Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:24

Zirano schreef:
Bij de meeste snelwegen zijn camera's dus ik denk dat de graaiende automobilisten nog wel bezoek krijgen.

nee, want die camera;s zijn van rijkswaterstaat en die nemen niets op ;) die worden alleen gebruikt voor files en dergelijke en die worden live bekeken. als ze op zouden nemen dan hadden ze de snelwegschutter en menig andere overvaller ondertussen wel kunnen pakken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:25

Hamsteren!!!!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:25

Zouden jullie nou echt allemaal gaan graaien en wegwezen?
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?

En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).

Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:28

Overigens opperde iemand dat het verloren geld wel bijgedrukt/ overnieuw gemaakt wordt.
Ik denk dat diegene maar eens iets over inflatie ed op moet gaan zoeken. ;)

Rijk zal ik nooit worden, maar voor gelukkig met een zuiver geweten doe ik het ook wel eigenlijk.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:30

Het is nooit in mijn buurt ik zou ook rapen zo veel mogelijk en wegwezen heel snel leuk zakcentje verdient :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:31

quera schreef:
Yessy schreef:
Ben ik de enige die zich niet prettig zou voelen met een lading geld die niet van mij is?

Ik denk dat ik ofwel door zou rijden, of idd stoppen en inleveren. Een tientje op straat zou ik houden, vind ik 500 euro, dan gaat er even een belletje naar de politie dat ik het gevonden heb. Ik verdien m'n geld graag zelf en op een eerlijke manier. Dit is gewoon op een geweldloze manier een bank beroven...

waarom wel een tientje houden maar geen vijfhonderd?
Misschien is dat geld wel van een klein meisje dat er het hele jaar voor gespaard heeft?

Ik zou het ook pakken of het nou 5 of 500 is...

Als je 5 euro vind, wat moet je ermee doen dan? Iemand meld dat echt niet bij de politie hoor. En als je het aan de politie geeft, heb je grote kans dat ze het zelf houden. In dit geval weet je van wie het is dus vind dit zeker pure diefstal.[/quote]
Hoe gaan ze de eigenaar van de 500 vinden dan? ik kan ook wel zeggen... ja ik ben 200 verloren? 4 briefjes van 50 bijv. en toevallig komt er diezelfde dag iemand 50 euro brengen. betekend dat dan dat ik die 50 euro krijg?

En yessy: misschien is die 500 euro wel van mij en ik ben een arme student...[/quote]

Het gaat toch om dit voorval? Er staat toch in de openingspost waar het vandaan kwam? Dan weet je toch waar het hoort?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:48

HannahFrouk schreef:
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?

En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).

Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?

Nou, ik weet echt wel dat ik nooooooit in zou breken, of erger!!!! Maar als ze voor het oprapen liggen dan zou ik ze echt wel meenemen ja. Die paar duizend euro zal de bank niet missen :P .

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:07

Nou, sorry maar daar zie ik dus geen enkel verschil tussen. Inbreken is stelen. Oprapen en meenemen is ook stelen. Je kunt als inbreker ook wel zeggen: die rijke mensen merken het niet eens als ik die I-pod meeneem. Precies hetzelfde.

Voor mij ben je op zo'n moment dan gewoon een dief, niet meer en niet minder.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:11

aach balen, ik zou zijn graaien graaien graaien,
en me daar absoluut niet voor schaamen hoor.

dat gebeurt hier nou nooit he:P haha

Yessy

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:14

De eerste filmpjes met nummerborden staan al online :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:15

Ik heb medelijden met degene van het geldtransport. :(:)
Die kan denk ik fluiten naar zijn baan. -O-
Wat een elendig iets om mee te maken zeg.
Maar ik snap wel dat mensen gaan graaien het geld ligt immers niet altijd zo dik om op te rapen. := Ze moeten het maar allemaal nóg duurder maken word de maatschappij "nog leuker"! ;(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:17

idefix4 schreef:
Tjonge, wat een eerlijk mens ben jij! En zeg je het ook altijd als de kassière te weinig in rekening brengt? Als je een beetje televisie kijkt, weet je dat dat graaien niet typisch Nederlands is. Het is menselijk.

