Is radio 538 duivels?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:08

radio 538 is leuk !
jammer dat ie uit moest vd baas -O-

Even serieus, vind ik het belachelijk dat het zover kan komen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:26

Sammie schreef:
En waar sta jij voor? Je hebt immers, net als ieder ander, morele waarden. En die geven jou je normen. :)
Die titel is verzonnen door de ts. De visser heeft het toevallig bij radio 538 aangevraagd, het had net zo goed Veronica of Jazz FM

Precies, je zegt het al, ik heb m'n eigen normen en waarden! 8-)

De titel zal best door TS verzonnen zijn. Nou en....?

Sammie

Re: Is radio 538 duivels?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:32

Nou en.. Daar ging het punt dus over.. Waarom is radio 538 duivels? Omdat er mensen zijn die muziek duivels vinden. Radio 538 draait muziek, dus gaat het niet an sich over 538 maar over radiostations en muziek in het algemeen die als duivels worden ervaren. Nogmaals het had zo goed veronica, jazz fm, radio 3 of skyradio kunnen zijn.

Ik moet je helaas teleurstellen, maar jouw normen en waarden mogen dan wel "eigen" zijn. Ze zijn gebaseerd op en deels gecreeeërd door je leefomgeving en door je opvoeding. Jouw normen en waarden zullen vrij weinig verschillen dan die van de gemiddelde Nederlander. Normen en waarden worden door een samenleving bepaald, niet door een individu.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:50

@Sammie, wat leuk dat je er allemaal dingen bijhaalt die niet van toepassing zijn in dit topic. Ik stel voor dat je zelf een topic opent en dan vragen ga stellen die nergens op slaan. Ideetje voor je ?

Ongeacht waar ik naar luisterd, veronica, jazz fm, radio 3 of skyradio, van mijn geloof mag ik overal naar luisteren, danwel kijken mocht het t.v, internet of iets anders zijn.

Ik geloof in mezelf! *\o/* :wave: *\o/*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:54

Uiteindelijk is een dergelijke reden voor ontslag te zot voor woorden. We leven in een land van godsdienstvrijheid en een vrijheid van meningsuiting, en een werkgever die een werknemer om een dergelijke reden de deur wijst mag en behoort aangepakt te worden.

Ik hoop voor de persoon in kwestie dat hij zijn gelijk bij de rechtbank kan halen (heb daar nog niet zoveel vertrouwen in, want ons rechtssysteem zit krom in elkaar) en dat hij snel ander werk vindt.

Wat de werkgever van de beste man betreft: er is een chinese vloek die ik deze beste man toewens.
"Moge U in interessante tijden leven"....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:56

verschillende mensen vragen zich af hoe de schipper dit wist.......hij kwam de brug oplopen en hoorde dit...
hij luisterde dus zelf niet naar de radio......aanvullend wil ik zeggen dat op de brug van dit soort schepen heel veel aparatuur aanwezig is die voor verschillende doel einden bruikbaar is......dit radiostation is waarscheinlijk op internet ontvangen,aangezien dit soort schepen normaal gesproken buiten FM bereik vissen.
Overigens is het wel zo dat als dit de regels aan boord zijn je je er maar aan hebt te houden......ook al ben ik het daar zelf niet mee eens......
En dat het een Urker visser zou zijn ,is nergens vermeld....t kan net zo goed een Katwijker zijn...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:58

Als er regels zijn dat er niet naar muziek geluisterd mag worden, is dat een heel ander verhaal dan dat iemand is ontslagen omdat hij naar 538 heeft geluisterd en dat een duivelse zender is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:04

Hopypope, ik neem maar aan dat de conversatie die ik wilde starten niet te begrijpen of te volgen is voor je? Ik haal juist de dingen aan waar het in dit topic al een tijdje over gaat. :) Als je er geen zin in hebt, of niet snapt prima. Maar ik neem aan dat je het ook op een normale manier kunt zeggen ipv van een beetje lacherig en spottend. Het is een forum om te discusseren. Niet een wedstrijdje in elkaar aftroeven of je beter te voelen dan een ander. Even goede vrienden

@Papagroom Vroeg de visser dit dan via de boot aan? dwz hij was aan het werk en vroeg dat plaatje aan? Ik vind dat er dan nog wel een verschil in zitten en gaat het ontslag misschien niet puur om het aanvragen van een plaatje bij een duivels station, maar om het verzuimen van werk/regels. (oid) Al blijft imo een 'ontslag' wel erg ver gaan, maar er zit dan wel zeker een groot nuance verschil in.

