Zirano schreef:Bij de meeste snelwegen zijn camera's dus ik denk dat de graaiende automobilisten nog wel bezoek krijgen.
nee, want die camera;s zijn van rijkswaterstaat en die nemen niets op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zirano schreef:Bij de meeste snelwegen zijn camera's dus ik denk dat de graaiende automobilisten nog wel bezoek krijgen.
quera schreef:Yessy schreef:Ben ik de enige die zich niet prettig zou voelen met een lading geld die niet van mij is?
Ik denk dat ik ofwel door zou rijden, of idd stoppen en inleveren. Een tientje op straat zou ik houden, vind ik 500 euro, dan gaat er even een belletje naar de politie dat ik het gevonden heb. Ik verdien m'n geld graag zelf en op een eerlijke manier. Dit is gewoon op een geweldloze manier een bank beroven...
waarom wel een tientje houden maar geen vijfhonderd?
Misschien is dat geld wel van een klein meisje dat er het hele jaar voor gespaard heeft?
Ik zou het ook pakken of het nou 5 of 500 is...
HannahFrouk schreef:Zouden jullie nou echt allemaal gaan graaien en wegwezen?
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?
En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).
Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?
idefix4 schreef:Tjonge, wat een eerlijk mens ben jij! En zeg je het ook altijd als de kassière te weinig in rekening brengt? Als je een beetje televisie kijkt, weet je dat dat graaien niet typisch Nederlands is. Het is menselijk.
Ik ben ook eerlijk... Die pers, drukt er vast nog wel een paar bij en het zou voor mij ideaal zijn om zo'n mazzeltje te hebben! En ja, ik raap altijd geld op, altijd! En zo lang er geen rijbewijs bij zit, houd ik het, anders ga ik de eigenaar van het rijbewijs wel bellen hoor... Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Als de politie er al zou lopen weet ik niet wat ik zou doen. Helaas gebeurt zo iets altijd op plekken waar ik dan weer net niet ben, dus dat dilemma heb ik dan weer niet.
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?
En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).
Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?
skyline schreef:Naar de politie gaan heeft geen zin die steken het in eigen zak .
Wranglerbutt schreef:skyline schreef:Naar de politie gaan heeft geen zin die steken het in eigen zak .
???? Da's een nogal boude bewering!
Misschien om je eigen oneerlijkheid goed te praten?
Politieagenten hebben bij aantreden een ambtseed of belofte afgelegd, iets dat door 99,9 % zeer serieus wordt genomen!