Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:10

Even teruggekeken: het wordt mij niet duidelijk wie die man met Surinaams accent aan de telefoon nu eigk ís. Is hij degene die verantwoordelijk is voor het dreigement? Of hij is iemand die er veel verder vanaf staat en dus daadwerkelijk niets kan, zoals hij ook zegt.

En wie is die hulpverlener die het verslag opgesteld heeft? Waarom klaagt die vrouw Jeugdzorg niet aan, als het verslag idd verdraaid is?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:10

Heino schreef:
Er is meer dan een kind in fysieke behoeftes voorzien :)
Wat ik als niet goed/verwaarlozen beschouw:
- In bijzijn van je kinderen nogal wat verbaal geweld vertonenWanneer iemand zo gefrusteerd is kan ik daar enigzins inkomen
- Je kinderen vooroordelen bijbrengen ("kudde Turken trakteren")Nou ja kinderen zijn zelf ook ''gekleurd'' dus die zullen ook wel beter weten ;) en daarbij leren kinderen tegenwoordig bijna overal dat vooroordelen ''normaal'' zijn. Heb je niet de juiste kleding aan hoor je er niet bij, ben je wat dikker ben je dom. Daarbij is jouw eerste post in dit topic ook meteen een mooi voorbeeld van hoe makkelijk je een vooroordeel maakt, want daarin geef je al aan dat je een naar gevoel hebt bij moeder.
- Je kinderen niet voldoende stimuleren een opleiding te volgen zodat je een toekomst hebben (nu zitten ze in 't criminele circuit..) Dit zijn de twee oudste kinderen die beide zijn opgegroeid buiten het gezin, de oudste is 18 en voor de wet volwassen en beide niet meer leerplichtig, dit kun je natuurlijk stimuleren maar niet eisen/verplichten als moeder.
- Je kinderen in huis laten blowen, terwijl blowen zeker voor kinderen van wie de hersenen nog niet uitgerijpt zijn zeer schadelijk isWederom de oudste is 18... dat de kleinste kinderen erbij aanwezig zijn vind ik dan wel kwalijk, maar zeker geen rede om kinderen uit huis te plaatsen
- Niet op komen dagen op afspraken met gezinsbegeleidersIk heb dit nergens in de docu horen vallen

Dat moeder sommige dingen niet helemaal goed/handig doet zie ik heus wel in, maar om dit verwaarlozing te noemen vind ik nogal ver gaan.
En wat betreft veiligheid/agressie daar konden ze haar toen de tijd bij helpen om bij die man weg te komen, zonder een gezin meteen uit elkaar te trekken maar haar en de kinderen in veiligheid te brengen en de nodige hulp te bieden om alle traumatische ervaringen te verwerken. Je kunt nu niet aankomen met haar afrekenen op het feit dat er voorheen een onveilige situatie was door haar ex man.

En dat feiten zijn verdraaid beamen ook de directeur van de school en die mevr. aan de deur die een onafhankelijk rapport heeft opgesteld.. lijkt me sterk dat die mensen maar wat roepen uit medelijden van moeder maar dat die ook het belang van de kinderen voorop stellen.

RoodZonnetje

Re: Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:13

Nogmaals Linda, wat de achterliggende verklaringen ook zijn, wat moeder doet is niet goed. Zoals ik al eerder vroeg, krijgen we nu zaken als "och moedertje, je mag je kinderen best vooroordelen bijbrengen hoor, en ze blootstellen aan verbaal geweld, je hebt zo'n rot verleden...". Kijk naar het concrete gedrag, niet naar de redenen voor het gedrag. Voor de hersenen van dat blowende kind boeit het echt niet of moeder nu een rotverleden heeft of die jongen simpelweg niet de de baas is.

En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen. Ik vind het te ver gaan om moeder's gedrag goed te praten.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:14

Heino schreef:
En wie is die hulpverlener die het verslag opgesteld heeft? Waarom klaagt die vrouw Jeugdzorg niet aan, als het verslag idd verdraaid is?

