Nieuwe (leefbare) planeet ontdekt, Kepler 22b

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:35

cooper schreef:
Maar wat voor Zin heeft dat? Wat winnen ze erbij met die kennis?
Het is niet zo dat , als ze weten of daar leven is of niet, dat grote veranderingen met zich mee zal brengen.
Waarom willen we zo'n dingen weten? Welke winst halen we daaruit?

Ondanks dat je er bijna van uit kan gaan dat er leven is zal het toch impact hebben wanneer het blijkt zo te zijn. de volgende vraag die dan komt is intelligent leven.
Bij alles komt weer de menselijke nieuwsgierigheid naarboven en de wil om alles te snappen

Je hoeft niet beter te worden van alles. dat is een beetje de ik maatschappij van tegenwoordig. overal winst uit willen halen. wat levert het mij op.

cooper

Re: Nieuwe (leefbare) planeet ontdekt, Kepler 22b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:47

Ja, ik vraag me af wat voor zin het heeft om ons bezig te houden met buitenaards leven (wat dan weer miljoenen qua studie kost) terwijl er verder totaal geen profijt uit te halen is. In mijn ogen kunnen we ons dan beter bezighouden met ons eigen mensenleven op aarde, daar hebben we al meer dan genoeg problemen.
Hoe dan ook, het universum is voor ons mensen onvatbaar. We kunnen trachtten het te begrijpen, en misschien kunnen we daar flarden van meenemen, maar hoe dan ook.. We zullen nooit het antwoord vinden op de vraag, waar we vandaan komen, hoe dat komt en wat er buiten ons gebeurt. Kunnen we dat wel, zal er altijd een andere vraag naar bovenkomen.. We zullen het nooit volledig begrijpen, enkel wanneer je dood bent. Dus, ik begrijp niet waarom we ons daarmee bezig houden, want in mijn ogen is het een vlucht van het échte leven. :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:51

cooper schreef:
Maar wat voor Zin heeft dat? Wat winnen ze erbij met die kennis?
Het is niet zo dat , als ze weten of daar leven is of niet, dat grote veranderingen met zich mee zal brengen.
Waarom willen we zo'n dingen weten? Welke winst halen we daaruit?

Het zit denk ik in de menselijke genen .
is de mens een ongelukje van bouwstenen die per ongeluk samen zijn gekomen. the meaning of life enz.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:53

Ik plaatste laatst dit op mijn facebook:
Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek. (A. Einstein)

En ik begrijp dat wel, dat de mens dat wil begrijpen. Maar net doordat ze daarmee bezig zijn, vergeten ze de zin van hun eigen leven. (In mijn ogen)
Vind het altijd erg interessant om beweegredenen van mensen te zien, om het leven te begrijpen, waardoor ze het leven aan zich laten voorbijgaan :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:19

Citaat:
vergeten ze de zin van hun eigen leven. (In mijn ogen)
Vind het altijd erg interessant om beweegredenen van mensen te zien, om het leven te begrijpen, waardoor ze het leven aan zich laten voorbijgaan :)

voor een aantal mensen is de vraag hoe/waarom juist the meaning of life.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:22

Dat begrijp ik, en daar heb ik respect voor.
Maar in mijn ogen is er een groot verschil tussen het hoe en het waarom :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:28

cooper schreef:
Dat begrijp ik, en daar heb ik respect voor.
Maar in mijn ogen is er een groot verschil tussen het hoe en het waarom :)

het blijft lastig. waarom is niet iedereen wetenschapper. waarom gelooft niet iedereen in een god :). voor de 1 is het belangrijk voor de ander niet. :)

zelf heb ik wel de interesse in dit soort dingen. als een ander het niet heeft geen probleem.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:09

cooper schreef:
Maar misschien hebben wij dat hard bewijs niet omdat wij niet weten onder welke levensomstandigheden die 'wezens' op een andere planeet leven. Misschien hebben zij een hele andere samenstelling, en kunnen we ze daardoor niet 'zien'. Misschien hebben sommige wezens die zoveel lichtjaren verwijderd zijn andere moleculen nodig omdat ze anders ten opzichte van de zon liggen (ik zeg maar wat) wie zegt dan dat er pas leven kan zijn op een planeet als er dezelfde stoffen als op aarde aanwezig moeten zijn?
Wie zegt dat die wezens op dezelfde manier moeten functioneren als wij mensen/dieren op planeet aarde?
Misschien leven daar wel wezens, maar zolang je geen voet op die planeet gezet hebt kan je dat niet weten, toch?

De theorie erachter is geloof ik dat er water moet kunnen zijn op een planeet om ingewikkeldere atoomstructuren te kunnen maken (denk aan bijvoorbeeld koolstofketens). Die ingewikkeldere atoomstructuren zijn nodig als je wat ingewikkelder leven wil hebben. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 16:21

Jis_ schreef:
Miracle_ schreef:
Als daar toch eens chocolade aan de bomen zou groeien, zou ik nu naar Schiphol rennen :')

:D Ze zien je al aankomen op schiphol....ik wil graag een ticket naar Kelper 22b

_O- Nou inderdaad. Die verklaren me voor gek.

