te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:05

Bailey_4ever schreef:
Kranten berichten horen te kloppen. Punt. Doen ze dat niet dan zijn de mensen die uitspraken doen op basis van de feiten uit die artikelen, nergens schuldig aan.

Ik spreek helaas uit ervaring dat in dit soort zaken er meer niet klopt in de krant dan wel... En dat is echt verschrikkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over de totale respectloosheid van sommige persinstellingen. De Telegraaf staat dan met hoofdletters op 1!!!
Ik stond er ook nooit bij stil, maar toen ik er zelf bij betrokken raakte merk je dit soort dingen pas echt.

Johanna59

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:11

Hij heeft haar willen raken, met dat waarvan hij wist, dat ze het meeste hield. En dat is gelukt.
Misselijk makend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:14

Dat is helaas niet waar, inderdaad, dat alles klopt wat er in de krant staat. Het Eindhovens dagblad (mijn bron) ken ik dan wel weer als een redelijk betrouwbare krant. Helaas (of eigenlijk eerder gelukkig) klopt het in dit geval dus niet, wat er in de krant staat.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:21

Jeetje wat een nachtmerrie zeg.. Arme moeder en familie. Jeetje... En die ouders van de vader, hoe zullen die zich voelen zeg. Wat een onbegrip moeten die voelen.

Verder ben ik het grotendeels met Mindfields eens. Dit valt gewoon niet goed te praten, wat er ook gebeurd is...

Faye ik vind het rot voor je dat je dit van dichtbij meemaakt. :(:)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:23

Ik heb hier maar 1 woord voor, wat een walgelijke vent. Arm kindje, arme moeder en familie! Ik snap echt niet hoe iemand dat in zijn hoofd kan halen!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:24

Volgens mij praat niemand dit ook goed. Kan uit geen verhaal opmaken dat iemand hier dit goedkeurd.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:26

Axel_Clauw schreef:
Volgens mij praat niemand dit ook goed. Kan uit geen verhaal opmaken dat iemand hier dit goedkeurd.

Ik ook niet, gelukkig. Als iemand dit zou begrijpen zou dat niet zo best zijn....

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:43

alweer een gezinsdrama.. het houdt niet op en je hoort het steeds vaker!

ik als moeder van 2 meiden ( 1 en 4 jaar) krijg echt kippevel van zulke verhalen.
kan er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe die man zoiets voor elkaar krijgt..

als je kinderen krijgt krijg je een hoop verantwoordelijkheid en er is (voor mij) niets mooiers dan mijn meiden, alles draait bij mij om hun,
als hun het maar goed hebben
als hun maar gelukkig zijn
als hun maar gezond zijn.
als hun maar niets overkomt

en dan hoor zo weer zoiets..je grootste angst dat er je je kind verliest..en dan op zo n manier. wat een hel voor de moeder en verdere fam en bekenden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:46

Johanna59 schreef:
Hij heeft haar willen raken, met dat waarvan hij wist, dat ze het meeste hield. En dat is gelukt.
Misselijk makend.

Dit dus.

Ik kan (proberen te) begrijpen dat sommige mensen veel pijn lijden en daarom zelfmoord plegen. Het is afschuwelijk voor je familie en vrienden maar je kind daarin meenemen is gewoon niet goed te praten, nooit niet.

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:53

Vreselijk dat het zo gebeurd is zeg, en het komt aardig om de hoek zo :(
Sterkte voor alle familie en vrienden die het mee moeten maken.
Ook sterkte voor de mensen die hebben geprobeerd het kindje nog te redden :(:)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:05

@faye1995, diep respect voor je dappere pogingen om een en ander te nuanceren.