Ik vraag mij trouwens af wat de meeste mensen in dit topic vinden als de baas jou verplicht om in pak/mantelpak te werken. Dat zijn ook regels van het huis en worden, vrijwel zonder morren, geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-11-11 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 01:06

Als het nou kerkmuziek was geweest was er niets aan de hand geweest denk ik......maar hoe dan ook ,het blijft natuurlijk wel misbruik van aparatuur.......en als je tussen de zwaar christelijken zit,mag je je natuurlijk best aanpassen....ben benieuwd wat de rechter hier van gaat zeggen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 01:07

Sammie schreef:
Hopypope, ik neem maar aan dat de conversatie die ik wilde starten niet te begrijpen of te volgen is voor je? Ik haal juist de dingen aan waar het in dit topic al een tijdje over gaat. :) Als je er geen zin in hebt, of niet snapt prima. Maar ik neem aan dat je het ook op een normale manier kunt zeggen ipv van een beetje lacherig en spottend. Het is een forum om te discusseren. Niet een wedstrijdje in elkaar aftroeven of je beter te voelen dan een ander. Even goede vrienden

@Papagroom Vroeg de visser dit dan via de boot aan? dwz hij was aan het werk en vroeg dat plaatje aan? Ik vind dat er dan nog wel een verschil in zitten en gaat het ontslag misschien niet puur om het aanvragen van een plaatje bij een duivels station, maar om het verzuimen van werk/regels. (oid) Al blijft de reden naar mijn mening ook dan erg ver gezocht, maar er zit dan wel zeker een groot nuance verschil in.

Ik vraag mij trouwens af wat de meeste mensen in dit topic vinden als de baas jou verplicht om in pak/mantelpak te werken. Dat zijn ook regels van het huis en worden, vrijwel zonder morren, geaccepteerd.

hij vroeg dit tijdens zijn wacht aan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:07

Op het moment dat iemand aan het werk is, heeft degene ook af en toe pauze toch? En deze pauze, is deze vrij te besteden, kan iemand deze pauzetijd vrij kiezen en kan en mag de baas dan beslissen wat jij in je pauze doet?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 01:12

Aan boord heb je geen pauze......je leeft daar in een groep wiens regels je maar hebt te volgen......meestalis er sprake van een maatschap.....nogmaals ik vraag me af wat de rechter hier van gaat zeggen

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:14

@Sammie, ik ga er dan maar van uit dat ik jou niet snap. Je bent waarschijnlijk veeel slimmer dan ik!

Wat kleding aangaat, kijk is naar de klm Kleding voor grondpersoneel danwel voor vliegend personeel. Alleen het hogere en kantoor personeel mag\kan er casual bij lopen. Of snap ik het weer niet ?

Sammie

Tja dan vind ik het wel een iets ander verhaal worden, nummer aanvragen tijdens de wacht... en de tekst (en dus de titel) in de OP zelfs ergens misleidend.. want dan lijkt het net of het tijdens privé uren/ thuis was. Typisch telegraaf weer.

Intressante opmerking Cassidy. Want deels is het antwoord gewoon ja. Niet weggaan van kantoor bijv. En als de appartuur op deze boot niet bedoeld is voor privé doeleinden, geldt ook dat in je pauze. Je in je pauze omkleden en een uur hoereren lijkt mij ook niet de bedoeling (gaat wat ver maar goed). Uitgebreid bellen tijdens je pauze met telefoon van je werk mag vaak ook niet.

En zoals bekend gaat de politie, overheid en marine zelfs een stap verder. Ook privé thuis/hobby ben je niet 100% vrij en moet je in sommige gevallen rekening houden met het werk dat je doet.

En dan ga ik met papagroom mee, interessant gevalletje voor de rechter :j

Citaat:
Wat kleding aangaat, kijk is naar de klm Kleding voor grondpersoneel danwel voor vliegend personeel. Alleen het hogere en kantoor personeel mag\kan er casual bij lopen.
Ik heb het niet over uniformen, maar over bankpersoneel, bepaalde banen bij een bedrijf, accountantkantoor, advocatenkantoor, makelaarskantoor en noem maar op. Mantelpakjes, pantalon, pak met stropdas is vaak gewoon verplicht. Evenals geen overdreven hoeveelheid make-up, sieraden of veel te laag uitgesneden topjes. Een strandtent hier in de buurt heeft als regel dat een korte broek niet mag, men is verplicht om altijd een lange broek te dragen. Ookal is het 35 graden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-11-11 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Nou ja, er zijn gewoon gebieden in ons land, waar het geloof nog erg aanwezig is.
Zoals de Bible Belt (waar ik dus ook woon :') )

Zo'n baas, die iemand ontslaat voor zoiets, dat slaat natuurlijk nergens op.
Maar hier in de omgeving worden er ook veel dingen als 'zondig' gezien wat voor de meeste mensen heel normaal is.