Volgens mij was die vrouw juist aan de deur om het daarover te gaan hebben, zo kwam het in ieder geval op mij over dat ze haar bericht hadden gegeven van hoe het rapport is overgenomen en dat daarom die vrouw nu langs kwam. Maar dat is mijn interpretatie hoor...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:16

19LindA83 schreef:
Volgens mij was die vrouw juist aan de deur om het daarover te gaan hebben, zo kwam het in ieder geval op mij over dat ze haar bericht hadden gegeven van hoe het rapport is overgenomen en dat daarom die vrouw nu langs kwam. Maar dat is mijn interpretatie hoor...

Dan had ze beter naar de rechtbank kunnen stappen en aan meneer de rechter uitleggen dat de verklaring die zij volgens Jeugdzorg op papier gezet heeft verdraaid is :)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:18

Heino schreef:
Nogmaals Linda, wat de achterliggende verklaringen ook zijn, wat moeder doet is niet goed. Zoals ik al eerder vroeg, krijgen we nu zaken als "och moedertje, je mag je kinderen best vooroordelen bijbrengen hoor, en ze blootstellen aan verbaal geweld, je hebt zo'n rot verleden...". Kijk naar het concrete gedrag, niet naar de redenen voor het gedrag. Voor de hersenen van dat blowende kind boeit het echt niet of moeder nu een rotverleden heeft of die jongen simpelweg niet de de baas is.

En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen. Ik vind het te ver gaan om moeder's gedrag goed te praten.

Wat doet ze niet goed dan? Goed, ze is geen modelmoeder, maar moet dat dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:21

Heino schreef:
En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen.

Als dat jouw mening is, dan is mijn mening dat volgens jouw stelling meer dan de helft van de kinderen in Nederland wel op de één of andere manier verwaarloosd worden, als die allemaal maar uit huis geplaatst gaan worden gaat dat een zooitje worden.
Kunnen we beter na de geboorte van elk kind ze in een opvoedingsinstituut stoppen voor alle zekerheid en af en toe naar ze zwaaien: kijk dat is mijn kind :wave: leuk he?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:22

Heino schreef:
Dan had ze beter naar de rechtbank kunnen stappen en aan meneer de rechter uitleggen dat de verklaring die zij volgens Jeugdzorg op papier gezet heeft verdraaid is :)

Dag baan....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:24

Tjoppie, lees ff terug, ik heb het al uitgelegd

En Nicolletje, het is bij deze moeder niet één ding, maar een opeenstapeling van dingetjes. Dat jij dat geoorloofd vindt, prima. Maar ik vind het verwaarlozing :)

En dag baan, tja. Liever 'dag baan' dan 'dag principes' (wat mezelf betreft dan, daarom ga ik wschijnlijk ook nooit in de kinder- en jeugdpsychiatrie werken)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:27

Ja dat ze geen modelmoeder is. Dat heb ik gelezen. Maar wie bepaald de standaard? Jij?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:27

Heino schreef:

Het kind is 18 en daardoor weldegelijk ''de baas'' over wat ie zelf doet met zijn hersens. Of het wel of niet in huis mag daar is ie natuurlijk niet de baas over.
En nee het gedrag is niet goed, maar in mijn ogen niet een reden om kinderen uit huis te plaatsen. Deze mensen hebben, naar mijn mening, meer baat bij intensieve therapie voor het verwerken van wat ze hebben meegemaakt. Ik denk wanneer dit samen met moeder vanaf het begin af aan was gebeurt het lang niet zo ver had hoeven komen dat moeder zich zo opstelt tegenover de hulpverleners. Zoals meerdere malen word aangehaald in de docu; naast elkaar en niet tegenover elkaar. Beide partijen willen het beste voor die kinderen.
En nee het verleden is geen reden om haar gedrag goed te praten, maar het maakt het wel heel begrijpelijk waarom deze vrouw zich zo gedraagd. En juist door het zo zwart wit te zien zoals jij het nu schetst loopt het vaak fout. Daardoor raken mensen alleen maar nog gefrustreerder, ze proberen het zo goed te doen als ze kunnen en omdat 1 of andere hulpverlener alleen kijkt naar feiten en niet naar oorzaken gaat het van kwaad tot erger.