Bij het lezen van de OP vroeg ik me overigens af hoe gecontroleerd is of het zo gegaan is als er staat, de vermoedelijke dader was immers dood en zoals het verhaal er staat was die de enige getuige. Het is ongetwijfeld gemakkelijk te controleren of de moeder een foto toegestuurd heeft gekregen vanaf de mobiel of I=phone of weetikveel van de vader, maar dat bewijst nog niet automatisch dat de vader die foto ook gemaakt en verstuurd heeft. Maar goed, wellicht kijk ik teveel misdaadseries. Ik weet in elk geval wel al geruime tijd dat niet alles wat in de krant staat waar is en ik dacht eigenlijk dat iedere pakweg twintigplusser dat wel zou weten, maar helaas.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is waarom het relevant is of je wel of niet zelf kinderen hebt om dit erg te kunnen vinden? Of waarom - als de onnodige dood van een kind van 1 jaar het ergste is dat er kan gebeuren - iemand hier überhaupt nog slaapt 's nachts. Elke 6 seconden sterft ergens ter wereld een kind aan ondervoeding terwijl we met z'n allen zat voedsel voor iedereen produceren. Maar goed, die kinderen wonen iets verder weg, dat zal het minder erg maken.

Ik vind het vooral erg dat we met al onze rijkdom en al onze kennis kennelijk nog steeds niet in staat zijn normaal met elkaar om te gaan, dat het blijkbaar gemakkelijker is om te geloven dat iemand misdadig slecht van aard is en het daarom verdient om te sterven dan dat iemand door welke oorzaak dan ook is geknakt en iets waanzinnigs heeft gedaan en dat we (en dit vind ook nog echt heel eng) blijkbaar ook massaal geloven dat in ons eigen hoofd of dat van onze partner geen draadje door kan branden als de druk maar hoog genoeg wordt. Familiedrama's zijn zo oud als de mensheid (of denken we dat die Oude Grieken zoveel meer fantasie hadden dan wij?).

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:04

Bedankt Maura, het doet me goed een genuanceerde reactie te lezen... :) Het zou goed zijn als eenieder hier niet te veel waarde hecht aan kranten en nieuwsbericht. Meerderheid is gekleurd en er komen onwaarheden in voor. Niet alleen in dit geval, maar altijd!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:11

faye1995 schreef:
Bedankt Maura, het doet me goed een genuanceerde reactie te lezen... :) Het zou goed zijn als eenieder hier niet te veel waarde hecht aan kranten en nieuwsbericht. Meerderheid is gekleurd en er komen onwaarheden in voor. Niet alleen in dit geval, maar altijd!

Dat zal altijd zo blijven. Maar dat neemt (wat mij betreft) nog steeds de ernst van deze "zaak" niet weg. Het blijft gewoon een vreselijke daad, of de krant nou wel of niet liegt. Dat maakt de hoofdlijn van het verhaal echt niet anders, helaas...
Ja, het is vervelend dat die rot media alles verdraaid en leugens verspreid. Maar een moord is een moord.... Hoe vervelend het ook is.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:50

Dat is helemaal waar, maar mensen die zo lopen te hameren op het sturen van een foto; geloof niet alles wat je leest. Inderdaad dat neemt de ernst niet weg, want het is verschrikkelijk.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 01:44

faye1995 schreef:
Dat is helemaal waar, maar mensen die zo lopen te hameren op het sturen van een foto; geloof niet alles wat je leest. Inderdaad dat neemt de ernst niet weg, want het is verschrikkelijk.

Het is waar... ook ik ben al eens van dichtbij geshockeerd door de 'waarheid' die in kranten staat. Een 'simpel' berichtje over de brand in het huis van mijn grootouders stond bol van de fouten en die 'feiten' kwamen van de politiewoordvoerder.

Maar.., de gedachte dat dit verhaal zoals opgeschreven heeft plaatsgevonden, roept bij mij ook pure woede op. Ik kan en wil niet begrijpen dat iemand een foto van zijn vermoorde zoontje maakt en die wetens en willens naar de moeder gestuurd heeft... Hier proef ik bewuste gestoordheid in en die mensen vind ik het engst. Daarvan denk ik "had hij nog maar geleefd", dan had hij zijn leven kunnen slijten met de wetenschap van deze gruweldaad.

