vuurneon schreef:En zelfs dat is gebeurd (zijn 'gave' om met kinderen te communiceren bleek opeens weg te vallen als de ouders niet erbij warenMaar hij gelooft in zichzelf en als je overtuigend genoeg bent; dan zijn er altijd mensen die je blijven geloven) , en toch trekt hij volle zalen; mensen willen blijkbaar graag geloven
Dus ook al kun je aantonen, dan nog zijn mensen eigenwijs![]()
Daarom zijn goocheltrucs ook vaak geliefd, je weet dat je genept word haha maar toch blijf je vol verbazing achter![]()
Dat maakt het alleen maar logisch in mijn ogen dat veel mensen geloven in 'iets', zit denk ik toch wel in de aard van (veel) mensen. Het onverklaarbare blijft altijd iets bijzonders hebben en in het geval van geloof is dat makkelijker; bestaan van een God kun je nooit bewijzen en verklaren. Daar kun je geen wetenschappelijk testje op af vuren. Al wordt het natuurlijk voornamelijk toch ingegeven in door je opvoeding.
Daarom zal geloof altijd bestaan, vanaf het begin der tijden werd er ook al geofferd etc. Over 10.000 jaar zal het denk ik niet veel anders zijn. Tuurlijk veranderd het geloof ook mee, maar het mysterieuze karakter blijft wel en zal ook wel mensen aan blijft trekken.
Denk toch dat mensen iets nodig hebben om in te geloven; alleen het is voor iedereen wat anders.
Waar we het in ieder geval denk ik wel over eens zijn, dat is dat mensen de gewoonte hebben die feiten en ervaringen te onthouden en verspreiden die datgene bewijzen wat wordt geloofd... Dus als je iets niet gelooft, zul je bewijzen 'zoeken' van dat iets niet klopt of kan, en zul je wellicht dingen die bewijzen dat iets wel klopt of kan achterwege laten of geen aandacht schenken

Kan alleen zeggen dat een vriendin van mijn naar Derek is geweest en dat zij uit eigen ervaring heeft kunnen meemaken of de man wel of niet de boel belazerd...