Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:01

Krijg je van mij precies hetzelfde antwoord als Quellian ;) Je weet niet hoe het zit, dus hoe kun je dan oordelen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:02

Mando schreef:
Persoonlijk vind ik dat ze het maar moeten uitzoeken, zielig voor de kinderen maar daar hebben ze zelf de verantwoording voor genomen.
Dus ik ben 5 dagen per week ruim 40 uur per week aan het werk om dit soort profiteurs straks weer te kunnen helpen.
Als ik geen huur of hypotheek betaal wordt ook ik uit huis geschopt.

Als iemand ziek is of neit in staat is om te werken okay dan is het anders maar als jij je bewust laat volstoppen 9x met jong dat moet je daar ook je verantwoording voor dragen en zorgen dat de eerste levenbehoefte op no 1 staat onderdak, eten en school.

Echt weer te gek voor woorden....

Precies mijn gedachte :Y)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:03

Blue_Eyes schreef:
Krijg je van mij precies hetzelfde antwoord als Quellian ;) Je weet niet hoe het zit, dus hoe kun je dan oordelen?

9 x iets misgaan met anticonceptie of wat dan ook lijkt mij wel heel erg sterk :o

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:07

Blue_Eyes schreef:
Tsja, dan nog - ik ken de situatie niet, misschien is ze ziek geweest tijdens het slikken van de pil? Is zijn sterilisatie misgegaan? Is het condoom gescheurd? Het kan allemaal, misschien niet waarschijnlijk, maar het kan. En dat is precies waarom ik vind dat we niet zo hard zouden moeten oordelen over mensen van wie we de achtergrond niet kennen.

Maar als je in zo'n situatie zit en je bent zo vruchtbaar, dan laat je je allebei steriliseren, gebruik je eens condoom (en als die scheurt een map) en gaat voor het zingen de kerk uit die 2x per jaar dat je de geheelonthouding niet aan kan omdat je gewoon echt echt echt niet zwanger wilt worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:28

odetteke schreef:
Maar als je in zo'n situatie zit en je bent zo vruchtbaar, dan laat je je allebei steriliseren, gebruik je eens condoom (en als die scheurt een map) en gaat voor het zingen de kerk uit die 2x per jaar dat je de geheelonthouding niet aan kan omdat je gewoon echt echt echt niet zwanger wilt worden.

Wij zouden dat doen ja. Zij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:29

Ik sta werkelijk te kijken van wat voor harde uitspraken hier gedaan worden..

Deze mensen zijn zoals ik lees, door verschillende factoren van de regen in de drup beland.
Als je in zo een situatie terecht komt.. (eigen schuld of niet, daar buiten gelaten) kom je vaak in een psychische wolk terecht waarin je het gewoon allemaal niet meer weet.. *letterlijk*
Ik denk niet dat deze mensen nog leven.. maar overleven..
Ze gaan op de automatische piloot zonder nog over dingen/gevolgen, met volle verstand te kunnen nadenken..
Opmerkingen over dat ze dan maar geen gemeenschap meer moeten hebben en dergelijke vind ik echt ongehoord..:n Die mensen hebben al niks meer.. Moeten ze dat dan ook maar niet meer doen?! Ze leven op de automatische piloot en overlevings drang.. daar komt gemeenschap ook in voor.. Dat ze daardoor nog verder in de problemen komen door zwangerschap (meer kosten) wordt door de psychische klachten ook niet goed overwogen. Die mensen kunnen daar echt niet over nadenken..
Hoe logisch ''Daad<-> Gevolg'' ook voor ''ONS'' is.. Voor deze mensen is dat dus niet.. Wellicht zijn deze mensen ook nog gelovig waar er dus niet eens nagedacht mag/kan worden over de pil of sterrilisatie..
ik denk dat de situatie deze mensen al genoeg straft.. Ook deze mensen verdienen een 2e kans, hoe fout de keuzes misschien ook zijn die ze hebben gemaakt en hoe ondoordacht ze in het verleden dan wel niet gehandelt hebben..
Wel ben ik van mening dat ze hulp moeten krijgen onder zéér goede begeleiding zodat de kans nihil wordt dat het nogmaals fout zou gaan.. en ik vermoed ook dat deze mensen zelf ook inzien dat ze hulp nodig hebben en zelf niet meer reddenanders hadden ze hun 'bestaan' niet zo openlijk naar buiten gebracht. Wellicht is het hun laatste wanhoops kreet om hulp... En dat vind ik allang knap als je zo in de put zit.. want reken maaar dat hier psychische problemen bij komen kijken.. en die worden hier denk ik, DIK onderschat!!

