Mijn moeder had vroeger veel konijnen waar ze mee naar keuringen ging. Toen ze daar klaar mee was zijn de konijnen ook de diepvries in gegaan

Nouja, je groeit er mee op enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FahyaFemke schreef:Ik koop 9 vd 10 keer bio vlees, vanmorgen nog een kleine discussie met de verkoper van een kleine supermarkt hier, die erg prijzig is in het biovlees (in alles omdat ze de enige winkel hier in de buurt zijn). Ze vond het onzin als mensen alleen het biovlees kochten wanneer er korting op zat, als ik begreep wat ze bedoelde......... Ik dacht zegt ze dat nu tegen mij?? Ik zei ja ik koop het hier alleen als het in de aanbieding is ja. Dat vond ze dan hypocriet.
Het drong niet helemaal tot me door, maar later dacht ik meid, ik koop het als het in de aanbieding is bij jullie, en elder waar het betaalbaar is. En heb ik geen geld: eet ik geen vlees. Dat is toch ook een mogelijkheid? Ik hoef niet elke dag een lapje vlees op mn bord hoor, en mn vriend gelukkig ook niet!
Er wordt nog maar een enkele keer "normaal" vlees gekocht, en dat is eigenlijk omdat mn vriend dan iets ziet wat ie echt niet kan laten liggen. Ik zelf heb daar geen moeite mee maar ieder zijn ding toch!!
Shaggysophie schreef:Zo bedoel ik het niet natuurlijk wel naar goed baasje maar waarom zou je nie die hele kleine moeite kunnen doen om een dier nog een laatste goede leven kan geven. En breng ze anders naar een pesion. Kijk als heeeel veel pijn hebben okee dan snap ik het maar anders niet
ElineB schreef:Trennie:
Ik was vroeger erg gek op varkentjes (nog steeds hoor) maar toen las ik ook echt veel over ze. Dus toen wist ik veel meer over ze. Ik "schrok" dus ook best toen ik te weten kwam dat ze zo slim zijn.
Trennie schreef:@ ElineB: Hoe kom je dan op specifiek varkens? Zoals je zelf al zegt zijn varkens erg intelligent,maar weten veel mensen dit niet. Hoe komt het dat jij dit wel weet?
Het valt me echt op, vandaar mn vraag...
Trennie schreef:ElineB schreef:Trennie:
Ik was vroeger erg gek op varkentjes (nog steeds hoor) maar toen las ik ook echt veel over ze. Dus toen wist ik veel meer over ze. Ik "schrok" dus ook best toen ik te weten kwam dat ze zo slim zijn.
Varkens zijn enorm slim en snappen erg veel idd.
Ik heb 2 varkens gehad (niet voor de slacht) en heb ook wat kennis en ervaring.
Je reactie viel me daarom op, omdat relatief weinig mensen echt iets weten over varkens.
ElineB schreef:Oh wat leuk! Ik hoop ze ooit ook eens te hebben.![]()
Ze schijnen zelfs bommen op te kunnen sporen !
ElineS schreef:Ik zou het wel kunnen doen, ik heb alleen nu de mogelijkheid niet. Andere mensen die ik ken wel en daar eet ik ook weleens van.
Ik ken een boer die heeft twee varkens en die gaan met kerst straks ook de diepvries in. Dan neem ik zo wat stukken vlees mee, ondanks dat ik die varkens bijna dagelijks zie en heb zien opgroeien van big af aan. Ze hebben een mooi leven gehad en ik houd wel van een stukkie vlees.
Hetzelfde geld voor kippen/hanen die mooi op het erf hebben rond gewandeld en daarna de pan ingaan. Ik eet dan lekker een kippensoeppie op.
Wat ik dan niet kan zijn konijnen... Die vind ik gewoon te lief. Hoe hypocriet ook, het maakt me dus wel uit om welk dier het gaat. Een varken, kip, koe, kom maar op. Een lief schaap, geitje en konijntje... Dat zou ik dan weer niet eten. Heeft eigenlijk geen logische redenatie, maar mijn hele gevoel zegt nee tegen die dieren.