Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:59

Dit zijn toch geen bedragen meer. :n Bovendien vind ik die verhoudingen ook totaal niet kloppen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:08

MamboBeach schreef:
Waar zeg ik dat ik alwetend ben? Misschien even beter lezen...

Ik zeg dat je IN MIJN OGEN onwetend over kom en een beetje puberaal. Maar dat is mijn mening hoor. :D

Misschien even beter lezen? Er staat een vraagteken achter
Het was dus een vraag ;)
Potje- ketel :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:12

gekvanfleur schreef:
je zet jezelf wel een beetje voor paal hoor meid...dit wordt namelijk niet door de politie bepaald (als je de eerste post misschien gelezen had) en zij geven ook aan niet blij hiermee te zijn..Ik zou dus eerst even lezen voordat je lekker gaat spuien. :(:)

:')

Dat is jouw mening
Mij een zorg wat jij voor paal vind, ik geef gewoon mijn mening hoe ik erover denk en wat mijn ervaring is met ze

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:25

fenna1995 schreef:
Dit zijn toch geen bedragen meer. :n Bovendien vind ik die verhoudingen ook totaal niet kloppen.

Maar dat gaf ik dus ook al aan

Als ik iets simpels fout doe krijg ik 340 boete

Maar dat ze geprobeerd hebben mijn schoonvader te vermoorden voor een gouden ketting en ze weten wie het gedaan heb en daar doe ze niks aan

Hoe krom is dat ? En ja daar word ik echt heel pissig van

Ik heb destijds een heel mooi stukje op mijn Facebook gehad en ik vind m echt kloppen
Kan m alleen niet kopiëren nu, zit mobiel

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:28

Abiola schreef:
StonedRomy schreef:
ik ben wel blij met de verhoging voor staan op gehandicapten plaatsen zonder kaart.
moet soms 3 kilometer lopen alleen omdat ze de boete te laag vinden en uitschelden wat ze doen als je uitstapt en je blijkt niet in een rolstoel te zitten.

Als je drie kilometer KUNT lopen, hoef je toch ook niet op die gehandicapten plaats te staan?

Alsof je alleen gehandicapt bent wanneer je in een rolstoel zit en/of krukken hebt..?
Iemand heeft echt niet zomaar een invalideparkeerkaart, als je er een hebt dan heb je recht op zo'n parkeerplek.
Als die plek bezet is door een auto zonder invalidekaart vind ik dat behoorlijk aso en vind ik de boete terecht.

Wat ik verder van de bedragen vind is heel simpel, als je geen boete wilt moet je ook geen overtreding maken.
De meeste boetes vind ik dan ook terecht, door rood rijden, rijdend bellen/sms'en, parkeren op invalide plek, dubbel parkeren e.d.
Doe je toch iets waarvan je weet dat je een boete zou kunnen verwachten moet je ook niet piepen of meneer agent de schuld geven.

Daarmee zeg ik niet dat ik heilig ben in het verkeer maar als ik iets doe wat niet mag dan ga ik ook niet piepen over een bon.
In mijn hele rijbewijs cariere :P heb ik twee snelheidsboetes gehad en die waren terecht, tja moet ik maar niet te hard rijden.
Eigen schuld, dikke bult. Snap nooit zo goed waarom mensen zo lopen te schelden op de politie, je doet het toch zelf?
Rotte appels heb je overal maar de meeste agenten zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik.

De bedragen van de boetes staan misschien niet helemaal in verhouding maar dan nog denk ik bij mezelf, je hoeft toch geen overtreding te begaan?
Misschien denk ik te simpel hoor dat zou kunnen maar zo zie ik het.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:30

En als ze de daders gewoon laten lopen hebt je dus een hele grote kans dat het weer gebeurd, maar dan bij mij of bij jou.

Mochten ze dus meer geld binnen krijgen door de hogere boetes, er meer politie en beter opgeleide ervan de straat op sturen, kan ik er nog vrede mee hebben ook!

