Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:35

Joanne1987 schreef:
Dat hoort bij NL... Ze willen hier wonene enzo dus uit dat ding en je als een nederlander gedragen en tonen... Ben ook voor deportatie bij niet aanpassing en criminaliteit

Onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar gelegen? Wat is Nederland? we lopen niet meer op klopmpen hoor. een cultuur is een dynamisch iets, een cultuur heeft invloed op het individu en de individuen hebben invloed op de cultuur.

spaghetti, broodje doner en de chinees op de hoek horen anders ook niet bij nederland.

en daarbij, de 3e generatie zijn gewoon volwaardig hollander, hier geboren, hier getogen, hier opgeleid etc.
+ het feit dat er al zo'n 13000 autochtone moslims in nederland zijn.

dus het heeft absoluut niets te maken met ' ze willen hier wonen'
en waarom de criminaliteit er nu weer bij gehaald moet worden... de link snap ik even niet.
sjongejonge, wat kortzichtig

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:40

Je bent wettelijk verplicht je helm(integrale)_af te zetten anders mag je gewoon door het personeel geweigerd worden!
Wanneer men eens wat vaker op deurstickers kijkt zie je ook vaak verbodsborden opgeplakt net zoals je geen hond mee naar binnen mag nemen i.v.m hygiene voedselwarenwet,dus heeft allemaal niks met moslims pesten te maken maar met "Safety First'!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:41

Ik ben echt heel erg benieuwd waar jullie al die burka-dragende vrouwen die zo'n dreiging uitstralen steeds tegenkomen. Het zijn er 180 volgens het journaal, maar als ik alles zo lees, zouden het er wel 180.000 moeten zijn...
Maar iemand hier in dit topic gaf aan dat ze regelmatig gesprekken voerde met vrouwen met een burka? Dan zijn ze misschien toch iets minder bedreigend? In ieder geval: ik zie niet hoe het dragen van een dergelijk gewaad criminaliteit in de hand werkt. Of het prettig is of niet, is weer iets anders. Wat mij betreft draagt iedereen wat hij of zij wil.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:42

chevax schreef:
Ik ben echt heel erg benieuwd waar jullie al die burka-dragende vrouwen die zo'n dreiging uitstralen steeds tegenkomen. Het zijn er 180 volgens het journaal, maar als ik alles zo lees, zouden het er wel 180.000 moeten zijn...
Maar iemand hier in dit topic gaf aan dat ze regelmatig gesprekken voerde met vrouwen met een burka? Dan zijn ze misschien toch iets minder bedreigend? In ieder geval: ik zie niet hoe het dragen van een dergelijk gewaad criminaliteit in de hand werkt. Of het prettig is of niet, is weer iets anders. Wat mij betreft draagt iedereen wat hij of zij wil.

het is toch niet eerlijk dat ik in mijn eigen land in mijn klas geen pet op mag en een moslim wel een hoofddoek om mag

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:45

princesmax schreef:
chevax schreef:

het is toch niet eerlijk dat ik in mijn eigen land in mijn klas geen pet op mag en een moslim wel een hoofddoek om mag

Nope but life is unfrair ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:46

Misschien is die moslim net zo Nederlands als jij en dus ook haar land?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:47

chevax schreef:

en waarom mag zij dan wel een hoofddoek op en ik geen pet?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:48

princesmax schreef:
chevax schreef:

en waarom mag zij dan wel een hoofddoek op en ik geen pet?

schrijf een brief naar het kabinet :)
Laatst bijgewerkt door shilady op 17-09-11 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:50

Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier een discussie over racisme te starten of over welke groep in wiens ogen wordt bevoorrecht danwel benadeeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:51

Shilady meen je die opmerking?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:51

Chevax: Het gaat ook niet om de vrouwen die eronder zitten!

Hoe weet jij dat er een vrouw onder zou zitten wanneer je iemand tegenkomt met een Burka, een pistool tegen je hoofd houdt en dat je dan een mannenstem hoort zeggen dat hij graag de inhoudt van je portemonnee of kassa zou willen hebben???!!

Hoe ga je die identiteit uitleggen aan de politie naderhand,en hoe weet je dat die persoon enkele dagen later niet in burger een pakje sigaretten komt kopen bij je en dat kan net zo goed een BLANKE HOLLANDER geweest zijn die op een idee gekomen is!!!

DAAR ZIT DE WEERSTAND TEGEN EEN BURKA OF BEDEKSEL WAT ER OP LIJKT!!!!
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 17-09-11 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:52

Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:53

Ik vind het een veilig initiatief :j
Helaas dat het zo moet...

Ik wil graag zien met wie ik spreek, wie in mijn winkel komt, wie mij bedreigd of wie een bom laat ontploffen.
Totaal niets met geloof te maken, maar wel met mijn veiligheid in een wereld vol terrorisme.
Laatst bijgewerkt door doei op 17-09-11 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:54

Paddenpad schreef:

Hoe weet jij dat er een vrouw onder zou zitten wanneer je iemand tegenkomt met een Burka, een pistool tegen je hoofd houdt en dat je dan een mannenstem hoort zeggen dat hij graag de inhoudt van je portemonnee of kassa zou willen hebben???!!

Hoe ga je die identiteit uitleggen aan de politie naderhand,en hoe weet je dat die persoon enkele dagen later niet in burger een pakje sigaretten komt kopen bij je???!!!DAAR ZIT DE WEERSTAND TEGEN EEN BURKA OF BEDEKSEL WAT ER OP LIJKT!!!!

Paddenpad, het is echt niet nodig om hier in hoofdletters en bold te plaatsen. Zoals je het nu uitlegt, kan ik nog wel tientallen voorbeelden aandragen van andere kledingstukken die bij overvallen etc worden gebruikt.

Kun jij cijfers geven over hoeveel overvallen er recent zijn gepleegd en waarbij er sprake was van een burka?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:56

chevax schreef:
Paddenpad schreef:

Hoe ga je die identiteit uitleggen aan de politie naderhand,en hoe weet je dat die persoon enkele dagen later niet in burger een pakje sigaretten komt kopen bij je???!!!DAAR ZIT DE WEERSTAND TEGEN EEN BURKA OF BEDEKSEL WAT ER OP LIJKT!!!!

Paddenpad, het is echt niet nodig om hier in hoofdletters en bold te plaatsen. Zoals je het nu uitlegt, kan ik nog wel tientallen voorbeelden aandragen van andere kledingstukken die bij overvallen etc worden gebruikt.

Kun jij cijfers geven over hoeveel overvallen er recent zijn gepleegd en waarbij er sprake was van een burka?

heb jij nog een antwoord op mijn vraag ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:57

chevax schreef:
Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?

Toevallig zitten er op mijn school een paar, waar ook een Islam-achtige opleiding zit. Daar ben ik wel en niet blij mee. Ik vind de meiden allemaal ontzettend aardig, maar de meeste jongens doen neerbuigend en kijken vies.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:58

chevax schreef:
Paddenpad schreef:

Al was het cijfer 1, dat vind ik meer als voldoende!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:59

chevax schreef:
Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier een discussie over racisme te starten of over welke groep in wiens ogen wordt bevoorrecht danwel benadeeld.

aangepast ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:59

Shilady, Je bedoelt de vraag over een petje vs een hoofddoek? Ik denk dat dat te verklaren is doordat een hoofddoekje een religieus kledingstuk is en een petje niet. Dat is mijn antwoord op je vraag, alhoewel dat waarschijnlijk geen antwoord is waarover we het eens zullen worden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:04

chevax schreef:
Paddenpad schreef:

Nee die cijfers zijn er nog niet maar wanneer je deze Burka's toestaat dan zullen er binnen nu en 10jaar heel wat cijfertjes te vinden zijn en statistiekjes,vandaar dat het ook meteen al beter is ze nu niet toe te staan om die cijfertjes in de toekomst te beperken!!

En die hoofdletters zijn echt wel nodig in dit topic met mensen die niet snappen dat dit wetsvoorstel niks met geloof,discriminatie of petjes in de klas te maken heeft!!

Misschien dat sommigen mensen eens wat meer wereldwijs moeten worden en niet perse cijfertjes in de krant of op het nieuws willen horen en zien,maar gewoon jezelf eens verplaatsen in een ander.

Wat doe je zelf of hoe zou jij reageren wanneer een TNT medewerker bij je thuis aanbelt om een pakketje te komen bezorgen met een bivakmuts op omdat het zo koud is buiten??!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:12

Het enige in je post waarop ik wil ingaan, is dat ik het interessant vind dat je het hier hebt over verplaatsen in een ander. Het zou inderdaad fijn zijn als dat werd gedaan, door iedereen...
Verder trek ik me terug uit deze discussie terug omdat ik niet mee wil doen in de zoveelste discussie over "wij" tegen "hen".

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:19

chevax schreef:
Het enige in je post waarop ik wil ingaan, is dat ik het interessant vind dat je het hier hebt over verplaatsen in een ander. Het zou inderdaad fijn zijn als dat werd gedaan, door iedereen...
Verder trek ik me terug uit deze discussie terug omdat ik niet mee wil doen in de zoveelste discussie over "wij" tegen "hen".

Beetje zwak voor een communicatie-adviseur trouwens!!
Aan je reactie te zien heb je niet het geestelijke vermogen te snappen waar het wetsvoorstel dus om draait,het gaat NIET over WIJ tegen HEN!!
Het gaat over Safety First!!

Het gaat niet over discriminatie,het gaat erover dat er door dit soort kledij misbruik van een situatie gemaakt kan worden en er zelfs moorden gepleegd kunnen worden,zonder enige identificatie!!!
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 17-09-11 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:23

Paddenpad, ik wil je nog eenmaal vragen om op een fatsoenlijke manier te reageren. Jij en ik denken anders over bepaalde zaken, maar dat is geen reden om het over mijn verstandelijke vermogens te hebben. Het zou fijn zijn als je daarmee stopt, het voegt niks toe, het maakt een discussie slechts persoonlijk en onnodig scherp.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:25

chevax schreef:
Paddenpad, ik wil je nog eenmaal vragen om op een fatsoenlijke manier te reageren. Jij en ik denken anders over bepaalde zaken, maar dat is geen reden om het over mijn verstandelijke vermogens te hebben. Het zou fijn zijn als je daarmee stopt, het voegt niks toe, het maakt een discussie slechts persoonlijk en onnodig scherp.

Ben ik het helemaal mee eens :j

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:26

chevax schreef:

Nee je praat er nu omheen en probeert het onderwerp te omzeilen en volgens mij te eigenwijs om het niet te willen snappen?!
En een politiekcorrect antwoord geven kunnen we allemaal maar daar schieten we niks mee op!

Ik heb jou vraag beantwoord maar jij mijn vraag nog steeds niet over de TNT medewerker.
Zou jij de deur open doen??!