aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:56

superlotje schreef:
"Waar was jij toen..." vind ik zo'n irrelevante en eeuwig terugkerende vraag.
Liever sta ik er bij stil wat er sinds 11 sept 2011 veranderd is in de wereld. Hoeveel meer wantrouwen en disrespect heerst. Hoe sneller mensen elkaar veroordelen op uiterlijk en geloofsovertuiging.
En ik probeer mijn eigen kleine steentje bij te dragen om dit tegen te gaan.

Ja je hebt gelijk.... Er is een duidelijk voor 9/11 en een na... Er is veel veranderd.

Merel_Brit

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:02

Ik kwam thuis in een tussenuur van de middelbare school, toen vloog net het tweede vliegtuig erin geloof ik. Terug op school hadden ze in de aula een tv neergezet. Gevolg: driehonderd man voor 1 kleine tv en niemand die de lessen volgde. Mijn mentor heeft toen mijn laatste uur maar laten vervallen, die wilde ook voor de tv blijven zitten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:10

ik was bij een klantje een setje nieuwe nagels aan het zetten , we hebben ze de dag later pas afgemaakt , waren te erg onder de indruk van alles.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:17

NatasjavE schreef:
superlotje schreef:
"Waar was jij toen..." vind ik zo'n irrelevante en eeuwig terugkerende vraag.
Liever sta ik er bij stil wat er sinds 11 sept 2011 veranderd is in de wereld. Hoeveel meer wantrouwen en disrespect heerst. Hoe sneller mensen elkaar veroordelen op uiterlijk en geloofsovertuiging.
En ik probeer mijn eigen kleine steentje bij te dragen om dit tegen te gaan.

Wat een onzin... Dit is een datum die de wereld veranderd heeft...daar zal ieder op zijn of haar eigen manier stil bij staan(of hoe je wil, er aan voorbij gaan)

Ik denk ieder jaar op 11 september aan het moment dat het nieuws bij mij binnen kwam.. Het heeft mij immens geschokt....

Je zegt zelf dat iedereen op zijn eigen manier bij 11 sept stil staat, maar doet de manier waarop ik ermee omga als onzin af...
Ik bagatelliseer de ellende die de aanslagen hebben veroorzaken niet. Sterker nog, ik ervaar de gevolgen veel groter dan 'enkel' de slachtoffers die op die bewuste dag zelf getroffen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:30

superlotje schreef:
Je zegt zelf dat iedereen op zijn eigen manier bij 11 sept stil staat, maar doet de manier waarop ik ermee omga als onzin af...
Ik bagatelliseer de ellende die de aanslagen hebben veroorzaken niet. Sterker nog, ik ervaar de gevolgen veel groter dan 'enkel' de slachtoffers die op die bewuste dag zelf getroffen zijn.

Daar gaat dit topic niet over, hier is de vraag waar was jij
Als jij over de gevolgen wilt discussiëren, open een topic daarover, maar dat is hier niet aan de orde of niet de hoofdvraag.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:39

eilleen333 schreef:
Alan Jackson heeft er een mooi liedje over geschreven: Where Were You When The World Stopped Turning

http://www.youtube.com/watch?v=u_clidR7 ... ata_player

Indrukwekkend nummer/ filmpje.

Ik kan het me ook nog vrij goed herinneren, was nog vrij jong maar ik kwam thuis uit school en mn moeder zat voor de tv en zei iets in de trand van: Er is iets heel ergs gebeurd!

Ben afgelopen april naar New York geweest, ook naar de memorial kerk naast ground zero, erg indrukwekkend. Zoveel foto's van jonge mensen. Zijn op een soort van tour geweest met een man en hij wist zulke indrukwekkende verhalen te vertellen.. tranen stonden continu in mijn ogen.

