Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:52

Vreselijk wat daar nu gebeurd, heb er geen goed woord voor over. Dit soort buitensporig geweld is voor geen enkele reden goed te praten. Hoorde dat ze de economische situatie als reden aanvoerden. Ja dat is een plan, we gaan met z'n allen massaal de straat op, slaan alles wat we tegen komen aan puin en omdat alles dan weer gemaakt moet worden... voila, de economie doet het weer :)* Ik pak m'n breekijzer vast uit de kast :Y)

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:18

windhond schreef:
Vreselijk allemaal. Heb vandaag diverse Londenaren gezien die het goed keurden. Walgelijk gewoon.

Mag ik vragen waar je dit hebt gezien >;) Want ik geloof hier bar weinig van

@ Berdien
De eerste reden die ze hadden was, dat die jongen in Tottenham door de politie was neergeschoten en overleefd, want het begon allemaal in Tottenham. Het spreidde daarna verder uit. Daarna gaven ze de economie en de conservatieven de schuld. Wat natuurlijk bullshit is.. het zijn een stelletje smeerlappen die waarschijnlijk allemaal op een uitkering zitten, omdat ze te lui zijn om een baan te zoeken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:22

ook al zijn ze het ergens niet mee eens.. ga dan niet winkels plunderen en brandstichten.

demonsteren ofzo op straat.. oke.. ook in grote groepen.. maar houd het netjes.

een groot deel leeft zich gewoon uit. alles slopen plunderen..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:24

Ik duim echt voor een betere nacht voor jou Escha en de andere Londenaren.

De beelden zijn echt verschrikkelijk, al die woningen en winkels. Ik hoop echt dat ze daar een beetje wakker worden mbt tot de aanpak.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:24

Ik doelde inderdaad op de 'vervolg'-reden. Maar wat ik al aangaf, geen enkele reden volstaat voor een dergelijk buitensporig geweld tegen burgers die er niets mee te maken hebben. :n

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:28

Nop.. het zijn gewoon een stelletje criminelen. Opsluiten en de sleutel ver weg gooien.

Kon gisternacht haast niet slapen, viel in slaap rond 1 en werd rond vier wakker en nog steeds waren er sirenes en helikopters bezig := Vanochtend op het werk kreeg je steeds berichten wat er allemaal aan de hand is geweest en wat er aan de gang was. Echt schandalig :n

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:31

Escha : vanmorgen op het BBC breakfast nieuws was een oudere man die zei dat hij het allemaal wel begreep. De interviewster onderbrak hem een paar keer vol ongeloof. En vanavond op het Nos nieuws was er een jonge gozer die hetzelfde deed. Overigens waren dit beide donkere mensen.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:37

Die beide hebben vast ook lopen plunderen, want geloof mij grote deel die thuis zat met grote ogen toe te kijken willen het liefst al die criminelen opsluiten of wat ergers toewensen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:40

Ach, die arme arme man die net op het RTL4-nieuws was. Alles weg en de verzekering betaalt niets. Dan is niet alleen alles weg, je krijgt het ook met geen mogelijkheid weer terug.
Wel mooi om te zien dat mensen spontaan de straat op gaan om te helpen met opruimen +:)+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:40

waarom betaald de verzekering niets?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:41

Ja tuurlijk helemaal mee eens. Die eerste man was zeker al over de 60. Op een gegeven moment hield de interviewster er maar mee op en stopte het interview. Die andere riep iets van :Let London burn of zoiets. Zo'n gozer "met zn volle porem" op tv gelijk terugsturen naar het land van herkomst. Ga je eigen land maar verzieken ipv dat van een ander.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:43

Wat ik idioot vind is dat ze gaan overleggen of ze het water kanon in zetten!! Kom op zeg!! Inzetten dat ding!!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:43

windhond schreef:
Zo'n gozer "met zn volle porem" op tv gelijk terugsturen naar het land van herkomst. Ga je eigen land maar verzieken ipv dat van een ander.

