Krijgen de Maya's gelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 02:53

Suus_ schreef:
Ik vind het best grappig dat iedereen gelooft dat de wereld vergaat in 2012.

Whoa, niet iedereen hé? ;) Ik geloof alleen in de onmetelijke kracht van vingerpleisters van Hansaplast :+ , voor de rest...eerst zien en dan beslis ik nog wel óf ik het geloof. Zeker als het om dingen als wereld vergaan gaat. Als je alle doemberichten zou geloven zou dat ding al minstens 100 keer, zo niet meer, vergaan zijn, op de meest fantastische manieren aan toe, maar nee hoor, we zijn er nog steeds...
Neemt niet weg dat ik wel vreselijk nieuwsgierig raak naar of en zo ja wat er gebeurd in 2012. Als ik mag kiezen ga ik toch voor die geleidelijke verandering in het menselijk bewustzijn, mits die positief is. Dat kan de wereld wel gebruiken...

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:07

Als we gaan.. dan gaan we hopelijk met z'n allen.. :)

Ik vind het wel heel erg opvallen dat er zoveel gebeurd (natuurrampen) en dat we allemaal zo ontzettend snel gaan, als je kijkt wat er in de laatste 100 jaar veranderd is (auto's, telefoons en ál dat andere apparatuur en dergelijke). Waar gaat dit nog allemaal heen?

Als er ooit iets écht met de aarde gebeurd geloof ik wel dat alles weer opnieuw gaat beginnen, door alle rampen zal heel de wereld als het ware 'overspoeld' worden en begint alles weer bij de vissen (als ik die theorie uiteindelijk ook mag geloven :o ).. Dat is hetgeen wat ik altijd heb gedacht.

Maar ik denk ook dat er nog wel iets te verwachten valt in de zin van oorlog tussen godsdiensten, iedereen staat op scherp met z'n wapens (waarschijnlijk ook een atoombom) en vroeg of laat zal die toch een keer afgeschoten worden denk ik..

Je kunt niks anders doen dan afwachten en zelf gewoon zoveel mogelijk genieten, als er iets staat te gebeuren, dan gebeurt dat toch wel!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:03

Whahaha dat geloof je toch zeker niet! Ik heb even gegoogeld, nooit geweten dat je het einde van de wereld kan googelen... maar goed... er word geschreven dat er 13 kristallen schedels van de Maya's ergens rond zwerven. De wereld vergaat alleen als op 21-12-2012 die 13 schedels niet bij elkaar zijn!!
Wat een lacher!
http://www.211212.info/ne211212.htm

Wel jammer dat de wereld vergaat vóór de kerst.....dat is wel poedersuiker!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:38

Ik weet wel een aantal mensen aan wie ik het graag gun dat de wereld vergaat :=

Ik vind het alleen zo zielig voor mijn hondjes... die kunnen altijd zo lekker genieten van alles... ;(

gohya

Re: Krijgen de Maya's gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:28

De natuur heeft alles gemaakt met zijn boven natuurlijke krachten,ook de mens.
De grootste fout van de natuur is het maken v.d. mens.De mens knoeit teveel met de natuur en maakt ze kapot.
De natuur geeft en neemt,ze zal de aarde weer terug nemen en er zal een nieuw leven komen op aarde.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:44

Suus_ schreef:
Want ten eerste, de wereld vergaat niet.
En ten tweede, er is al een jaar of wat bekend dat er verkeerd is geteld en "gebeurd" alles in 2208

:')

misschien moet je eens goed lezen, niemand gaat erin mee dat de wereld vergaat nl ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:53

Cahill schreef:
Wel jammer dat de wereld vergaat vóór de kerst.....dat is wel poedersuiker!

Nouja scheelt dat weer, geen stress om de kerst inkopen, die doen we dan gewoon lekker NIET :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:54

Een tijdje geleden was er een wijze Maya mevrouw op TV, zij vertelde dat het eind van de kalender voor de Maya's het eind van een tijdperk betekent. Dus dat de wereld wel verandert maar niet noodzakelijkerwijs vergaat..
Weet het precieze verhaal niet meer :)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:38

Ik heb me dr totaal niet in verdiept ofzo, maat je hoort en leest er wel eens wat over...net zoals ik nu hier op bokt er wat over lees.

