jammer dat ie uit moest vd baas

Even serieus, vind ik het belachelijk dat het zover kan komen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:En waar sta jij voor? Je hebt immers, net als ieder ander, morele waarden. En die geven jou je normen.
Die titel is verzonnen door de ts. De visser heeft het toevallig bij radio 538 aangevraagd, het had net zo goed Veronica of Jazz FM
Sammie schreef:Hopypope, ik neem maar aan dat de conversatie die ik wilde starten niet te begrijpen of te volgen is voor je? Ik haal juist de dingen aan waar het in dit topic al een tijdje over gaat.Als je er geen zin in hebt, of niet snapt prima. Maar ik neem aan dat je het ook op een normale manier kunt zeggen ipv van een beetje lacherig en spottend. Het is een forum om te discusseren. Niet een wedstrijdje in elkaar aftroeven of je beter te voelen dan een ander. Even goede vrienden
@Papagroom Vroeg de visser dit dan via de boot aan? dwz hij was aan het werk en vroeg dat plaatje aan? Ik vind dat er dan nog wel een verschil in zitten en gaat het ontslag misschien niet puur om het aanvragen van een plaatje bij een duivels station, maar om het verzuimen van werk/regels. (oid) Al blijft de reden naar mijn mening ook dan erg ver gezocht, maar er zit dan wel zeker een groot nuance verschil in.
Ik vraag mij trouwens af wat de meeste mensen in dit topic vinden als de baas jou verplicht om in pak/mantelpak te werken. Dat zijn ook regels van het huis en worden, vrijwel zonder morren, geaccepteerd.
Ik heb het niet over uniformen, maar over bankpersoneel, bepaalde banen bij een bedrijf, accountantkantoor, advocatenkantoor, makelaarskantoor en noem maar op. Mantelpakjes, pantalon, pak met stropdas is vaak gewoon verplicht. Evenals geen overdreven hoeveelheid make-up, sieraden of veel te laag uitgesneden topjes. Een strandtent hier in de buurt heeft als regel dat een korte broek niet mag, men is verplicht om altijd een lange broek te dragen. Ookal is het 35 graden.Citaat:Wat kleding aangaat, kijk is naar de klm Kleding voor grondpersoneel danwel voor vliegend personeel. Alleen het hogere en kantoor personeel mag\kan er casual bij lopen.
Anne_GTI schreef:Die baas komt uit zo'n dorp waar ze denken dat de duivel ook mee draait in de draaimolen en waar er bij de lokale Spar geen Huis Anubis kaarten mogen worden uitgedeeld want ook die zijn duivels.
Oh, en dinobotten in de grond kan echt niet, dat is ook werk van de duivel want de aarde is pas 5000 jaar oud.![]()
Ik vind het te triest voor woorden dat mensen alle vrijheid van meningsuiting en gezond verstand lijken op te geven uit angst voor hel en verdoemenis en zich zo laten indoctrineren door een man op een kansel en zijn ouderlingen zonder daarbij werkelijk de boodschap in de bijbel te begrijpen en tot zich laten doordringen.
mika11 schreef:Maar veel mensen zijn er fel op tegen (volgens de Bijbel mag crematie niet).
papagroom schreef:Wat ik mij af vraag is wat een visser man ,die bekend is binnen die wereld,er toe brengt op zo`n schip te gaan varen...het is toch een beetje eigen schuld dikke bult....en hij voer er al 20 jaar ,dus je kan er van uitgaan dat hij wist hoe zn schipper in mekaar steekt...
Sammie schreef:mika11 schreef:Maar veel mensen zijn er fel op tegen (volgens de Bijbel mag crematie niet).
Dat is een zelf verzonnen regel. Er staat nl. nergens letterlijk in de bijbel dat crematie niet mag. Crematie is een heidens ritueel, Het werd bijv. gedaan door de romeinen, een tijd waarin het cristendom in opkwam en eigenlijk gewoon vloeiend van in over is gegaan. Daarom zien veel christelijke mensen heden te dagen crematie als iets dat niet bedoeld is door God. Letterlijk staat het er niet, maar omdat de christenen geloven in een wederomstanding en daar heb je je lichaam voor nodig geven zij de voorkeur aan begraven. De wederomstanding wordt wat lastig als het verbrand is. (dat het opgegeten wordt door beestjes, laten we dan even buiten beschouwing)
Dino's werk van de duivel wordt steeds meer vervangen voor een andere theorie. Dat ze nl. (als baby formaat) gewoon in de ark zaten. Dat de gemiddelde man net zo groot is als de hoogte van hun voet/enkel/knie laten we dan ook even buiten beschouwing. Zelfs dan nog zijn er dino's geweest waar je ook voor de babyversie maar beter uit de buurt kon blijven.papagroom schreef:Wat ik mij af vraag is wat een visser man ,die bekend is binnen die wereld,er toe brengt op zo`n schip te gaan varen...het is toch een beetje eigen schuld dikke bult....en hij voer er al 20 jaar ,dus je kan er van uitgaan dat hij wist hoe zn schipper in mekaar steekt...
Tja.. Hij nam een risico. Wie doet er wel eens iets niet op zijn of haar werk dat eigenlijk niet mag. Ontslag vind ik wel ver blijven gaan, een waarschuwing zou beter zijn. Maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien was dit het zoveelste incident op een rij. Opvallend is ook dat er sprake is van achterstallig loon. Wanneer krijgen die vissers hun geld? Aan het eind van de zeereis of ook gewoon maandelijks?
HolyPope schreef:Ik ben ZEKER voor Vrijheid in Godsdienst, daarom is het ook zo fijn om in mezelf te geloven.
Ik kan luisteren en doen wat IK wil!
papagroom schreef:Wat ik mij af vraag is wat een visser man ,die bekend is binnen die wereld,er toe brengt op zo`n schip te gaan varen...het is toch een beetje eigen schuld dikke bult....en hij voer er al 20 jaar ,dus je kan er van uitgaan dat hij wist hoe zn schipper in mekaar steekt...