat dan ook onterecht? Naar mijn idee staat ze totaal in haar recht. Zou vreemd zijn als ze hiervoor berispt wordt. Deze keeper ook. Hij oefent een baan uit en wordt daarbij behoorlijk aangevallen. Zijn reactie is niet de juiste, maar wel terecht en verklaarbaar.
Feit is dat de scheidsrechter er nog een bom onder plaatst door een overhaast oordeel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:20

enniee schreef:
nee ik heb ook geen scheidsrechterscursus gedaan! Ik snap jou verhaal ook wel.. Maar in een dergelijke situatie kan het toch gewoon niet zo zijn dat de keeper rood krijgt terwijl er één of andere idioot het veld op komt rennen die hem een trap geeft?

Jahoor dat zie je toch. Scheidsrechter moet gewoon de regels hanteren wat er ook aan de hand is. Overgens word een rode kaart nader bekeken en volgt daarna de straf pas. In degelijke situatie zou het niet zo kunnen zijn dat de keeper geen rood zou krijgen, hij maakt een overtreding terwijl hij opgesteld staat tussen de lijnen en dus onder de scheidsrechter valt.

Ik praat niet goed wat de "supporter" doet, maar de keeper maakt ook een hele grote fout en zal hiervoor de straf moeten aanvaarden. Hij gaat doelbewust op de man staan te trappen, vind je dan dat dat moet kunnen...?

enniee

Re: Heeft Nijhuis zijn laaste wedstrijd gefloten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:23

Nee, natuurlijk is dat niet acceptabel. Maar ik snap Esteban wel. Ik zeg ook niet dat de keeper doet wat hij hoort te doen. Maar ik blijf erbij dat de scheids het eerst kan platleggen zonder rode kaart, maar jij zegt dat dat niet mogelijk is kwa regels ...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:24

secricible schreef:
Als je de boel uit de voetbal haalt:
Een caissière is bezig met haar werk als zij ineens door een wildvreemde aangevallen wordt. In haar paniek slaat ze door en schopt ze een keer teveel. Is dat dan ook onterecht? Naar mijn idee staat ze totaal in haar recht. Zou vreemd zijn als ze hiervoor berispt wordt. Deze keeper ook. Hij oefent een baan uit en wordt daarbij behoorlijk aangevallen. Zijn reactie is niet de juiste, maar wel terecht en verklaarbaar.
Feit is dat de scheidsrechter er nog een bom onder plaatst door een overhaast oordeel.

Het geweld wat je gebruikt moet in verhouding staan.
Op een liggende persoon intrappen terwijl je omringt bent door minstens 21 mensen die kunnen ingrijpen is dat niet natuurlijk. Wat bedoel je met de reactie is niet de juiste, maar wel terecht?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:28

Weet niet of jullie momenteel ook de persc. kijken?
Scheidsrechter geeft aan overlegt te hebben over de rode kaart, maar zoals ik zei hij kon niet anders dan zijn regels hanteren want daar word hij voor betaald. De keeper maakt de fout die de scheidsrechter MOET bestraffen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:29

smurffie schreef:
Weet niet of jullie momenteel ook de persc. kijken?
Scheidsrechter geeft aan overlegt te hebben over de rode kaart, maar zoals ik zei hij kon niet anders dan zijn regels hanteren want daar word hij voor betaald. De keeper maakt de fout die de scheidsrechter MOET bestraffen.

Ik kijk er inderdaad naar.. Ik zou het hier ook plaatsen maar had geen goede verwoording. Hij heeft dus wel overlegd met andere officials!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:30

Tja, fout of niet? Het is ook wel een klein beetje de fout van de stewards. Deze mensen hebben niet opgelet. Ik heb tijdelijk in de Kuip gewerkt en er staan zowiezo 5 a 6 stewards voor elk vak en de "sloot" en aan de zijkant staan ook stewards. Dit hadden ze moeten zien aankomen. Stewards die in het vak staan zijn vaak ook bevoegd om meer acties uit te voeren dan bijvoorbeeld iemand die de kaarten scant.
Aan de ene kant vind ik de reactie van Esteban wel logisch, als er een gek op je af komt rennen dan denk je er ook niet bij na. Knoppie gaat om en je bent in feite aan het "overleven".