Ik geloof opzicht best dat iets zal veranderen, maar een abrubt einde aan de wereld...nee dat geloof ik niet.

Voor mij klinkt het me het logischte in de oren dat er idd een nieuw tijdperk staat aan te komen. Of dat dan ook de goede kant opgaat? Ik hoop t, want de manier waarop we nu met elkaar en vooral met de aarde omgaan kan er idd wel eens toe leiden dat we de wereld zo verkl*ten dat we idd door onze eigen fouten alsnog uitsterven.

Mss over tig miljoenen jaren, als de aarde zich dan weer heeft hersteld, dat de bewoners van die tijd dan onderzoek doen naar ons en er dan van leren hoe ze het iig niet moeten doen. Zijn we iig nog ergens goed voor geweest.
Kan toch? }:0

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:52

Maar wij gaan minder slecht met de aarde om dan de mensen 100 jaar geleden, toen de stoommachine werd uitgevonden en ALLES met kolen werd gedaan, bossen werden gekapt voor huizen en brandhout en dieren werden veder uit hun natuurlijke leefomgeving verbanne, nu PROBEREN we het een beetje tegen te houden

wat was die zin uit het nummer 'dit gaat fout' van Ali-B ookalweer??

ohja; want economie gaat boven ecologie

wat hij daar zegt is wel waar, mensen hebben liever geld, bezit en macht dan dat ze de zekerheid hebben dat de aarde nog een aantal miljoen jaar kan blijven bestaan

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:58

wiens god?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:46

De wereld vergaat niet. dit tijdperk is dan voorbij.
Een tijdperk met veel geweld. Waar geld macht en rijkdom betekent.
Het nieuwe tijdperk daarin zou liefde weer belangrijker worden dan geld.
Dus laat maar komen dat 21-12 2012

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:30

Miepie77 schreef:
Suus_ schreef:
Want ten eerste, de wereld vergaat niet.
En ten tweede, er is al een jaar of wat bekend dat er verkeerd is geteld en "gebeurd" alles in 2208

:')

misschien moet je eens goed lezen, niemand gaat erin mee dat de wereld vergaat nl ;)

maar wel dat er wat gebeurd in 2012 :+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:34

schrikdraad schreef:
De wereld vergaat niet. dit tijdperk is dan voorbij.
Een tijdperk met veel geweld. Waar geld macht en rijkdom betekent.
Het nieuwe tijdperk daarin zou liefde weer belangrijker worden dan geld.
Dus laat maar komen dat 21-12 2012

Hoe weet je dit? Er kan net zo goed een tijdperk komen waar we weer lekker met z'n allen nog harder 'ikke ikke en de rest kan stikke' gaan denken. Het kan allemaal echt nog een stuk slechter dan dat het nu is. :)

En hoe zou een wereld geregeerd door liefde moeten functioneren? Als jij nieuwe ramen in mijn huis geef ik jou een kilo liefde?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:28

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:09

Ik heb gisteren toevallig een programma '2012' op National Geographic zitten kijken!

Daar hadden ze het over een enorme poolverschuiving waar de Maja's het waarschijnlijk over hebben/gehad hebben. Dan komt dus álles tegelijk; Hevige aardbevingen, tsunami's, vulkaanuitbarstingen die ongeveer de hele wereld in beslag zullen nemen en zo de mensheid dus aan zijn einde kan komen..

Ook hadden ze het over de zon die 'uit zou gaan' en waardoor mensen dus ook allemaal dood zullen gaan, want zonder zon kunnen wij natuurlijk niet leven, dan bevriest álles..

