Jezelf Googelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:51

Hahaha en bedankt, net gedaan en op een oude site van mij gestuit die ik gemaakt heb toen ik 10 jaar was :o

Prrrr

Re: Jezelf Googelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:58

Ik heb maar weinig naamgenoten, dus ik ben erg voorzichtig met wat ik op Internet slinger. Mijn werkgever weet dat ik op Bokt mod ben, maar heeft nog niet de moeite genomen uit te zoeken welke nick dan bij mij hoort.

Als je mijn naam kent vind je mijn LinkedIn-profiel (zakelijk heel handig, maar ook heel controleerbaar), en mijn Facebook-profiel (helemaal leeg en geblokkeerd). En als je dan nog verder googlet vind je me op een hele oude usenetstemlijst en op een website van een ex-collega als co-maker.

Eens in de drie maanden kijk ik wat er boven komt drijven. Zomaar, om zeker te weten dat mijn naam niet in verband wordt gebracht met dingen die ik niet uit wil hoeven leggen aan alles en iedereen. Dat lijkt me sowieso verstandig voor iedereen die weleens iets op Internet zet...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:11

Nav dit topic heb ik net ook mezelf gegoogled. En bij de eerste hit meteen raak :') maar niet herkenbaar gelukkig. Zijn foto's die ik gemaakt heb van een vriendin en haar paard. Verder kan ik mezelf vinden in een document met geslaagde in 2008 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:44

Yessy schreef:
Als je de volledige naam van m'n paard weet, kom je op mijn bokt account uit, maar niet-paardenmensen hebben daar nooit interesse in.

Mijn eigen naam geeft hits naar m'n hyves, facebook, linkedin en wat werk-gerelateerde sites. Helaas is er iemand met dezelfde naam (zelfde voornaam en haar man heeft dezelfde achternaam als ik en die heeft ze aangenomen) die fanatiek is op het EO forum en daar graag laat weten dat ze miskramen heeft gehad en voor jan en allemaal zal bidden voor een goede toekomst... daar krijg ik soms bijzondere reacties op, en regelmatig mensen die mij mailen terwijl ze haar proberen te bereiken.

zo had mijn moeder het ooit met iemand een keer een gesprek over iemand.... De ene zei iets over iemand en mijn moedr zo van 'jaaaaa, maar ik had haar laatst gegoogled. IS echt een gek wijf joh, heeft al meerdere keren in een inrichting gezeten enzo... En doet nu innerlijke therapie en alles. En die zet dat allemaal op internet'

Bleek het heel iemand anders te zijn _O-

net op mijn naam even gegoogled. En het viel mee in vergelijking met de laatste keer *\o/* Toen er nog een berichtje bijstond waarop ik op het skischansspringforum ( _O- ) een uitzendschema vroeg. En allemaal bijdehandte posts van mezelf toen ik 13 was oid :+ Wat er op bokt allemaal staat is wel minder. Maarja.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:21

ik kom mezelf tegen op hyves, facebook, lijst van geslaagden.. niet veel boeiends dus :)
Ik denk ook zeker wel na bij wat ik op internet zet! :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:24

Ik had op mijn 12e een Harry Potter fansite via kinderlines gemaakt. Blijkbaar hebben ze aandelen want als je mij googlede stond dat bovenaan en mijn eigen website een paar pagina's eronder. Verschrikkelijk. Heeft me zeker 3 jaar, minimaal 10 mailtjes en het aangeven dat mijn werk erdoor beinvloed word geduurd voordat er eindelijk wat aangedaan werd. Ze hebben ook meteen mijn penny kinderlines verwijderd (wist niet eens dat ik die had) en gelukkig zijn ze nu van het net af. Ik doe het niet vaak en tegenwoordig als ik mijn naam google komt voornamelijk Duvero.com naar boven dus ben ik tevreden :) .

edit: ik zit nu even alleen op mijn voornaam te googlen en wat komt er uit www.travestie.org/veronique/ whahaha. Gelukkig ben ik dit niet...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:45

Ik ben echt bijna nergens te vinden gelukkig. Veel naamgenoten die naar boven komen. En wát er van mij te vinden is vind ik prima, geen rare of persoonlijke dingen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:51

Ik ben helaas wel te vinden, er is ooit een vervelend krantenbericht over mij verschenen, althans het bericht was wel leuk (ik had een wedstrijd gewonnen) maar hun typten names mij, compleet andere dingen dan ik had gezegd, daardoor kwam ik echt super arrogant over, dat wilde ik helemaal niet. En helaas is het nu nog steeds overal te vinden, terwijl het al 4,5 jaar geleden is. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:39

De eerste hit die er bij mij verschijnt is een sex site :') |(

Van iemand die mijn voornaam heeft en uit de plaats komt van mijn achternaam.. Heel fijn -O-
Verder is er niets raars te vinden. Maar die sex site vind ik toch niet fijn.. Heb die site al een mail gestuurd. Of ze toevallig dat topic willen verwijderen.. is een topic uit 2008

Edit: Even voor er verwarring ontstaat! Ik ben dus niet de gene op die sex site!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:44

Anoniem schreef:
Edit: Even voor er verwarring ontstaat! Ik ben dus niet de gene op die sex site!