_/-\o_ _/-\o_

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:45

En traangas/pepperspray bevoorbeeld.

Lijkt me zeer efficient om massa's aan te pakken :j.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:45

BraveSpots schreef:
En traangas/pepperspray bevoorbeeld.

Lijkt me zeer efficient om massa's aan te pakken :j.

Ja idd!! En van die stroomstoot dingen ofzo!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:46

Ik zag ook zo'n filmpje dat een jongen zijn hoofd helemaal bloedde denk een toerist en dat die relschoppers hem wel omhoog hielpen maar vervolgens zijn rugzak even plunderde! Echt zieke mensen hoor!
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 09-08-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:47

Zeg...de Tower of London was toch oorspronkelijk een gevang? O:) Ik zeg: opsluiten en martelen }>

V.w.b. die verzekering: misschien níet verzekerd of de verzekering dekt geen 'oorlogssituaties en opstanden' ofzo?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:49

Verschrikkelijk wat daar gebeurd! Wat een beelden.

Hard aanpakken. Allemaal, blank en zwart.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:50

Het is hier (Finchley Central) tot vannochtend rustig gebleven, maar inmiddels vliegen hier ook helicopters en loopt de politie rond.

Deze ochtend op de BBC en This Morning werd door de presentatoren gevraagd waarom er geen zwaarder geschut (leger, water kanon, traangas etc) ingezet werd. Daar werd als antwoord opgegeven dat dit tegen de Engelse wet is.

Op het nieuws is ook gezegd dat het op een zwarte man ging die drugs dealer zou zijn, die zou zijn neergeschoten (door de politie) en daar zou dit uit zijn ontstaan. Nu blijkt dus dat hij een van de centrale kanalen hier in Engeland was. Er staat ons dus nog wat te wachten.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:51

Shahazai schreef:
Het is hier (Finchley Central) tot vannochtend rustig gebleven, maar inmiddels vliegen hier ook helicopters en loopt de politie rond.

Deze ochtend op de BBC en This Morning werd door de presentatoren gevraagd waarom er geen zwaarder geschut (leger, water kanon, traangas etc) ingezet werd. Daar werd als antwoord opgegeven dat dit tegen de Engelse wet is.

Op het nieuws is ook gezegd dat het op een zwarte man ging die drugs dealer zou zijn, die zou zijn neergeschoten (door de politie) en daar zou dit uit zijn ontstaan. Nu blijkt dus dat hij een van de centrale kanalen hier in Engeland was. Er staat ons dus nog wat te wachten.

Nou dan staat er zeker nog wat te wachten denk iK!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:57

waar gaan we met de wereld naar toe
de ver van mijn bed schow is over het is in Londen bijna om de hoek

Ik heb voor dit gedrag geen woorden niet te gloven

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:58

LecyTinker schreef:
waarom betaald de verzekering niets?

Vaak dekt een verzekering dit soort zaken niet. Bijvoorbeeld een kernramp of iets dergelijks wordt ook niet gedekt. Dat zijn 'onverzekerbare situaties'.

Het meest schokkende vind ik nog wel de leeftijd van het tuig. Kinderen van 10,11 die zulke dingen doen? Over de knie en een dusdanig pak slaag dat ze hem volgend jaar nog voelen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?? Waar zijn hun ouders?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:59

Berdien schreef:
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?? Waar zijn hun ouders?

Precies!! ~~}>

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:03

In het nieuws zeiden ze ook dat het de soort jongeren zijn die niets te verliezen hebben. Niet bang van de gevangenis, niet bang van de politie.
Niet denken aan de toekomst, gewoon pakken wat je te pakken kan krijgen.
En ouders nergens te bekennen.

Dieptriest zoiets.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:05

:j Klopt BraveSpots. Voor hun maakt het niks uit als ze een paar jaar de gevangenis in gaan. Zodra ze dr uit komen gaan ze weer de criminaliteit in.