Echter.., ik sta open voor de foutieve nuancering in de krant en zal daarom met Faye meegaan en dit bericht als diep en diep triest beschouwen. Nee, het is zeker niet ok, maar ik voel nu dan liever het verdriet hierover dan de woede, want de precieze toedracht zal ik nooit weten. Ik kan dus alleen maar verdrietig hierom zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 02:18

allemachtig dat stond niet in de krant, wat gruwelijk

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 02:25

Ik wordt letterlijk kotsmisselijk van dit soort berichten. En dat het misschien niet precies zo is gegaan als in de media omschreven staat zal mij een rotzorg zijn. Feit is dat deze man een onschuldig kindje op een gruwelijke manier heeft omgebracht en dat maakt hem in mijn ogen een monster, ontoerekeningsvatbaar of niet.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:42

Feit is dat het kind dood is.
Feit is dat de vader van het kind dood is.
Feit is dat de vader van het kind wordt verdacht van het doden van het kind en dat hij vermoedelijk zichzelf heeft omgebracht.

Mening is dat het kind op een gruwelijke manier is omgebracht (volgens mij kun je op veel naardere manieren aan je eind komen, ik denk bijvoorbeeld aan steniging, is tamelijk populair bij machtshebbers die menen dat geweldsmisdrijven te voorkomen zijn door mensen flink angst aan te jagen. Een overtuiging die overigens niet gesteund wordt door cijfers en wetenschappelijk onderzoek, daarom betreft het een - weliswaar hardnekkige - overtuiging en geen feit).

Feit is dat wij in een rechtstaat leven, waar je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, waar emotie in de rechtszaal of ten minste de rechtspraak gelukkig niet thuishoort en waar je vrijelijk je mening over van alles en nog wat mag geven. Dat is een groot goed en mij bijzonder dierbaar. Ik zou er alleen nog iets meer van genieten als meer mensen de mening deelden dat deze rechten en vrijheden ook plichten en verantwoordelijkheden met zich meebrengen, bijvoorbeeld de plicht om je vrije mening te onderbouwen of je voldoende te informeren voordat je een mening vormt. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

Ik hoop van harte voor de betrokkenen dat zij niet worden lastiggevallen door allerlei volk dat zichzelf journalist meent te mogen noemen en dat hen de rust gegund wordt om het gebeurde een plaats te geven, afscheid te nemen van hun doden en te zijner tijd hun leven weer op te bouwen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:53

maura schreef:
Feit is dat het kind dood is.
Feit is dat de vader van het kind dood is.
Feit is dat de vader van het kind wordt verdacht van het doden van het kind en dat hij vermoedelijk zichzelf heeft omgebracht.

Mening is dat het kind op een gruwelijke manier is omgebracht (volgens mij kun je op veel naardere manieren aan je eind komen, ik denk bijvoorbeeld aan steniging, is tamelijk populair bij machtshebbers die menen dat geweldsmisdrijven te voorkomen zijn door mensen flink angst aan te jagen. Een overtuiging die overigens niet gesteund wordt door cijfers en wetenschappelijk onderzoek, daarom betreft het een - weliswaar hardnekkige - overtuiging en geen feit).

Feit is dat wij in een rechtstaat leven, waar je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, waar emotie in de rechtszaal of ten minste de rechtspraak gelukkig niet thuishoort en waar je vrijelijk je mening over van alles en nog wat mag geven. Dat is een groot goed en mij bijzonder dierbaar. Ik zou er alleen nog iets meer van genieten als meer mensen de mening deelden dat deze rechten en vrijheden ook plichten en verantwoordelijkheden met zich meebrengen, bijvoorbeeld de plicht om je vrije mening te onderbouwen of je voldoende te informeren voordat je een mening vormt. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

Ik hoop van harte voor de betrokkenen dat zij niet worden lastiggevallen door allerlei volk dat zichzelf journalist meent te mogen noemen en dat hen de rust gegund wordt om het gebeurde een plaats te geven, afscheid te nemen van hun doden en te zijner tijd hun leven weer op te bouwen.

