jes_sira schreef:Tuurlijk heb je gelijk wat betreft ons rechtssysteem, maar daarom mag je nog wel een mening hebben over dit verschrikkelijke leed.
Beste Jes_sira, mijn excuses als mijn post niet duidelijk was, ik doe mijn best om wel duidelijk te schrijven. Volgens mij schrijf ik zeer nadrukkelijk dat iedereen over van alles en nog wat een vrije mening mag vormen, dus ook over dit verschrikkelijke leed. Jij lijkt te lezen dat ik beweer dat mensen daar om welke reden dan ook geen mening over mogen hebben. Kun je mij uitleggen hoe jij dat in mijn post leest?
jes_sira schreef:Om dan de mensen die reageren uit emotie af te schilderen als zichzelf benoemde journalisten en te beschuldigen....
Ik schilder helemaal niemand die uit emotie reageert af als wat dan ook. Met de 'journalisten' bedoelde ik het als paparazzi bekend staande onbeschofte deel van de pers die er geen probleem van maken om bij eenieder die ‘nieuwswaarde’ heeft in de straat of zelfs in de tuin te gaan wachten op een betraande foto of een smeuïg citaat. Ik hoop dat zo’n behandeling de betrokkenen in deze zaak bespaard blijft. Verder vraag ik mij af wie ik precies waarvan beschuldig?
jes_sira schreef:Volgens mij is het wel duidelijk dat ook de mensen die fel reageren op dit feitelijke gebeuren dit ook mega betreuren voor de nabestaanden.
Mensen met gevoel denken aan het kindje, de moeder en alle andere nabestaanden. Daarom reageren ze zo fel. Vrij logisch en heel menselijk.
Het is zeker duidelijk dat mensen die fel reageren het gebeurde betreuren. Het lijkt me nogal een uitdaging om iemand te vinden die het gebeurde niet betreurt. Ik ben alleen van mening dat emoties geen geldig excuus zijn om te stoppen met kritisch lezen, feiten en meningen door elkaar te gaan gooien of uitspraken te doen over het motief van de vermeende dader en of deze wel of niet nog recht had op leven. En voor zover ik weet heb ik recht op deze mening en mag ik deze openbaar uiten.
jes_sira schreef:Dus jouw mening is dan ook niet de werkelijkheid omtrent de reacties hier.
Mijn mening is een mening, net als de jouwe of van wie dan ook in dit topic. Ik beweer niet anders. Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niets van je laatste zin, misschien wil je nog de moeite nemen om uit te leggen wat je bedoelt?