Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ship schreef:ik zelf ben alleenstaande moeder ik werk dan mijn uren voor geld maar heb het eens uitgezocht..
maandelijkse uitkering is 1150 euro als alleenstaande moeder met kind
daaroverheen 80 euro kinderkorting per maand (deze krijg ik ook)
+ dan nog 60 euro per maand kinderbijslag
heb je al een totaal van 1290 euro
+ alle kortingen nog kwa huur/water/enz echt het is schrikbarend waar je korting voor krijgt dus je houd van een uitkering als alleenstaande moeder vaak meer over om uit te geven als de gemiddelde werkend persoon.
pubelia schreef:@IMJ Het ging mij erom dat mijn man mij maar moest onderhouden, omdat ik nu zakgeld van de staat zou krijgen! Als mijn man een top inkomen zou hebben ja, snap ik! Maar wij zijn blij als wij normaal rondkomen...
@Nanne: Niks vreselijk! Kan weer genieten sinds een jaar!
En bijstand is anders als bv wia of wa-jong. Want die word wel gekort als je getrouwd of zelfs samen woont..
pubelia schreef:Ik krijg echt niet zo veel als een bijstandsuitkering...
Nanne: Is ook pas sinds een jaar, ervoor kon ik dat niet
franka75 schreef:Ik heb zon 960 en kan daar niet mee rondkomen mioet heel voorzichtig zijn gelukkig heb ik een vriendje die niet bij mij woont. maar geloof me als ze een auto heeft en zo vaak naar de stad gaat en dan ook echt veel koopt dan doet ze dat gewoon terwijl het niet kan , komt ze vanzelf op een niet al te fijne manier achter. ik ga ook vaak naar de stad maar dan drink een kop thee en ben ik blij.