Te laat is geen film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:22

AnnaR schreef:
Ik zou zeggen, ga naar een andere bios.
Heb nog nooit bij een bios gezeten waar het zo gehoorig is.
Het is vervelend als iemand steeds voor je langs moet, maar dat moet je af reageren op die persoon zelf, die is namelijk niet sociaal genoeg om langs het gangpad te aan zitten, maar niet op iedereen met een blaasontsteking of wat dan ook.
Wat ik me dan wel afvraag, als je het trappenhuis hoort in de bioscoopzaal, dan heb je toch continu last van geluid, mensen die erdoorheen lopen om naar hun zaal te gaan als de film begint en het leeglopen van een zaal als de film afgelopen is?

Ik denk dat ze de trappen naast de stoelen (dus in de zaal) bedoelt, niet het trappenhuis ;) ze kunnen idd fijn doorklinken in sommige zalen :7

Vjestagirl

Re: Te laat is geen film

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:26

Ik bedoel ze in de zaal ja, niet in het trappenhuis

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:14

Ketaki schreef:
bron: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/p ... html?p=2,1

Mensen mogen overigens wel na aanvang de zaal uit en weer in als zij naar het toilet moeten, beklemtoont de woordvoerster.

Volgens mij lezen mensen niet goed. :+

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zich zo ergeren aan toiletbezoeken.. Als je moet dan moet je.. := Ik voel me ook altijd erg bezwaard als ik naar de wc moet, probeer het ook altijd zo lang mogelijk op te houden. Maar ik kan ook niet echt meer van de film genieten als ik heel nodig moet.. :P

Bij de Pathé in groningen hebben ze tegenwoordig ook vaste plaatsen, dus kan je ook niet aan de zijkant gaan zitten als je weet dat je vaak naar de wc moet.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:23

@sophie_midas: maar je kan bij kaart-koop dat wel aangeven neem ik aan? Zou ik in ieder geval wel proberen! Ik heb sowieso een hekel aan in het midden zitten en overal voor langs moeten, dan voel ik me geowon opgesloten, zelfs als ik niet zou hoeven plassen zou ik liever aan de zijkant zitten haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:27

Ja dat is waar, maar bij een druk bezochte film heb je niet altijd te kiezen..
Dat van het opgesloten zitten is wel herkenbaar ja, haha. :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:50

Vjestagirl schreef:
Iedere 10 minuten 'sorry, mag ik er even langs? Sorry, sorry!' *plok plok plok* de altijd holle trappen af *slipslop* deur open en dicht, en dan 3 minuten later weer want weinig pies als je n blaasontsteking hebt *slipslop* deur open en dicht, *plok plok plok* trap weer op 'sorry, mag ik er even langs? Sorry, sorry!'. En dan 10 minuten later weer... Ja dat vind ik asociaal

ik ga heel vaak na de bioscoop.. maar zo gaat dat echt niet..

een keertje mischien en bij de volgende film niet..en dan 4 films verder een keer iemand..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:26

Ik vermijd de Pathe biscopen al jaren! Vind het veel te groot geworden, daarin tegen ben ik erg tevreden over de Zien bioscopen. Altijd rustig, goede service, nog betaalbare prijzen en de meeste zalen zijn zo opgezet dat gangpaden lopen tussen de rijen stoelen ( kan me voorstellen dat mensen dit storend vinden maar ik vind de ruime opzet juist prettig)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:52

En waar zitten die bioscopen dan? Nog nooit van gehoord.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:57

Blijkbaar alleen in Eindhoven. Eén maar ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:00

Ja, die site daarvan had ik gevonden, maar uit het verhaal van ikkuh15 maakte ik op dat het er meer moeten zijn? Anyway Eindhoven is nogal uit de richting :+ en met 3 Pathébioscopen om de hoek hou ik het daar maar bij. :P

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:01

Ow haha dat wist ik niet :+ . Excuses voor de verwarring! Ik weet dat het de euro cinema is geweest en ging er vanuit dat er meerdere Zien geworden waren.

Maak je er toch gewoon een weekendje Eindhoven van :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:02

Hmm de bios die het dichtste bij zit is 20 min fietsen de andere twee 30, dat is toch net wat praktischer :') alhoewel mocht ik ooit in Eindhoven zijn zal ik het onthouden :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:03

Anoniem schreef:
Vjestagirl schreef:
Hoesten is geen onderdrukbaar gedrag... Naar de wc gaan daartegen kun je prima n poosje ophouden.

