Uitkering/bijstand een vetpot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:31

@IMJ Het ging mij erom dat mijn man mij maar moest onderhouden, omdat ik nu zakgeld van de staat zou krijgen! Als mijn man een top inkomen zou hebben ja, snap ik! Maar wij zijn blij als wij normaal rondkomen...

@Nanne: Niks vreselijk! Kan weer genieten sinds een jaar!

En bijstand is anders als bv wia of wa-jong. Want die word wel gekort als je getrouwd of zelfs samen woont..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:33

ship schreef:
ik zelf ben alleenstaande moeder ik werk dan mijn uren voor geld maar heb het eens uitgezocht..

maandelijkse uitkering is 1150 euro als alleenstaande moeder met kind
daaroverheen 80 euro kinderkorting per maand (deze krijg ik ook)
+ dan nog 60 euro per maand kinderbijslag

heb je al een totaal van 1290 euro

+ alle kortingen nog kwa huur/water/enz echt het is schrikbarend waar je korting voor krijgt dus je houd van een uitkering als alleenstaande moeder vaak meer over om uit te geven als de gemiddelde werkend persoon.

Ik snap dan best dat sommige moeders liever thuis zouden blijven. Motiveert niet echt om wel te gaan werken.
(Hoewel het mijn keus niet zou zijn thuis te gaan zitten) maar wat motiveert jou vooral om dan toch te gaan werken? (wat ik echt super vind overigens!!!)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:34

pubelia schreef:
@IMJ Het ging mij erom dat mijn man mij maar moest onderhouden, omdat ik nu zakgeld van de staat zou krijgen! Als mijn man een top inkomen zou hebben ja, snap ik! Maar wij zijn blij als wij normaal rondkomen...

@Nanne: Niks vreselijk! Kan weer genieten sinds een jaar!

En bijstand is anders als bv wia of wa-jong. Want die word wel gekort als je getrouwd of zelfs samen woont..

Kijk dat is top!
Je moet wel kunnen genieten van je leven ondanks alles!

pubelia

Re: Uitkering/bijstand een vetpot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:36

Ik krijg echt niet zo veel als een bijstandsuitkering...

Nanne: Is ook pas sinds een jaar, ervoor kon ik dat niet ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:36

Pubelia: ah, ik dacht dat je op TS reageerde ;-)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:37

@ Nanne mijn motivatie ja ik heb een vaste baan met dementerende ouderen en vind het fantastie's om er mee te werken zou voor geen goud mijn werk willen missen en dan de bij al die regeltjes bij de instantie ze kleden je binnenste buiten..

en al zou ik het aanvragen krijgen doe ik het niet (ik woon met mijn dochter thuis bij pa en moe) en heb 2 paarden 1 enter en een a pony tja maar zou wel eventueel kortingen en een aanvulling kunnen krijgen als ik een eigen huisje zou hebben.

maar eigen huisje betekend alle paarden verkopen dus leuk huis maar geen hobby meer en die hobby is mij veel te dierbaar dit is dus mijn 2 de motivatie om te werken voor mijn geld.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:37

ja ik weet zeker dat er mensen zijn die een uitkering trekken die niet terecht is en ik zie ook dingen dat ik denk waar betalen ze het in gods naam van

ik zelf, WIA afgekeurd nu voor 50%, krijg nu dus na 3 jaar 100% afgekeurd geweest te zijn nog maar de helft van wat ik kreeg
de andere 50% moet ik zelf erbij werken, wil ik,solliciteer ik! maar ik kom alleen nergens aan de bak! weg 50% inkomsten dus
Heb een man die werkt en dus inkomsten heeft, en wij leven normaal, niet gek,niet arm, en hebben 1 dochter
en toch moet het paard (1tje maar!) de deur uit omdat het financieel niet draagbaar en eerlijk meer is (naar ons en het dier toe)

en ja ik zie dan een uitkeringstrekker, met 7 paarden, 6 honden, en nog een heleboel,maar daar kan ik niet te specifiek op in gaan........ja hoe flikken ze het he..........

kloppen doet het iig niet helemaal :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:39

pubelia schreef:
Ik krijg echt niet zo veel als een bijstandsuitkering...

Nanne: Is ook pas sinds een jaar, ervoor kon ik dat niet ;)

Maar het is sowieso lekker dat je het nu wel kan.