World trade center one, die nu al een flinks stuk gebouwd is, is erg mooi. Maar toch blijft het een vreemd gebied.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:45

Ik was net elf maar kan me het haarscherp voor de geest halen. Was net uit school op het werk van mijn moeder toegekomen (bibloitheek) toen ze me zei dat de toren aangevallen waren en er al 1 was ingestort.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:47

Ik werd wakker geloof ik. Het was op het nieuws en het was erg vroeg..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:49

Balou_k schreef:

Kul het was daar 8.45 en hier 6 uur later

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:50

sarabande schreef:
Balou_k schreef:

Kul het was daar 8.45 en hier 6 uur later

Dan was het de voglende ochtend :)
Ik was uhm.. 8 of 9 jaar.. Ik weet dat ik het in de ochtend heb gezien want ik kwam er voor uit mijn bed, mijn vader kwam uit de nachtdienst namelijk..
Waarom zou ik het dan niet in de ochtend op het nieuws hebben gezien?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:51

Wat mij een beetje stoort is waarom je het gelijk weer naar jezelf moet trekken ipv alle gebeurtenissen tóen en daaropvolgende oorlog.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:52

F_Orumster schreef:
Wat mij een beetje stoort is waarom je het gelijk weer naar jezelf moet trekken ipv alle gebeurtenissen tóen en daaropvolgende oorlog.

Ik trek niks naar mezelf de vraag is waar ik was, nou toen ik het wist kwam ik net uit mijn bed..
Toen het daadwerkelijk gebeurde zal ik op school hebben gezeten maar het werd de voglende dag pas besproken incl. de minuten stilte.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:53

Ik was bij een vriendinnetje op een verjaardag, was toen 10 jaar oud. Wij zaten mooi onder de TV te spelen en snapten niet helemaal waarom al die 'oude mensen' verbijsterd naar de TV zaten te staren.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:55

Ik was pas 3 jaar, maar ik weet nog dat ik dat hoorde van mijn moeder en ze zei: Er zijn hele stoute mensen op de wereld die hele stoute dingen doen, en nu zijn er een paar hele stoute mensen geweest die heel veel mensen hebben laten huilen!...

Raar, maar ik kan het me nog heel bewust herinneren..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:56

Balou_k schreef:
F_Orumster schreef:

Ik trek niks naar mezelf de vraag is waar ik was, nou toen ik het wist kwam ik net uit mijn bed..
Toen het daadwerkelijk gebeurde zal ik op school hebben gezeten maar het werd de voglende dag pas besproken incl. de minuten stilte.

Sorry ik bedoel niet naar jou maar in de algemeenheid :) Doel van dit topic zeg maar.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-09-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:56

ik lag die dag te slapen en was nog niet zo lang wakker toen mn zusje belde met wat er aan de hand was, toen ook livebeelden zitten kijken , mn vader heeft boven op degene gestaan die het eerst ging met die mast erop en durfde mij niet te komen halen met de auto terwijl hij altijd zo in de auto stapt zo naar was hij ervan. en toen de boel instorte heb ik met hem aan de telefoon gezeten. heb er nog maanden zelfs jaren af en toe over gedroomt en soms nog zeker als je die belden weer ziet vaak zit ik zelf binnen op de een of andere manier maar dood ga ik nooit.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:59

sarabande schreef:
superlotje schreef:

Daar gaat dit topic niet over, hier is de vraag waar was jij
Als jij over de gevolgen wilt discussiëren, open een topic daarover, maar dat is hier niet aan de orde of niet de hoofdvraag.

Oké:
Ik was 15 jaar oud, zat bij mijn vader in de auto. We waren bijna thuis, ik weet nog precies waar we reden toen we het op de radio hoorden. Het was toen nog maar net gebeurd, men wist nog niets van de omvang en de impact. Thuis gekomen gelijk de tv aangezet en de rest van de dag blijven kijken.
Ik was erg geschokt, maar had nog geen idee van de invloed van de aanslagen op de rest van de wereld en de verharding van de maatschappij die daarop volgde.

