Disneyland China, het park dat nooit af is gekomen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Disneyland China, het park dat nooit af is gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:15

Ieh die is ook eng!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:20

apart ik zou ook wel door zo iets willen lopen
welke bokker had er ook zon fotoreportage van een verlaten park?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:41

speedfiets_2 schreef:
apart ik zou ook wel door zo iets willen lopen
welke bokker had er ook zon fotoreportage van een verlaten park?

Zal eens zoeken voor je, moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:42

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:42

bedankt _Pretty

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:56

Wat ontzettend gaaf om te zien zeg. Ook ik zou graag die kant op trekken om eens een keer rond te lopen. Dat half-affe kitschkasteel... gaaf :D

Het bezoeken van oude, verlaten panden als fabrieken, ziekenhuizen, kastelen et cetera is een hobby van wel meer fotografen in Nederland, Belgie en ver daarbuiten. Als je zoekt op 'urban exploration' op google vind je al snel een hoop fotografen met hele gave foto's. Zelf ook een flink aantal locaties bezocht (maar heb niet heel veel foto's online staan) en het blijft ontzettend bijzonder om ergens rond te lopen waar mensen eigenlijk niet meer 'thuishoren'.

Jolliegirl noemt ook nog een gave locatie: "The accidental sea", een kunstmatig meer/zee in California wat per ongeluk ontstond aan het begin van de 20ste eeuw en een korte periode een toeristische hotspot geweest is. Maar al snel werd het water zouter en stierf heel en trokken de toeristen en bewoners weg, en wat achterbleef was een spookstad:

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:01

Dat filmpje zitten wel een paar spooky shots in zeg!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:05

Ha, wat leuk Eline! Dat (die "nep-berg") stond laatst ook in Salt Magazine.
Echt cool, dit!

Mijn favo is de spookwijk Varosha in Famagusta, Cyprus. Daar staan ook allemaal hekken met bewakers omheen. Ooit mocht er iemand fotograferen, ook pannetjes nog op het vuur etc.!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:16

Vind ook Pompeii heel interessant :j
Die stad die onder de lava is bedolven. Vroegah hoorde ik erover en sindsdien eigenlijks geinteresseerd in dit soort dingen. :j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:27

Heb je daar nog een linkje van soms Astrid? Klinkt ook erg interessant :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:30

Eline schreef:
Heb je daar nog een linkje van soms Astrid? Klinkt ook erg interessant :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:49

Thirty schreef:
Zat Disneyland Parijs niet tijden op de rand van faillissement?
M'n pa had het daar jaren geleden over.

ja klopt is door een oliesjeik overgenomen die heeft disney er weer boven op geholpen, nu terug naar de spooky foto,s ,de foto,s zien er inderdaad spooky uit wil ook weleens in zo,n verlaten pretpark lopen gaaf.
gr sandy

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:53

Tieneke schreef:
Parijs gaat nog 2 parken bijbouwen, hoorde ik laatst. Dus dan zal het wel in orde zijn.

denk dat het atracties zijn dat zou kunnen kloppen maar nieuwe parken niet in parijs,ander land mischien ,toystory playland is er bij gekomen in zomer 2010 gr sandy

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:19

rutting schreef:
Thirty schreef:
Zat Disneyland Parijs niet tijden op de rand van faillissement?
M'n pa had het daar jaren geleden over.

ja klopt is door een oliesjeik overgenomen die heeft disney er weer boven op geholpen, nu terug naar de spooky foto,s ,de foto,s zien er inderdaad spooky uit wil ook weleens in zo,n verlaten pretpark lopen gaaf.
gr sandy

Disney heeft in de opstartfase van het bedrijf miljoenen per dag verlies gemaakt in Parijs,
omdat de arrogante Amerikanen dachten precies hetzelfde park wel even in de EU konden neerzetten en dat het wel zou werken, dus ook dezelfde regels.
(Dus; geen alcohol, geen eigen eten meenemen, etc etc, ja daar zijn we hier in Europa niet van gediend)

Gaaf topic dit :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:21

Ik ben hier vorig jaar langs gereden toen we in Bejing waren. Het ziet er inderdaad vaag en spooky uit.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:26

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:28

Zijn er eigenlijk nog wel plekken in Nederland die zo vervallen zijn? Ellendig dat alles zo snel wordt gesloopt... Lijkt me gaaf eens te fotograferen in een vervallen kuuroord ofzo :D Dus als iemand wat weet...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:32

Winged schreef:
Zijn er eigenlijk nog wel plekken in Nederland die zo vervallen zijn? Ellendig dat alles zo snel wordt gesloopt... Lijkt me gaaf eens te fotograferen in een vervallen kuuroord ofzo :D Dus als iemand wat weet...

Misschien kun je hier een paar ideeën opdoen. Is een site van iemand die ook allerlei vervallen en verlaten gebouwen fotografeert in binnen- en buitenland.
http://www.urbanadventures.eu/adventures-nl.html

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:33

Mooi plekkie voor zwervers..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:05

rutting schreef:
Tieneke schreef:
Parijs gaat nog 2 parken bijbouwen, hoorde ik laatst. Dus dan zal het wel in orde zijn.

denk dat het atracties zijn dat zou kunnen kloppen maar nieuwe parken niet in parijs,ander land mischien ,toystory playland is er bij gekomen in zomer 2010 gr sandy

Jawel, park(en). Op wikipedia kan je ook lezen dat ze nog steeds tijd hebben om vergunningen aan te vragen voor een nieuw park. Ik heb toen gehoord dat het er 2 zouden zijn, maar 1 is ook al goed :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:31

[quote="Tieneke

Jawel, park(en). Op wikipedia kan je ook lezen dat ze nog steeds tijd hebben om vergunningen aan te vragen voor een nieuw park. Ik heb toen gehoord dat het er 2 zouden zijn, maar 1 is ook al goed :)[/quote]
heb ik ook gelezen maar of het zover komt zal dan niet eerder worden dan 2030 eerder nieuwe atracties vandaar.zijn woorden nog geen daden afwachten of er nog een park bijkomt sorry offtopic gave fotos en beelden op youtube sixflags onder water in new orleans creepy

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:33

rutting schreef:
Tieneke schreef:

Jawel, park(en). Op wikipedia kan je ook lezen dat ze nog steeds tijd hebben om vergunningen aan te vragen voor een nieuw park. Ik heb toen gehoord dat het er 2 zouden zijn, maar 1 is ook al goed :)[/quote]
heb ik ook gelezen maar of het zover komt zal dan niet eerder worden dan 2030 eerder nieuwe atracties vandaar.zijn woorden nog geen daden afwachten of er nog een park bijkomt sorry offtopic gave fotos en beelden op youtube sixflags onder water in new orleans creepy

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:37

Tieneke schreef:
rutting schreef:

Jawel, park(en). Op wikipedia kan je ook lezen dat ze nog steeds tijd hebben om vergunningen aan te vragen voor een nieuw park. Ik heb toen gehoord dat het er 2 zouden zijn, maar 1 is ook al goed :
)[/quote]sandy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:59

Ik heb alle links en filmpjes bekeken,
erg interessant maar ook erg angstaanjagend :=

Edit: typo