Ben zelf ook hard aan het werk om de mooie kant weer te zien. ;)

Verschrikkelijk he Ojajoh als jij dan je dier wel weg moet doen.. :n

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:40

Ja, vreselijk Ojajoh!
Jij wil dus echt wel, maar krijgt het niet.
Begrijp ergens wel dat ze een grens moeten trekken omdat er anders teveel zouden zijn die niet aan het werk gaan en het zo wel fijn vinden. Maar hier lijden dus de goeien onder.. echt heel rot voor je!
Hopelijk lukt het je uiteindelijk toch werk te vinden!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-10-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:41

[quote="pubelia"]
Nee hoor suuzepuus! Ik krijg op mijn eigen rekening gewoon 75% gestort van het minimum loon van mijn leeftijd. Heeft niks met het inkomen van mijn man te maken. Dat is standaard voor iedere wa-jonger.

Nanne: Ik vind dat mensen snel oordelen. Als je mij zou zien, en met mij zou spreken en je zou mij niet kennen. Zou je ook zeggen die kan makkelijk werken. Kon ik dat maar... Zou dat zoooo graag willen... Word vaak bevooroordeeld door mensen. Vind dat ook wel jammer. Denk ook dat er weinig mensen zijn die echt afgekeurd zijn en wel kunnen werken... Want is gewoon moeilijk om nu door de keuring te komen.

Mooi dat het zakgeld genoemd word... Zou jij graag NAH willen hebben? Zou jij graag beperkt zijn in heel je doen en leven? Zou jij graag willen dat mensen je beperking niet snappen? Zou jij graag thuis willen zitten, en soms gewoon niks kunnen doen? Zou jij graag erg veel ziektekosten hebben, verkeerd beoordeeld worden? Zou jij beperkt willen zijn in jou sociale contacten?

En dan heb ik het nog niet over de misverstanden die er ontstaan, en dan heb jij het over zakgeld wat ik krijg van ieder werkend mens? Sorry hoor, vind je toch echt kortzichtig....
Ik denk dat ik jou situatie wel herken , niet in alles maar wel met veel dingen. ik heb veel medicijn kosten mensen die je niet snappoen en het telkens weer uitleggen wat je hebt en wat het is.

(heb deze maand al +- 300 euro extra kosten moeten maken door een falend zorginstelling) Doe daar dan wat aan.... Kijk eens verder als je neus lang is...

Ik denk dat ik jou situatie wel herken , niet in alles maar wel met veel dingen. ik heb veel medicijn kosten mensen die je niet snappoen en het telkens weer uitleggen wat je hebt en wat het is.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 28-10-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ship

@ ojajoh dat is wel heel vervelend dat je op deze manier je dier weg moet doen en idd dat er veel mensen zijn met een uitkering die maar alles kunnen (veel werken ook zwart bij) en ja dan worden sommige dingen makkelijker.

maar een baan zoeken is een drama ik heb zelf maar een 22 uren contract en heb ook echt geen vetpot maar het lukt tot nu toe werk bij via ggz en af en toe avonden schoonmaken in kantoorpanden

Anoniem

ik heb een wajong , ga in de toekomst werken. krijg dik 580 per maand en hou genoeg over voor luxe dingen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:42

Snap dat als je alleenstaande moeder bent en je met uitkering zowat gelijk zit als met werken dat je dan kiest om voor je kinderen thuis te zijn in plaats van ze naar het kinderdagverblijf te doen. Die keuze is denk ik voor velen best snel gemaakt.

Vind het dan ook moedig van je dat jij wel bent gaan werken ship. Is hartstikke zwaar, én 40 uur per week werken én het huishouden én je kinderen alleen opvoeden. Heb het bij mijn eigen moeder gezien. En maar doorgaan en toch die dubbeltjes omdraaien omdat het loon geen vetpot was.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:43

takkie_muis schreef:
ik heb een wajong , ga in de toekomst werken. krijg dik 580 per maand en hou genoeg over voor luxe dingen.

Je woont nog bij je ouders denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:44

IMJ schreef:
takkie_muis schreef:

Je woont nog bij je ouders denk ik?

ja , maar dan nog.....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:45

Van 580,- kun je echt niet rondkomen.....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:46

takkie_muis schreef:
ja , maar dan nog.....

