Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mando schreef:Persoonlijk vind ik dat ze het maar moeten uitzoeken, zielig voor de kinderen maar daar hebben ze zelf de verantwoording voor genomen.
Dus ik ben 5 dagen per week ruim 40 uur per week aan het werk om dit soort profiteurs straks weer te kunnen helpen.
Als ik geen huur of hypotheek betaal wordt ook ik uit huis geschopt.
Als iemand ziek is of neit in staat is om te werken okay dan is het anders maar als jij je bewust laat volstoppen 9x met jong dat moet je daar ook je verantwoording voor dragen en zorgen dat de eerste levenbehoefte op no 1 staat onderdak, eten en school.
Echt weer te gek voor woorden....
Blue_Eyes schreef:Tsja, dan nog - ik ken de situatie niet, misschien is ze ziek geweest tijdens het slikken van de pil? Is zijn sterilisatie misgegaan? Is het condoom gescheurd? Het kan allemaal, misschien niet waarschijnlijk, maar het kan. En dat is precies waarom ik vind dat we niet zo hard zouden moeten oordelen over mensen van wie we de achtergrond niet kennen.
odetteke schreef:Maar als je in zo'n situatie zit en je bent zo vruchtbaar, dan laat je je allebei steriliseren, gebruik je eens condoom (en als die scheurt een map) en gaat voor het zingen de kerk uit die 2x per jaar dat je de geheelonthouding niet aan kan omdat je gewoon echt echt echt niet zwanger wilt worden.
listiglistje schreef:ze zijn nu wel slim/verstandig genoeg om hun handje op te houden.....
odetteke schreef:Maar als je in zo'n situatie zit en je bent zo vruchtbaar, dan laat je je allebei steriliseren, gebruik je eens condoom (en als die scheurt een map) en gaat voor het zingen de kerk uit die 2x per jaar dat je de geheelonthouding niet aan kan omdat je gewoon echt echt echt niet zwanger wilt worden.
Share schreef:Kom nou toch mensen zijn we nou werkelijk allemaal zó ongevoelig?? Help elkaar toch eens wat meer.. daar zou de wereld een stuk leuker van worden!!
Citaat:Hun noodkreten, onder meer aan het adres van de Deventer burgemeester Heidema, hebben inmiddels wel geleid tot ondersteuning door het bijzondere zorgteam van Dimence en hulp (zoals geld voor levensonderhoud en om campings te betalen) van de Hervormde Gemeente Deventer.
listiglistje schreef:Blue_Eyes schreef:Krijg je van mij precies hetzelfde antwoord als QuellianJe weet niet hoe het zit, dus hoe kun je dan oordelen?
9 x iets misgaan met anticonceptie of wat dan ook lijkt mij wel heel erg sterk
Citaat:"Wat we nu nog over hebben is alles wat in én achter onze auto kan. We leven van een uitkering; moeten roeien met de riemen die we hebben", aldus de Deventenaar (55). Vroeger verdiende hij de kost bij drukkerij NDI en woonde de familie in een woning van corporatie Ieder1 aan de Christiaan Bruningstraat. Maar sinds Verwerda in de wao belandde door verschoven en kapotte rugwervels ("Er gaat geen dag voorbij zonder pijn") is het bergafwaarts gegaan met de familie. Bovendien is vader Hans ook zwaar suikerpatiënt. "We kregen begin vorig jaar grote problemen met Ieder1 toen de huurschuld was opgelopen tot 5000 euro. Ze wilden ons er toen in februari uitzetten en ook nog eens 9000 euro laten betalen voor vernielingen. Nou, dat waren een kapot wandje en een paar gaten. Dat hadden we eenvoudig kunnen repareren met wat kalkzandsteenblokken", vertelt Verwerda op natuurcamping Boxbergen in Wesepe.
odetteke schreef:Ik zou het heeeeeel zuur vinden om te lezen dat deze mensen, omdat ze zichzelf in de ellende hebben gestort volgende week een grote eengezinswoning toegewezen krijgen terwijl het meisje van 20 dat door haar vriend verlaten is en 5 dagen per week in de supermarkt achter de kassa zit bij haar ouders in een eenkamerflat terecht komt met alle problemen van dien omdat ze geen recht op urgentie heeft. Deze mensen moeten niet beloond worden omdat ze zo zielig zijn en zoveel kinderen hebben en er weer een "bij fokken"