Maken we niet allemaal fouten?? Al dan niet onherstelbare, grote, fouten.. ?? en willen we dan niet allemaal geholpen worden en een steuntje in de rug krijgen..Om weer op het goede spoor te komen?? Kom nou toch mensen zijn we nou werkelijk allemaal zó ongevoelig?? Help elkaar toch eens wat meer.. daar zou de wereld een stuk leuker van worden!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:37

ze zijn nu wel slim/verstandig genoeg om hun handje op te houden.....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:43

Share, je kan mij hard vinden, maar zolang ik me helemaal het schompes werk, me scheel betaal aan allerlei belastingen/ verzekeringspremies en er nooit eens wat terug komt dan zie ik het niet zitten om nog meer te gaan betalen om zulke mensen te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:45

listiglistje schreef:
ze zijn nu wel slim/verstandig genoeg om hun handje op te houden.....

Dat is idd een naar gevolg van iets waar ze in het verleden niet goed over na hebben gedacht.. Ik zie het niet als handje ophouden.. maar als een kreet om hulp omdat ze er door foute keuzes in het verleden nu niet meer uitkomen..

Nogmaals we maken allemaal fouten.. en we moeten dan allemaal op de blaren zitten.. maar hoe hun moeten leven is gewoon niet menselijk.. Ze mogen best voelen want hun gedrag uit het verleden voor consequenties met zich meedraagt maar ik vind dat wij deze mensen (en onschuldige kinderen) niet zo verder aan hun lot mogen overlaten..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-11 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:45

odetteke schreef:

Sommige mensen hebben niets te willen, dat negende kind is "Gods wil".

Kinderen gaan naar de Cristeljike school en de Hervormde gemeente betaald geld voor camping kosten en dergelijke dus niet zo moeilijk te bedenken.
Met een beetje mazzel komt ze na de bevalling in de overgang voor nummer tien zich aandient.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:46

Share schreef:
Kom nou toch mensen zijn we nou werkelijk allemaal zó ongevoelig?? Help elkaar toch eens wat meer.. daar zou de wereld een stuk leuker van worden!!

Sorry, ik ben geen maatschappelijk werkster en dat wil ik ook niet zijn.
Keiharde maatschappij waarin we leven, geldt voor iedereen! En de een heeft het nét iets beter begrepen dan de ander, sja... dan moeten ze bij de juiste instanties op de deur kloppen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:47

Citaat:
Hun noodkreten, onder meer aan het adres van de Deventer burgemeester Heidema, hebben inmiddels wel geleid tot ondersteuning door het bijzondere zorgteam van Dimence en hulp (zoals geld voor levensonderhoud en om campings te betalen) van de Hervormde Gemeente Deventer.

Kunnen ze uitkering lekker opsparen en hiervan hun schulden afbetalen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:48

Juist...

Maar ik snap die woningcorporatie ook niet... ze hebben een huurschuld,... zijn eruit gezet,... wonen nu in die caravan en nu mag de corporatie hun probleem oplossen omdat zij zelf hun verantwoording niet hebben genomen.

Dus zo kan je het ook bekijken.. weet je wat.. we wonen in een caravan laten we nog een kind erbij nemen dan zetten we de maatschappij onder druk en hebben we straks gewoon weer een huurhuis en ach wat er met die oude huurschuld gebeurt maakt hun niet uit want in hun nieuwe woning zullen ze ook wel weer een huurschuld opbouwen.

odetteke

Die psychische problemen onderschat ik absoluut niet, het lijkt mij juist een teken dat er echt wat moet gebeuren omdat de ouders geen stabiele goede gezonde basis aan de kinderen kunnen bieden..... Voor het welzijn van de kinderen vooral. Het is ook echt heel triest dat je psychisch zo in de knoop zit dat je het zover laat komen.

Ik zou het heeeeeel zuur vinden om te lezen dat deze mensen, omdat ze zichzelf in de ellende hebben gestort volgende week een grote eengezinswoning toegewezen krijgen terwijl het meisje van 20 dat door haar vriend verlaten is en 5 dagen per week in de supermarkt achter de kassa zit bij haar ouders in een eenkamerflat terecht komt met alle problemen van dien omdat ze geen recht op urgentie heeft. Deze mensen moeten niet beloond worden omdat ze zo zielig zijn en zoveel kinderen hebben en er weer een "bij fokken"
Laatst bijgewerkt door odetteke op 11-10-11 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Maar als deze man door alle ''ellende'' (die hij/ze wellicht dan zelf heeft/hebben veroorzaakt) een familie drama creeeerd dan roepen 'we' met zn alle dat 'we' dit hadden moeten voorkomen..En dat we ze (psychische) hulp hadden moeten bieden.