Maar stoort net zo goed. En zo zijn er zo veel dingen, die wel storen maar waar je niets aan kunt doen. Als je écht naar de wc moet, heb je ook geen keus.

Maarja we gaan nu wel een beetje offtopic.

En daarom ben ik ook de zaal uitgegeaan toen ik telkens heel hard aan het hoesten was. Niet alleen ontzettend irritant voor mezelf, ook voor anderen. Die wilde ik hun film niet afnemen, dus ik en vriendin zijn weggegaan.

Overigens staat er in pathe nu altijd iemand bij de ingang dacht ik, ivm de vaste zitplaatsen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:27

@Imd Die staat er alleen voordat de film begint. Om mensen naar hun plek te wijzen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:26

Sophie_midas schreef:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zich zo ergeren aan toiletbezoeken.. Als je moet dan moet je.. := Ik voel me ook altijd erg bezwaard als ik naar de wc moet, probeer het ook altijd zo lang mogelijk op te houden. Maar ik kan ook niet echt meer van de film genieten als ik heel nodig moet.. :P

Dit..

Ik denk niet dat de meeste mensen dat voor hun lol doen (je mist ook zelf een deel van de film waar je voor hebt betaald immers..), maar gewoon omdat de nood zo hoog is dat ze niet meer van de film kunnen genieten.

Hier in de bioscoop is alles tapijt en zo lang iemand niet voor je langs hoeft merk je het niet eens dat iemand er iemand uit de zaal even naar het toilet gaat. Ja dan zie je misschien heel even een donkere schim in de buurt van de uitgang, nou storend hoor..

Te laat komen is wat vervelender, want dan moeten mensen nog een plekje zoeken en keren ze niet zo geruisloos terug als mensen van de wc die precies weten waar ze moeten zijn en ook geen tas/jas bij zich hebben.

In Pathé bioscopen heb je trouwens ook bijna nooit pauzes volgens mij.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:29

Ik denk dat Pathé een beetje te veel tegelijk wil en daarbij ook lichtelijk tegenstrijdig te werk gaat. Ik denk ook dat ze snel op deze beslissing terug gaan komen, of dat deze in ieder geval gaat verwateren. Waarom? Ik zal het je even uitleggen...

De bedoeling van Pathé is namelijk om zoveel mogelijk kaarten in de voorverkoop te verkopen. Dit omdat dit de drukte aan de kassa (die op termijn állemaal, in elke Pathé, vervangen gaan worden door ATM's) beperkt en het voordeel voor de bezoeker is dat deze niet meer in de rij hoeft te staan voor kaarten. Het voordeel voor Pathé hierin is dat ze rustig wel even in de rij kunnen staan voor iets te eten of te drinken, waar uiteindelijk de winst op wordt behaald.

Pathé heeft ten behoeve van de voorverkoop de afgelopen 2 jaar een aantal veranderingen doorgevoerd, namelijk: 1) Reserveren aan de kassa of via internet is niet meer mogelijk (alleen via de reserveringslijn die uiteraard geld kost) terwijl vooraf kopen overal gestimuleerd wordt. 2) Vooraf kopen op internet of aan de ATM is goedkoper dan aan de kassa. 3) Sinds oktober vorig jaar hanteert iedere Pathé bioscoop vaste zitplaatsen (hoe sterk deze invoering nageleefd wordt verschilt nog per theater), dus wie als eerst koopt heeft de beste plekken. Daarbij maakt het dus ook niet uit of je wat later binnenkomt, je hebt immers toch al zelf een goede plek uitgekozen (zie hier de tegenstrijdigheid)!

Allemaal leuk en wel, want hoe meer mensen vooraf kaarten kopen hoe beter de doorstroming in een theater, absoluut waar en prettig voor de bezoeker die op tijd in het theater is. Ook is het zeker niet onmogelijk om als je lichtelijk laat aankomt in het theater nog kaartjes en iets te snacken te kopen en toch nog vóór de hoofdfilm op je stoel te zitten (dankzij die ellenlange reclame die in principe 15 minuten duurt en inderdaad je filmbezoek nog enigszins betaalbaar maakt).

