Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:00

E_Nalanta schreef:
Las het al, geloof er eerlijk gezegd niet veel van... Die aanval kan best echt geweest zijn, maar 3x over zo 'nuchter' opbellen en dergelijke? Je bent dan toch op z'n minst in shock. En maakt zo'n beer het slachtoffer niet eerst af (in de luchtpijp grijpen of iets in die trand) om vervolgens dán te eten? Nah, vind het wel érg vreemd dit.... Neemt niet weg dat het onwijs erg is. :)

Een beer dood je niet eerst,hij eet je levend op.
Ik heb dit vaker gezien in een docu,een man werd ook door een beer aangevallen en die begon ook de man op te eten.
De man is heel lang bij kennis gebleven en niet in paniek geraakt.Op een gegeven moment deed hij of hij dood was,de beer is toen weer vertrokken en zo heeft de man het na kunnen vertellen.Hij was wel flink verminkt,vooral zijn hoofd en gezicht.

Samir

Re: Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:47

Knap van die man, niet in paniek raken terwijl je levend wordt opgevreten en je dood houden? Denk toch dat er iets van instincten zijn dat wanneer je pijn hebt je been oid weg te trekken..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:15

Ik weet niet of ik dit moet geloven. Ik heb toch twijfels over de echtheid van dit verhaal.
Maar aan de andere kant als er meerdere kranten/nieuwssite hier over schrijven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:06

Tsja..hoeveel mensen hier zijn ooit in een vergelijkbare heftige situatie geweest? Niet veel, denk ik. Dan weet je niet eens wat JIJ zou doen in paniek/shock onder een lading adrenaline. Laat staan dat je weet wat een ánder doet in die omstandigheden..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:21

:oo Jemig!! :oo

Ben benieuwd of dit echt waar is....

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:25

Jeetje wat verschrikkelijk, vind het alleen wel iets raars dat gelijk moeder beer plus jongen worden dood geschoten. Zowel de vader als de dochter waren allebei al overleden en dus niet meer te redden. Die beren volgen hun instinct ook maar .....

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:28

Wat verschrikkelijk, maar toch heb ik er een dubbel gevoel bij, mij lijkt niet dat je 3x belt en dat het zolang duurt voor je er aan onderdoor gaat.
Ik weet het niet hoor...
maar iig is het verschrikkelijk.

Aan de ene kant vind ik het ook wreed dat die beren afgemaakt zijn, maar de andere kant het gebeurd bij veel dieren. En wat als het nou veel vaker gebeurd dat is ook niet te bedoeling.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:50

Ik heb dat ook eens gezien. En een beer met jongen... dan hoef je als mens nog maar in de buurt te komen, die zet direct een aanval in! Het geluk van die man was dat hij 'dood' bleef liggen.

En als er aan je gegeten word en je leeft dan nog een uur? Wel knap overal in je lichaam lopen slagaders en als daar meerdere van open zijn en worden niet afgeknepen kun je het wel vergeten... Dan leef je echt geen uur meer.

Maargoed lijkt me verschrikkelijk als moeder zijnde om dit te horen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:00

Ik denk dat de beren zijn afgeschoten omdat ze nu de mens als een prooi zien. Mens is namelijk makkelijk te vangen, smaakt goed en de huid is zacht (en dus makkelijk af te stropen/op te eten).

In Afrika worden namelijk ook de roofdieren (leeuwen, luipaarden e.d.) afgeschoten die mensen hebben aangevallen, omdat ze de mens namelijk gaan zien als (smakelijke) prooi.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:20

Focussed schreef:
Ik denk dat de beren zijn afgeschoten omdat ze nu de mens als een prooi zien. Mens is namelijk makkelijk te vangen, smaakt goed en de huid is zacht (en dus makkelijk af te stropen/op te eten).

In Afrika worden namelijk ook de roofdieren (leeuwen, luipaarden e.d.) afgeschoten die mensen hebben aangevallen, omdat ze de mens namelijk gaan zien als (smakelijke) prooi.