Dit slaat nergens op. Tuurlijk heb je gelijk wat betreft ons rechtssysteem, maar daarom mag je nog wel een mening hebben over dit verschrikkelijke leed.
Het is danwel nog niet bewezen en dus geen feit volgens ons rechtsysteem. Maar volgens mij is het wel duidelijk en zal dan ook een feit worden dat deze vader dit gedaan heeft.
Om dan de mensen die reageren uit emotie af te schilderen als zichzelf benoemde journalisten en te beschuldigen....
Volgens mij is het wel duidelijk dat ook de mensen die fel reageren op dit feitelijke gebeuren dit ook mega betreuren voor de nabestaanden.
Mensen met gevoel denken aan het kindje, de moeder en alle andere nabestaanden. Daarom reageren ze zo fel. Vrij logisch en heel menselijk

Dus jouw mening is dan ook niet de werkelijkheid omtrent de reacties hier.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:20

jes_sira schreef:
Tuurlijk heb je gelijk wat betreft ons rechtssysteem, maar daarom mag je nog wel een mening hebben over dit verschrikkelijke leed.

Beste Jes_sira, mijn excuses als mijn post niet duidelijk was, ik doe mijn best om wel duidelijk te schrijven. Volgens mij schrijf ik zeer nadrukkelijk dat iedereen over van alles en nog wat een vrije mening mag vormen, dus ook over dit verschrikkelijke leed. Jij lijkt te lezen dat ik beweer dat mensen daar om welke reden dan ook geen mening over mogen hebben. Kun je mij uitleggen hoe jij dat in mijn post leest?
jes_sira schreef:
Om dan de mensen die reageren uit emotie af te schilderen als zichzelf benoemde journalisten en te beschuldigen....

Ik schilder helemaal niemand die uit emotie reageert af als wat dan ook. Met de 'journalisten' bedoelde ik het als paparazzi bekend staande onbeschofte deel van de pers die er geen probleem van maken om bij eenieder die ‘nieuwswaarde’ heeft in de straat of zelfs in de tuin te gaan wachten op een betraande foto of een smeuïg citaat. Ik hoop dat zo’n behandeling de betrokkenen in deze zaak bespaard blijft. Verder vraag ik mij af wie ik precies waarvan beschuldig?
jes_sira schreef:
Volgens mij is het wel duidelijk dat ook de mensen die fel reageren op dit feitelijke gebeuren dit ook mega betreuren voor de nabestaanden.
Mensen met gevoel denken aan het kindje, de moeder en alle andere nabestaanden. Daarom reageren ze zo fel. Vrij logisch en heel menselijk.

Het is zeker duidelijk dat mensen die fel reageren het gebeurde betreuren. Het lijkt me nogal een uitdaging om iemand te vinden die het gebeurde niet betreurt. Ik ben alleen van mening dat emoties geen geldig excuus zijn om te stoppen met kritisch lezen, feiten en meningen door elkaar te gaan gooien of uitspraken te doen over het motief van de vermeende dader en of deze wel of niet nog recht had op leven. En voor zover ik weet heb ik recht op deze mening en mag ik deze openbaar uiten.
jes_sira schreef:
Dus jouw mening is dan ook niet de werkelijkheid omtrent de reacties hier.
Mijn mening is een mening, net als de jouwe of van wie dan ook in dit topic. Ik beweer niet anders. Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van je laatste zin, misschien wil je nog de moeite nemen om uit te leggen wat je bedoelt?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:51

Citaat:
(volgens mij kun je op veel naardere manieren aan je eind komen, ik denk bijvoorbeeld aan steniging, is tamelijk populair bij machtshebbers die menen dat geweldsmisdrijven te voorkomen zijn door mensen flink angst aan te jagen.

Hoe wil je dìt dan noemen? "vervelend"???

In mijn boekje is dit afschuwelijk, gruwelijk, monsterlijk, beestachtig!
En denk jij nou ècht dat deze meneer als dader zou worden aangewezen als daar geen overtuigend bewijs voor is?
Hij heeft het gedaan en dat maakt hem in mijn ogen inderdaad een monster.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:15

Maura met alle respect, hoe kun je in godsnaam moord in een weegschaal gaan leggen door verschillende manieren aan te halen? Het moet niet gekker worden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:29

SaskiaKa schreef:
Hoe wil je dìt dan noemen? "vervelend"???
In mijn boekje is dit afschuwelijk, gruwelijk, monsterlijk, beestachtig!
En denk jij nou ècht dat deze meneer als dader zou worden aangewezen als daar geen overtuigend bewijs voor is?
Hij heeft het gedaan en dat maakt hem in mijn ogen inderdaad een monster.