Maar... Wat nou als je écht te laat bent? Je bent helemaal uit het kilometersverre Lutjebroek komen fietsen door weer en wind, hebt twintig beren op de weg moeten verslaan en eindelijk, eindelijk is daar de bioscoop waar je, ondanks dat je misschien de eerste 2 minuten van de hoofdfilm mist, toch nog een fijne avond kan beleven met je vriendinnen die op je staan te wachten in de lobby, alvorens je weer op je fiets die 279 kilometer naar Lutjebroek terug moet. Daarbij ben je zo slim geweest om je kaarten vast online te kopen, dat was namelijk goedkoper, je kon je eigen plekken uitkiezen en meteen doorlopen naar de zaal! NIET DUS.

Je komt bij de ticketcontrole en mag er niet meer in, je bent immers te laat. Daar sta je dan. In je eentje, want je vriendinnen zijn vast naar de zaal gegaan en jij kan er niet heen om ze te vertellen dat je er niet meer in mag. En ja, bellen wordt ook niet gewaardeerd tijdens een film, dus de telefoon nemen ze ook niet op. Daarnaast kun je die (minimaal) 10 euro voor je vooraf gekochte kaartje ook vaarwel zeggen, want Pathé is niet aansprakelijk voor fouten/overmacht van de bezoeker zelf. Ik denk niet dat jij als bezoeker nog een goed woord over hebt voor deze bioscoopketen en zijn mooie regeltjes...

Moraal van het verhaal: hoewel Pathé denkt hiermee de grootste klagers tevreden te stellen, zal naar mijn idee de groep die gaat klagen om bijvoorbeeld een scenario als hierboven beschreven, uiteindelijk veel groter zijn of op zijn minst meer impact hebben. De mensen die in de eerste 5 á 10 minuten van de hoofdfilm gestoord worden door laatkomers, kunnen de film namelijk nog wél zien en zijn geen tijd, energie en geld kwijt om vervolgens met lege handen te staan. De mensen die met lege handen komen te staan zullen dit gewoonweg niet accepteren. Zoals altijd dus weer die twee kanten van een verhaal, en ja, het kan ook jou, die een hekel heeft aan laatkomers in de zaal, gebeuren dat je zelf door omstandigheden een keertje te laat komt.

Daarnaast is het trouwens ook nog maar de vraag of het werkelijk zoveel overlast scheelt. Juist door het feit dat je je tickets op vaste zitplaats koopt. Zodra de hoofdfilm begint weet iedereen namelijk dat er verder niemand meer binnen gaat komen. Mensen die dus wat slechtere plekken hebben, gaan op zoek naar de betere plekken die niet vervuld zijn omdat mensen niet meer binnen mochten!

Wat Pathé wil bereiken vergt een cultuurverandering en mensen zijn op dit moment nog niet eens gewend aan het feit dat ze vaste zitplaatsen hebben (of dat sommige bioscopen geen box-office meer hebben). Naar mijn idee dus te veel tegelijk en voorlopig zie ik een goede naleving van deze regel dus ook niet rooskleurig in. Maar mocht het wel lukken... Enig, ik ben toch altijd op tijd :D

Ps: Om mijn betoog niet al te uitgebreid te maken heb ik fouten van Pathé nog even buiten beschouwing gelaten (wat dacht je van computerstoringen of het niet op tijd schoon zijn van een zaal???)...
Ps 2: Ophelderende feitjes:
1) Nee de deuren gaan niet letterlijk op slot, dit mag niet i.v.m. brandveiligheid en zal ook niet bijdragen aan de service aan de bezoeker (toiletbezoek is immers een recht en vaak ook een noodzaak).
2) Buiten speciale voorstellingen om (bijv. 50+), zijn er inderdaad géén pauzes in de films bij Pathé.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:43

Aangezien er eerst een kwartier reclame is heb je al
een kwartier uitloop tijd om te laat te komen.
als je dan nóg later bent ben je wel écht te laat en moet je niet klagen ook.
ik ben hier iig blij mee!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:01

Whahaha, feit blijft dat die fietstocht vanuit lutjebroek best goed voor je conditie is maar verder vind ik het een kulverhaal. Je komt een kwartier te laat. (imo hoort die reclame bij de film) Dan ben je gewoon echt te laat. En die vriendinnen kunnen hun telefoon op stil zetten en jij kan dan prima een sms sturen dat je vast gaat indrinken in de kroeg een eindje verderop.

even ter vergelijking: Ik moet zorgen dat als ik om 8 uur begin met werken dat mijn systemen aangeslingerd zijn, de lamp aan is, de gordijnen open, mijn fiets in de stalling staat, mijn jas aan de kapstok en mijn koffie op het bureau staat. Dit kost me 10 minuten elke dag maar die krijg ik niet betaald wat ik overigens helemaal geen ramp vind. Het hoort bij het beroep en mijn salaris voor de uren die ik wel betaald krijg compenseren die 50 minuten van mijn eigen tijd die ik investeer per week om op tijd te zijn prima.