En vergeet de meekomende voordelen ook niet! Een aantal jaarsalarissen voor een enkel huidje...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:17

troi schreef:
Focussed schreef:

En vergeet de meekomende voordelen ook niet! Een aantal jaarsalarissen voor een enkel huidje...

mm denk niet dat de reden was.
Het blijven wel roofdieren en wij zijn toch wel makkelijk prooi. Dus ben het met Focussed eens.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:20

Ik denk niet dat ik de enigste ben die dit verhaal niet geloofd..
Als je werkelijk door zo'n beest aan word gevallen doe je alles om te overleven en niet om het laatste telefoontje te plegen lijkt mij..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:16

Ik vind het eigenlijk wel frappant dat volgebouwd en dierverdrijvend Nederland het uitgestrekte, nog volbeboste en faunarijke Siberië op de vingers gaat tikken en verwijt van te veel plaats in te nemen en de dieren geen plek meer te gunnen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:19

Arme, arme, arme olga, en arme moeder. Jeetje.. lijkt me inderdaad hartverscheurend om zo het laatste gesprek met je dochter af te sluiten.. Kippenvel.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:27

E_Nalanta schreef:
Las het al, geloof er eerlijk gezegd niet veel van... Die aanval kan best echt geweest zijn, maar 3x over zo 'nuchter' opbellen en dergelijke? Je bent dan toch op z'n minst in shock. En maakt zo'n beer het slachtoffer niet eerst af (in de luchtpijp grijpen of iets in die trand) om vervolgens dán te eten? Nah, vind het wel érg vreemd dit.... Neemt niet weg dat het onwijs erg is. :)

Het kan zijn als het verhaal klopt dat het nog jonge berenwelpen waren. En deze dus Olga als proefprooi hebben gekregen van moeders
waardoor het zo lang heeft kunnen duren. Die welpen moeten het ook een keer leren en wie weet dacht moeders mooie kans?

Maar alsnog vreselijk vreselijke gebeurtenis...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:02

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk wel frappant dat volgebouwd en dierverdrijvend Nederland het uitgestrekte, nog volbeboste en faunarijke Siberië op de vingers gaat tikken en verwijt van te veel plaats in te nemen en de dieren geen plek meer te gunnen.
Ik vind het dan weer frappant dat ze hun tent opzetten in het leefgebied van een beer. :7

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:08

wat moet die moeder zich hopeloos hebben gevoeld! ze was er bij, maar eigenlijk ook weer niet..

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:19

Kaitlyn schreef:
Maar doordat "wij" leefgebied van de beren inpikken komen ze ook woonwijken etc. in. :j

Dit zie je zelfs in Nederland heel goed, zwijnen die in de bebouwde kom komen omdat wij hun leefgebied afpakken. :j

Komen de wilde zwijnen niet de bebouwde kom in omdat er veel te veel lopen in hun leefgebied? Er is dan simpelweg niet genoeg voedsel voor allemaal en logisch dat ze dan verder gaan zoeken. In NL is mooie natuur, helaas is de ruimte erg beperkt (ons landje is nu eenmaal niet zo groot als Rusland bv). Dus om dan te zorgen dat de natuurgebieden niet overbevolkt raken en er geen natuurlijke vijand is, zit er niks anders op dan het aantal binnen de perken te houden dmv afschot.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:19

Gini schreef:

Tjonge ik meende toch echt dat het over de hele wereld ging! ;)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:34

Zo dat is heftig zeg! :oo

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:35

Het is wel duidelijk dat de meeste hier geen verstand hebben van beren en hun gedragingen. Ik zou zeggen, google eens voordat je conclusies trekt. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:56

Blanket schreef:
Het is wel duidelijk dat de meeste hier geen verstand hebben van beren en hun gedragingen. Ik zou zeggen, google eens voordat je conclusies trekt. :)

Leg de misvattingen dan eens uit, aangezien je pretendeert alles te weten van beren en hun gedragingen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:21

Focussed schreef:
Blanket schreef:

Leg de misvattingen dan eens uit, aangezien je pretendeert alles te weten van beren en hun gedragingen.

Ik zou zeggen; lees mijn posts in dit topic. ;) Ik weet er zeker niet alles van, maar bepaalde dingen die hier worden geroepen zijn gewoon niet waar.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:22

Wow, wat heftig.. :=

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:28

Afgrijselijk!!! Het zal je maar overkomen als moeder...

Citaat:
Jagers hebben het beest en haar drie jongen doodgeschoten.

Naast het voorval vind ik dit misschien nog ernstiger. Deze beren waren in hun eigen terratorium, dus waarom deze beren uitmoorden!
Mensen weten dat er in die gebieden beren rondlopen en worden ook vaak voor gewaarschuwd.

Enne... eenmaal bloed geproefd is natuurlijk onzin! Dan zou betekenen dat momenteel onze 3 honden, de kinderen wel rauw zouden lusten }>