Honden en katten levend verbrand in straten Oekraine ivm EK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:07

eenitraM schreef:
_San87_ schreef:
Denk je dat echt? Het boeit ze gewoon geen flikker. Wat ik storend vind is dat je dit soort gedrag gewoon aan het goedpraten bent. Het valt te begrijpen dat ze zwerfdieren uit de weg willen, dat snap ik, dat zou ik als land ook willen, wat zeg ik, in Nederland hebben we ook liever geen zwerfdieren. En als de enige betaalbare manier is om ze dood te maken, so be it. Maar zorg dan wel dat het dier zo min mogelijk lijdt. En dat kan prima door ze gewoon zorgvuldig neer te schieten. Niet door ze overhoop te knallen en levend in de oven te gooien.

Dat is gewoon walgelijk en maakt de mensen daar niks meer dan ordinaire beesten.

Prima geformuleerd.

Toch kijk ik er anders tegen aan en zie ik het meer als "noodzakelijk en snel handelen".

Ook dat kan op een manier dat voor het dier zo min mogelijk pijn en stress oplevert.

picobello

Re: Honden en katten levend verbrand in straten Oekraine ivm EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:07

Het martelen en nodeloos pijnigen van dieren kan ik niet als noodzakelijk en snel handelen betitelen. Als dat land genoeg geld heeft om een EK te organiseren, dan heeft het ook genoeg geld voor een humane euthanasie methode. En als het dat niet heeft dan zou de FIFA het niet moeten toekennen aan dat land. Gelukkig is de FIFA helemaal niet geldbelust en oprecht :x

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:08

Ook getekend en het op me facebook en twitter gezet...

Dit moet gewoon stoppen..
en ik ben het helemaal met Picobello eens...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:49

picobello schreef:
Het martelen en nodeloos pijnigen van dieren kan ik niet als noodzakelijk en snel handelen betitelen. Als dat land genoeg geld heeft om een EK te organiseren, dan heeft het ook genoeg geld voor een humane euthanasie methode. En als het dat niet heeft dan zou de FIFA het niet moeten toekennen aan dat land. Gelukkig is de FIFA helemaal niet geldbelust en oprecht :x

Zo, dit bericht scheelt me een stukje typen. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Did is alles behalve humaan en weer een schrijnend voorbeeld van hoe weerlozen (en dan heb ik het niet alleen over dieren) moeten wijken en lijden voor het Grote Geld van zo'n stom voetbaltoernooi. Belachelijk.
Zit nu op m'n werk maar zal de petitie vanavond verspreiden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:36

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:41

Heb getekend, gelukkig geen gruwelijke foto's gezien..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:37

Yes het is op hart van nederland!!!!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:05

Het was vanochtend ook bij het RTL4 nieuws geloof ik... Super!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 23:09

eenitraM schreef:
En overal de hartslag controleren of die beesten dood zijn? Pff, er zijn ergere dingen in de wereld :')

Poeh dat vindt ik een heftige uitspraak zeg......dus jij vindt het niet zo erg dat die dieren levend verbrandt worden? HvN wilde maar een paar beelden laten zien omdat de rest te gruwelijk was om te tonen....

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:43

Sommige reacties hier vind ik onbegrijpelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat dit, op welke manier dan ook, goed te praten is. :n

Mijn handtekening heb je, zoiets intens wreeds als dit kan beter vandaag dan morgen stoppen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:32

Citaat:
Relativeer het even? Wij in Nederland gaan heel anders om met dieren dan in bijvoorbeeld Spanje, Ethiopië of China.

Als er een andere manier was (en tijd) (en geld) hadden ze het vast en zeker anders aangepakt.

Maar als jij het zo ernstig vind, dan ga je toch even lekker helpen?

walgelijke reactie's.
Dit is op geen enkele manier goed te praten, of het land nou arm of rijk is(en kennelijk wel de kogels kunnen betalen en een EK kunnen organiseren)

noodzakelijk en snel handelen amehoela, dit is gewoon ordinair rommel opruimen voor het EK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:16

picobello schreef:

_/-\o_

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:19

eenitraM schreef:
_San87_ schreef:
Nou en? Ze kunnen de kogels kennelijk betalen, dan kan er ook gezorgd worden dat de dieren tenminste morsdood zijn voor ze de oven in gaan.

