"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:16

Stekker eruit, per direct :j Bij voorkeur gewoon uit de EU mieteren :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:21

Quellian schreef:

Ben jij de woordvoerder van Wilders of werk je daar op kantoor?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:24

Het is een heel interessant dagje rondom Griekenland. Referendum of niet schijnt al de grote vraag te zijn. Ik denk dat December te laat komt, daar is zelfs de premier van Griekenland denk ik al achter.

Gaat een harde noot worden om te kraken. De vraag is of het handiger is dat de Grieken zichzelf teruggooien naar de Middeleeuwen of dat de rest van Europa dat voor hun doet.

Feit is wel dat al die publieke opinie er feitelijk niet eens toe doet..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:44

joostvangestel schreef:
Feit is wel dat al die publieke opinie er feitelijk niet eens toe doet..

Dat punt is nú voorbij.
Zowel voor Griekenland als voor Europa.
Voor Europa is de vraag wat op middellange termijn voor het collectief (inclusief Griekenland) het beste is.
Sociaal is er geen andere keuze dan hulp. Totale curatele is dan de enige mogelijkheid.
Dat is ook de beste situatie voor Europees financieel establishment omdat die dan macht over een economie erbij hebben.
De politiek zal, als verlengde ervan, dit uiteraard steunen.

Voor de modale Griek en Griekenland als economie is hulp plus curatele het beste.

Voor Grieks establishment is zelfs uit de EG beter dan curatele; zo lang zij de top van de machtsstructuur bezetten is er voor hén niets aan de hand.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:53

Huertecilla schreef:
Quellian schreef:

Wat een aannames :D Heerlijk :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:00

Quellian schreef:

Wat een aannames :D Heerlijk :D[/quote]

Ik stel een vraag.
Wat is daar aanname aan?

Op basis van jouw woordgebruik zoú ik een mening kunnen vormen kunnen doen en doe dat niet omdat het een erg smalle basis is.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:13

@Huertecilla, Je hebt voor jezelf al uitgemaakt dat ze voor wilders werkzaam is, jou vraag was\is:

Ben jij de woordvoerder van Wilders of werk je daar op kantoor? :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:17

De Griekse premier George Papandreou zal binnen een half uur zijn aftreden aankondigen aan de president van Griekenland, Karolos Papoulias. Dit meldt de BBC.
by Redactie NU.nl11/3/2011 12:12:33 PM 1:12 PM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:23

HolyPope schreef:
@Huertecilla, Je hebt voor jezelf al uitgemaakt dat ze voor wilders werkzaam is, jou vraag was\is:

Ben jij de woordvoerder van Wilders of werk je daar op kantoor? :D

Duidelijk dat jij HC nog niet kent als jonge bokker. :D

Maar ik hoorde dus vanmorgen weer dat er ongeveer 6000 euro per jaar belastinggeld per Griek blijft liggen en moeten wij dat voorts dan weer gaan betalen omdat zij dat niet doen en er zo ontzettend veel zwart geld in omloop is?? Dan staan de Grieken als eeen lui volk bekend, zijn ze al eeuwen..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:30

russel: de waarheid is dat ook de Nederland graag belasting zou willen ontduiken. Dat werd vroeger ook massaal gedaan, dat waren tijden waarin paarden echt nog duur waren, want onder de tafel gingen erg grote bedragen om. gewoon, omdat die mensen weer van hun zwart geld afmoesten :D

De Nederlandse overheid heeft zwart geld zo onaantrekkelijk gemaakt, dat het zwarte circuit hier erg klein is geworden. Dat heeft ook neveneffecten: de horeca in dit land is onbeschrijflijk duur geworden ten opzichte van, zeg maar een kleine 25 jaar geleden..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:31

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:36

Ik vind het allemaal zo achterlijk,het is daar dweilen met de kraan open! Iedereen (bijna) is het er hier over eens,ik denk dat veel Nederlanders het er mee eens zijn: kappen met Griekenland! Maar de hoge heren gaan gewoon lekker door met geld in deze bodemloze put gooien. Zij eten er straks geen plak brood minder om,maar hoe zit dat straks met de "gewone" Nederlander die hard moet werken om alle eindjes aan elkaar te knopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:47

joostvangestel schreef:
russel: de waarheid is dat ook de Nederland graag belasting zou willen ontduiken. Dat werd vroeger ook massaal gedaan, dat waren tijden waarin paarden echt nog duur waren, want onder de tafel gingen erg grote bedragen om. gewoon, omdat die mensen weer van hun zwart geld afmoesten :D

De Nederlandse overheid heeft zwart geld zo onaantrekkelijk gemaakt, dat het zwarte circuit hier erg klein is geworden. Dat heeft ook neveneffecten: de horeca in dit land is onbeschrijflijk duur geworden ten opzichte van, zeg maar een kleine 25 jaar geleden..

Ach je, wordt nog steeds onder tafel gewerkt hoor, btw vrij of zonder bonnetje :+ , maar dat zijn bedragen die incidenteel voorkomen.