Maar WEL zaken oplossen !!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:31

@Fl0wer, Maar soms overkomt dat je toch gewoon? Zoals het zebrapad? Of ontzettend nodig moeten plassen in een file? Winkelwagentje meenemen terwijl je nog geen 5 min verderop woont en misschien geen auto hebt? Claxoneren omdat je ergens weggaat of een bekende ziet?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:26

deze zag ik destijds op FB / hyves verschijnen
Kwam thuis een paar nachten geleden en ik merkte enkele inbrekers binnen. Ik belde naar de politie, maar die zeiden me dat niemand in de buurt was voor te helpen, en dat ze zo snel mogelijk wel iemand gingen sturen zodra er manschappen beschikbaar waren.Ik hing op en belde een minuut later terug. "Hallo" zei ik, ik belde een minuutje geleden om te zeggen dat ze aan het inbreken waren bij mij,...... jullie hoeven je niet meer haasten, ik heb ze neergeschoten.... Binnen enkele minuten stonden er 8 combi's in de straat, een helikopter in de lucht en een gewapende eenheid voor de deur, en ze betrapten de dieven op heterdaad. Een van de agenten zei "ik dacht dat je zei dat je ze had neergeschoten?".Waarop ik antwoorde, "ik dacht dat je zei dat er niemand beschikbaar was?" Als je net als ik denk dat de politie rapper reageert voor de criminelen dan voor de slachtoffers ..doe dan net als ik en plak deze dan op je www

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:16

De flikkers :(
Heb ik vorig jaar 70 euro teveel betaald!

Binnen bebouwde kom overschrijding met 30 km/h € 204 € 268

En dat was een paar meter na het bbk bord, zooooo banketstaaf :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:12

Electra63 schreef:
Je kan ook overdrijven zeg, de gevangenis in voor te hard rijden :? .
Ik rij ook (dagelijks) te hard, maar ik heb nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt. Gewoon goed opletten en anticiperen. En de verkeersregels kennen. :D

Ga maar eens naar Amerika en krijg een paar overtredingen, dan mag je gaan zitten. Nederland doet in alles Amerika na dus dat zit er vast ook aan te komen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:31

Liever niet, nu levert de staat geld op. En als ze zo doorgaan met boetes verhogen flink ook. Daar kost het de staat een heleboel geld. Zowel door minder werkenden als door de kosten van het gevangen houden.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:33

Eerst meer controleren dan pas boetes hoger zetten :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:54

Ojajoh schreef:
tja, ik heb nogal een uitgeweken mening en zal half bokt wel over mij heen krijgen ,so be it

maar ik vind ze echt onwijze pino's!! laat ze eens wat echt nuttige dingen gaan doen!
ze zijn ontzettend goed in burgertjes pesten ,maar burgertjes helpen ho maar!!

mijn schoonvader is recentelijk overvallen, zeer zwaar, pistool, neergeslagen,zwaar mishandeld, poging tot doodslag
en ze weten inmiddels namen en adressen en wat doen die pino's?!? juist!! helemaal niks!!

maar hier wel zielige verkeerscontrole's houden op onze grote parkeerplaats (fuik) en dan 3 van die broekie's die nog de kont van de baas moeten kussen , en ondertussen met elkaar staan de flikflooien!
(wetende van kennissen dat het halve korps met elkaar loopt te bengen)

en zelf gezien heb hoe een agent met telefoon zat te bellen achter het stuur (hun wel he de hufters)

en zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden geven ,door de jaren heen
politie je beste vriend? nou ammehoela! ik moet ze niet :n

enne ik ben ook van mening hoor dat als je fout doet en je krijgt een boete dat het terecht is
maar ze worden er wel steeds extremer in (in de kleine overtredingen)
en als ik bij de invalide plek aankom, en ik zie iemand daar onrechtmatig staan ben ik zelf wel mondig genoeg om te vragen of ie even weg wil gaan (met vertoon van mijn kaart)

als die pino´s van jouw namen en adressen weten en niets doen is er iets niet goed en kun je gewoon een klacht indienen..toch? Op bokt een grote mond hebben over pino´s kunnen we allemaal...als je een beetje lef hebt (en je bent mondig genoeg zeg je), ga hier dan achteraan..want dit klopt natuurlijk van geen kanten. Buiten het feit dat ik er niets van geloof, of dat het verhaal in ieder geval een tikkeltje anders is als jij hier spiegelt. Misschien is de bewijsvoering niet rond, al hebben ze vermoedens met een grote mate van waarschijnlijkheid.

