China syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:45

Ik heb slechts tot doel de grijze cellen te prikkelen :)*

Wie alleen hapklare brokken wil, tja die slikt maar wat de overheid voorschotelt :Y)

Graag gedaan Chrissie.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:53

Huertecilla schreef:

Wie alleen hapklare brokken wil, tja die slikt maar wat de overheid voorschotelt :Y)

Graag gedaan Chrissie.

Die hoeven niet geprikkeld te worden, maar bedankt.

Een topic openen zonder iemand ook maar enige informatie te willen verschaffen maar ondertussen wel zeiken dat mensen zich er te weinig mee bezig houden slaat natuurlijk helemaal nergens op. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:57

JuliaMaria schreef:
Een topic openen zonder iemand ook maar enige informatie te willen verschaffen maar ondertussen wel zeiken dat mensen zich er te weinig mee bezig houden slaat natuurlijk helemaal nergens op. ;)

Zonder enige informatie??
...en nog schofferen ook. Dat werkt denk je?

Veel succes met wachten op wat je aangereikt gaat worden.

Ik zal Bokt er verder niet meer mee lastig vallen -:)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-08-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:57

Tja, daar is hc nu eenmaal goed in. Ook in zeggen dat ergens heel veel bewijzen voor zijn, maar als je vraagy naar voorbeelden moet je zelf maar zoeken. Dat werkt natuurlijk niet zo...
Post van bandida geeft daarentegen duidelijke informatie, dank daarvoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:59

secricible schreef:
Tja, daar is hc nu eenmaal goed in. Ook in zeggen dat ergens heel veel bewijzen voor zijn, maar als je vraagy naar voorbeelden moet je zelf maar zoeken. Dat werkt natuurlijk niet zo...

Zo werkt het nu net het béste :)*

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:04

Oh ja generalisatie is wel jouw ding hè? Hou eens op zeg, ik ben wel de laatste die gaat zitten wachten op een bordje hapklare brokken. ;)

Ik citeer mijzelf nog maar even:

"Vooral omdat er geen enkele website is waarvan je kunt zeggen dat die informatie meer kans heeft de waarheid te zijn dan bij een ander. Dus dacht ik "Hé wat handig, Huertecilla denkt er veel van te weten, dus die kan mij vast het e.e.a. vertellen" Maar helaas.

Dus mocht je mij alsnog een duidelijk kader aan willen reiken waarbinnen ik zelf verder kan snuffelen: graag. Heeft niets met laksheid te maken, maar puur met het feit dat ik het een lastig onderwerp vind ivm betrouwbaarheid, en aangezien het enige medium internet is (wat ook zo betwistbaar en gekleurd is als de pest) vind ik het maar moeilijk om er een duidelijke mening over te vormen. Wie weet kan jij mij daar beter bij helpen? Of tenminste, ik veronderstel dat jij je felgekleurde mening niet alleen op internetbronnen hebt gebaseerd?"

Dus doe niet alsof je neus bloedt en alsof ik me totaal niet verdiept heb. Ik hoopte er gewoon op dat jij een betere bron had dan het internet en andere vormen van media. Aangezien ik die bronnen simpelweg niet tot mijn beschikking heb en jij een indruk wekt dat je erg zeker van je zaak bent (wat dus ook heel goed bluf kan zijn...).

En nee hoor, dat werkt niet het beste. Sorry maar ik voel me totáál niet geprikkeld om nu te gaan internetten. Aangezien ik dondersgoed weet dat op internet toch alleen maar kul staat aangezien iedereen het vol kan schrijven, misschien hecht jij er wel waarde aan maar ik vind het allemaal maar betwistbaar. :D

Jammer hoor dat je je eigen topic zo weinig kans gunt, ik ben namelijk niet de enige die hier tegenaan loopt, zoals je wel merkt (waarschijnlijk niet alleen in dit topic). Helaas wel de enige die echt probeert om er nog wat van te maken, maar goed, niet mijn topic. :D

Celiien

Re: China syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:10

Okeeeh het enige wat ik begrijp zijn de dingen die o.a. Nicolletje zegt := namelijk dat ik echt t haasje ben..

*gaat toch proberen het filmpje weer te bekijken _O- *
Maar ik moet wel zeggen, de eerste pagina dacht ik echt.. HC wat doe je nu weer? :+
Op zich zou een goed begrijpbare intro waarin het onderwerp wordt doorgelicht best wel prettig zijn ;)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:29

Huertecilla schreef:

Graag gedaan Chrissie.