Maar ik heb niks gehoord over het 'nieuwe tijdperk', waarin er meer liefde is voor elkaar en de manier van denken etc zal veranderen. Maar.. de tijd zal het ons leren.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:45

De verhalen over de tijdperken zijn altijd al naar de achtergrond geschoven geweest omdat dat niet is wat mensen willen horen. Ze willen spanning en sensatie.
In alle programma's lijkt het alsof alle wetenschappers er zo over denken. In werkelijkheid zijn 90% van alle wetenschappers het met elkaar eens dat de wereld niet vergaat, en al helemaal niet in 2012.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:58

Ze waren op een pool gebied. En daar waren de ijsrotsen die er al 5200 jaar liggen. opgebouwd uit oerwoud planten. Dus voor de ijstijd was het een tropisch gebied. En ineens uit het niets is het ijs als een deken er over heen gevallen. De planten waren nog allemaal in tact. Dus het is binnen paar seconden gebeurt. Ze dachten dat de maya's dat gaan bedoelen. met hun verhalen.

Maar ik was niet echt heel nugter meer toen ik het keek. Dus de details weet ik niet meer

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:00

Wat ik heb gehoord is dat wij die dag onszelf bewust worden met; 'waar zijn wij nu helemaal mee bezig?'
En dat wij lichtgevoelig zijn, dus dat wij zowat de bloemetjes kunnen voelen/zien groeien.
Dat wij ineens wakker geschud worden dat wij zo niet langer door kunnen gaan.

Dat is wat ik heb gehoord en gelezen, en dat is het verhaal wat ik geloof :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:30

Natuurlijk veranderen er dingen op de wereld en gebeuren er rampen. Dat is altijd toch zo geweest? De hele geschiedenis van de aarde bestaat uit natuurverschijnselen/rampen die veranderingen hebben gebracht.
dat heeft verder niks met kalenders te maken. Kalenders zijn berekeningen van planeetbanen, geen orakels.

We zijn er ook wel achter dat de men een grote rol speelt in de vernietiging van dingen en dat we dat moeten stop zetten (terugdraaien kan niet), dus ja er is een bewustwording die verandering teweeg zal brengen in de mensen. hopelijk, want de jeugd van tegenwoordig heeft anders een grimmoge toekomst.
Ik ben in elk geval blij dat ik geen kinderen heb.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:49

Caye schreef:
Ze waren op een pool gebied. En daar waren de ijsrotsen die er al 5200 jaar liggen. opgebouwd uit oerwoud planten. Dus voor de ijstijd was het een tropisch gebied. En ineens uit het niets is het ijs als een deken er over heen gevallen. De planten waren nog allemaal in tact. Dus het is binnen paar seconden gebeurt. Ze dachten dat de maya's dat gaan bedoelen. met hun verhalen.

Maar ik was niet echt heel nugter meer toen ik het keek. Dus de details weet ik niet meer

Ik geloof er helemaal niks van :') En plak ijs dat even uit de lucht komt vallen? :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:12

marjolein_el schreef:
Caye schreef:

Ik geloof er helemaal niks van :') En plak ijs dat even uit de lucht komt vallen? :=

ze bedoelt dat het ineens heel erg koud was, ijskoud dus,
dat zou dan wel 50 graden verschil ineens moeten zijn wil zoiets gebeuren, lijkt me nogal bizar
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 16-10-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:14

toevallig ben ik dit jaar in mexico geweest, en heb Chitzen itza bezocht(maya stad).
Hier is de kalender helemaal uitgelegd, en de kalender stopt inderdaad op 21 december 2012.
Alleen begint men vanaf dan weer met een nieuwe getijde kalender, omdat de zon anders gaat staan..
dus nee de wereld vergaat niet..

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:19

in totaal zou de wereld al super veel keer vergaan zijn :+ en het is nooit gebeurd...
Dus waarom nu dan wel? :P
De maya's konden gewoon niet verder tellen heb ik ooit eens gehoord xD

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:28

gohya schreef:
De natuur heeft alles gemaakt met zijn boven natuurlijke krachten,ook de mens.
De grootste fout van de natuur is het maken v.d. mens.De mens knoeit teveel met de natuur en maakt ze kapot.
De natuur geeft en neemt,ze zal de aarde weer terug nemen en er zal een nieuw leven komen op aarde.

:j Zo denk ik er ook over.