Leraar gooit ettertje uit de klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:30

Ik had als leerling zijnde (even de vraag beantwoordend) na dit voorval eens heel goed nagedacht hoe ik dit thuis ging vertellen voordat de school dat ging doen :+
Ik weet namelijk zeker dat ik thuis nog een schop onder mijn kont had gehad, ik aan mijn arm naar school was gesleurd om mijn excuses te maken ten overstaande van alle betrokkenen en daarna zou ik me een maand thuis mogen vervelen omdat ik huisarrest zou krijgen :+

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:35

IMJ schreef:
Dat is een goeie vraag Fiona! :j

Als mijn kinderen weer eens steen en been klagen over het feit dat ze onterecht behandeld zijn, stel ik ze deze vraag ook, en ze zijn nog een stuk jonger dan de jongen in kwestie en als Treace (ze zijn 9 en 11) maar ze verzinnen de meest gruwelijk lijfstraffen :D En komen er dan achter dat ze helemaal niet zo onterecht behandeld zijn, als ze bij de arm gepakt zijn, of een kwartiertje moeten nablijven.

Shiloh

Re: Leraar gooit ettertje uit de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:43

Met zo'n vader kan ik me voorstellen dat dat kind moeilijk opvoedbaar is. al moet je je afvragen "moeilijk opvoedbaar" of "gewoon niet opgevoed".

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:44

randalinpony schreef:
Welke SM-scholen heb jij in godsnaam bezocht? :')

Een streng katholieke school :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:07

Ik heb niet alle reacties gelezen maar kan me zeer goed voorstellen dat zo'n directeur de jongen uit de klas heeft gesleept. Ik sta zelf voor de klas met moeilijk lerende maar ook moeilijk opvoedbare kinderen, hartstikke leuk! Maar als een leerling zich zo misdraagt wordt ie er ook door mijn directeur aan z'n haren uitgesleept! En dan mag de vader op school komen, dan zal de directeur aan vader eens haarfijn uitleggen hoe dat werkt hier op school!
Mijn haren gaan recht overeind staan van opmerkingen als; ja die leraren waren toch al niet leuk daar en de directeur al helemaal niet! Deze jongen (weet ik toevallig) zat al in een traject om naar het ZMOK te gaan, dat traject duurt lang! Tot die tijd zit een school dus met zo'n jongen opgescheept. Het was dus geen makkelijke jongen en ik mag verwachten dat pappie en mammie dat ook al wisten..... en tsja als pappie zo reageert, zal het er niet beter op worden.
Wat onderwijs betreft maken we grote sprongen vooruit maar het respect voor leraren is ver te zoeken en dit komt deels bij de ouders vandaan. Je merkt al heel snel of leerlingen door hun ouders gesteund worden, je kunt dan als docent eigenlijk heel weinig en dat loopt dus vroeg of laat op deze manier uit de hand.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:10

Ik ben op deze zelfde school ook zeer hardhandig aangepakt (o.a. gekneusde enkel, knie en pols) en ik moest de klas verlaten omdat ik aan degene naast mij vroeg op welke pagina we het boek moeten open doen.
Deze school is héél goed in doofpotpraktijken, dus kan alleen maar toejuichen dat iemand eindelijk zijn mond open heeft getrokken.

Weet overigens niet op welke locatie dit is gebeurd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:24

Quellian schreef:
Ik ben op deze zelfde school ook zeer hardhandig aangepakt (o.a. gekneusde enkel, knie en pols) en ik moest de klas verlaten omdat ik aan degene naast mij vroeg op welke pagina we het boek moeten open doen.
Deze school is héél goed in doofpotpraktijken, dus kan alleen maar toejuichen dat iemand eindelijk zijn mond open heeft getrokken.

Weet overigens niet op welke locatie dit is gebeurd.

Ik moest eens de klas verlaten omdat ik 5 min. te laat was gekomen omdat ik iemand zijn telefoon had gevonden en deze persoon de telefoon heb teruggegeven.
Moest dus gaan en ben ook gewoon gegaan.

Als je het er niet mee eens bent dan sta je in je recht op hierover een klacht in te dienen bij de schoolcommissie.
Als je dus daadwerkelijk een gekneusde knie heb gehad dan vraag ik me af of jij ook niet wilde gaan na 10x het verzoek de klas te verlaten. En als dat niet zo is dan vraag ik me af waarom je dit dan zelf in de dofpot hebt gestopt..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:29

Ik ben ook wel eens de klas uitgestuurd om precies dezelfde reden als jij Quellian, zelfs nog erger, de persoon naast mij vroeg aan míj welke blz het moest zijn.