Mensen die geinteresseerd zijn in dit soort onderwerpen willen geen hapklare brokken. Die stappen juist af van klakkeloos te geloven wat ze voorgeschoteld krijgen. Er zitten mensen in dit topic die ondanks je vreemde openings post toch de moeite hebben genomen om te reageren, juist omdat ze er in geintereerd zijn en open staan voor andere zaken dan die de media ze voorzet. Er wordt alleen gevraagd om betrouwbare bronnen omdat het in deze tijd zo lastig is om deze te vinden. Waarom meteen deze tegen reacties. Omdat jij over dit onderwerp zo´n sterke mening hebben vragen wij om deze te onderbouwen. Ik neem aan dat je het ergens op gebaseerd hebt. Wij zijn geintereseerd in je topic en ik zou er graag meer over willen weten.

Naar mijn mening is een vreemde zin die nauwelijks onderbouwd wordt in de lucht gooien geen goede manier om mensen te gaan stimuleren om verder te gaan zoeken. Maar goed ieder leert op een andere manier.

Ik denk dat het wel op prijs wordt gesteld wanneer je wat meer betrouwbare bronnen aanrijkt aangezien de mensen in dit topic er moeite mee hebben om deze te vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 22:03

ikkuh15 schreef:
Ik denk dat het wel op prijs wordt gesteld wanneer je wat meer betrouwbare bronnen aanrijkt aangezien de mensen in dit topic er moeite mee hebben om deze te vinden.

...en waarom denk je dat ik dat op prijs zou stellen?

Ik kíes heel bewust voor mijn benadering = met opzet :)*

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:10

Als je zo bewust kiest voor deze opzet kun je verwachten dat mensen door gaan vragen. Je hebt ze namelijik getriggerd, wat ook je doel was. Echter bots ik en andere topicgenoten op het feit dat er weinig betrouwbare bronnen over te vinden zijn. Daarom vraag ik voor meer info. Dat zou ik op prijs stellen. Op dat moment trek je terug? Dit persoonlijk vind ik erg jammer, juist omdat ik er wel in geintereseerd in ben. Wanneer je zoiets opstart hoop ik juist dat jij mij er meer over kunt vertellen.

Of je het zelf op prijs stelt, daar kan ik niet over oordelen. Maar ik ben wel benieuwd, dus vertel het maar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:11

Huertecilla schreef:
ikkuh15 schreef:

...en waarom denk je dat ik dat op prijs zou stellen?

Ik kíes heel bewust voor mijn benadering = met opzet :)*

klinkt lekker egoïstisch

Ik heb alles wat hier geplaatst is doorgenomen en begin t een beetje te snappen
Jammer dat je een onderwerp aansnijdt maar verder te lui bent om mensen die erom vragen te helpen.

Waarschijnlijk is het de natuurlijke selectie die dat wel doet :)*

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:49

Erg apart dit, als je alleen wat betrouwbare bronnen aanreikt zijn dit geen hapklare brokken hoor.
Of misschien is het handiger als mensen verkeerde bronnen gebruiken en daardoor verkeerde keuzes maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 00:10

Celiien schreef:
Jammer dat je een onderwerp aansnijdt maar verder te lui bent om mensen die erom vragen te helpen.

Is schofferen een Bokt reflex?

@Atilla; ´verkeerde´ keuzes door zelf zoeken na een prikkeling is verkeerder dan in slaap gesust laten? Erg egoïstisch ook ja O:)

Vraag het uw vriendelijke overheidsvertegenwoordiger maar. Dat geeft vast een op betrouwbare bronnen gebouwde keuze :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:19

Electra63 schreef:
Nicolletje schreef:

Bedankt :+ Alleen de intelligentsten mogen blijven leven :=

Oeh, wat zal het dan stil worden op Bokt :D

Dat ben ik met je eens :+

Voor bokt, HC, zit er meestal niets anders op dan voorgekóókte hapklare brokken :)*, dan is het echt al lastig genoeg voor ze hoor :o?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:31

Arabesk, ik dacht dat ik bij jou onder de foei zit? Waarom deze reaktie op een oud bericht?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:43

Ik vind dit wel een mega interesant topic.. ik heb me er eigenlijk niet zo mee bezig gehouden omdat je er ook zo weinig over hoort en er op internet niet zo makkelijk wat te vinden was.. vind het echt een goed idee dit topic.. !

