Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:47

Anne_GTI schreef:
Maar dan moet het wel lonend zijn. Als de opvang van de kinderen bijna net zoveel kost als je aan salaris ontvangt....

Ja dat is ongelooflijk he, de vrouw weer gewoon naar het enige recht dat ze heeft sturen, het aanrecht

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:53

sarabande schreef:
Anne_GTI schreef:
Maar dan moet het wel lonend zijn. Als de opvang van de kinderen bijna net zoveel kost als je aan salaris ontvangt....

Ja dat is ongelooflijk he, de vrouw weer gewoon naar het enige recht dat ze heeft sturen, het aanrecht

Nee....dat moet je anders zien.....voorbeeldje....mijn vrouw is principieel thuis voor de kinderen.....moeten wij dan via de belastingdienst jouw kinderopvang betalen???

setteke

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:57

Hoho, maar niet iedere vrouw wordt gelukkig van het voor kinderen zorgen (of het aanrecht). En de meesten willen samen kinderen, dus waarom moet een vrouw zich dan opofferen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:58

papagroom schreef:
sarabande schreef:

Nee....dat moet je anders zien.....voorbeeldje....mijn vrouw is principieel thuis voor de kinderen.....moeten wij dan via de belastingdienst jouw kinderopvang betalen???

Ik draai middels de belasting ook op voor kinderen van een ander. Kinderen waar ik niet om gevraagd heb.

Dus dat vind ik wel een beetje apart beredeneren...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:58

We gaan behoorlijk off-topic.

Ik heb gelukkig een oma op loopafstand. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:01

papagroom schreef:

Nee hoor ik vang kleinkind op dus kost jou niets

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:04

papagroom schreef:
sarabande schreef:

Ik draai middels de belasting ook op voor kinderen van een ander. Kinderen waar ik niet om gevraagd heb.

Dus dat vind ik wel een beetje apart beredeneren...[/quote]

Uh je moet het zo zien......als kinder opvang gesubsidieerd wordt,,,,dan betaald de alleen verdiener de kinder opvang van de twee verdiener...klopt niet dus.....subsidie voor alleen staande moeders heb ik niets op tegen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:05

sarabande schreef:
papagroom schreef:

Nee hoor ik vang kleinkind op dus kost jou niets

das prachtig.....maar we hadden het over kinderopvang in een betaalde opzet

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:13

papagroom schreef:
das prachtig.....maar we hadden het over kinderopvang in een betaalde opzet

Nee jij beschuldigde mij ervan dat ik van jouw geld mijn eventuele kinderen laat opvangen. En dat is ook het probleem van de huidige politiek men speelt mensen tegen elkaar uit en op zulke aannames wijst men met de vinger naar de ander

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 01:17

Daar beschuldigde ik je helemaal niet van...mocht dat zo overgekomen zijn dan hierbij mijn excuses...maar mijn insziens is het zo dat iedereen dat soort dingen zelf moet regelen......als je extra inkomen wild genereren moet je ook zelf de omstandigheden creeeren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 03:23

Nederland wordt steeds raarder... is dat een goed woord? Ik ben blij dat ik er weg ben, gevlucht. Hoofdreden wat anders, maar als ik dit soort dingen hoor denk ik echt bij mezelf dat NL een beetje doordraaid. Debielenpolitiek.

En dan schelden ze hier dat het altijd allemaal zo bureaucratisch is, alles schriftelijk in 5-voud indienen, en dat het lang duurt. Ik heb er nu 8 jaar ervaring mee, en ja, soms is het wat vermoeiend hoe het hier gaat. Maar uiteindelijk zijn we volgens míj beter af hier, als uiteindelijk alles geregeld is, is het ook GOED en EERLIJK geregeld. Ben heel blij met mijn ziektenkostenverzekering wat mij maandelijks ongeveer 25 euro van mijn salaris kost wat ik zie, en mijn werkgever die ook een duit in het zakje doet. Om vervolgens super verzekerd te zijn. Laat mij maar een praktijkbedrag van 10 euro per kwartaal betalen als ik in dat kwartaal naar een arts moet, of die 3 euro eigen bijdage aan dure medicijnen. Heb het er op deze manier graag voor over! Nederland wordt een vervelend land met al zijn stupide regelingen waardoor het alleen maar moeilijker word voor bepaalde bevolkingsgroepen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 06:03

geweldig, die docu van Michael Moore!