Dat zeggen ze allemaal.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:46

H_Nalanta schreef:
Anoniem schreef:

Whaha ja dat is ook zo.. Maarja ik ben het dus echt niet.. En ben er ook niet echt blij mee :') als die op pag 4 ofzo zou staan vond ik het geen probleem.. Maar het is echt de eerste :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:47

ik krijg mijn facebook pagina, twitter pagina etc, niks confronterends gelukkig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:14

H_Nalanta schreef:
Anoniem schreef:

_/-\o_

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:20

Hmm, je kan niet zoveel vinden van mij. Ik heb even gekeken op wieowie.nl. Ja Hyves (die ik niet gebruik) en Facebook. En 1 afbeelding. Endurance en paardrijden, daar kom je nog wel.
Ik gebruik ook nooit mijn eigen naam! (ook niet op sexsites, lol)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:25

Vandaar je nickname Boefje ;) aha we snappen hem al hoor :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:35

Nou als ik mezelf google komt er facebook, hyves, twitter en paardrij dingen uit. Dus niet zo erg. :P

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:58

Als ik mezelf Google krijg ik wat dingen van een Anglia-examen dat ik ooit gedaan heb, wat Facebooklinks en, heel irritant, ook twee van die rare calculatordingen waarbij je je naam moet invullen en dan berekent dat ding wanneer je gaat trouwen of wanneer je gaat scheiden of overlijdt of zo. Niet dat ik mijn naam daar ooit heb ingevuld, en daarnaast ga ik er vanuit dat dat nou niet heel schadelijk is. :+ Verder krijg je vrij weinig, omdat ik op fora etc. nooit mijn achternaam zet, zelfs op wieowie is er amper iets over me te vinden. Daarnaast is mijn standaard gebruikersnaam een gewoon Engels woord, dus ik vermoed dat er niemand is die al die resultaten door gaat spitten. :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:01

tijdje terug googlede ik mezelf en kwam allemaal berichten van hyves tegen.. die je op hyves zet over bijvoorbeeld katten of over een tv serie ofzo..

je kunt op zon hyves site reageren op berichten van anderen.. ik heb ze allemaal verwijderd..
doormiddel van google alles gevonden want ik wist niet eens meer alles wat ik had geschreven..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:52

Ik ben vrij makkelijk terug te vinden, naam en achternaam komt never nooit voor.
Is ook veel familie terug te vinden als je mijn naam in typt, of personen waarmee ik bevriend ben op twitter..
Helaas ook bij google afbeeldingen terug te vinden.. Heel fijn. Opzich allemaal niet beschamend maar toch. Gelukkig weinig genante bokt posts terug te vinden :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:27

Ohja ik weet ook nog wel dat er bij mn broer op de middelbare school (ook al 10 jaar geleden :P), ook een jongen zat.. Zijn ouders hadden dezelfde naam als mijn ouders en zijn zusje heette ook Suzanne.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:07

Als ik mezelf Google, staat mijn linked in pagina bovenaan. Op de eerste pagina staat ook altijd iets van mijn naamgenoot. Joost van Gestel als zoekopdracht levert 203000 hits op, "Joost van Gestel" levert 91000 hits op..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:09

Bij mij komt mijn twitterpagina als eerste en dan daaronder een aantal tweets, een paar posts op bokt en uitslagen van wedstrijden en stukjes in de krant. Niets bijzonders dus. :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:56

Bij mij gaan 6 van de 10 pagina's over het boek over dat ik met een schrijfwedstrijd heb gewonnen (o.b.v. mijn ingezonden opstel), ruim 7 jaar geleden uitgegeven alweer... Een jaar of 4/5 geleden gingen nog alle 10 getoonde pagina's erover. Zal wel langzaam steeds minder worden...
Niet echt iets vervelends op zich, blijft toch erg uniek. :)
De andere 4 pagina's gaan over de Hyves van iemand anders met dezelfde naam, mijn naam op wieowie.nl, mijn naam op 123people.nl en een (oud) YouTube-account van mij. :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:00

Google heeft Google Alert, daarin kan je zelf aangeven op welke namen je wil dat Google voor je bijhoudt, waar je genoemd wordt. En je krijgt daar dan dagelijks/wekelijks/maandelijks bericht van.
Dat gebruik ik voor onze bedrijven om te zien of er nergens negatieve/positieve publiciteit is. Dat kan je ook voor je eigen naam doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:04

paardenfreak schreef:
tijdje terug googlede ik mezelf en kwam allemaal berichten van hyves tegen.. die je op hyves zet over bijvoorbeeld katten of over een tv serie ofzo..

je kunt op zon hyves site reageren op berichten van anderen.. ik heb ze allemaal verwijderd..
doormiddel van google alles gevonden want ik wist niet eens meer alles wat ik had geschreven..

Hoe heb je dat gedaan? :)