Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Misschien eens de film 'Forrest Gump' kijken. 'I may not be a smart man, but I know what love is' (leuke film over een man met een IQ dat nét te laag is om nog normaal begaafd te zijn)
Verder ben ik absoluut voor dat zwakbegaafden/mentaal gehandicapten beter geen kinderen krijgen, zeker als ze zodanig gehandicapt zijn dat ze zelf hun leven lang als kinderen verzorgd moeten worden (bv mensen met het syndroom van Down). De lijn trekken is moeilijk natuurlijk.
Wendy schreef:@ersina: en wat nou als er geen familie is? Of als de familie de betrokken persoon systematisch overschat (komt vaak voor)?
Kijk, bij de groep mensen met een ernstige verstandelijke beperking is er vaak geen discussie. Zij hebben simpelweg niet de mogelijkheden om voor een kind te zorgen, dat snapt iedereen. Het probleem zit hem juist vaak in de mensen met een lichte verstandelijke beperking. Zij zijn zich bewust van het feit dat veel mensen om hen heen op een gegeven moment kinderen krijgen en kunnen zelf ook een sterke kinderwens hebben. Hier zijn complete boeken en richtlijnen over geschreven, maar feit blijft dat het echt per persoon bekeken moet worden. En eerlijk gezegd denk ik dat een deskundige professional hierin een betere inschatting kan maken dan de familie.
LecyTinker schreef:even een vraagje.. iedereen die voor deze stelling is...
Hoe staan jullie tegen het schenden van de mensenrechten dan? Want dit zou een schendng zijn namelijk.
LecyTinker schreef:@Nikka... dit is dus de groep die onder de loep is genomen. Denk je oprecht dat als je alle nederlandse gezinnen met een "Normaal" I.Q. onder de loep zou nemen, dat het persentage lager zou zijn? ( dit is een oprechte vraag)
geerke schreef:eigenlijk wil de stelling zeggen dat als je een hoog IQ hebt je wel goed kinderen op kunt voeden.
Daar heb ik een beetje moeite mee.
colette_007 schreef:Neem dan ook even mee dat mensen met een "hoog" iQ(goede zaak) waarvan kids allren in t weekend ouders zien ook gern kinderen meer mogen
Nee je kan t niet algm verbieden, mss wel per "geval".
Maar dat heeft niks met iq te maken
marleen_usar schreef:Ik denk dat je het op de 1 of andere manier wel kan verbieden hoor,mijn dochter krijgt ook nooit kinderen dat weet ik al.Ik hoop tenminste dat ze ze niet krijgt, maar zij zal daar wel anders over denken.