tsja...ben het met veel mensen eens en met veel ook oneens...laat ik het zo zeggen, ik kom uit een rood gezin, sociaal opgevoed en blij met hoe goed we het hadden in NL. Helaas wordt het langzamerhand een ikke ikke ikke en de rest kan stikke /cultuur en liggen inderdaad de prioriteiten elders.
Jammer dat mensen altijd weer beginnen dat zij belastign betalen voor de kinderen/ziekte/schulden van een ander. Ik was altijd allang al blij dat je iig merkte en kon zien waar je belastinggeld naartoe ging. (Heb ook in Italie gewoond, geloof me....daar gaat het geld echt rechtstreeks de zakken van politici in]

vroeger, als er dergelijke dingen gebeurden (nog meer bezuinigingen], ging men de straat op, protesteren! dat zie je nu ook bijna niet meer...we laten het gelaten over ons heenkomen....jammer vind ik dat

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 06:06

papagroom schreef:
Daar beschuldigde ik je helemaal niet van...mocht dat zo overgekomen zijn dan hierbij mijn excuses...maar mijn insziens is het zo dat iedereen dat soort dingen zelf moet regelen......als je extra inkomen wild genereren moet je ook zelf de omstandigheden creeeren.

Niet iedereen heeft de mogelijkheden, intelligentie of vaardigheden om dat te doen. Het is qua intelligentie iintelligentie en vaardigheden toch ook niet gelijk verdeeld in NL???? waarom moet dat dan wel bij zorgtoeslagen etc etc??? Ik vind dit echt klinkklare onzin

tsja, ik betaal ooki voor de kinderbijslag van een ander, maar mij zul je daar niet over horen, ook al heb en wil ik zelf geen kinderen. want is het niet zo, dat als er geen kinderen meer geboren worden, we nog meer gaan vergrijzen??? wie zorgt er dan dat onze luier wordt verschoond als we oud zijn????

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:59

wow, hoezo er wordt afgeweken van het daadwerkelijke onderwerp :=
bokkers blijf toch eens bij de leest en open anders een nieuw topic.......over kinderopvang enzo..

zorg: mijn hart huilt ervan en mijn geest is woest
ik ben helaas nog steeds afgekeurd en heb maar een kleine uitkering, daarvan moet ik straks een torenhoge premie gaan betalen voor mijn zorgverzekering ,die ik ontzettend hard nodig heb! Ik kan echt niet zonder ,want ik zou de medische kosten zelf nooit kunnen dragen
met moeite wordt door mensen de premie opgehoest
ik heb gelukkig nog een werkende man! maar ook wij moeten nu zwaar gaan inleveren om voor ons gezin de premie te kunnen betalen

hufters zijn het daar op de hogere hand, en zij vullen hun zakken maar en wij "zieken" kunnen aan het gas
vervolgens raak ik overspannen en gestrest, heb ik weer een psycholoog nodig die ik niet kan betalen
en wat doet een kat in het nauw? juist die maakt rare sprongen! wordt ik straks voor de rechtbank ontoerekeningsvatbaar verklaard, en waarom, omdat ik het niet meer zag zitten dankzij de nieuwe regels
en daardoor misschien wel een hele foute beslissing maak....

nou of ik die daadwerkelijk maak is natuurlijk maar een voorbeeld, van hoe het wel echt kan gaan en ook gaat.........er zijn mensen die het niet meer zien zitten en bijv gaan stelen, of zo boos zijn dat ze een aanval plegen op iemand van hoger hand

en dan is een waxinelichthouder gooien naar de gouden koets nog maar iets simpels....... :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:31

Er zullen meer "waxinelichthoudergooiers" komen door de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:33

Electra63 schreef:
Er zullen meer "waxinelichthoudergooiers" komen door de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg.

juistem,dat wou ik dus ook zeggen :j

en dan worden het bakstenen en brandbommen....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:38

In nl is de zorgpremie in vergelijk tot bijv duitsland heel laag.
Daarentegen wil men wel steeds meer service en keuze voor een buitenlandse behandeling indien nodig.
Ik snap wel dat het de kosten opdrijft.