Ik wil het helemaal niets noemen, ik weiger een oordeel te vellen over een - naar mijn mening overduidelijk - enorm gecompliceerde zaak op basis van een nieuwsbericht van een paar regels. Jij mag vinden wat je wilt en ik respecteer jouw mening net als die van ieder ander. Ik heb er echter wel bezwaar tegen als jij of iemand anders dit soort dingen schrijft:
SaskiaKa schreef:
Feit is dat deze man een onschuldig kindje op een gruwelijke manier heeft omgebracht

En dat is dus géén feit, hoe overtuigd jij of ik of wie dan ook er van is dat hij het gedaan heeft. Dát is de basis van onze rechtstaat en je mag er van vinden wat je wilt, maar ik kan er erg slecht tegen als die basis niet gerespecteerd wordt. Om op je vraag terug te komen: ik denk inderdaad dat deze meneer als dader zou worden aangewezen als daar geen overtuigend bewijs voor is. Ik denk namelijk dat je in zo'n korte tijd en op basis van zo weinig feiten niet met 100% zekerheid kunt aantonen dat hij de dader is. Nogmaals: volgens de informatie die in de OP staat zijn er géén getuigen en dus zal onderzoek moeten uitwijzen wat er precies is gebeurd. De media hebben minder belang bij de juiste toedracht dan bij de primeur van een spectaculair bericht en juist daarom vind ik het ontzettend belangrijk om bij zulke berichten extra kritisch te zijn. En dit specifieke bericht is mij te eenvoudig. Ik geloof niet (meer) in goede en slechte mensen, dus als ik iets lees waar 1 partij wordt gepresenteerd als de slechterik, 1 partij als de goede en daartussen een kind als machteloos slachtoffer dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

En nu ik toch bezig ben heb ik nog wel een mening waar ik mogelijk wat meer mensen mee op de tenen trap maar dat is dan maar zo: de reden dat de media zo simplistisch kunnen zijn in hun berichtgeving is - volgens mij - dat wij die troep massaal willen lezen en ervoor betalen. Wij zijn veel geïnteresseerder in de volgende gruweldaad dan in de afhandeling van de vorige. Een poosje terug werd hier op bokt door iemand een topic geopend over Joran van der Sloot, dat die zou kunnen vrijkomen. Verontwaardiging alom natuurlijk, Joran is immers ook een monster en dan is dat de gepaste reactie. Inmiddels ligt er een aanklacht en is daarmee de kans dat hij vrijkomt vanwege het uitblijven van een aanklacht verdwenen. Is er ook maar iemand die dat de moeite van een topic waard vindt of het zelfs maar toevoegt aan het bestaande topic? Nee dus, want het is niet interessant dat die rechtspraak gewoon verloopt zoals verwacht mag worden. Wij laten ons massaal bang maken voor monsters en vergeten voor het gemak dat in ieders kop die draadjes kunnen doorbranden. Dat kun je vervelend vinden, maar het is wel de realiteit. En dan heeft deze man - als hij het inderdaad gedaan heeft - naar alle waarschijnlijkheid nog het 'excuus' van die draadjes in z'n kop. Hoeveel van ons grijpen in als we in onze omgeving mensen zien afglijden? Hoeveel van ons zíen het eigenlijk als mensen in onze omgeving afglijden? Wat zegt het over ons dat er een campagne nodig is om aandacht te vragen voor het feit dat ook mensen met een terminale ziekte aandacht en vriendschap nodig hebben? Ik zou niet weten waar 'mens' overgaat in 'monster', maar ik weet wel dat er niet zo gek veel mensen zijn die eens even fijn hun kind gaan ophangen om de moeder te treiteren. Ik hoop van harte dat de mensen rond dit drama de moed en het uithoudingvermogen hebben om elkaar te steunen bij de verwerking en elkaar kunnen vrijlaten in de manier waarop ieder met zijn of haar verdriet omgaat.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:35

Shellyke schreef:
Maura met alle respect, hoe kun je in godsnaam moord in een weegschaal gaan leggen door verschillende manieren aan te halen? Het moet niet gekker worden.