En de mening over wat verwaarlozing is.. tja daarin verschillen we nu eenmaal.. Kinderen die zonder ontbijt naar school worden gebracht kwalijk, net als kinderen die moeten opgroeien in een smerig huis omdat er nooit word schoongemaakt, er onverzorgd bijlopen, of van geen van beide ouders liefde ontvangen. Om over zogenaamde sleutelkinderen nog maar te zwijgen.

Nee ik zie in deze documantaire een vrouw die vecht uit liefde voor haar kinderen en niet iemand die haar kinderen moedwillig verwaarloosd

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:28

Heino schreef:
19LindA83 schreef:

Misschien wilde ze eerst het rapport zelf doorlezen om te zien of het klopt, en was deze in bezit van moeder??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:30

tjoppie schreef:
Ja dat ze geen modelmoeder is. Dat heb ik gelezen. Maar wie bepaald de standaard? Jij?

Nee, ik geef mijn mening, net als jij :)

Linda, dus je opvoedplicht houdt op als je kind 18 jaar is?

En dat ze intensieve therapie moeten krijgen ben ik met je eens, dat mis ik ontzettend in deze casus.

En sorry, maar die kinderen hebben er helemaal niks aan dat moeder een reden heeft om haar kinderen te verwaarlozen. Dat maakt het verwaarlozen an sich niet minder erg.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:32

Nicolletje schreef:
Heino schreef:
En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen.

Als dat jouw mening is, dan is mijn mening dat volgens jouw stelling meer dan de helft van de kinderen in Nederland wel op de één of andere manier verwaarloosd worden, als die allemaal maar uit huis geplaatst gaan worden gaat dat een zooitje worden.
Kunnen we beter na de geboorte van elk kind ze in een opvoedingsinstituut stoppen voor alle zekerheid en af en toe naar ze zwaaien: kijk dat is mijn kind :wave: leuk he?

liever niet, ik kan mijn kleine mannetje geen minuut missen hoor, heb hem niet op de wereld gezet om hem vervolgens af te moeten staan aan mensen die denken dat ze het beter kunnen omdat ze er de papieren ervoor hebben gehaald. Blijkt toch nogal vaak dat de theorie heel anders is dan de praktijk :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:35

Heino schreef:
19LindA83 schreef:
Maar waarom ben je van mening dat ze de kinderen verwaarloost? Waarop baseer je dat? Naar mijn idee krijgen de kinderen goed te eten, een hoop liefde, een dak boven hun hoofd en ze gaan naar school

Er is meer dan een kind in fysieke behoeftes voorzien :)
Wat ik als niet goed/verwaarlozen beschouw:
- In bijzijn van je kinderen nogal wat verbaal geweld vertonen
- Je kinderen vooroordelen bijbrengen ("kudde Turken trakteren")
- Je kinderen niet voldoende stimuleren een opleiding te volgen zodat je een toekomst hebben (nu zitten ze in 't criminele circuit..)
- Je kinderen in huis laten blowen, terwijl blowen zeker voor kinderen van wie de hersenen nog niet uitgerijpt zijn zeer schadelijk is
- Niet op komen dagen op afspraken met gezinsbegeleiders

Goof, die ervaring heb ik niet. Jeugdzorg is juist heel erg duidelijk richting in elk geval kinderpsychiatrie: als er psychiatrische problematiek aanwezig is, horen ze volgens Jeugdzorg in de kinderpsychiatrie thuis en niet bij Jeugdzorg. Of dat dan een goed iets is valt over te discussiëren, maar duidelijk is het wel.

Juut, wat voor grove fouten? Da's allemaal speculatie. Het gedrag dat moeder in de film laat zien valt echter weinig over te speculeren.

En nogmaals, wat voor belang heeft Jeugdzorg in vredesnaam bij het terroriseren van dit soort gezinnen? Wat schieten ze er mee op?

De punten die Heino aanhaalt, vond ik gisteren ook ongelooflijk. Het feit dat de moeder niet ziet dat dat eigenlijk aspecten zijn die in een opvoeding horen (of juist niet), maakt dat ik niet zomaar vertrouw op alles wat Nel aangaf in de aflevering. Dat het geen ideale moeder is, is misschien nog geen reden om een kind weg te halen bij haar, maar de docu was dermate eenzijdig dat het bij mij eerder meer vraagtekens oproept bij de moeder dan bij jeugdzorg.