[edit] Ze hoeven ook niet beloond te worden.. Wel geholpen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-11 14:52, in het totaal 3 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:49

Taffje schreef:
Met een beetje mazzel komt ze na de bevalling in de overgang voor nummer tien zich aandient.

Ik ben bang dat dat met haar 38 nog wel eventjes gaat duren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:51

Ik zou iig bij beide "kosteloos" de A2 laten afsluiten :Y) dat lijkt mij al een prima start om nog meer problemen te voorkomen...

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:55

Het lijkt me al erg genoeg .
Dat deze man in de wao is gekomen en suiker heeft.
Door zijn gezondheid.
En met zijn vorige inkomen valt z,n gezin wel te onderhouden.
Ik vind de meeste uitspraken een beetje te kort voor de kop.
Tuurlijk hebben deze mensen hulp en een huis nodig .
Als jij in de situatie zat zou je dit ook niet anders willen.
Maar helaas hebben mensen weinig voor elkaar meer over en reageren direct van eigen schuld.
Ja waar 2 kijven hebben 2 schuld.
Maar moeten ze daarom dan ook maar direct niet geholpen worden?
Het gaat hier niet om alleen 2 volwassen mensen maar ook om kinderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:58

listiglistje schreef:
Blue_Eyes schreef:

9 x iets misgaan met anticonceptie of wat dan ook lijkt mij wel heel erg sterk :o

Bij de eerste 8 kinderen had vader nog een goedlopend bedrijf en was er niets aan de hand, zo staat mij bij :)*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:00

Blue_Eyes schreef:
Bij de eerste 8 kinderen had vader nog een goedlopend bedrijf en was er niets aan de hand, zo staat mij bij :)*

Hee, dat is gek zeg! Bij mij staat dat hij bij een drukkerij werkte!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:02

Oh okee, dan heb ik het verkeerd onthouden, heb ook niet teruggelezen. Hoe dan ook redde hij het toen wel om rond te komen met zijn 8 kinderen. Dus 9x iets misgegaan, nee, hoogstens 1x, daarvoor was het geen enkel probleem.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:04

Citaat:
"Wat we nu nog over hebben is alles wat in én achter onze auto kan. We leven van een uitkering; moeten roeien met de riemen die we hebben", aldus de Deventenaar (55). Vroeger verdiende hij de kost bij drukkerij NDI en woonde de familie in een woning van corporatie Ieder1 aan de Christiaan Bruningstraat. Maar sinds Verwerda in de wao belandde door verschoven en kapotte rugwervels ("Er gaat geen dag voorbij zonder pijn") is het bergafwaarts gegaan met de familie. Bovendien is vader Hans ook zwaar suikerpatiënt. "We kregen begin vorig jaar grote problemen met Ieder1 toen de huurschuld was opgelopen tot 5000 euro. Ze wilden ons er toen in februari uitzetten en ook nog eens 9000 euro laten betalen voor vernielingen. Nou, dat waren een kapot wandje en een paar gaten. Dat hadden we eenvoudig kunnen repareren met wat kalkzandsteenblokken", vertelt Verwerda op natuurcamping Boxbergen in Wesepe.

Maar goed 9 kinderen is ook 9 x je verantwoording kunnen nemen...ook in moeilijke tijden! Dat is een keuze geweest......
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 11-10-11 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:04

Ja, okee, prima. Mijn punt blijft ongewijzigd. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:10

Ik vind het vreselijk treurig dat de kinderen dit nu als voorbeeld hebben... ik hoop van harte dat zij hun leven anders indelen en niet het voorbeeld van pa en ma volgen.... (maar helaas wordt die cirkel niet snel doorbroken.)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:11

odetteke schreef:
Ik zou het heeeeeel zuur vinden om te lezen dat deze mensen, omdat ze zichzelf in de ellende hebben gestort volgende week een grote eengezinswoning toegewezen krijgen terwijl het meisje van 20 dat door haar vriend verlaten is en 5 dagen per week in de supermarkt achter de kassa zit bij haar ouders in een eenkamerflat terecht komt met alle problemen van dien omdat ze geen recht op urgentie heeft. Deze mensen moeten niet beloond worden omdat ze zo zielig zijn en zoveel kinderen hebben en er weer een "bij fokken"

En hier sluit ik me volledig bij aan!!