Had alleen wel een oorzaak dat die lerares zo fel op mij reageerde en dat was niet mijn onberispelijke gedrag in haar les. ;)

Maar het leverde mij geen kneuzingen op. Misschien omdat ik gewoon aan haar verzoek om op te hoepelen gehoor gaf. ;)

Hoewel ik zeker weet dat er in het onderwijs rare en nare dingen voorvallen, denk ik niet dat een middelbare scholier verwondingen oploopt als ie zich een beetje normaal gedraagt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:31

AaronYve, ik was 15 en ja, ik verliet de klas, maar hij rende me achterna (hij schreeuwde ineens dat ik terug moest komen, denk dat hij niet goed bij zijn hoofd was :? ). We zijn bij de dokter geweest en daar kwamen de kneuzingen uit en door de Conrector werd ik niet geloofd, tot hij op zondagochtend mijn moeder belde... zijn kleindochter had het gezien ;)

Ik mocht de carriere van de leraar niet verpesten, want ik zou toch over een half jaar daar weg zijn, maar voor hem zou zijn hele leven om zeep geholpen zijn, blablabla, kreeg een bos bloemen van die leraar met een kaartje en ik mocht geen wrok koesteren van mijn moeder. Sja, wat doe je als je 15 bent, hè? :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:40

Vind het vreemd maar het kan. Vreemd dat jullie dan de carriere van de leraar niet om zeep wilde helpen terwijl hij jou zoiets aandoet. Maar dat is de keus van je ouders als je 15 bent idd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:47

Volgens mij heb ik dat is eerder gelezen van jou Quellian, over een leraar die alcoholist bleek te zijn oid?
Ja, weetje, iedereen kan fouten maken en dat is natuurlijk niet goed maar zoals het hier gegaan is klopt het van geen kant.
Kind vecht en luistert na 10 verzoeken nog niet, vader over de schreef en politie maakt verkeerde keuze.
Een leraar verdient simpelweg respect van een kind. Net als vroeger!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:55

AaronYve schreef:
Vind het vreemd maar het kan. Vreemd dat jullie dan de carriere van de leraar niet om zeep wilde helpen terwijl hij jou zoiets aandoet. Maar dat is de keus van je ouders als je 15 bent idd.

Precies, de keuze van je ouders.
Ik kreeg na mijn diploma uitreiking door de bewuste leraar een bos bloemen thuis gestuurd met een kaartje en mijn moeder zei: 'tijd voor een nieuwe start'. Exit dan toch?
Mijn moeder is het type 'fouten maken is menselijk' en 'iedereen verdient een tweede kans'.

Klopt inderdaad IMJ, de bewuste leraar was alcoholist.
Overigens is hij 2 jaar na mij wederom de fout in gegaan, daarna werd het 'vervroegd pensioen'.
Hij is tijdens mijn tijd daar op school (was nog een half jaar) geschorst geweest.

Ik weet niet hoe het in het geval van de jongen is gegaan, ben er niet bij geweest, maar wel goed dat er gehoor aan is gegeven.
Weet ook niet welke locatie het is, maar ik heb begrepen dat er een locatie is bijgekomen voor moeilijk lerende kinderen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:01

Ik denk dat d ouders zich even flink achter de oren moeten krabben.

Heb jaren geleden hetzlefde meegemaakt op een school voor speciaal onderwijs waar ik stage liep, waar de directeur werd aangeklaagd nadat hij samen met 2 (!!!) leerkrachten een kind de klas uit heeft moeten krijgen. Het kind hield er een blauwe plek aan over, en hoppa: meteen een aanklacht. Vooral niet eerst je afvragen hoe het komt dat er 3 volwassenen nodig zijn om 1 kind in bedwang te houden.

Tis net zoiets als inbrekers die een aanklacht indienen nadat ze in iemands huis achteruit tegen een muur zijn geduwd. Of agenten die voor moeten komen nadat ze hun pepperspray of wapenstok hebben ingezet om een rellende menigte op afstand te houden. Of een militair die zich moet verantwoorden voor een afgedwaalde kogel die de lucht in werd geschoten als waarschuwing toen de militairen in het nauw werden gedreven door een woedende groep.