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:02

Inney schreef:
Sorry hoor. Maar die keeper trapt wel ff flink na..

En terecht, ik hoop dat ie die achterlijke debiel goed heeft geraakt.
Hoe haalt ie t in zn hoofd om die keeper aan te vallen.. Dit kan gewoon echt niet.

Regels of niet, Nijhuis had hier geen rood voor moeten geven.
Verbeek heeft wat mij betreft de enige juiste beslissing gemaakt.
Ben benieuwd wat hier achterweg gaan komen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:10

Roxiie @ even sorry voor mijn taal gebruik maar wat l.ul je?

Nijhuis had 100% rood moeten geven!
Regels of niet? wat is dat nou voor een onzin: natuurlijk moeten de regels ten alle tijden opgevolgd worden, waar zijn ze anders voor? Niet meer willen spelen was terrecht, ook grote kans dat ajax nu geschorst gaat worden. Ajax is er verantwoordelijk voor dat deze "achterlijke debiel"zoals jij het wil noemen hier op het veld kon komen. Niet nijhuis..

Nijhuis heeft niets anders dan zijn werk PERFECT uitgevoerd.

Keeper had niet moeten natrappen, hij was daar op dat veld aan het werk en hoort zich aan de regels te houden. Zo trappen is rood en dat weet hij zelf ook. Geheel terrecht. Bij de straf kan worden gekeken naar de situatie, maar de scheidsrechter bestraft de handeling en kijkt niet naar de situatie.

Leer anders eerst even wat een scheidsrechter moet leren voor hij daar op t veld mag staan en kom daarna een keer terug met je grote mond :n

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:13

Ik ben een vette Ajacied, maar dit is gewoon te ziek voor woorden!!

Ik vind het zooo achterlijk, hoe kun je als zogenaamde 'supporter' zoiets flikken!
Heel de wedstrijd verzieken om iemand even te kunnen schoppen.

En tuuuuurlijk schopt hij terug, én terecht!!
Wat had je dan verwacht.. Oh hij schopt mij, ik doe maar niks :+

NEE, die rode kaart is wel terecht wat dat betreft, maar ik vind ook dat Esteban gewoon heeft gereageerd zoals ik dat ook zou doen..
Rode kaart of niet :n

Bahbah

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:13

Ajax wordt in een slecht licht gezet op deze manier.. Erg jammer!
En dat door eigen 'supporter' (aka verzieker!)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:19

Het verschil wat jij gedaan heb en wat hij had moeten doen is dat hij daar als betaald voetballer staat te spelen.
Als dit op straat gebeurt had had er ook geen heel team beveiliging geweest, naast dat team staat er nog 21 man om de man in kwestie tegen de grond te werken en aan de politie over te dragen.

ja Ajax word hier de dupe van, maar aan de andere kant is er dus ook een fout geweest van hun beveiliging. Zij hadden ervoor moeten zorgen dat dit niet kon gebeuren en het is hun verantwoordelijkheid.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:20

*heel getypte verhaal weg, begint opnieuw*

Ik kom net zelf uit de Arena. Ongelofelijk wat er gebeurde.

Groot gelijk voor Esteban wat ie doet. Ik persoonlijk had 'm nog harder geschopt wanneer je opeens in je rug wordt aangevallen.
Bovendien pak je de verkeerde. Esteban is in Costa Rica al eerder veroordeeld voor het van de trap af duwen van z'n vriendin. Dit terzijde.

Scheidsrechter heeft naar regels gehandeld.

Dat Gert-Jan spelers van het veld afhaalt, begrijpelijk. Maar dat ie weigert verder te spelen om de reden 'Spelers voelen zich niet meer veilig op het veld' slaat natuurlijk nergens op.
Alsof de F-side opeens naar beneden komt.

Eindstand?

Ajax krijgt een dikke boete wegens nalaten van garantie van veiligheid. Overigens verdiend.
Maar veel erger is dat, hoor ik net op Radio 1, dat Ajax waarschijnlijk uit het Bekertoernooi wordt geschorst.
En dit alles door een doldwaze gek!