Jeugdzorg maakt fouten, net als iedere andere instantie (triest maar waar), maar ik kan het me niet voorstellen dat jeugdzorg niet het beste voor heeft met de kinderen en moedwillig gezinnen naar de mallemoer brengt. :n

(Verder zag ik in het voorstukje van volgende week 'Lost girl' een meid voorbij komen over wie eerder een documentaire is geweest. De docu heette 'The boy is mine', erg aangrijpend en ook daar is ooit een topic over Bokt over gegaan. [NM] Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire) Misschien zijn sommigen hier ook wel benieuwd hoe het met haar gaat.)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:36

Nee heino dat zeg ik niet, maar eerst pakken ze zo'n kind van haar af, zodra ie 18 is mogen de instanties hem niet langer vast houden en wordt ie weer leuk bij moeder afgeleverd en dan verwacht je van haar dat zij hem weer lekker in het gareel zet?
Nee ze is nog steeds die moeder zijn jongen, maar ze kan hem nergens meer toe verplichten.. net als al die leuke instanties... en ik denk niet dat die jongen bij thuiskomst ineens heeft bedacht: ''He laat ik eens gaan blowen'' Lijkt me dat ie dit voor die tijd ook al deed, dus hebben die instanties die hem wel even zouden opvoeden hem ook verwaarloosd.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:40

Maar in de docu komt toch niet alleen Nel aan het woord.. Ik heb ook al meerdere malen die directeur van school aangehaald, maar daar hoor ik niemand van de ''jeugdzorg aanhangers'' over. Terwijl deze man toch echt duidelijk aangeeft dat het juist erg goed gaat op het moment en dat de kinderen het ook erg goed doen. Zij dit ook naar jeugdzorg hebben aangegeven.
Een school is toch ook een instantie die meestal wel aan de bel trekt bij jeugdzorg wanneer ze zich zorgen maken. Die zullen echt niet de hand boven het hoofd van een moeder houden

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:41

19LindA83 schreef:
en ik denk niet dat die jongen bij thuiskomst ineens heeft bedacht: ''He laat ik eens gaan blowen'' Lijkt me dat ie dit voor die tijd ook al deed, dus hebben die instanties die hem wel even zouden opvoeden hem ook verwaarloosd.

Aanname. Laten we het bij de feiten en concrete gedragingen houden :) Maakt discussiëren makkelijker :)

En ik vind dat je nogal minachtend praat over hulpverleners. Hulpverlener word je echt niet vanwege het geld, maar uit passie.
(en dan spreek ik dus niet over management functies maar over mensen op de werkvloer)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:44

19LindA83 schreef:
Ik heb ook al meerdere malen die directeur van school aangehaald, maar daar hoor ik niemand van de ''jeugdzorg aanhangers'' over.

Ik vind het niet zo tof dat je deze discussie in twee kampen verdeelt. Ik ben niet per definitie een "jeugdzorg aanhanger"

En over de schoolmeneer heb ik hetzelfde te zeggen als over die rapporteur: meldt het bij de rechtbank. Rechtbank heeft er geen enkel belang bij dat kinderen opgesloten worden, want dat kost handenvol met geld.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:46

Ik werk zelf in de zorg dus weet heus wel dat het werk niet om het geld is...

Maar ok terug naar de feiten; deze jongen is 18--> zelf beschikkingsrecht--> is dus volgens de wet zelf in staat om te mogen bepalen of hij blowt of niet. Het enige wat je moeder kan aanrekenen is dat ze het in huis toestaat... reden om daarom kinderen uit huis te plaatsen?? Wat mij betreft niet. Dan moet je alle minderjarige kinderen met broers/zussen die gaan stappen en dronken thuis komen ook uit huis plaatsen

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:49

Heino schreef:
Ik vind het een raar verhaal en krijg als hulpverlener de kriebels van deze moeder.