Ik leg moord niet in een weegschaal, ik illustreer met een voorbeeld dat de benaming 'gruwelijk' een mening is die nadrukkelijk maar onterecht werd gepresenteerd als een feit. Dat dat mensen tegen de borst stuit zal zo zijn, maar dat vind ik (mijn mening) nu juist van het door elkaar halen van meningen en feiten, zéker bij een drama als dit.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:50

maura schreef:
@faye1995, diep respect voor je dappere pogingen om een en ander te nuanceren.

Bij het lezen van de OP vroeg ik me overigens af hoe gecontroleerd is of het zo gegaan is als er staat, de vermoedelijke dader was immers dood en zoals het verhaal er staat was die de enige getuige. Het is ongetwijfeld gemakkelijk te controleren of de moeder een foto toegestuurd heeft gekregen vanaf de mobiel of I=phone of weetikveel van de vader, maar dat bewijst nog niet automatisch dat de vader die foto ook gemaakt en verstuurd heeft. Maar goed, wellicht kijk ik teveel misdaadseries. Ik weet in elk geval wel al geruime tijd dat niet alles wat in de krant staat waar is en ik dacht eigenlijk dat iedere pakweg twintigplusser dat wel zou weten, maar helaas.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is waarom het relevant is of je wel of niet zelf kinderen hebt om dit erg te kunnen vinden? Of waarom - als de onnodige dood van een kind van 1 jaar het ergste is dat er kan gebeuren - iemand hier überhaupt nog slaapt 's nachts. Elke 6 seconden sterft ergens ter wereld een kind aan ondervoeding terwijl we met z'n allen zat voedsel voor iedereen produceren. Maar goed, die kinderen wonen iets verder weg, dat zal het minder erg maken.

Ik vind het vooral erg dat we met al onze rijkdom en al onze kennis kennelijk nog steeds niet in staat zijn normaal met elkaar om te gaan, dat het blijkbaar gemakkelijker is om te geloven dat iemand misdadig slecht van aard is en het daarom verdient om te sterven dan dat iemand door welke oorzaak dan ook is geknakt en iets waanzinnigs heeft gedaan en dat we (en dit vind ook nog echt heel eng) blijkbaar ook massaal geloven dat in ons eigen hoofd of dat van onze partner geen draadje door kan branden als de druk maar hoog genoeg wordt. Familiedrama's zijn zo oud als de mensheid (of denken we dat die Oude Grieken zoveel meer fantasie hadden dan wij?).

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande, en zit hier achter mijn pc te lezen over dit grenzeloze drama, voor alle betrokken partijen. En ben echt geschokt door de manier waarop er hier over het gebeurde wordt gediscussieerd, er worden onbevestigde aannames gedaan, oordelen geveld en vooral alleen maar veroordeelt (paar uitzonderingen daar gelaten) En eigenlijk wordt het me al lezende alleen maar duidelijker, dat de reacties in dit Forum een letterlijke afspiegeling zijn van de maatschappij waarin we leven. Mensen baseren hun genadeloze oordeel op een paar onbevestigde zinnetjes, zonder dat ze de ander persoonlijk, of de situatie kennen. Wanneer gaan we nou eens leren dat lang niet alles altijd is wat het lijkt? Iedere ouder weet dat je je kind niet zomaar uit egoïsme zou vermoorden, dus kun je Be analyseren dat er meer aan de hand moet zijn. En ook personen die geen kinderen hebben gaan over algemeen niet moordend door het leven, dus ook als je geen kinderen hebt kun je voor jezelf Be analyseren dat er hier iets heel ernstigs achter moet zitten. Weet je wat ik het ergste vind? Juist de veroordelende houding van onze maatschappij zorgt ervoor dat mensen onder dusdanig veel druk leven, dat ze soms echt geen andere uitweg meer zien dan de allerlaatste. Ow en nog wat mensen die er voor kiezen om zelfdoding te doen, doen dit vaak niet om wraak op iemand te nemen, maar omdat ze het gevoel hebben de anderen alleen maar tot last te zijn.