Belachelijk :n

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:22

Plus dat ik eindelijk mooie plekken had op de lange zijde.
Mooie wedstrijd, 1-0 voor en dan dit.

:(

Edit: Op de persconferentie is gezegd dat de dader nooit meer het stadion zal mogen betreden.
In Engeland staat hier een hoge celstraf op!
Laatst bijgewerkt door BoefJMouse op 22-12-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:22

@smurffie; Doe eens even rustig driftkikker.. Sjonge jonge over grote mond gesproken.. :=

Nijhuis heeft indd zijn werk, met ZIJN interpertatie van de regels uitgevoerd.
Ik vind Nijhuis absoluut geen slechte scheids, maar ik ben het niet eens met zijn beslissing.

Daarnaast valt er te discusseren over het feit dat ook al door Umberto, maar ook door jou op de vorige pagina werd aangehaald ' wangedrag = rood'
Maar in hoeverre is deze debiel onderdeel van het spel? Deze man heeft in mijn ogen namelijk niks, maar dan ook echt niks met het hele spel te make , dus kan een keeper, zeker als deze zonder aanleiding wordt aangevallen, voor dit 'wangedrag' in de naam van het spel zelf nooit en te nimmer rood krijgen. En dan kom je dus weer op de interpertatie en het hanteren van de regels.

Al met al zijn er in deze situatie alleen maar verliezers..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:24

Dacht ik al inderdaad.. Dat ze eruit worden gezet..
Maar AZ is ook buiten het boekje gegaan dus voor hun zullen ook consequenties zijn :j (hoop ik :=)

Het is ongelooflijk hoe die supporter zo het veld op heeft kunnen gaan, maar het is vaker gebeurt dat weten we allemaal :=

Als je een supporter bent hoor je voor je ploeg te juichen en de gillen :') Niet als een idioot de keeper van het andere team aanvallen.. Hoeveel hekel je ook aan ze hebt..

Ik heb ook een hekel aan AZ en PSV, maar ik zou toch ook nooit iemand aanvallen :+
Dat heeft niks te maken met voetbal, je kent die mensen niet eens en valt ze zonder goede reden aan.. belachelijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:25

Ik vind het terecht rood. Die man rende dan wel het veld op, maar hij lag al tegen de grond en dan nog schoppen.. Nee dat kan ook niet hoor.

Man verdiend een stadion verbod, maar die rode kaart was ook terecht!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:27

Nessie schreef:
Ik vind het terecht rood. Die man rende dan wel het veld op, maar hij lag al tegen de grond en dan nog schoppen.. Nee dat kan ook niet hoor.

Man verdiend een stadion verbod, maar die rode kaart was ook terecht!

Hij lag op de grond omdat hij niet raak kan schoppen en zijn evenwicht verloor.. Eigen schuld dus.
Stadion verbod en dan wel op IEDER stadion, voor altijd..
a
Ga lekker ergens anders zieken.
Ze staan potverdorie voor (Yeey!) en dan dit... :n Hij verpest alles voor iedere Ajacied!

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:28

_Nancy schreef:
Als je een supporter bent hoor je voor je ploeg te juichen en de gillen :') Niet als een idioot de keeper van het andere team aanvallen.. Hoeveel hekel je ook aan ze hebt..

Ik heb zitten genieten hoor, het eerste halfuur. Gekke 410 dat staat te zingen en te springen.
Stadion gaat mee. Prachtig.

Wat al gezegd is, er zijn alleen maar verliezers. :n

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:28

smurffie schreef:
Nee enniee dat kan hij dus niet, want hij moet via het boekje handelen en niet leuk doen wat hij zelf wil!
je moet niet naar de situatie kijken, je moet de handeling bekijken.
Duidelijk dat jullie zelf nooit een scheidsrechterscursus gedaan hebben.

Scheidsrechter heeft altijd gelijk, en in dit geval is dat nog is geheel terrecht ook. Als jullie het boekje niet snappen of niet willen snappen oke, maar om nou als topic titel te doen heeft hij zijn laatste wedstrijd gefloten? nee dat gaat echt tever als de man in kwestie gewoon netjes zijn regels opvolgt!!

