Fiffill schreef:joostvangestel schreef:Fiffill: haha, nee, het is inderdaad echt niet zo dat de wolven op kinderen staan te wachten, veel te moeilijk prooidier. Kan me wel voorstellen dat paden per ongeluk kruisen. Er lopen zoveel mensen in dat weinig bos dat Nederland heeft, dat die kans niet onmetelijk klein is. Op een zonnige nazomerdag kan de wolf gewoon niet om de mens heen, dan krioelt het van de mensen in die stukjes land die wij Nederlanders "bos" noemen. Zelfs de veluwe is maar een klein bosje voor Finse of Siberische begrippen. Dat is ook de reden dat de gemiddelde wolf zich hier niet echt thuis zal voelen. 340 mensen op een vierkante kilometer is verrekt veel.
Voor de wolf die zich hier wel thuis zou voelen is mijn scenario een stuk minder ondenkbaar.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Er zullen hier niet snel roedels wolven door de bossen zwerven, maar zo'n eenzame op zoek naar zijn eigen gebied kan natuurlijk best eens langskomen zoals hier het geval is. En dat moet imo geen probleem zijn.
Zoals ik al schreef zijn de wole die nu in europa leven een paar duizend jaar door de mens gelecteerd op geen last veroorzaken; op de mens uit de weg blijven.
Een zichtbare wolf was/is een dode wolf

Dat heb ik Polen ook heel goed kunnen zíen aan de wolven die gezenderd waren.
In een specifiek geval ontweek een roedel heel duidelijk een stel arbeiders wat een kabel aan het ingraven was al op meer dan 1500 meter!