Je tweede voorbeeld is het toppunt van zieligheid..buiten dat iedereen zijn beroep moet leren en gewoon een baas heeft in het normale leven, zijn je ervaringen uit tweede hand en dus helemaal niet zeker. Als je kennissen net zo tegen de politie aankijken als jij ben ik bang dat ze dat ook weer van de wind hebben vernomen.

je derde voorbeeld over de hufters is een mooi sluitstuk over waar je post eigenlijk om gaat...je hebt om wat voor reden dan ook een hekel aan de politie en gebruikt elk dom iets om eens lekker te spuien. Je hebt geen enkel idee waarom oom agent aan het bellen was en kunt dat ook helemaal niet beoordelen. Buiten dat is de politie een verzamelnaam voor een hele organisatie en kan er altijd iemand tussen zitten die iets fout doet...heeft verder niets met het functioneren van de politie te maken. Als een slager iemand vermoord zijn toch ook niet alle slagers gevaarlijke gekken?

Ik vind het nogal triest dat een volwassen iemand zo kortzichtig kan reageren. Jou uitgesproken mening slaat gewoon kant nog wal en is nergens op feiten gebaseerd...en bovendien gign het helemaal niet om de politie in dit topic. Maargoed..de een helpt graag slachtoffers, en de ander speelt het graag.... :)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 26-11-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:59

Gekvanfleur; niets aan toe te voegen! _/-\o_

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:00

Wat een vreemde verhoudingen! Boetes uitdelen vind ik niet erg.... zolang het ook echt in het belang ergens van is. Het niet voor laten gaan op een zebrapad, vanaf wanneer geld dat? een fietser die snel van z'n fiets afspringt en over het zebrapad vlak voor je gaat oversteken. Krijg je daar dan ook een boete voor? Ik vind het te triest voor woorden dat er in 2 maanden tijd al 7 overvallen zijn gepleegd maar dat de politie nog steeds staan te controleren op auto's die 5 km/u te hard rijden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:07

vibabu schreef:
Wat een vreemde verhoudingen! Boetes uitdelen vind ik niet erg.... zolang het ook echt in het belang ergens van is. Het niet voor laten gaan op een zebrapad, vanaf wanneer geld dat? een fietser die snel van z'n fiets afspringt en over het zebrapad vlak voor je gaat oversteken. Krijg je daar dan ook een boete voor? Ik vind het te triest voor woorden dat er in 2 maanden tijd al 7 overvallen zijn gepleegd maar dat de politie nog steeds staan te controleren op auto's die 5 km/u te hard rijden.

ALs ze alle politiemensen op die 7 overvallen zetten, crossen binnen twee dagen al die brave burgertjes met 70 door een woonwijk.. :)*
Echt, waarom hebben mensen altijd van die rare kortzichtige gedachtes als het op de politie aankomt? Omdat ze jou vertellen wat je fout doet en de gemiddelde Nederlander daar niet zo van houd ofzo? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:11

Balen he die boetes, maar het is wel justitie die het bepaalt en niet die pino's. Dan is het helemaal balen dat zij wel ontheffing hebben en wij niet en nog meer balen dat ze alleen maar processen verbaal op kunnen maken en dat een officier van justitie bepaalt of er tot aanhouding overgegaan wordt of niet, want hij moet toetsen of er genoeg bewijs is voor een aanhouding. Dat ons rechtsysteem te weinig de geest van de wet volgt ten aanzien van slachtoffers, is iets wat al jaren een hot item is...maar de heren regering vinden het kennelijk niet nodig eens te duiken in nieuwe wetgeving, wat meer van deze tijd is....