Ik betaal in zwitserland trouwens rond de 200 euro per maand voor een basisverzekering met 1000 euro eigen ridico. Dat is nog 1 van de goedkoopste.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:41

Maar wat is er allemaal gedekt dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:44

Jaren geleden, bij de invoering van de nieuwe zorgverzekeringen werd er al gezegd dat we richting het model in Zwitserland gaan, dat klopt dus wel.

Ik was vroeger particulier verzekerd en ik was toen toch echt goedkoper uit (door bijdrage werkgever) dan nu.
En de pakketten zijn ook verder uitgekleed de laatste jaren. Veel meer eigen bijdragen, minder vergoedingen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:47

Sizzle schreef:
In nl is de zorgpremie in vergelijk tot bijv duitsland heel laag.
Daarentegen wil men wel steeds meer service en keuze voor een buitenlandse behandeling indien nodig.
Ik snap wel dat het de kosten opdrijft.

Ik betaal in zwitserland trouwens rond de 200 euro per maand voor een basisverzekering met 1000 euro eigen ridico. Dat is nog 1 van de goedkoopste.

Maar ik heb begrepen dat de kinderbijslag veel hoger is.

Volgend jaar verdwijnt de kinderkorting en ze gaan korten op de kinderbijslag waardoor gezinnen met 3 kinderen en meer er 100E per maand op achteruit gaan....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:01

Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt :+

Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.

Wij zijn 2-verdieners, weet niet wat modaal is met zijn 2 maar denk dat wij daar ruim boven zitten. Komt niet vanzelf aanwaaien. Werken beide full time, 1 van de 2 bezig met een HBO naast de full time baan, en investeren een heleboel in het werk, en om vooruit te komen.

Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd maar denk dat er veel meer mensen zijn die veel meer kunnen als dat nu het geval is.

En geloof me als je meer als modaal verdiend draag je echt meer dan genoeg bij hoor.. Elke maand brengen wij samen bijna alleen al 2500 euro naar de belasting. krijgen uiteraard verder niets aan toeslagen etc.. Dus ik denk dat wij ons steentje dan toch wel bijdragen ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:51

Ik denk dat we sowieso eens op moeten houden met het betalen van uitkeringen, kinderbijslagen enz. aan mensen die niet eens in Nederland wonen kom op zeg wel de lusten niet de lasten dat is lekker makkelijk.
Woon je niet meer in Nederland vervalt je recht op enige uitkeringen of toeslagen uit Nederland je woont toch in een ander land ga daar maar geld vragen.

Ik weet wel dat ik mijn zinnen ga zetten op een cursus schuldhulpverlening werk zat als het aan het kabinet ligt.

zwijnenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:02

maar wat kost het jullie zelf dan in de maand ongeveer,en moeten jullie ook extra voor de tandarts verzekerd zijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:07

Ik en mijn vriend betalen nu aan de basisverzekering 208 euro en daarbij heb ik een uitgebreider pakket voor 20 euro erbij.
En dan wordt nog maar iets van 80% van de tandartskosten tot 2500 euro gedekt.
Alles wat ik aan pil enz kan declareren moet ik dan eerst tot 170 aan eigen risico betalen ik en maak dus nooit dat eigen risico op.
Eerst kreeg je nog wat terug als je weinig kosten had dat vond ik eigenlijk een veel beter idee maar dat kostte te veel geld denk ik.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

Babsiej schreef:
Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt :+

Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.

?

Dus met andere woorden: kinderen is alleen voor de rijken
En hoe denk je dan de vergrijzing tegen te gaan
Wie gaat voor jou zorgen als je hulpbehoevend wordt?

Want 1 van de 2 minder werken kan misschien financieel niet hè ;)
Ja en dan kan je ook niet zonder opvang

En leuk om te zeggen dat het op dat moment dan geen goed idee is, misschien 15 jaar later wel want dan heb je gespaard.....ow nee, dan kan het al niet meer want dan ben je te oud!