En overal de hartslag controleren of die beesten dood zijn? Pff, er zijn ergere dingen in de wereld :')

picobello schreef:
Ik snap de reden ook wel, maar dat neemt niet weg dat je op zo'n manier niet met levende wezens omgaat. Als ze geen geld hebben om dat op een normale manier te doen, dan hoeven ze ook de EK voetbal niet te organiseren....

En waarom denk je juist dat oa daar het EK daar wordt georganiseerd? Dat doen ze ook niet voor niets ;)

Dat zullen ze doen om de oekraine weer op de kaart te krijgen...in mijn ogen ook niks mis mee.
Maar heb je enig idee HOEVEEL EURO'S het kost om dit te organiseren. Wel het nieuws gevolgd toen ned en belgie het wouden organiseren....miljoenen kost het. Dan ga je mij niet vertellen dat het dan niet mogenlijk is om overtollige dieren op een humane wijze af te maken!

vandaag nog een bericht in de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1072 ... html?p=5,2

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:43

Kijk regelmatig even op de website van Animal Foundation Platform voor het laatste nieuws ,of bij Galgo Support Holland ,hier heb je ook snel het laatste nieuws.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:13

Ik zie hier overal staan dat mensen wel snappen wat de reden is, maar sterker nog: ik snap dat niet. Want als de Oekraine werkelijk overlast ondervindt van zwerfdieren, dan hadden ze al veel eerder actie ondernomen. En dan hadden die beesten nu niet in zulke grote getalen in een sneloven gegooid hoeven worden. Dan hadden er niet ineens zulke drastiosche maatregelen genomen hoeven worden, want dan hadden ze het van begin af aan in de hand kunnen houden. De werkelijk reden is niet dat de zwerfdieren overlast veroorzaken, de werkelijke reden is dat er nu een evenement zal gaan plaatsvinden en het dan ineens niet zo mooi is om als land geasocieerd te worden met al die zwervende beesten.

Ik vind dat zo hypocriet. Er is gewoon geen beleid totdat er iets belangrijks staat te gebeuren, zoals een sportief evenement oid. en dan ineens is het noodzakelijk om het op deze manier aan te pakken?

En het is de zoveelste keer dat geldgebrek of gebrek aan kennis als een soort van excuus gebruikt worden. Voor de zovelste keer vraag ik me dan af: is dat zo? Wordt er voor deze manier gekozen vanwege geldgebrek? Hou toch op.... Het is een bepaalde instelling, eentje die wat mij betreft veroordeeld mag worden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:29

Walgelijk.. En dat er dus mensen zijn die dit goedpraten heb ik al helemaal geen woorden voor.. Wat voor misselijk, ziek mens moet je niet zijn om zoiets goed te keuren, bah. Zal vnaaf gelijk tekenen en verspreiden. Begrijp ook niet waarom grote evenementen altijd naar die arme landen gaan :n Op zich natuurlijk niks mis mee dat de zwerfdieren van de straat worden gehaald maar daar zijn veel betere manieren voor. Man wat kan ik hier kwaad van worden..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:55

getekend dit kan echt niet!!!!!
Bellarose schreef:
Sommige reacties hier vind ik onbegrijpelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat dit, op welke manier dan ook, goed te praten is. :n

Mijn handtekening heb je, zoiets intens wreeds als dit kan beter vandaag dan morgen stoppen.

dat soort mensen met dat soort reacties verzinnen dit soort zieke acties, belachelijk woorden tekort! uitroeien maar niet de honden!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:58

Misschien dat ik de enige ben, maar ik vind het nogal ver gaan om de mensen die hier reageren en een andere mening hebben dan de meesten, meteen te bestempelen als ziek..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:04

Laten we hopen dat na deze ellende ze de populatie dan wel onder controle houden dat dit niet nog een gebeurd.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:42

Gruwelijk!!
Ik vraag me soms echt af he hoe het ooooit zover heeft kunnen komen.. :\
Zwerfhonden en katten is een groot probleem, maar de mensen nóg een veel groter probleem!! Zij hadden na moeten denken voordat ze gingen handelen. Levend verbranden?.....ik kan hier met m'n hoofd niet bij. ;(

:r

Heb getekend!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:04

Koetjesreep schreef:
Gruwelijk!!
Ik vraag me soms echt af he hoe het ooooit zover heeft kunnen komen.. :\
Zwerfhonden en katten is een groot probleem, maar de mensen nóg een veel groter probleem!! Zij hadden na moeten denken voordat ze gingen handelen. Levend verbranden?.....ik kan hier met m'n hoofd niet bij. ;(

:r

Heb getekend!