Ik vind het de omgekeerde wereld.
Laatst bijgewerkt door gummie op 16-11-11 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:02

Oke, dat is wel even een andere situatie dan met de toegevoegde informatie Quellian. Dan is het wel een bijzonder vervelende ervaring geweest en zat de leerkracht ongelooflijk ernaast.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:05

Quellian, dat is idd een hele nare situatie geweest en ook helemaal niet correct.

Toch geloof ik hier wel het verhaal van de leraar, mede door de verklaringen van de andere leerlingen in de klas :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:20

Quellian spreekt niet over deze leraar, aangezien die na 2 jaar met vervroegd pensioen is gegaan

Na je eindexamen pas? Hij voelde zich schuldig maar deed het toch weer opnieuw. Wat een sukkel van een leraar :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:22

Weet ik ;) Maar omdat ze zei dat deze school goed is in dingen in de doofpot stoppen......

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:27

Ja daar ben ik het niet mee eens. Want haar verhaal hebben haar ouders zelf in de ''doofpot'' gestopt. Omdat ze hem een tweede kans wilden geven.

Was trouwens ter aanvulling op de post van randalinpony. :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:28

Zal alleen maar erger worden nu het speciaal onderwijs wordt afgeschaft en er dus steeds meer zorggevallen in het regulier onderwijs komen....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:29

Het is het Anna van Rijn in Nieuwegein..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:54

Anna Van Rijn College De Linie ja..
En ik heb daar 4 jaar op gezeten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:55

Treace schreef:
Anna Van Rijn College De Linie ja..
En ik heb daar 4 jaar op gezeten

Ah... kijk... ja... wat zal ik zeggen?
Linie was altijd voor moeilijk lerende- en opvoedbare pubers, hoorde nog niet bij het Anna van Rijn toen ik erop zat. Wij woonden tegenover de Linie, niets anders dan stront.
Ik zat op de Albatros (MAVO - TVWO), dan had je ook nog de Harmonielaan (VBO).

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:29

Er is natuurlijk een verschil , tussen in de doofpot stoppen en wat op deze school gebeurd is. De jongen was diverse keren gevraagd of hij de klas wilde verlaten na een vechtpartij. De andere jongen is uit de klas gegaan . De jongen die later zijn beklag bij zijn stiefvader ging indienen , moest verwijdert worden door een andere decaan, die erbij geroepen werd. (hoofd van de school?). Iedereen kon zien hoe de jongen naar de gang getrokken werd!! Als dit buiten proporties gebeurd was, zouden er heus wel meer mensen dit kenbaar gemaakt hebben.
Dat er enige dwang aan te pas is gekomen, moest toch wel? Als iemand niet op vragen in gaat, hoe moet je zo'n jongen anders aanpakken?
Dat de stiefvader de politie ingeschakeld heeft, vind ik heeeeel ver gaan. Dat de politie opgetreden is en in mijn ogen tegen de verkeerde, is heel erg.
Maar ik durf te wedden dat de leraar allemaal aardige reacties krijgt van meelevende mensen. Ik hoop/denk dat mensen geen goed woord voor deze actie hebben bij de stiefvader en de vechtersbaas.
Vergelijken met eigen situaties kan helemaal niet. Er zijn best scholen die er rare praktijken op na hielden. Maar in dit geval was de jongen fout en had hij gewoon moeten luisteren. Dan was dit allemaal niet gebeurt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:12

Inmiddels was vanmiddag in het nieuws dat de leerkracht is 'vrijgesproken' van mishandeling en niet opgepakt had mogen worden.
RTVUtrecht schreef:
UTRECHT - Het Openbaar Ministerie in Utrecht vindt dat de adjunct-directeur van het Anna van Rijn College in Nieuwegein onschuldig is en heeft de zaak tegen de man woensdag geseponeerd. Volgens het OM had de man vorige week niet aangehouden moeten worden.

De adjunct zette een 13-jarige leerling na herhaalde waarschuwingen hardhandig uit de klas. De stiefvader van de jongen deed aangifte van mishandeling, waarop de politie de docent op school oppakte en in de cel zette.