Maar dan nog wat?
Ik begrijp het even niet...

franka75

Ik heb zon 960 en kan daar niet mee rondkomen mioet heel voorzichtig zijn gelukkig heb ik een vriendje die niet bij mij woont. maar geloof me als ze een auto heeft en zo vaak naar de stad gaat en dan ook echt veel koopt dan doet ze dat gewoon terwijl het niet kan , komt ze vanzelf op een niet al te fijne manier achter. ik ga ook vaak naar de stad maar dan drink een kop thee en ben ik blij.

ship

Vind het dan ook moedig van je dat jij wel bent gaan werken ship. Is hartstikke zwaar, én 40 uur per week werken én het huishouden én je kinderen alleen opvoeden. Heb het bij mijn eigen moeder gezien. En maar doorgaan en toch die dubbeltjes omdraaien omdat het loon geen vetpot was.[/quote]

nou ik had mijn baan al en wilde deze niet opgeven werkte voor mijn zwangerschap 12 uur toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik heel stiekum naar de leiding gevende gegaan en dus om meer uur gevraag (niks gezecht over zwanger zijn) maar 22 uur gekregen heerlijk verlof gehad maar was blij dat ik wat kon doen na die tijd..

maar moet er wel bij melden heb het wel lux heb geen opvang enz nodig mijn vader is thuis dus die past op dus heb het wel iets makkelijker dan de gemiddelde alleenstaande moeder.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:47

franka75: Ja inderdaad. Maar GGZ (waar ik niks mee te maken heb) Heeft dingen in een dossier gezet van het CBR (want heb een rijbewijs op medische gronden) dat ik epilepsie heb gehad, wat ik dus nooit heb gehad. En laat je nou net die hele keuring (neuroloog) uit eigen zak moeten betalen. Dat zien mensen ook niet. Want onder het CBR kom je niet uit...

Takkie-muis, geloof me van dat bedrag kan je bijna niet rond komen als je op je zelf woont. Vind dus dat je een verkeerd beeld geeft...

Ik heb overigens van 450euro in de maand geleefd, op mezelf... (snap nu niet dat ik dat ooit heb gekund)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:48

franka75 schreef:
Ik heb zon 960 en kan daar niet mee rondkomen mioet heel voorzichtig zijn gelukkig heb ik een vriendje die niet bij mij woont. maar geloof me als ze een auto heeft en zo vaak naar de stad gaat en dan ook echt veel koopt dan doet ze dat gewoon terwijl het niet kan , komt ze vanzelf op een niet al te fijne manier achter. ik ga ook vaak naar de stad maar dan drink een kop thee en ben ik blij.

Dat houd ik mezelf ook vaak voor inderdaad. Het kan niet anders dan dat je jezelf dan een keer tegen gaat komen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:49

Pubelia, dat heb ik eerder gehoord! Het opnieuw aanvragen van je rijbewijs, je laten keuren etc etc.. uit eigen zak betalen. Hoe raar is dat?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:50

@takkie-muis: maar krijg je dezelfde uitkering als je straks op jezelf woont?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:52

kinderbijslag kan best hoog zijn als het kindje nog heel jong :j
En alimentatie kan ze ook handje contantje ontvangen van de vader ;)
Maarja ts het zijn toch de zaker van je vriendin en vind niet dat je al haar prive dingen hoeft te weten ...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:52

Ik leef nu al 5 jaar van een WIA (vroeger WAO) ben 100 % afgekeurd en ik snap idd niet hoe sommige mensen het doen, dan lopen ze te klagen over dat ze zo weing geld krijgen , maar hebben wel een auto en gaan op vakantie, ik niet ik red het net om mijn huurwoning aan te houden en mijn 2 paarden heb ik helaas weg moeten doen, ik heb 40 euro in de week om boodschappen te doen en geen auto en ga nooit op vakantie, dus mensen die een uitkering hebben en toch van alles hebben moeten wel een op illegale manier aan geld komen, ik vind het alleen erg jammer dat er steeds door deze enkelingen het beeld word geschetst dat alle mensen met een uitkering uitvreters zijn want dat is gewoon niet zo, ik KAN niet werken, ik heb geprobeerd via het UWV een opleiding te gaan doen maar de keuringsarts vond me hier niet gezond genoeg voor, ik word er ook heel moedeloos van als er weer eens door mensen word gedaan of mensen met een uitkering lui en makkelijk zijn, dat doet zeer, de meeste hebben gewoon geen keus, of van die leuke opmerkingen als: ja jij hoeft nergens heen, lekker relaxt, weet wat je zegt mensen, het kan jou ook gebeuren, tot 5 jaar geleden had ik een management functie in de IT en 3 paarden, nu zit ik al 5 jaar thuis en zie alleen het park met mn hondjes.