Ben ik nu wel welkom in dit topic?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:02

superlotje schreef:
Oké:
Ik was 15 jaar oud, zat bij mijn vader in de auto. We waren bijna thuis, ik weet nog precies waar we reden toen we het op de radio hoorden. Het was toen nog maar net gebeurd, men wist nog niets van de omvang en de impact. Thuis gekomen gelijk de tv aangezet en de rest van de dag blijven kijken.
Ik was erg geschokt, maar had nog geen idee van de invloed van de aanslagen op de rest van de wereld en de verharding van de maatschappij die daarop volgde.

Ben ik nu wel welkom in dit topic?

Over welkom ga ik niet, maar je bent wel on topic

Zie de boktregels

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:02

Wij waren in Spanje. Mijn dochter was net wakker en zat/stond bij de tv teletubbies te kijken. Ineens ging de kindertv over in een spaanse live uitzending met de live beelden van CNN. Ik voelde me ineens heeeeeel ver van huis en kon grotendeels alleen maar op de beelden afgaan omdat mijn spaans te beperkt is om alles te kunnen begrijpen wat er gezegd werd.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:12

F_Orumster schreef:
[...]
Sorry ik bedoel niet naar jou maar in de algemeenheid :) Doel van dit topic zeg maar.

Hier ben ik het volledig mee eens!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:15

Ik kan me wel het gevoel van voor en na voor de geest halen dat was gewoon onbezorgder vind ik. in de loop van de middag ging ik me beseffen dat dit toch heel erg veel teweeg zou gaan brengen wat was nog niet te overzien.
ik weet ook nog precies waar ik was toen vader belde en zei dat de columbia naar beneden kwam space shuttle ff oftopic maar dan vond ik ook erg heftig niet te vergelijken maar toch he...
Ik was toen 25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:04

Justy schreef:
Het verschijnsel dat je nog precies weet waar je was en wat je deed op het moment dat er zoiets heftigs gebeurde heet een flashbulb memory: http://en.wikipedia.org/wiki/Flashbulb_memory

Ik kwam toen net thuis van de uni en zette de tv aan vlak voordat het tweede vliegtuig live de toren in vloog. Ik weet nog dat ik me afvroeg in wat voor slechte film ik beland was.

mijn flashbulb memory werkt niet zo goed.
Geen idee waar ik was, maar hechtte er in eerste instantie ook niet zoveel waarde aan. Toen ik het op TV zag en ze het over een 3e wereldoorlog vond ik het toch wel indrukwekkend :+ . Ik zal wel thuis geweest zijn, want de 't tweede vliegtuig heb ik nog 'live' meegemaakt :\ ..........

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:09

Ik kwam net thuis uit school (middelbare 5 HAVO)
Mijn moeder zat op de bank TV te kijken en zei: Sssst er is net een vliegtuig in het WTC in New York gevlogen. Later zagen wij ook het tweede vliegtuig erin vliegen....
Meteen overal het gesprek van de dag. Ook ik wist toen niks over terrorisme e.d. en wat de gedachtegang erachter had moeten zijn. Dat hoorde en leerde is dus later die dag.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:14

F_Orumster schreef:

het geeft de grote impact aan die het op iedereen afzonderlijk en toch allemaal had en heeft, iedereen heeft hier zo zyn of haar herinneringen bij, als jij het over daarna wil hebben moet je daar maar een apart topic over openen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:14

ik was toen 3/4 jaar en ik zat voor de tv op mijn ouders kamer met mijn hond naast me en ik zag dat 1e vliegtuig erin vliegen.
ik kreeg bij het 2e vliegtuig pijn in mijn hart en dat was voor mij het teken dat er veel mensen niet meer zouden ademhalen.
ik belde direct mijn oom in amerika op en die vertelde me dat hij niet daar was.

* dit heb ik overigens ook nog allemaal aan mijn moeder beschreven dus die heeft zojuist mijn verhaal bevestigd.*