Aanslag Oslo + Schietpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:27

Ook dat hij is blijven zoeken naar mensen die hij kon doodschieten, dus ook naar het water waar die kinderen naar toe waren gevlucht. :\

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:28

Blue_Eyes schreef:
Het is hoe dan ook afschuwelijk. Moslim, extreem rechts, christenfundamentalist (want die heb ik ook al ergens gelezen), het maakt niet uit - het is afschuwelijk!

Die ouders inderdaad die hun kind belden.... |( Het zal je toch gebeuren!

Inderdaad.... Echt een nachtmerrie.

Bah mijn hart doet zeer als ik eraan denk dat je kind op dat eiland zit en je hoort dat er daar iemand met een geweer heeft lopen knallen... Arme mensen.. ;(

furious: Ja vreselijk he.. Hoe doelbewust ben je dan wel niet bezig, bah bah bah.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:16

Nu.nl schreef:
Hij afficheert zich als conservatieve nationalistische christen die ijvert tegen de islam en tegen de multiculturele samenleving, die de Europese cultuur, het christendom en de nationale staat zouden vernietigen.
Progressieve Noren zouden conservatieven zoals hem bewust terroriseren. De jeugdbeweging van de sociaaldemocratische premier noemt hij 'Stoltenberg-Jeugd', zinspelend op de 'Hitler-Jeugd' van de Duitse oud-dictator.

Hier zal je het motief hebben voor de schietpartij op Utoya...

PPPeet

Re: Aanslag Oslo + Schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:36

En dit alles net nu ik maandag samen met mijn vriend voor een rondreis naar Noorwegen vertrek....
Verschrikkelijk voor alle slachtoffers en nabestaanden. Wat een gek..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:41

Ohh wat een verschrikkelijke gebeurtenissen zeg!
ben erg benieuwd naar het hele motief van de dader!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:42

echt verschrikkelijk, en wat veel slachtoffers!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:53

purny schreef:
Dader heeft bewondering voor de PVV... kippevel loopt toch wel over mijn rug nu.

Geert Wilders is zijn held, en die kan hier niet vervolgd worden voor haatzaaien |( |(

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:54

Zit net op aftenposten.no het verhaal te lezen van een meisje die het meegemaakt had.Ik zit gewoon met tranen in m'n ogen,echt niet te bevatten wat een doodsangsten zij (en vele anderen natuurlijk) heeft uitgestaan. Het is voor niemand te snappen dat gebeurd is in het (anders zo) rustige Noorwegen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:57

sarabande schreef:
purny schreef:
Dader heeft bewondering voor de PVV... kippevel loopt toch wel over mijn rug nu.

Geert Wilders is zijn held, en die kan hier niet vervolgd worden voor haatzaaien |( |(

Sorry, maar vind niet dat je dit Geert Wilders in de schoenen kunt schuiven. Dader is gewoon ziek in zijn hoofd. Eerlijk gezegd ben ik het met meerdere zaken ook wel eens met Geert, wil nog niet zeggen dat ik een massamoordenaar ben.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:03

Winddancer schreef:
Sorry, maar vind niet dat je dit Geert Wilders in de schoenen kunt schuiven. Dader is gewoon ziek in zijn hoofd. Eerlijk gezegd ben ik het met meerdere zaken ook wel eens met Geert, wil nog niet zeggen dat ik een massamoordenaar ben.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden......

Ik schuif dat niet in Wilders zijn schoenen, de dader schrijft dat op zijn website.

Met name de vuilnis die Wilders spuit, het eeuwige "links" de schuld geven en het afgeven op de Islam en degene die dat geloof aanhangen blijkt een inspiratiebron voor zon zieke geest te zijn.
Wilders noemt dat vrijheid van meningsuiting. Als dat tot dit soort verschrikkingen leidt zou die vrijheid van meningsuititng hoognodig ingeperkt moeten worden.
Het is toch beschamend dat iemand die bijna 100 jongeren welbewust doodschiet zegt dat hij zijn inspiratie van een Nederlander heeft

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:10

Voor zover ik weet, geeft Wilders af op de Islam en niet op zijn "eigen volk" om het zo maar te zeggen.
Dit is hier naar mijn weten wel gebeurd. Ik wil niets of niemand goed praten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar vind het wel erg "makkelijk" om telkens de schuld naar anderen te schuiven (als je begrijpt wat ik bedoel?). Ben niet zo'n held in dingen duidelijk uit te leggen :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:13

Nou ja, zonder verder in discussie te willen gaan over Wilders - hij geeft in eigen land natuurlijk ook wel hard af op wat hij 'de linkse kerk' of 'de linkse elite' noemt.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:46

sarabande schreef:
purny schreef:

Dat vind ik een beetje rare opmerking. Stel Gerard Joling is mijn held en ik zou zoiets doen.. dan heeft Gerard Joling daar toch ook niks mee te maken?

