Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:MarcoBorsato schreef:Onzin Joolien, er zijn zat zeikerds van examinatoren die flauw genoeg zijn om iemand te laten zakken. Net zoals dat er ook examinatoren zijn die soepkippen laten slagen..
Ok, misschien kort door de bocht, het is natuurlijk een momentopname, maar als je 5 keer zakt is er wel iets mis met je rij-inzicht...
liedje89 schreef:Ik ben vorig jaar in Arnhem afgereden examens voor de motor en geplande politie examens gingen die dag ook niet door de week ervoor waren er ook twee dagen volledig afgeblazen later die week zijn er ook veel examens niet doorgegaan. Ik heb dus eigenlijk vooral veel geluk gehad dat ik mijn examen mocht doen. Maar opzich moet het natuurlijk niet uitmaken als je je rijbewijs haald moet/mag je daarna ook in de sneeuw rijden. Ik vind het naderhand eigenlijk wel gek dat je eigenlijk ook gewoon kan leren rijden zonder ooit in noodweer/sneeuw/donker te rijden, ik ben erg blij dat ik dat allemaal in mijn lessen tegen ben gekomen voor het eerst op ijs rijden is toch een stuk relaxter met instructeur
.
Ik snap wel dat een verlaten plek net zo gevaarlijk is maar ik vind het nog een heel verschil of je alleen jezelf in gevaar brengt (en eventueel de maloot die bij je instapt) of dat je ook anderen in gevaar brengt. Zij reden daar ook enkele rondjes hoogstens met een km of 30 per uur. Op zo'n parkeer terrein rijd dan je hoogstens tegen een hekje, een boom of een verdwaalde geparkeerde auto op. Als je op de openbare weg rijd kan je ook gewoon andere mensen verwonden of dus zelfs doden en kan je echt niet overal met een lage snelheid blijven rijden
.
Urielle schreef:Ik ben de eerste keer geslaagd voor mijn rijexamen, met de opmerking 'meisje, je rijdt ongelofelijk beroerd, maar het zal nooit beter worden, dus we zullen je je rijbewijs maar geven.'![]()
Dus heb ook een hard hoofd in het onterecht laten zakken, mijn ervaring is eerder het omgekeerde
Nessa schreef:Dat mensen uberhaupt bedenken om maar gewoon de auto te pakken zonder rijbewijs.
Je hebt toch zeker al 18 jaar het gered zonder auto? waarom nu dan ineens niet meer? Wat een onzin.
Pak lekker het openbaar vervoer als het ver weg is! Of de fiets of combinatie!
Kom op zeg!
Sterker nog, ik heb vanaf mijn 19e mijn rijbewijs, maar heb die alleen in de weekenden gebruikt, want ik had geen auto en woonde op mezelf. In de weekenden bij mijn ouders.
Ging toen naar vriendje, wat 5 km fietsen was (prima te doen overigens, maar auto was makkelijker). En soms mocht ik de auto lenen voor verre ritjes.
Was dat allemaal nóódzakelijk. Nee!! Dus al die mensen die het oh zo noodzakelijk vinden. Come on, wake up!!! Zoveel andere mogelijkheden!!
imd schreef:Wauw urielle, dat zal ook wel een flinke deuk in je zelfvertrouwen achter t stuur hebben gegeven? Belachelijk zeg, wat een rare examinator
imd schreef:Maar vind jij dat dan een goede reden om maar zonder rijbewijs rond té gaan rijden? Geen énkele reden is goed genoeg imo, behalve dan heeeel misschien een levensbedreigende situatie, maar dan nog - of juist - niet eigenlijk, want in paniek kun je rare dingen doen en dan gaat het misschien juist fout.
_Nancy schreef:Joolien, mijn vriendin heeft m 5x mogen doen.. En als ik nu bij haar in de auto zit.. Ik snap het niet, ze is echt een heeeeel goede chauffeur.. Je zou niet zeggen dat ze daar 5x over heeft moeten doen..
Ik geloof ook dat examinatoren zo'n beetje geldwolven zijn, die je laten zakken op het minste wat er fout gaat..
Gelukkig had ik er niet zo een!
Magrathea schreef:Mijn rijinstructeur heeft me zelf verteld dat er maar een bepaald percentage mág slagen elke dag. Dit heeft iets te maken met statistieken, en dat er anders misschien examinatoren te coulant gaan zijn oid. Mijn vriend zei het, ik geloofde het ook niet, maar blijkbaar is het toch zo...