Ik zou het gewoon willen weten omdat ik er benieuwd naar ben, niet omdat het zin heeft om te weten of er meer 'mensen' in deze ruimte leven.. Lijkt me gewoon fascinerend.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:48

hé leuk dat hier een topic over ise :)
dit onderwerp houdt me nml al mn hele leven bezig.
vooral zwarte gaten vindt ik reuze interessant B-)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 21:37

_horselovee_ schreef:
hé leuk dat hier een topic over ise :)
dit onderwerp houdt me nml al mn hele leven bezig.
vooral zwarte gaten vindt ik reuze interessant B-)

Zwarte gaten? Wat bedoel je daarmee? :o? :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:53

Typ maar in op google :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:01

Dat is iets waar alles ingezogen wordt, niemand weet wat er mee gwbeurd als er iets inomt. Het verdwijnt gewoon. Als bijv. de aarde er te dicht bij zou komen, zou het worden wrggezogen. Zio groot zijn die dingen dus..
Zo is het mij tenminste allemaal verteld :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:09

Of zoiets als geld aan Griekenland geven ;) :P
Het verdwijnt gewoon en niets kan er aan ontkomen.

voorbeeld van hoe een zwart gat er uit kan zien

Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 22:40

Haha Pascal :')

Ah zo! Ik zat net op mijn telefoon, en dat googlet niet zo makkelijk, maar ik zal eens even zoeken, klinkt ook wel boeiend! :j

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:14

PascalB schreef:
Of zoiets als geld aan Griekenland geven ;) :P
Het verdwijnt gewoon en niets kan er aan ontkomen.

:') :') :')
Ik las net dat Amerika al zijn pijlen nu op de planeet richt om te gaan luisteren. :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:40

@PascalB hahaahah :')
al vind ik die er wel een beetje nep uitzien :o

sorry voor al m'n typefouten, zat ook op mn mobiel :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:41

_horselovee_ schreef:
@PascalB hahaahah :')
al vind ik die er wel een beetje nep uitzien :o

Is ook geen echte maar een beetje een idee wat het inhoud.
Licht kan er niet aan ontsnappen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:45

okeej.
jaa idd klopt :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:57

Sabinee__ schreef:
Vind het apart. Maar ik neem nog niks serieus :D .
'Eventueel mogelijk dat het zou kunnen zijn..' Ja mn naad hahaha :D

Als ik het goed begrepen heb, is het nog niet eens duidelijk of de planeet niet van gas is. Ik zie mezelf al over een gasbol lopen. :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:28

Miracle_ schreef:
Ik kon hier verder nog niks over vinden op bokt, maar ik vind dit altijd erg interessant.. :Y)

Bron
http://www.nu.nl/algemeen/2686061/nasa- ... aneet.html

Zo ontzettend ver weg, ik kan me haast niet voorstellen dat er nog zoveel is buiten "onze" aarde. 600 lichtjaren.. (1 lichtjaar is ongeveer 9,5 biljoen kilometer, dus reken maar uit... ;) )

Ik kan me hier altijd uuuuren mee vermaken. Zal er leven zijn daar zo? Hoe ziet alles eruit? Hoe kan het nou zó ver weg zijn?
Of hoe groot zal het heelal verder nog zijn? Komt er ergens een einde aan, en zo ja, hoe ziet dat er uit?.. etc etc :+

Piekeren jullie ook altijd zo over "het universum"? Of is het zoals het is voor jullie? :')

Haha wat herkenbaar! Ik vind het altijd interessant en vraag me deze dingen dan ook vaak af!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:27

Marchador schreef:
Miracle_ schreef:
Ik kon hier verder nog niks over vinden op bokt, maar ik vind dit altijd erg interessant.. :Y)

Bron
http://www.nu.nl/algemeen/2686061/nasa- ... aneet.html

Zo ontzettend ver weg, ik kan me haast niet voorstellen dat er nog zoveel is buiten "onze" aarde. 600 lichtjaren.. (1 lichtjaar is ongeveer 9,5 biljoen kilometer, dus reken maar uit... ;) )

Ik kan me hier altijd uuuuren mee vermaken. Zal er leven zijn daar zo? Hoe ziet alles eruit? Hoe kan het nou zó ver weg zijn?
Of hoe groot zal het heelal verder nog zijn? Komt er ergens een einde aan, en zo ja, hoe ziet dat er uit?.. etc etc :+

Piekeren jullie ook altijd zo over "het universum"? Of is het zoals het is voor jullie? :')

Haha wat herkenbaar! Ik vind het altijd interessant en vraag me deze dingen dan ook vaak af!

hier nog een kan hier echt uren over praten en dingen over opzoeken en kijken het fascineert me ontzettend :P