Geert Wilders wil mensen hier echt niet toe aanzetten hoor.. dan begrijp je hem toch echt verkeerd.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:00

Deze man word gelukkig ook verfoeid door de christelijke gemeenschap, ik zie nog de beelden van de feestende moslims op 9-11 hier in Nederland.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:12

Nou toch even reageren op de lijn naar Wilders. Tuurlijk veroordeelt Wilders zijn daden. Maar Wilders is wel een inspirator. De gedachten van de PVV en dan met name naar moslims en immigratiebeleid zijn een voorbeeld voor deze terrorist. Dat is niet geheel toevallig. Deze vorm van polariseren van Wilders, naar de islam, of naar Linkse kerken e.d. zijn wel items die het goed doen in de ideologie van extreem rechtse mensen. Of het nu deze man is, of pakweg de teaparty in de VS.
Laatst bijgewerkt door Anya op 23-07-11 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:13

In één woord verschrikkelijk..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:18

Citaat:
Met name de vuilnis die immam spuit, het eeuwige "rechts" de schuld geven en het afgeven op de westerse wereld en degene die dat christelijke geloof aanhangen blijkt een inspiratiebron voor zon zieke geest te zijn.
Wilders noemt dat vrijheid van meningsuiting. Als dat tot dit soort verschrikkingen leidt zou die vrijheid van meningsuititng hoognodig ingeperkt moeten worden.
Het is toch beschamend dat iemand welbewust vliegtuigen in een toren boort zegt dat hij zijn inspiratie van een Immam heeft

Ik ben het helemaal met je eens.

Quote aangepast om een punt duidelijk te maken
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 24-07-11 11:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Iemand quoten dient letterlijk te gebeuren, gelieve niet een naam toe te voegen aan een quote terwijl dit niet van toepassing is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:18

Vreselijk..

godzijdank vanmiddag telefoon gekregen van mijn tante dat ze nergens last van hebben....!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:30

tjoppie schreef:
Ik ben het helemaal met je eens.

Quote aangepast om een punt duidelijk te maken

Dat soort onzin zou ik nimmer opschrijven ik heb er ook op getemd
Je mag niet zomaar uit mijn naam leugens verspreiden

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:32

pardon? Jij schrijft het ik pas het alleen aan de andere kant op, zoals je ziet heb ik slechts wilders vervangen voor immam en rechts voor links., 100 mensen doodschieten voor vliegtuigen in torens. So i hate to disappoint you, maar je hebt het zelf geschreven, alleen dan andersom.

sarabande schreef:
[
Met name de vuilnis die Wilders spuit, het eeuwige "links" de schuld geven en het afgeven op de Islam en degene die dat geloof aanhangen blijkt een inspiratiebron voor zon zieke geest te zijn.
Het is toch beschamend dat iemand die bijna 100 jongeren welbewust doodschiet zegt dat hij zijn inspiratie van een Nederlander heeft

aangepaste sarabande schreef:
Met name de vuilnis die immam spuit, het eeuwige "rechts" de schuld geven en het afgeven op de westerse wereld en degene die dat christelijke geloof aanhangen blijkt een inspiratiebron voor zon zieke geest te zijn.
Het is toch beschamend dat iemand welbewust vliegtuigen in een toren boort zegt dat hij zijn inspiratie van een Immam heeft
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 23-07-11 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:34

Dit is mijn tekst en niet wat jij er van maakt
Als je zoiets wilt overbrengen moet je het onder jouw naam zetten en niet onder de mijne
Citaat:

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:35

Vanmiddag foto op het nieuws gezien dat een kind om zijn leven smeekt.. wat erg zeg..

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:36

en jouw text krijg je nu van mij terug alleen dan de andere kant op. Wel grappig dat als er precies hetzelfde staat andersom dat er dan luidkeels FOEI geroepen word, maar ondertussen zeg je het zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:38

tjoppie schreef:
en jouw text krijg je nu van mij terug alleen dan de andere kant op. Wel grappig dat als er precies hetzelfde staat andersom dat er dan luidkeels FOEI geroepen word, maar ondertussen zeg je het zelf.

Je mag niet zeggen dat je iemand quote terwijl je de tekst zelf invult

Dus dan moet je mijn naam weghalen en jouw naam bij die onzin plaatsen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:39

SteffiiY schreef:
Vanmiddag foto op het nieuws gezien dat een kind om zijn leven smeekt.. wat erg zeg..

Echt vreselijk inderdaad. Hoe meer je hoort hoe meer vreselijke details je hoort :\