Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik heb geen mening gestemd. Heb eerlijk gezegd nooit problemen met mijn ov chip. Wel ben ik van mening dat ze overal in NL dezelfde tariefsystemen moeten toepassen. Om maar even een klein voorbeeld te nemen bij mij in DH.
HTM: heeft kaartjes van een half uur(2,50) en een uur(3,50). Hiermee kan je wel in iedere HTM bus of tram overstappen mits je binnen de tijd bent. Je kan hier ook weer niet mee in de Veolia bussen.
Veolia: verkoopt losse kaartjes van 3.50. Deze zijn alleen geldig in dezelfde bus en je kan niet mee overstappen in de andere Veolia lijnen.
Bij de RET kun je voor 2,50 onbeperkt 2 uur reizen.
Hoe krom is dit?
Liezel1 schreef:Nou dames... Daar issie dan... Vers van de pers... Net in de bus...
En boete van het DUO van € 272,- voor het door blijven reizen op mijn studentenOV terwijl ik daar geen recht meer op had.
Euhhhh, even ter verduidelijking: die verliep op 31 oktober. Ik heb toen geprobeerd dat stop te zetten via zo'n automaat. Ervanuitgaande dat dat goed was gegaan, ga ik de volgende dag weer met de bus, op 1 november dus. Saldo opgeladen en bij het inchecken, staat er ineens alsnog "Week student ov". Niet goed dus... meteen bij het CS naar het loket gelopen. Wat blijkt? De studentenOV was níet stopgezet door dat apparaat. 1 dag later krijg ik inderdaad van de OV chipkaart organisatie een brief in de bus, dat ik geprobeerd heb mijn studentenreisproduct stop te zetten, maar dat dat door een technische fout niet gelukt is. Is dat mijn schuld????? Dacht het niet.....
Daarbij: in de brief staat dat het automatisch wordt stopgezet, nou niet dus....
Vanavond gaat er meteen een bezwaar de deur uit, ik ga die boete niet betalen....
purny schreef:De OV is landelijk systeem dus vind ik ook dat het landelijke tarieven moet zijn. Bij de AH in Maastricht en bij de AH in Leeuwarden betaal je ook voor een tomaat hetzelfde.
Sizzle schreef:Fiffill schreef:
Je kan gewoon opladen bij de kaartjesautomaten
Welke kaartjes automaten?
Die van de NS kun je enkel op vooruitbestelling doen.
Sizzle schreef:Ik zal het de volgende keer dat ik weer naar Nederland vlieg weer proberen.
Hoe doe je het precies (er staat namelijk ook nergens een gebruiksaanwijzing)?
Je kaart op dat ronde vlakje met ov-chip logo en dan direct je pinpas erin? Of moet je nog ergens op drukken dat ik potentieell gemist heb?