Bijvoorbeeld:
Er komt hier een urnenmuur in onze gemeente, dat was er nog nooit omdat het in strijd is met de Bijbel.
Maar veel mensen zijn er fel op tegen (volgens de Bijbel mag crematie niet).
Dus dat er een urnenmuur komt is het begin van het einde voor onze gemeente, hebben al veel mensen gezegd. :') .

Het gaat erom dat sommige mensen zo streng gelovig zijn, dat bepaalde dingen in hun ogen duivels is.
En wat duivels is, daar mag je niet mee omgaan.

Ik denk dat in het geval van de baas, die zijn werknemer ontslaat vanwege radio 538 denkt dat hij juist heel goed bezig is.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-11-11 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:15

:D Die baas komt uit zo'n dorp waar ze denken dat de duivel ook mee draait in de draaimolen en waar er bij de lokale Spar geen Huis Anubis kaarten mogen worden uitgedeeld want ook die zijn duivels.

Oh, en dinobotten in de grond kan echt niet, dat is ook werk van de duivel want de aarde is pas 5000 jaar oud. _/-\o_

Ik vind het te triest voor woorden dat mensen alle vrijheid van meningsuiting en gezond verstand lijken op te geven uit angst voor hel en verdoemenis en zich zo laten indoctrineren door een man op een kansel en zijn ouderlingen zonder daarbij werkelijk de boodschap in de bijbel te begrijpen en tot zich laten doordringen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:19

Anne_GTI schreef:
:D Die baas komt uit zo'n dorp waar ze denken dat de duivel ook mee draait in de draaimolen en waar er bij de lokale Spar geen Huis Anubis kaarten mogen worden uitgedeeld want ook die zijn duivels.

Oh, en dinobotten in de grond kan echt niet, dat is ook werk van de duivel want de aarde is pas 5000 jaar oud. _/-\o_

Ik vind het te triest voor woorden dat mensen alle vrijheid van meningsuiting en gezond verstand lijken op te geven uit angst voor hel en verdoemenis en zich zo laten indoctrineren door een man op een kansel en zijn ouderlingen zonder daarbij werkelijk de boodschap in de bijbel te begrijpen en tot zich laten doordringen.

_/-\o_ AMEN !! _/-\o_

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 01:26

Wat ik mij af vraag is wat een visser man ,die bekend is binnen die wereld,er toe brengt op zo`n schip te gaan varen...het is toch een beetje eigen schuld dikke bult....en hij voer er al 20 jaar ,dus je kan er van uitgaan dat hij wist hoe zn schipper in mekaar steekt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:26

mika11 schreef:

Dat is een zelf verzonnen regel. Er staat nl. nergens letterlijk in de bijbel dat crematie niet mag. Crematie is een heidens ritueel, Het werd bijv. gedaan door de romeinen, een tijd waarin het cristendom in opkwam en eigenlijk gewoon vloeiend van in over is gegaan. Daarom zien veel christelijke mensen heden te dagen crematie als iets dat niet bedoeld is door God. Letterlijk staat het er niet, maar omdat de christenen geloven in een wederomstanding en daar heb je je lichaam voor nodig geven zij de voorkeur aan begraven. De wederomstanding wordt wat lastig als het verbrand is. (dat het opgegeten wordt door beestjes, laten we dan even buiten beschouwing)

Dino's werk van de duivel wordt steeds meer vervangen voor een andere theorie. Dat ze nl. (als baby formaat) gewoon in de ark zaten. Dat de gemiddelde man net zo groot is als de hoogte van hun voet/enkel/knie laten we dan ook even buiten beschouwing. Zelfs dan nog zijn er dino's geweest waar je ook voor de babyversie maar beter uit de buurt kon blijven. :=

papagroom schreef:
Wat ik mij af vraag is wat een visser man ,die bekend is binnen die wereld,er toe brengt op zo`n schip te gaan varen...het is toch een beetje eigen schuld dikke bult....en hij voer er al 20 jaar ,dus je kan er van uitgaan dat hij wist hoe zn schipper in mekaar steekt...

Tja.. Hij nam een risico. Wie doet er wel eens iets niet op zijn of haar werk dat eigenlijk niet mag. Ontslag vind ik wel ver blijven gaan, een waarschuwing zou beter zijn. Maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien was dit het zoveelste incident op een rij. Opvallend is ook dat er sprake is van achterstallig loon. Wanneer krijgen die vissers hun geld? Aan het eind van de zeereis of ook gewoon maandelijks?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-11-11 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:30

Ik vind het veel te ver gaan dat de man ontslagen is, maar we kennen het hele verhaal natuurlijk niet. Vind het inderdaad wel een typisch telegraaf stuk, die kunnen het zo brengen dat je het maar op 1 manier kan/zou moeten opvatten.