Mee eens. Aan de andere kant kan je nooit zeggen wat je zelf doet op zo'n moment natuurlijk. In the heat of the moment, als je heel erg geschrokken bent kan je doorslaan, op zich is dat wel te begrijpen. Maar regels zijn regels en blijven intrappen op iemand die op de grond ligt is wat mij betreft not done. En wat bezielt zo'n 'supporter', ging hij naar de Arena met het idee dat hij vanavond eens lekker die poedersuiker van AZ gaat aanvallen, omdat hij een hekel aan Esteban hebt? Zou zo iemand wel uberhaupt nadenken over de consequenties? Niet alleen voor hemzelf maar ook voor zijn club? Mensen zijn toch rare wezens.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:29

BoefJMouse schreef:
Wat al gezegd is, er zijn alleen maar verliezers. :n

Precies, dat bedoel ik!

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:30

Dat was ook mijn gedachte. Wat bezielt diegene om dit te doen? Je word toch gepakt en hebt er zoveel mensen mee.

Je eigen club wordt uit het Bekertoernooi geschopt. Bah, ben nog steeds kwaad dat ze 'm aflastte ook.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:31

Tja maar op de grond heb je toch wel een erg zwakke positie, dan ben je machteloos. Vind het dan ook wel zwak dat je daar zo'n gebruik van maakt. Natuurlijk moet die man niet het veld oprennen, misschien is hij wel gek in zijn hoofd, maar ik juich die keeper niet toe. -O-

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:31

BoefJMouse schreef:
*heel getypte verhaal weg, begint opnieuw*

Ik kom net zelf uit de Arena. Ongelofelijk wat er gebeurde.

Groot gelijk voor Esteban wat ie doet. Ik persoonlijk had 'm nog harder geschopt wanneer je opeens in je rug wordt aangevallen.
Bovendien pak je de verkeerde. Esteban is in Costa Rica al eerder veroordeeld voor het van de trap af duwen van z'n vriendin. Dit terzijde.

Scheidsrechter heeft naar regels gehandeld.

Dat Gert-Jan spelers van het veld afhaalt, begrijpelijk. Maar dat ie weigert verder te spelen om de reden 'Spelers voelen zich niet meer veilig op het veld' slaat natuurlijk nergens op.
Alsof de F-side opeens naar beneden komt.

Eindstand?

Ajax krijgt een dikke boete wegens nalaten van garantie van veiligheid. Overigens verdiend.
Maar veel erger is dat, hoor ik net op Radio 1, dat Ajax waarschijnlijk uit het Bekertoernooi wordt geschorst.
En dit alles door een doldwaze gek!

Belachelijk :n

Mee eens! Dat Verbeek niet meer verder wil spelen omdat de spelers zich niet meer veilig voelen slaat echt nergens op. Ze werden pas echt boos na de rode kaart.
Ajax zal toch niet echt geschorst worden?? Die kunnen daar toch helemaal niks aan doen? Nalaten van veiligheid? Ze kunnen toch niet op elke supporter een mannetje zetten? Als je echt wil ren je zo dat veld op hoor, daar kunnen die paar mannetjes niet zoveel tegen doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:33

Erg dubbel, aan de ene kant kan ik me 'voorstellen' en 'begrip' hebben voor de reactie van estaban, aan de andere kant gaat het natuurlijk wel wat ver gezien die persoon ondertussen wel al op de grond ligt (maar ligt 't aan mij of trapt hij niet heel erg raak??)

Tja, of die rode kaart dan wel of niet terecht is, moet daar alleen die scheids over beslissen? ja het is volgens de regels, maar is dit niet een uitzonderlijke situatie? En zou rood dan wellicht iets te ver gaan gezien de situatie?

En voor diegene die het terecht rood vonden, wat vonden/vinden jullie van de 'mauro situatie' vinden jullie dat hij eigenlijk gewoon mag blijven (ook zonder studievisum) of moet hij gewoon weg?.. Want er even vanuit gaant dat een aantal zeggen dat hij mag blijven, dan kun je dáár dus wel de regels wat verbuigen, maar hier met voetbal opeens niet? En beide klopt 't niet, maar is 't wel een 'bijzondere' situatie.