FlyAway schreef:15 jaar geleden hing er geen kaartje in de pashokjes van de Hunkemöller met daarop precies aangegeven hoe je als vrouw je eigen borst moest onderzoeken. Juist omdat het taboe was. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar (borst)kanker heeft decennialang onder een taboe gezeten. Niet voor niets dat er vaak gezegd werd, hij/zij heeft "k" en het woord kanker werd niet eens genoemd.
Ik ga niet voor jou zoeken naar bronnen over kanker en taboe. Google is your friend en ik weet zeker dat je een lange lijst met hits zult vinden waarin gesproken wordt over het taboe op kanker in het recente verleden.
Sterker, nog, dit blaadje zag ik op 10-jarige leeftijd gewoon bij de moeder van een vriendin in de douche hangen!
Er is een verschil tussen campagne maken, en daadwerkelijk doordringen tot mensen. Zijn er nu meer mensen op borstkanker (of welke soort kanker) dan ook getest? Hoe test je dat als je maar 288.000 hebt gebruikt, en de KWF daarvoor blijkbaar geen ruk uitvoerde? Dat kun je namelijk niet testen.
Het blijft een feit dat je je als stichting diep moet schamen om maar 288.000 euro uit te geven aan onderzoeken, en de rest van de miljoenen op een bankrekening staan te verstoffen. Organiseer van dat geld bv leuke reisjes voor cronische of terminale patienten, doe iets met het geld, want met zulke publicatie verlies je heel veel donateurs waardoor patienten nog meer belazerd worden, 1: ze krijgen niets van het geld te zien 2: door verkeerd stichting beleid word er weer minder geld gestort door donateurs, hoe dan ook staan deze mensen waar het daadwerkelijk om draait in hun hemd!
Ik word zo ziek van zulke stichtingen... hoe halen ze het in hun hoofd om zo met de ziekte van een ander te spelen?
Bovendien is het nog steeds en altijd eigen verantwoording van de mens om je lichaam goed in de gaten te houden. Maar dat doen er gewoon maar heel weinig, waardoor ziektes vaak pas op een cruciaal punt ontdekt worden, bij toeval dan wel niet door pijnklachten.