Zwart werken is hier en daar niet OK hoe je het ook wend of keert. En nogmaals ook hier hebben mensen het moeilijk door nodige medicijnen (zelfs!!) die niet vergoed worden en dus zelf moeten betalen. ook op dat vlak hebben de Grieken het niks slechter dan hier.
Ik lever 52% in elke maand weer. Meer dan de helft van mijn inkomen! Daarnaast moet ik van het netto inkomen wat ik heb nog zo een 15% betalen aan diverse belastingen en heffingen (oa gemeentebelasting en dergelijke, ziektekostenverzekering, wegenbelasting)
Dan betaal ik gemiddeld 13% belasting over het geld wat ik dan nog uitgeef aan eten en drinken, en nonfoods of diensten die ik nodig heb.(tarief is 6% en 19%)
Dan betaal ik nog eens 43 cent per liter diesel accijns. Ik rij zo een 150 kilometer per week en dat kost mij een hele tank diesel (120 euro) 80 liter dus 80 liter x 43 cent = 35 eurpo (afgerond) dat x 4 is nog eens een 120 euro die ik betaal aan belastingen extra per maand! (ik kan niet zonder auto omdat ik anders niet op mijn werk kom vanwege gewoon niet bereikbaar met openbaar vervoer)
Ik kan dus in alle redelijkheid zeggen dat ik meer dan de helft van mijn bruto inkomen aan de belastingdienst geef, en van wat er over is (mijn Netto inkomen) dat daar ook nog eens een kleine 45% van naar de belastingdienst gaat.
Volgens mij hebben de Grieken het nog steeds beter.
Ik ben blij om te horen dat de pensioengerechtigde leeftijd omhoog getrokken word, dat maakt het wel een stuk eerlijker voor al die mensen die wel moeten werken tot hun 67ste om het pensioen van de Grieken zeker te stellen terwijl er nul zekerheid is dat ons pensioenstelsel het wel gaat redden.
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 13-08-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt