Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xjosee schreef:Ik ben er in alles op tegen, ik denk zelfs dat er meer gepest gaat worden als ze de schooluniformen gaan invoeren. Niemand heeft het zelfde lichaam, dus het ene kind zal het uniform wel goed staan, het zou haar lichaamsvormen ten goede komen terwijl iemand anders er uit kan zien als een idioot in een pakje. Niet ieder meisje kan een rok hebben, niet ieder meisje kan een blouse oid hebben, niet iedereen kan dezelfde spijkerbroek hebben, niet iedereen kan dezelfde kleur hebben. Zelf kan je daarop wel aanpassen, ik loop bijv. nooit in felrood of groen, ik lijk dan alsof ik al weken ziek ben.
Ik denk eerder dat ze al vanaf de basisschool meer aandacht moeten besteden aan wat je uitstraalt, werken aan het zelfvertrouwen, laten zien dat je echt niet beter bent dan de rest. Want daar gaat het imo mis. Vanaf de brugklas ben ik gaan stotteren, in dat jaar was het geen probleem de hele klas hielp mij als ik er niet uit kwam. Ik had er nooit problemen mee, toen aan mij werd gevraagt of ik niet zou willen dat dat zou stoppen, wilde ik dat natuurlijk wel. Op naar de logopediste maar eigenlijk is het daar pas mis gegaan, daar kwam ik pas te weten dat er heeeel veel mensen het afschuwelijk vinden, dat ze worden gepest en dat het dus blijkbaar heel erg is als je stottert. Ondanks dat het eerst veel slechter ging is het daarna weer beter gegaan. Maar toen de winter aanbrak begon ik weer te stotteren, ik vond het nu wel erg en inderdaad toen kwamen er opmerkingen over het stotteren, nu heb ik weer zelf vertrouwen en dit jaar hoor je er niemand over.
Het gaat dus niet over het feit wat je hebt, maar wat jij er zelf van vind. Dus dan moeten we dat toch oplossen, schooluniformen noem ik symptoombestrijding. Laat vooral niemand anders zijn dan jijzelf, want stel je voor: Dan wordt je gepest!
[edit] Lang verhaal heb het even in alinea's verdeelt
Adamootje schreef:Schooluniformen hebben voordelen als het gaat om het gepest op school (zeker in de 1e en 2e klas van de middelbare school lijkt merk wel een heel grote issue te zijn). Maar uiteindelijk is kleding vaak niet de reden waarom kinderen elkaar pesten. Dus als ze deze uniformen willen aanschaffen speciaal om die reden, denk ik dat het niet eens de moeite waard is.
Biggers schreef:Xjosee schreef:Ik ben er in alles op tegen, ik denk zelfs dat er meer gepest gaat worden als ze de schooluniformen gaan invoeren. Niemand heeft het zelfde lichaam, dus het ene kind zal het uniform wel goed staan, het zou haar lichaamsvormen ten goede komen terwijl iemand anders er uit kan zien als een idioot in een pakje. Niet ieder meisje kan een rok hebben, niet ieder meisje kan een blouse oid hebben, niet iedereen kan dezelfde spijkerbroek hebben, niet iedereen kan dezelfde kleur hebben. Zelf kan je daarop wel aanpassen, ik loop bijv. nooit in felrood of groen, ik lijk dan alsof ik al weken ziek ben.
Ik denk eerder dat ze al vanaf de basisschool meer aandacht moeten besteden aan wat je uitstraalt, werken aan het zelfvertrouwen, laten zien dat je echt niet beter bent dan de rest. Want daar gaat het imo mis. Vanaf de brugklas ben ik gaan stotteren, in dat jaar was het geen probleem de hele klas hielp mij als ik er niet uit kwam. Ik had er nooit problemen mee, toen aan mij werd gevraagt of ik niet zou willen dat dat zou stoppen, wilde ik dat natuurlijk wel. Op naar de logopediste maar eigenlijk is het daar pas mis gegaan, daar kwam ik pas te weten dat er heeeel veel mensen het afschuwelijk vinden, dat ze worden gepest en dat het dus blijkbaar heel erg is als je stottert. Ondanks dat het eerst veel slechter ging is het daarna weer beter gegaan. Maar toen de winter aanbrak begon ik weer te stotteren, ik vond het nu wel erg en inderdaad toen kwamen er opmerkingen over het stotteren, nu heb ik weer zelf vertrouwen en dit jaar hoor je er niemand over.
Het gaat dus niet over het feit wat je hebt, maar wat jij er zelf van vind. Dus dan moeten we dat toch oplossen, schooluniformen noem ik symptoombestrijding. Laat vooral niemand anders zijn dan jijzelf, want stel je voor: Dan wordt je gepest!
[edit] Lang verhaal heb het even in alinea's verdeelt
Ik denk eerlijk gezegt minder gepest hoor.
Aangezien ik er ervaring mee heb. Dan gaan mensen niet zeuren over: ''Kijk nou wat voor kleding die aan heeft!''
Maar aan de andere kant gezien. Mensen hebben dan niet meer de vrijheid om zelf te kiezen wat ze willen dragen. En dan wordt het karakter van iemand ook niet bepaald. Dus ik ben deels voor, deels tegen.
Biggers schreef:Waar het verders aan mij ligt weet ik niet. Ik draag gewoon H&M kleding.
Waarschijnlijk mijn hoofd en haren.
Edit: Verders ben ik het helemaal met je eens.
Xjosee schreef:Biggers schreef:Waar het verders aan mij ligt weet ik niet. Ik draag gewoon H&M kleding.
Waarschijnlijk mijn hoofd en haren.
Edit: Verders ben ik het helemaal met je eens.
Het ligt niet aan je hoofd of haren, maar aan het feit dat je blijkbaar een onzekere indruk maakte, en dan weten ze dat ze het kunnen "winnen". Ga eens kijken naar een cursus voor zelfvertrouwen oid, want uit deze post krijg ik het idee dat je niet jezelf wilt zijn omdat daar naar jouw idee allemaal dingen mis zijn. Ik heb in de 2e een faalangstcursus gedaan (ik vond toetsen heel eng) maar daar hadden we ook de opdracht om 10 goede punten van onszelf op te schrijven, toen kwam ik maar tot 3, waarna een vriend van mij die ook aan de cursus mee deed nog minstens 15 andere dingen kon opnoemen die ik nooit voor mezelf had bedacht. Dat brengt echt een hoop zelfvertrouwen.
Biggers schreef:Ik denk eerlijk gezegt minder gepest hoor.
Aangezien ik er ervaring mee heb. Dan gaan mensen niet zeuren over: ''Kijk nou wat voor kleding die aan heeft!''
Blanket schreef:Ik ben voor! Heb ik teminste niet iedere ochtend kleding crisisPesten kan altijd, ook als je hetzelfde aan hebt.