waar zijn de studies die onomstotelijk bewijzen dat een homostel als ouders een negatieve invloed heeft op de ontwikkeling of gezondheid (lichamelijk dan wel geestelijk) van een kind die niet optreedt bij heterostellen?
tja... die zijn er niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Ik ben er van overtuigd dat het hetero of homo zijn an sich in vergelijking tot alle andere factoren van zeer ondergeschikt belang is als het gaat om het succesvol opvoeden van een kind. Theorieen over voorbeeldrollen, afwezigheid van "vaderfiguur" etc. vind ik gewoon onvoldoende onderbouwd en weinig overtuigend, alhoewel ze er nog steeds worden ingestampt bij sommigen...
joostvangestel schreef:Het probleem van de argumentatie is dat veel terug te voeren valt op een onderbuikgevoel. Niet direkt op feiten, maar eerder op gevoelens.
Tegenstanders van homoseksuelen zijn vaak vooral tegenstanders van homoseksualiteit. Daarbij is het een diep ingesleten geloof dat mensen homoseksueel kunnen worden door beïnvloeding van buitenaf.
Als ik naar mezelf kijk, ben ik heel overtuigd heteroseksueel, geen cel in mijn lijf denkt ook maar om iets seksueels met een man te willen. De gedachte alleen al. Daarom geloof ik dus al niet in die overtuiging dat je homoseksueel kunt worden door externe beïnvloeding.
Overigens geloof ik wel dat je een homoseksueel kunt dwingen (maatschappelijke druk) om zich te profileren als heteroseksueel. Dat gebeurt al generaties, we zijn nu in de eerste of tweede generatie waarin je zonder al te veel problemen openlijk homoseksueel kunt zijn (in een aantal landen althans). Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat het eeuwenlange afkeuren van homoseksualiteit (sinds Sodom en Gomorra) niet heeft geholpen. Er zijn er nog homoseksuelen, dus blijkbaar helpt het niet eens om het te verbieden.
Het omgekeerde (een heteroseksueel dwingen om zich als homoseksueel te gedragen) zal dus theoretisch ook mogelijk zijn, maar denk ik een stuk minder waarschijnlijk.
Ik denk dat het onderbuik gevoel vooral te maken heeft met een bezorgdheid dat de homoseksualiteit zich verder uitbreidt (door suggestie of zelfs door erfelijke aanleg). Dat is mijns inziens vooral vanuit de beleving dat homoseksualiteit op zichzelf fout is en daarom beperkt moet worden. De vraag is of dat een juist uitgangspunt is.
joostvangestel schreef:Daarom geloof ik dus al niet in die overtuiging dat je homoseksueel kunt worden door externe beïnvloeding.
Snoevie schreef:maar mensen voelen hun mening zo,dat hou je en dat weet je met dit soort vragen,toch?
nogmaals,zelf maakt het me niet uit,ik bekijk alleen ook de andere kant.