Daar gingen ze met een paar honderd euro per dag naar huis en dat ging in een oude sok en de Griek kennende die zijn kwijldol op luxe dus werd meteen omgezet in een duur horloge, veel goud, merkkleding, merkschoenen, auto....en alles wat er toen der tijd niet aanwezig was, want het was toen der tijd gewoon een 3e wereld land, omdat urenlang op een terras rondhangen en met scooters en autos langs de boulevard rond reden om chicks te zoeken en bekeken te worden en een rijke oude taart vanuit het buitenland aan de haak te slaan die dan voorts allles voor ze ging betalen....... :D Gigolo's waren het, ben al jaren niet geweest, of dat nog zo is, weet ik niet, maar ze hadden toen iig niets opgebouwd.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:58

Russel: is nog niet zo lang geleden als ik het goed lees, als ze althans met Euros thuiskwamen. Ben overigens benieuwd hoe dat de Griekse overheid toen is omgegaan met het ruilen van Drachmes naar Euros. In Nederland zijn nog steeds héél veel guldens niet omgewisseld.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:02

Nee, ik noem het nu euro's.. :D alhoewel ik van de generatie ben dat ik nog steeds in guldens denk...maar wellicht zouden de euro's ook wel zo kunnen zijn.....volgens mij is het nooit veranderd, is alleen meer rijkdom gekomen daar.

Arm-Rijk daar met een hele kleine middengroep die voorts gepakt gaat worden met nieuwe maatregelen, dus snap ook wel weer de reakties van de Grieken..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:11

russel schreef:
Dan staan de Grieken als eeen lui volk bekend, zijn ze al eeuwen..

Ja, en?
Dat zegt niets.
Heb jij er énig idee van hoeveel bepaald niet flatterende gezegdes en spreekwoorden er in het buitenland zijn over Nederlanders?

Verder noemen/-den ze zelf iedereen die geen grieks spreekt/sprak barbari. Dat hebben wij overgenomen als ´barbaren´.

Over dat ´al eeuwen´ zijn ze nog wat eeuwen méér het grote voorbeeld van ons westerlingen geweest niet alleen een paar eeuwen rond het begin van onze jaartelling, ook een paar eeuwen sinds het begin van de renaissance. De wedergeboorte van.... :)*

Maar goed ze zijn dus volgens jou niet alleen werkschuw maar ook gigolos?
Hoe zit dat met de griekse vrouwen?

Onder de streep bijft het makkelijk praten vanaf een gasbel en heeft de Griek in de straat een magere toekomst voor de boeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:15

HC hoe goed ken jij Griekenland en de Grieken?

Ik heb er kennissen gehad, ging jarenlang regelmatig daarnaar toe en had dus ook kontakt met de plaatselijke bevolking, dan leer je zo een landsaard wel kennen.

Ook jij weet wel dat alleen door werken een land opgebouwd kan worden en dat als je alles laat vervallen en verslommeren en in tijden dat de technologie al een sprong heeft gemaakt, je als land dan niet steeds 50 jaar achter moet gaan lopen... omdat niemand zich verantwoordelijk voelt.

Ongetwijfeld zal er nu wel een hele grote groep verwesterde Griekse vrouwen in de steden rondlopen die ook behoorlijk wat vrijheid hebben, maar op het platte land is dat nog niet zo, daar is de cultuur een mannencultuur en die wordt door de mannen stevig vast gehouden.

Ik heb nog de cultuur meegemaakt dat alleen op zondag de vrouwen uit gingen, maar dan wel met de man er bij....de rest zaten ze in huis en af te wachten of er geld overbleef en niet verbrast was door de heren macho mannen...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:22

Op zichzelf zijn referendums wel fijn, maar soms moet je nadenken in hoeverre een referendum zin heeft.

Stel dat je een referendum doet met de vraag of dat de aarde om de zon draait of omgekeerd. Je zal dan merken dat er zelfs dan mensen zijn die gaan roepen dat de zon om de aarde heendraait.

Als je datzelfde referendum in de 14e eeuw had gehouden, had iedereen bij referendum besloten dat de zon rond de aarde draait. Maar in feite verandert zo'n referendum niets aan de waarheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:34

russel schreef:
HC hoe goed ken jij Griekenland en de Grieken?

Ik heb er kennissen gehad, ging jarenlang regelmatig daarnaar toe en had dus ook kontakt met de plaatselijke bevolking, dan leer je zo een landsaard wel kennen.

Ook jij weet wel dat alleen door werken een land opgebouwd kan worden en dat als je alles laat vervallen en verslommeren en in tijden dat de technologie al een sprong heeft gemaakt, je als land dan niet steeds 50 jaar achter moet gaan lopen... omdat niemand zich verantwoordelijk voelt.

Ongetwijfeld zal er nu wel een hele grote groep verwesterde Griekse vrouwen in de steden rondlopen die ook behoorlijk wat vrijheid hebben, maar op het platte land is dat nog niet zo, daar is de cultuur een mannencultuur en die wordt door de mannen stevig vast gehouden.