ik denk alleen dat niet iedereen de tijd enz heeft om het hele tsunami topic door te lezen. voor deze mensen is het wel erg moeilijk om dit topic te snappen en te volgen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:46

Dit riekt naar; Ohh ik heb wat gevonden op internet en wil iedereen waarschuwen, maar weet zelf eigenlijk niet wat ik ze moet zeggen :roll:

Vind ik erg typisch... de mensen die er ó zoveel van weten, nouja als je ze moet geloven, die vinden altijd dat je het zelf maar moet opzoeken.. Als je echt zoveel weet en het zo belangrijk vind dat mensen weten wat er speelt en dat ze maatregelen moeten treffen... dan geef je toch even wat tips? ;)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 01:09

Bedankt voor het attenderen op dit onderwerp door het openen van dit topic, heel interessant.. brrr best eng ook. Ik ga me er maar eens in verdiepen. (heel erg, heb laatste maanden onder een steen geleefd door afstuderen, nauwelijks nieuws gekeken ed, dus loop volledig achter m.b.t wereldnieuws :o )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:58

Blergh, dit topic begint te rieken naar een "ik ben beter dan de rest topic", al helemaal na die reactie van Arabesk.
Ik was ook erg geïnteresseerd in het onderwerp, heb ook al wat gegoogled, maar had inderdaad graag een leidraad gehad. Never mind... Voor sommige mensen is het blijkbaar echt te moeilijk om te snappen hoe dit soort dingen werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:36

secricible schreef:
Blergh, dit topic begint te rieken naar een "ik ben beter dan de rest topic", al helemaal na die reactie van Arabesk.Ik was ook erg geïnteresseerd in het onderwerp, heb ook al wat gegoogled, maar had inderdaad graag een leidraad gehad. Never mind... Voor sommige mensen is het blijkbaar echt te moeilijk om te snappen hoe dit soort dingen werken.

Dat je daar nog verbaasd over bent? :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:35

Jammer dat hier zo gereageerd word. Ik heb interesse, maar kom er zelf niet uit. Vraag dus om wat bronnen aan te rijken, omdat er mensen de indruk wekken dat zij er meer over weten en zodat mijn eigen onderzoek verder kan gaan. Ik wil er graag meer over weten en leren. Waarom HC weiger je dit? Je triggert nu mij, maar ik vraag om feedback en nu ben je weg? Waarom trigger je dan mensen? Wat is jouw logica achter deze manier van mensen benaderen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:12

oke, dus. wat de wereld vergaat alwéér? Of beter gezegt, nog steeds. Dit alles is toch het begin van het einde.

Ach, mochten we er echt last van krijgen.... pleeg ik gewoon zelfmoord. Ben je beter af dood. tot die tijd maak ik me er nog geen druk om :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:58

In dit topic
[NM] Tsunami treft Japan
Staat ook een hoop info :j

Je merkt het niet Maartje. Althans, je krijgt vanzelf wel kanker (hoop het voor niemand, zo bedoel ik het niet!!) maar dan is Fukushima niet de eerste schuldige die in je opkomt. Het is niet zo dat er een 'wave' van radioactiviteit over ons heen komt en wij allemaal meteen dood zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 12:29

Nicolletje schreef:
In dit topic
[NM] Tsunami treft Japan
Staat ook een hoop info :j

Je merkt het niet Maartje. Althans, je krijgt vanzelf wel kanker (hoop het voor niemand, zo bedoel ik het niet!!) maar dan is Fukushima niet de eerste schuldige die in je opkomt. Het is niet zo dat er een 'wave' van radioactiviteit over ons heen komt en wij allemaal meteen dood zijn.

Hoe jonger je bent hoe meer effect het op je levensduur kan hebben.
Élke stijging in (achtergrond)straling geeft een toename in doden aan kanker. Zie argon gas uit gesteente ja, zélf zoeken).
Er is geen veilige dremplewaarde. Dat is het zo enorm foutieve van de zogenaamd veilige normen.
Verder zijn ongeboren en jonge kinderen vele malen kwestbaarder.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:40

De wereld is op hol geslagen en niemand die haar meer kan stoppen
Ik richt me vooral op het leven van nu en niet op wat er allemaal zou kunnen gaan gebeuren..
Te deprimerend vind ik en zonde van mijn energie..