Ik ben ook eerlijk... Die pers, drukt er vast nog wel een paar bij en het zou voor mij ideaal zijn om zo'n mazzeltje te hebben! En ja, ik raap altijd geld op, altijd! En zo lang er geen rijbewijs bij zit, houd ik het, anders ga ik de eigenaar van het rijbewijs wel bellen hoor... Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. :')

Als de politie er al zou lopen weet ik niet wat ik zou doen. Helaas gebeurt zo iets altijd op plekken waar ik dan weer net niet ben, dus dat dilemma heb ik dan weer niet. 8-)

Ik ben ook eerlijk... Ik zeg eerlijk dat ik het aan de politie zou geven. Ik zou er niet mee kunnen rondlopen en ik zou geen plezier hebben aan de spullen die ik ermee zou kopen, want ik zou altijd het gevoel hebben dat ik die met gestolen geld had bekostigd. Dus ja - ik zou het teruggeven. Eerlijk waar. Net als met die caissiere trouwens, daar zeg ik het ook tegen als ik teveel geld terugkrijg.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:22

tita schreef:
:D och ben ergste van allemaal zou enkel de briefjes van 50 pakken

_O-

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:28

Wat ik me nou af vraag zijn er nog bokkers die geld hebben geraapt? :+

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:28

haha vast wel maar die zeggen het dan natuurlijk niet!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:29

Ik ben het helemaal eens met HannahFrouk :j
Ik wordt er eerlijk gezegd best verdrietig van, om te lezen hoe makkelijk veel bokkers denken over het toeëigenen van andermans zaken/geld -O-

HannahFrouk schreef:

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:30

souL1991 schreef:
haha vast wel maar die zeggen het dan natuurlijk niet!

Daar ben ik wel benieuwd naar! :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:33

Weet je wat het is je als ik er langs zou rijden zou ik het echt wel oppakken .
En anders staan er wel 100 mensen achter me te dringen om wat briefjes te bemachtigen :+
Naar de politie gaan heeft geen zin die steken het in eigen zak .

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:40

skyline schreef:

???? Da's een nogal boude bewering!
Misschien om je eigen oneerlijkheid goed te praten?
Politieagenten hebben bij aantreden een ambtseed of belofte afgelegd, iets dat door 99,9 % zeer serieus wordt genomen!
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 29-08-11 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:42

Als ik had kunnen graaien had ik het met trots vermeld hoor :j
Maar helaas, ik was met andere dingen bezig.......stom stom stom stom |o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:48

Wranglerbutt schreef:
skyline schreef:

???? Da's een nogal boude bewering!
Misschien om je eigen oneerlijkheid goed te praten?
Politieagenten hebben bij aantreden een ambtseed of belofte afgelegd, iets dat door 99,9 % zeer serieus wordt genomen!

http://www.spitsnieuws.nl/archives/crim ... ekt-hennep
AHUM.....tuurlijk >;) !Nou maak er maar 50% van hoor.
Ik wil ze de kost niet geven die er stoute dingen op na doen. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:52

HannahFrouk schreef:

Die heb ik ook geleerd om een portemonnee altijd op te rapen en mee te nemen. :j Mijn dochter van toen 2 heeft dat goed begrepen en de portemonnee keurig opgeraapt. :+

Ik vind eigenlijk de hele Nederlandse regering net eender. Die graaien toch ook maar gewoon? En dan moet je eens om je heen kijken wat er met die belastingcenten wordt gedaan. Nee, dát is een voorbeeld!

En ik sta bekend als naïef, maar ik heb zelfs uitgelegd gekregen door een politiebeambte dat gevonden geld idd gewoon in de zak van de beambte verdwijnt omdat niemand melding maakt van het verliezen van zijn geld. Ze komen het echt niet halen daar.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 29-08-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:53

Hé, ik was natuurlijk weer 3 dagen te vroeg bij Maastricht!

Ik had ook goed gegraaid hoor :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:55

Oppakken en aan iemand geven die het nodig heeft. :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:55

Van zo'n nieuwsbericht krijg ik dus echt de balen. :(

Verdorie zo'n weg waar je met enige regelmaat rijd en uiteraard als je praktisch aan de andere kant van het land bent besluit zo'n koffer te vallen.

Waarom heb ik nooit dat soort geluk???!!! :( :P :P