EXCUSES POLITIE
De korpsleiding van de politie in Utrecht is het met de opvatting van het OM eens, aldus een woordvoerster. De korpsleiding heeft al excuses aangeboden aan de betrokken docent en de schoolleiding. Ook is de zaak met de agenten die de adjunct-directeur aanhielden, besproken. "De korpsleiding betreurt de impact die deze situatie heeft op alle betrokkenen", aldus een verklaring woensdag.

ONSCHULDIG
Volgens het OM heeft de adjunct-directeur "de jongen na hem meermalen gesommeerd te hebben de klas te verlaten stevig bij de kraag gepakt en uit de klas gezet". Daaruit blijkt geen enkel strafbaar handelen en de adjunct is dan ook niet schuldig aan mishandeling, aldus justitie. Het OM heeft de zaak woensdag met de moeder van de jongen besproken en ook een gesprek gehad met de betrokken docent. De adjunct-directeur gaat waarschijnlijk volgende week weer aan het werk.

De 13-jarige jongen volgde al leerwegondersteunend onderwijs op het Anna van Rijn College, maar heeft meer aandacht nodig. Hij had al vaker problemen op de school in Nieuwegein. Hij gaat volgende week naar een
school voor speciaal onderwijs, is dinsdag bekendgemaakt.

VERONTWAARDIGING
Het incident heeft in onderwijsland voor veel beroering en verontwaardiging gezorgd. Minister Marja van Bijsterveldt van Onderwijs schakelde de Inspectie voor het Onderwijs in om de zaak te onderzoeken. De minister nam dinsdag zelf poolshoogte in Nieuwegein en sprak daar haar verontrusting uit, omdat docenten volgens haar het recht moeten hebben een leerling uit de klas te verwijderen.

Het is goed dat deze zaak uit het juridische is gehaald, vindt de Algemene Onderwijsbond (AOb). De bond is niet betrokken bij deze specifieke kwestie, maar meer in het algemeen wil de zegsman wel zeggen dat hij hoopt dat ouders in dit soort gevallen naar de school stappen in plaats van naar de politie.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:08

en terecht! zal je gebeuren dat je voor zoiets door 2 agenten in het zicht van alle leerlingen de klas uitgetrokken wordt!
Ik heb niets met Rita Verdonk maar ze had vanmorgen in de spits wel een aardig stukje

Rita Verdonk schreef:
Column: Alleen excuses is niet genoeg
Er was eens een adjunct-directeur/leraar van een school uit Nieuwegein. Hij stond les te geven aan een klas van 13-14-15jarigen toen er een ruzie ontstond. Een 13-jarige jongen was de aanstichter en de leraar vroeg aan hem om te stoppen. (3x). Toen hij bleef doorgaan en een andere jongen een klap gaf, vroeg de leraar hem “wil je de klas verlaten?”(4x). De jongen bleef gewoon doorgaan en kreeg daarop de opdracht om de klas uit te gaan. (3x).

Het etterbakkie lachte de leraar midden in zijn gezicht uit. De leraar bleef rustig, pakte de jongen in zijn kraag en zette het tegenstribbelende rotjochie op de gang. De andere leerlingen haalden opgelucht adem.

De volgende ochtend, tijdens schooltijd, stopte er een politiewagen voor de school. Sirene? Zwaailichten? Twee agenten gingen de school binnen en pakten de leraar op. Tussen hen in moest hij meelopen. Hij werd in de auto gezet. Alle leerlingen stonden voor de ramen, de rotzakkies van de school juichten. Op het bureau moesten de veters uit zijn schoenen en zijn riem af. Hij werd in een cel gezet, net als alle andere misdadigers. Na een paar uur mocht hij weer gaan.

Is dit een sprookje? Nee, dit is van de week gebeurd en net werd bekend dat de zaak geseponeerd is en dat de politie haar excuses heeft aangeboden. Citaat: “de korpsleiding betreurt de impact die deze situatie heeft op de betrokkenen.”

Normaal verdedig ik altijd politiemensen, want ik weet dat zij een moeilijke taak hebben en vaak niet/slecht gesteund worden door hun leidinggevenden. Deze actie vind ik echter zo onbegrijpelijk dom dat ik een paar suggesties doe om “schade te herstellen”,

Agenten geven de etterbakkies van de school les in normen en waarden
Agenten geven op een ouderavond ouders een lesje opvoeden.
Alleen excuses is echt niet genoeg.