Die mensen hebben het vaak zelf heel arm dus honden en katten komen het laatst.

suza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:51

Hierbij wat informatie over de zwerfdierenproblematiek.

In veel is er een zwerfhonden probleem, dat betekent meer zwerfhonden dan dat in een bepaald gebied kan leven zonder dat de omgeving overlast ondervind.
Het probleem is ontstaan doordat honden op straat gedumpt worden omdat de baas er af wil of omdat honden met een eigenaar op straat leven.
Die honden zijn niet gesteriliseerd en planten zich rustig voort.
Als de omgeving nu maar genoeg draagkracht heeft= voedsel (veelal afval), water en schuilplaatsen, dan blijft de zwerfhondenpopulatie groeien tot het moment dat de draagkracht van een gebied is "opgevuld". Eigenlijk logisch; als er niet voldoende eten (afval) voor de dieren aanwezig is gaan ze dood van de honger.

In veel landen waar er een zwerfhondenprobleem is, wordt aan een korte termijn oplossing gewerkt; het doden van de dieren, het opsluiten van de dieren in asielen, het vangen van de dieren om ze vervolgens in afgelegen gebieden te dumpen.

Afgezien van het feit dat dit barbaarse praktijken zijn kun je nooit alle zwerfhonden in één keer doden of vangen en dus zal het aantal honden snel aangroeien tot de draagkracht van een gebied weer opgevuld is; de teefjes zullen vaker gedekt worden, grotere nesten werpen en de pups hebben meer kans op overleving (er is immers meer dan genoeg voedsel omdat het door het weghalen vn honden met minder honden gedeeld moet worden).

Zowel de WHO als de WSPA als de OIE zijn van mening dat het vangen, steriliseren en weer terugplaatsen van de dieren de enige structurele en humane manier is om een eind te maken aan zwerfhonden overbevolking. Op die manier immers wordt de draagkracht bezet door onvruchtbare dieren, komen er geen pups meer en neemt het aantal honden langs natuurlijke weg af.

Buiten dat de praktijken in de Oekraine barbaars zijn, zijn ze dus ook volkomen zinloos. Binnekort lopen er weer honden van eigenaren los op straat, worden gedekt, krijgen een nest en vervolgens wordt dat nest weer op straat gezet.

Naast het steriliseren van de honden is het dus van het grootste belang dat overheid en bevolking op de hoogte gebracht worden van de consequenties van hun daden.

Zoals al eerder gezegd; voor ieder groot evenement worden zwerfdieren geruimd en geloof me dit gaat nooit op een diervriendelijke manier. en daar ligt ook zeker niet de interesse van de betrokken overheden. In dit soort landen is het besef dat een dier ook een wezen met gevoel is nog niet echt doorgedrongen.

Het afschieten/verbranden van zwerfdieren heeft ook niets met geld te maken; het consequent afschieten/doden is duur omdat je dit honderden jaren op grote schaal vol moet houden, met steriliseren heb je de zaak in 5 jaar onder controle.

Overigens vraag ik me af waarom er in dit soort landen nog evenementen georganiseerd worden, de deelnemers zijn toch zo langzamerhand ook wel op de hoogte van de consequenties van zo'n evenement voor de zwerfdieren......
Iedere deelnemer heeft dus boter op zijn hoofd en is niet half zo'n dierenvriend als hij beweert te zijn.

In het geval van de Oekraïne heeft de UEFA 9000euro betaald om de zwerfdieren weg te krijgen....

Wisten jullie trouwens dat er ook zwerfpaarden zijn.....
En dat er god zij dank net deze week een schriftelijk verklaring is aangenomen door de europarlementariers waarmee zwerfdierenwelzijn eindelijk op de agenda gaat komen?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:12

Ik heb ook getekend

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:16

Serieusssssssssssssssssssssss :oo

;( ;( ;( ;(

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:56

Die info over zwerfdierenproblematiek is wel interessant, maar de issue is hier dat er pas iets aan de problematiek gedaan is ju het Ek die kant op gaat. En dat vind ik gewoon puur wanbeleid. Want het had al veel eerder in de kiem gesmoord kunnen worden. En het heeft niets met geldgebrek te maken, maar met beleid en efficientie. want wat sommigen hier als efficient zullen beschouwen, namelijk het noodzakelijk en snel afmaken van de beesten, is zo inefficient als de pest.