Als ik aan het einde van de werkdag de bioscoop nog wil bezoeken erger ik me kapot aan stoorzenders die op hun fietsje uit Lutjebroek die niet op tijd van huis zijn gegaan, geen conditie hebben om tegen de wind in te trappen en geen rekening houden met al die andere twintig beren die ze op hun pad tegen zijn gekomen.

Die beren zijn er 's morgens vroeg nl. ook. Ze noemen ze ook wel file, vallende blaadjes, vierkante wielen, sneeuw, ijzel, enz. Maar voor een groot deel kan je de tijd om die beren te verslaan prima incalculeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:34

Tja. Als je naar de wc moet ivm blaasontsteking ga je gewoon langs het gangpad zitten (want je kan best, evt met een smoesje als je het niet over BO wilt hebben, vragen of iemand wil ruilen als je vaste zitplaatsen hebt). Dat mensen een betere plek gaan zoeken heb ik echt nog nooit gezien, echt heel slechte plaatsen zijn er meestal niet en het is ook niet zo dat de halve zaal meestal te laat is.
Reserveren is trouwens vooral beperkt omdat reserveerders kaarten niet kwamen ophalen. Hence langere rijen bij de kassa of ATM omdat een halfuur voor aanvang de reservering vervalt en andere mensen dat kaartje graag hadden willen hebben.
Imo moet je gewoon als je 279 km moet fietsen voor de bios a) een bioscoop dichter in de buurt zoeken of b) (wat ik zou doen) een halfuur marge inrekenen want je weet nooit of er een boom op de weg ligt ofzo waardoor je om moet rijden.

Ik vind het een goede zaak. Ben alleen bang dat het praktisch wat lastiger uit gaat vallen voor Pathe (een mannetje de hele film voor de deur zetten om te kijken wie er naar de wc gaat? Beetje zonde van zijn tijd eigenlijk...)
Of ze moeten toiletten naast de zaal maken :) Maar zo erg zullen ze het nu ook weer niet vinden..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:34

Ach, ik heb er verder ook geen persoonlijke mening wat betreft laatkomers aan verbonden, ik heb slechts de andere kant van het verhaal toegelicht en duidelijk proberen te maken dat Pathé denkt hiermee een slag te kunnen slaan en dat ik denk dat dat zo makkelijk nog niet zal gaan.

Heb zelf ook een enorme hekel aan mensen die tijdens de hoofdfilm nog binnenkomen en dan precies in het gangpad voor me moeten komen zitten. Het is niet meer dan goed fatsoen om een ander zo min mogelijk tot last te zijn toch? Dus als je laat komt, prima, maar ga dan zonder al te veel geluid ergens aan de zijkant zitten of zo...

Edit: Pathé zal echt geen mannetjes voor de deur zetten hoor. Mensen worden bij de ticketcontrole al geweigerd en de slimmeriken die daar tussendoor glippen hebben geluk. En de brave burger die op tijd is alsnog overlast. En dan zijn we weer terug bij dat deze regel lastig na te leven zal zijn...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:43

Magrathea schreef:
Dat mensen een betere plek gaan zoeken heb ik echt nog nooit gezien, echt heel slechte plaatsen zijn er meestal niet en het is ook niet zo dat de halve zaal meestal te laat is.

Dan weet ik niet in welke theaters je allemaal geweest bent, maar er zijn er weldegelijk die nog redelijk 'slechte' plekken hebben en als een zaal meer dan driekwart vol is en er blijven in de bovenste rijen lege plekken over, reken maar dat mensen gaan verzitten...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:49

Zat laatst nog te twijfelen om te gaan verzitten, zat bijna niemand in de zaal en wij zaten aan de rand en de rest van de rij was leeg. Helaas kwamen er 6 mensen te laat binnen die precies daar gingen zitten. :roll: Helaas. :+

Maar ik zou niet tijdens de film gaan verzitten, of helemaal door de zaal gaan lopen voor een ander plekje. :n