Ook vind ik sommige bokkers wel heel ver gaan. Op bokt is het dacht ik Niet de bedoeling andernams geloof af te keuren of te beledigen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 01:35

Sammie schreef:
mika11 schreef:

Dat is een zelf verzonnen regel. Er staat nl. nergens letterlijk in de bijbel dat crematie niet mag. Crematie is een heidens ritueel, Het werd bijv. gedaan door de romeinen, een tijd waarin het cristendom in opkwam en eigenlijk gewoon vloeiend van in over is gegaan. Daarom zien veel christelijke mensen heden te dagen crematie als iets dat niet bedoeld is door God. Letterlijk staat het er niet, maar omdat de christenen geloven in een wederomstanding en daar heb je je lichaam voor nodig geven zij de voorkeur aan begraven. De wederomstanding wordt wat lastig als het verbrand is. (dat het opgegeten wordt door beestjes, laten we dan even buiten beschouwing)

Dino's werk van de duivel wordt steeds meer vervangen voor een andere theorie. Dat ze nl. (als baby formaat) gewoon in de ark zaten. Dat de gemiddelde man net zo groot is als de hoogte van hun voet/enkel/knie laten we dan ook even buiten beschouwing. Zelfs dan nog zijn er dino's geweest waar je ook voor de babyversie maar beter uit de buurt kon blijven. :=

papagroom schreef:

Tja.. Hij nam een risico. Wie doet er wel eens iets niet op zijn of haar werk dat eigenlijk niet mag. Ontslag vind ik wel ver blijven gaan, een waarschuwing zou beter zijn. Maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien was dit het zoveelste incident op een rij. Opvallend is ook dat er sprake is van achterstallig loon. Wanneer krijgen die vissers hun geld? Aan het eind van de zeereis of ook gewoon maandelijks?

normaal gesproken,krijgt een visserman een van te voren afgesproken deel van de besomming (de opbrengst)na aanlanding en verkoop ,aan de afslag......er is dan ook vaak sprake van een maatschap.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:48

Ik ben ZEKER voor Vrijheid van Godsdienst, daarom is het ook zo fijn om in mezelf te geloven.

Ik kan luisteren en doen wat IK wil! O:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:00

HolyPope schreef:
Ik ben ZEKER voor Vrijheid in Godsdienst, daarom is het ook zo fijn om in mezelf te geloven.

Ik kan luisteren en doen wat IK wil! O:)

Je schrijft het wel lollig op maar in essentie is geloven ook iets wat je zelf moet doen en niet iets wat je opgedrongen moet worden. Geloof moet je imo kracht uit kunnen putten, troost in kunnen vinden en wijsheid. Dat kan heel groot zijn maar ook heel klein. De bijbel/koran/thora/boedhistische boeken zijn allemaal naslagwerken waar je veel levenslessen uit kan halen. Daarvoor hoef je je niet te laten beperken tot 1 boek waarbij bepaalde passages tot in den treure worden herhaalt en andere stukken worden doodgezwegen. Uit de bijbel heeft nog geen enkele strenge gelovige mij het fenomeen Henoch kunnen uitleggen. Stomweg omdat ze het boek niet kennen en omdat ze het niet kunnen uitleggen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 04:37

papagroom schreef:

Heel veel dingen veranderen ook in zo'n gemeenschap. En er is er altijd eentje die de eerste moet zijn met iets nieuws. Misschien is het in een gedeelte van de gemeenschap al wel geaccepteerd om naar radio 538 te luisteren, maar bij die schipper nog niet.

Bij ons op de manege staat ook altijd radio 538 aan (of een vergelijkbare zender), en het zijn juist de gerefo-kinderen die daar de deur plat lopen, met hun ouders.:)

Misschien was deze actie van de schipper dus wel heel onverwacht voor de werknemer. Dat weten we allemaal niet.

Het probleem is ook dat het vaak ongeschreven wetten zijn. Het is niet altijd even duidelijk wat mag en niet mag.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 06:25

Wat jammer dat zo'n topic altijd moet verzanden in een Christen vs. Niet Christen debat. Dit zorgt er weer voor dat ik een nog grotere aanhanger wordt van mijn eigen geloof. Wij zijn pro-homo en pro-hetero, wij steunen christenen, joden, moslims, hidoeisten, budisten, satanisten en alle andere gelovigen. Wij geloven in de muziek van Frank Turner en het maakt ons verder niet uit wat jij denkt dat waar is, als jij je medemens maar fatsoenlijk behandeld en niet afschrijft omdat zij ergens op een andere manier naar kijken. Zelfs als ze zeggen dat de lucht paars is en God een vrouw is met een grote voorliefde voor konijnen, laat iedereen lekker zijn gang gaan.