Ik heb nog de cultuur meegemaakt dat alleen op zondag de vrouwen uit gingen, maar dan wel met de man er bij....de rest zaten ze in huis en af te wachten of er geld overbleef en niet verbrast was door de heren macho mannen...

Ik weet niet waar jij in Griekenland bent geweest, maar mijn schoonvader is Griek, ik kom minimaal 2 x per jaar in Griekenland en ik herken het helemaal niet.

Ook die onzin over lui volk e.d. herken ik niet. De ambtenaren gaan inderdaad vroeg met pensioen, maar dat is al redelijk bijgetrokken. De gemiddelde werkweek van de Grieken is meer dan 36 uur per week, dus dat verschilt niet zoveel met hier, sterker ze werken meer uren per week dan de Nederlander.
Ze betalen niet graag belasting, belastingontduiking is daar inderdaad een nationale sport, maar er is daar ook geen sociale zekerheid, zoals wij hebben. Alleen al aan de gezondheidszorg zijn ouderen en zieken verschrikkelijk veel geld kwijt, zwart onder de tafel.
Wat iedereen hier vergeet is dat als Griekenland failliet gaat, de Franse banken omvallen en dan net als domino-stenen van alles meenemen. Dan nog alle bedrijven die handel drijven/zaken doen met Griekenland die hun rekeningen niet betaald krijgen. Dat zijn er heel veel, vooral in de scheepvaart.

Ik heb niet zoveel zin om hier verder op in te gaan, maar ik lees hier af en toe soms zoveel onzin, dat ik het zowaar voor een gedeelte eens ben met HC en Bandida. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:52

Natuurlijk herken je dat niet!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:12

russel schreef:
Natuurlijk herken je dat niet!!

Wat bedoel je daarmee?

Mijn schoonvader is eind jaren 50 in Nederland komen wonen nadat hij verliefd was geworden op mijn Nederlandse schoonmoeder. Hij heeft hier ruim 35 jaar fulltime in continudiensten gewerkt, dus hij heeft keurig belasting en sociale premies betaald. :)
Maar daar ging het mij niet om. Het ging mij meer om landsaard en lui volk, machocultuur.
Jouw verhaal klinkt als een treurende vakantieliefde. :D

Maar ik wil wel graag weten, waar jij dan bent geweest in Griekenland? Ik kom er al heel lang en in Athene en op de eilanden, dus ik ben benieuwd naar jouw verhalen.

Ontopic:
het referendum gaat niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:18

Je praat nu over je schoonpa die hier als gastarbeider heeft geleefd, is dat niet wat anders? Natuurlijk moest hij hard werken hier en zijn belastingen betalen...daar hebben wij het ook niet over.

Enne, jammer maar ik val niet op griekse mannen, ben niet zo op de wandelende zoa's en zeker niet als je van dichtbij al de problemen hebt meegemaakt van een jonge meid die met een griek trouwde en daar is gaan wonen......en al die verhalen dan hoort hoe dat daar toe ging....en ik vertel ook in mijn verhaal dat het op het platte land was en op de eilanden...Athene bv is een totaal andere cultuur...maar Athene is meer een druppel van Griekenland.

Ok , alle eilanden ken ik dus, mijn moeder werkte voor KLM en ik heb van de regeling gebruik kunnen maken om voor 50 gulden in Athene te kunnen komen. Op Aegina hadden we dus kennissen die daar een pension hadden en vandaar uit gingen we dan naar alle eilanden, ik met mijn broer of met mijn moeder en die moeder van dat meisje dat daar is getrouwd. Die moeder was alleen en is daar ook gaan wonen en werkte in het pension....ach zie nog op mijn netvlies hoe het daar er uit zag. Ik praat dan over een periode van 10 jaar met grote regelmaat naar Griekenland, toen vond ik het een leuk land voor vakantie, nu helemaal niet meer. Jaren later ben ik naar Rhodos geweest en vond het meer dan verschrikkelijk.....en Kos was helemaal om te kotsen...de mentaliteit van de aardige Griek was helemaal weg.

Jij daar en tegen gaat naar aangetrouwde familie, is een andere wereld..en jij als famililid van een Griekse familie wordt ook anders behandeld, dat weet jij ook wel..maar wij gingen ook met Grieken om, en juist omdat wij kennissen waren van bekenden, konden wij zonder zorgen desnoods nog laat op straat rondlopen...dat geluk hadden wij ook weer....maar de verhalen bespaar ik je....die weet jij zelf ook wel als je jong bent of jong daar bent geweest...dat zal niet veranderd zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:20

Electra63 schreef:
het referendum gaat niet door.

Ja, om vrij duidelijke redenen. Het is te laat. Griekenland is al de facto failliet als ze het pakket niet aannemen.

Verder weet ik dat het heel erg gevaarlijk is om als buitenstaander een goed oordeel te vormen over een ander volk. Een vooroordeel is in één dag gemaakt. Het duurt jaren voordat je die vooroordelen kwijt bent. Ik had er een heleboel over Finnen en over Finland, die heb ik bijna allemaal moeten bestellen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:21

Citaat:
.......ben niet zo op de wandelende zoa's......

Zexueel overdraagbare aandoeningen ?