Maar ik vind het asociaal dat het kabinet besluit om de staatskas aan te vullen met burgertje pesten door zulke extreme boetes en ik vind het terecht dat er pino's zijn die weigeren meer te gaan schrijven en juist minder...en het is terecht dat er pino's zijn die het helemaal niet leuk vinden om iemand staande te houden voor een bekeuring om vage zaken....invalideparkeerplaats met dikke auto zonder invalidekaart dan weer wel terecht en ik denk vele pino's ook....dát mag bekeurd worden, m.i. maar een paar km te hard daar waar het echt wel kan, is grof schandalig als je ziet wat dat dan moet gaan kosten.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:55

Pino's??? Lekker denigrerend :n

Al dacht ik iets soortgelijks toen ik recht werd ingehaald door een politiewagen die op zijn dooie akkertje om mij heen kwam zetten terwijl ik voor het rode stoplicht stond te wachten gisteren. En haast hadden ze niet; bij de volgende rotonde stonden ze gewoon in de rij voor me. Ik heb er geen probleem mee als ze een overtreding zien of onderweg zijn naar een melding maar zoals gisteren op een rustig tijdstip niet de moeite nemen om gewoon in de rij te wachten tot het verkeerslicht op groen springt omdat je in een auto met opvallende strepen rond rijdt vind ik niet kunnen en een totaal verkeerd signaal afgeven naar de andere verkeersdeelnemers. Dat was ik, verder was er niemand in de buurt. Maar als ik dat verkeerslicht had genegeerd zoals hun deden had ik ondanks dat er totaal geen gevaarlijke situatie kon ontstaan wel een dikke prent van ze gekregen.

Soms zijn politieagenten nog schijnheiliger dan Sinterklaas....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:03

Met pino's bedoelen ze Pilotie.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:05

Ik snap niet dat de burger zich zo boos maakt dat zij wel door rood mogen rijden en wij niet...wat is dat toch steeds......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:21

Tsja, dat hoort erbij he... Heeft niets te maken met schijnheiliger dan sinterklaas. De ene agent is ook de andere niet...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:35

gekvanfleur schreef:
vibabu schreef:

ALs ze alle politiemensen op die 7 overvallen zetten, crossen binnen twee dagen al die brave burgertjes met 70 door een woonwijk.. :)*
Echt, waarom hebben mensen altijd van die rare kortzichtige gedachtes als het op de politie aankomt? Omdat ze jou vertellen wat je fout doet en de gemiddelde Nederlander daar niet zo van houd ofzo? :P

Nou, dat doen ze al hoor! iedereen weet precies waar ze staan. En daar waar ze zouden moeten staan (weg waar je 50 mag met zijwegen daar wordt makkelijk 100 gehaald)
Je heb me denk ik toch verkeerd begrepen. Ik heb helemaal niks tegen de politie. Ik vind het ook een hele goede zaak dat er bijvoorbeeld prefentief gefouilleerd wordt of fuiken neergezet worden voor controle. Maar ik vind het flauw dat er bekeuringen uitgedeeld worden voor een paar km te hard rijden (wat zwaar bestraft wordt) terwijl er (hier) denk ik meer overlast is van drugsgebruik en/of handel (wat veel minder zwaar bestraft wordt)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:39

Enerzijds ben ik het er wel mee eens, maar anderzijds. Wat als ik per ongeluk die voetganger niet gezien heb? Die uiteraard nog gewoon op de stoep staat, maar wel het zebrapad op wil gaan lopen. Aan het eind van de dag zijn we ook maar mensen en kunnen dingen per ongeluk gebeuren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:50

russel schreef:
Ik snap niet dat de burger zich zo boos maakt dat zij wel door rood mogen rijden en wij niet...wat is dat toch steeds......

Waarom moet ik zinloos staan wachten tot een verkeerslicht zijn programma heeft afgedraaid voor een rood lampje terwijl ik prima net als die agenten kan zien dat er nergens verkeer aankomt en mogen zij straffeloos wel datzelfde lampje negeren omdat ze de strepen op de auto hebben staan en dus aan het werk zijn.

Zoals ik al aangaf kan ik het me in het geval van een melding wel voorstellen maar als ik ze dus even later wel netjes in de rij zie staan terwijl ze daar op de busbaan er ook langs hadden gekund schiet mij dat behoorlijk in het verkeerde keelgat. Dat is misbruik maken van je positie; dat mag ik in mijn werk ook niet, wat zeg ik, ik mag er niet eens de schijn van oproepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:55

Misschien ben jij wel niet gelijk aan een agent en zou je wat sportiever moeten zijn in je mening daarover...niet alles gaat met toeters en bellen en ook als jij lekker in je bedje ligt en je hoort de kat van de buren in je tuin en je bent bang, bel je 112 en verwacht je dat ze zonder toeters en bellen door rood rijden.....