Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Kimo_ schreef:Yviertje schreef:Het geld wat naar Haiti zou gaan staat nog steeds ergens op een rekening. Heb er dus echt geen vertrouwen meer in.
Het schijnt idd dat van elke euro 10 cent maar naar die mensen gaat oid.. Maar toch, al 100.000 mensen dat doen, hebben ze toch wat meer hulp!
Wat ik buiten het feit dat er weinig aandacht aan de hongersnood in Somalië wordt besteed heel erg vind, is dat er geloof ik 109 MILJARD euro aan Griekenland is overgemaakt.. Ik zie daar geen uitgemergelde kindjes o.i.d. maar jeugd die lekker op het strand ligt, en mensen van 50 die al lekker met pensioen zijn.. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) en dan vraag ik me af.. Waarom kan er wel zoveel geld naar een land als Griekenland, maar niet zoveel geld naar Somalië? Of geef griekeland 108 miljard ipv 109, dan kan 1 miljard naar Somalië en zijn er toch weer ontzettend veel mensen geholpen..
Ragdollcat schreef:kohtje schreef:Soms heb ik een rare gedachte. Is er niet ergens op de wereld nog een plek waar het land gewoon vruchtbaar is met een redelijk klimaat waar die mensen heen kunnen. Ik noem maar wat, Australie of Canada. Daar zet je een soort kamp op met eenvoudige woningen en landbouw grond.
AUB NIET ZEG. Laat ze maar in eigen landen blijven, daar ergens waar het nog mooi en vruchtbaar is, moet zo blijven ook.
Anders is het in een paar maanden helemaal kapot en naar de kloten.
Ik ben blij dat er nog veel plekken zijn die mooi zijn en daar moeten ze echt vanaf blijven, laat ze maar liever hun eigen rotzooi in eigen land gaan opruimen en weer opbouwen en weer mooi maken. Mensen kunnen denken en oplossen, laat dat dan ook gebeuren ipv zielig te mekkeren als een kudde geiten en te niksen en handen op te houden.
Citaat:...zodra zich een hongersnood aftekent, verhogen de regeringen onmiddellijk de landingskosten voor vliegtuigen in de betroffen gebieden en het liggeld voor schepen met hulpgoederen. Ook de huurprijzen voor vrachtwagens, waarmee de hulpgoederen getransporteerd worden, stijgen onmiddellijk (uiteraard ook de brandstofprijzen). Bovendien moeten er hoge invoerrechten worden betaald. Iedereen wil nu nog maar één ding: geld verdienen!
Citaat:De met het ingezamelde geld gekochte levensmiddelen verdwijnen in duistere kanalen en duiken heel snel op regionale markten op, waar ze niet verdeeld, maar verkocht worden. Hongerlijders kunnen deze echter niet kopen. Iedere hulporganisatie weet dat.
Blue_Eyes schreef:@shilady, je hebt het over MENSEN hoor....
E_W schreef:Blue_Eyes schreef:@shilady, je hebt het over MENSEN hoor....
Maar die mensen zijn onderontwikkeld, als je hun vergelijkt met ons, dan kan je ze niet in ene zoals ons laten leven, ook al zou je ze prima omstandigheden bieden, moeten ze geestelijk nog verder ontwikkelen en dat duurt meerdere generaties.
In het vakblad van de Bloemisterij stond volgens mij eens een artikel over trekkers e.d. die naar een ontwikkelingsland zijn gebracht om alles op gang te helpen (aan spullen hebben ze denk meer dan geld, dat komt toch niet bij ze terecht) maar als de trekkers geen benzine meer hadden waren ze binnen een dag al uit elkaar gehaald, als de trekkers al gebruikt werden, alles uitgelegd enz. maar ze gingen gewoon met de hand verder.
JuliaMaria schreef:Ik vind je bijna verwijtend klinken Ragdollcat... Die mensen doen niets verkeerd, het zijn slachtoffers.
E_W schreef:Blue_Eyes schreef:@shilady, je hebt het over MENSEN hoor....
Maar die mensen zijn onderontwikkeld, als je hun vergelijkt met ons, dan kan je ze niet in ene zoals ons laten leven, ook al zou je ze prima omstandigheden bieden, moeten ze geestelijk nog verder ontwikkelen en dat duurt meerdere generaties.
In het vakblad van de Bloemisterij stond volgens mij eens een artikel over trekkers e.d. die naar een ontwikkelingsland zijn gebracht om alles op gang te helpen (aan spullen hebben ze denk meer dan geld, dat komt toch niet bij ze terecht) maar als de trekkers geen benzine meer hadden waren ze binnen een dag al uit elkaar gehaald, als de trekkers al gebruikt werden, alles uitgelegd enz. maar ze gingen gewoon met de hand verder.
Ragdollcat schreef:JuliaMaria schreef:Ik vind je bijna verwijtend klinken Ragdollcat... Die mensen doen niets verkeerd, het zijn slachtoffers.
Ja ik vind het ook zo erg, dat er heel veel in Afrika kapotgemaakt worden en niet iedereen is er het slachtoffer. Ik heb er zelf veel gezien, echt ze doen niet veel, ze laten zich te veel beinvloeden door slechte mensen en ja......................... vul zelf maar in............... moorden en alles daar, zelfs zomaar iemand in de fik steken, er bestaat ook kannibalisme maar dan weer in ander landdeel, gewoon iemand vermoorden en dan een lichaamsdeel afsnijden en het dan oppeuzelen. Echt je bent daar niks waard en ze doen gewoon hun zien en wat hun uitkomt.
Maar dan heb ik het niet over de nomadenstammen en of volksstammen.
JuliaMaria schreef:Blue_Eyes: Geestelijke ontwikkeling maak je door in je omgeving en door middel van opleiding. Dat is niet iets wat ze daar allemaal in hun genen hebben zitten hoor.
Citaat:Mooi gesproken Russel.. Blijkt maar weer eens dat de economie veel belangrijker is dan mensen.
Ragdollcat schreef:Blue_eyes: Sorry maar het is wel de waarheid, want ze hebben geen scholing/school/opleiding gehad en weten dus bijna niks.
Maar het is niet waar dat ze dom zijn, want als je ze echt een opleiding geeft zoals het bij ons gaat, nou dan zijn ze superontwikkeld hoor net als wij, het is gewoon gebrek aan scholing/opleiding.
Shilady: ja klopt helemaal deze mensen worden dom gehouden door gebrek aan opleiding/scholing dus blijven ze onwetend en laten zich dan snel misbruiken en dat weten de mensen die deze mensen gebruiken heel goed en maken daar heel goed misbruik van.
Vandaar dat er zoveel verknipte mensen zijn daar en is er niks waard zelfs een mensenleven niet. Er worden raak met kapmessen mensen gruwelijk toegetakeld/vermoord. Of ff hand afkappen of een voet om een kleinigheid. Vrouwen worden gezien als kraamkamers voor babys en ze moeten eten en drinken zien bij elkaar te sprokkelen en klaar te maken en voor kinderen te zorgen en verder mogen ze niks. Mannen zijn er over het algemeen aartslui.
mika11 schreef:Maar er is wel sinds 30 jaar (of nog langer) geld gestort naar Afrika vanuit de westerse landen.
Toch gebeuren zulke dingen steeds weer in Afrika.
Dus eigenlijk was al dat geld wegegooid geld want veel verbeterd is er niet.
Ligt dat dan aan het klimaat in Afrika (droogte)
Of aan de mentaliteit en karakter van de Afrikanen (lui, te weinig scholing etc)