Er kloppen gewoonweg een aantal dingen niet:
- Een kind een SOA? Sorry, maar wie het dan ook gedaan mag hebben (en nee ik geloof niet dat Bergsche Bos dat gedaan heeft), je hoort je kind te beschermen tegen dit soort dingen

Od jij het wel of niet gelooft dat Bergse Bos dat gedaan heeft is al een hele verkeerd insteek. Kind heeft de SOA opgelopen in dat tehuis. De vermoedelijke daders (namelijk een van de broers) zijn beide negatief getest. Ik voor een stond te klapperen met mijn oren! maargoed ik weet ook (werkgerelateerd) dat er heel veel (niet alleen sexueel) misbruik voorkomt in dat soort "kindertehuizen"

Citaat:
- Moeder laat kind in huis blowen en staat toe dat hij thuis zit te niksen. Als moeder hoor je voor je kind te zorgen, ze zich zo optimaal laten ontwikkelen en dat gebeurt op deze manier niet

Je hebt meegekregen dat het kind een agressieprobleem heeft veroorzaakt door misbruik van de ex van de moeder. MOeder kiest heel terecht de veiligste weg en eigenlijk ook de enigste weg. Mijn vraag in deze is waar zijn de hulpverleners voor dit joch? waar zijn de hulpverleners voor deze moeder?

Citaat:
- Kevin slaat moeder, moeder kan hem duidelijk niet aan. Ja, dan vind ik uit huis plaatsen het beste

Dat was die blower toch? Die met dat agressieprobleem welke niet meer in de opvang mocht? Waar geen opvang meer voor was omdat hij inmiddels een bepaalde leeftijd had bereikt?

Citaat:
- Je gaat toch niet met je kinderen op de achtergrond een dergelijk interview doen???

Die kinderen leven dit dagelijks, (en niet omdat de moeder dit wil) voor hun is het niet vreemd voor hun is dit helaas hun leven, het leven wat jeugdzorg voor hun wil. Niet de keuze van moeder, wel het gevolg van de acties van jeugdzorg. Zo raar is het dus niet dat zij gewoon over hun leven verteld, want dit IS hun leven. Moeilijk voor te stellen niet?

Citaat:
- Waar komt dat verhaal van Destiny vandaag dat ze misbruikt is door dr broer? Dat soort verhalen komen niet zomaar in de wereld

Ik denk van jeugdzorg.

Citaat:
- Moeder geeft niet echt een normaal wereldbeeld aan dr kinderen mee ("kudde Turken trakteren")

Waarom niet? Iemand mag toch zo denken, ik denk zelf dat ze in een achterstandswijk wonen en derhalve daar veel mee van doen hebben. Ik vind niet dat dit een reden is om iemand zo te behandelen of om daarom kinderen weg te nemen.

Citaat:
- Moeder heeft dr kinderen destijds niet voldoende beschermd tegen het geweld van vader

Ik denk dat dit ook niet makkelijk is, ik denk dat ze genoeg klappen opgevangen heeft. Uiteindelijk is ze weggegaan. Ik weet niet of je zelf ooit in een geweldadige relatie heb gezeten, maar weggaan is zo makkelijk nog niet. En daarnaast is dat iets wat zich ooit heeft afgespeeld en dat mag nu niet meer tegen haar gebruikt worden omdat dit nu niet meer aan de orde is.

Citaat:
- Waarom moest die Kevin nou weg, omdat anders de jongste kinderen meegenomen zouden worden? Waarom? Dat is me niet duidelijk, maar dat zal ook echt niet voor niks zijn

Omdat "men" VERMOED dat Kevin zijn zusje met de soa misbruikt heeft, Kevin is echter negatief getest.

Citaat:
- Bergsche Bos is niet zomaar een instelling, daar kom je niet zomaar terecht, dus Destiny zal echt geen lieverdje zijn, waardoor dan ook veroorzaakt. En als kind dusdanige gedragsproblemen heeft dat het thuis alleen maar verergert/moeder het niet aankan, is uithuisplaatsing misschien het beste

Dat ben ik met je eens.
Verder:
Citaat:
- Moeder moet tekenen voor de verslagen van Jeugdzorg, dat ze ze ingezien heeft en dat ze het eens is met het opgestelde verslag

Moeder is het er niet mee eens, en tekent ook niet, er zit constant een advocaat bij. Toch worden die verslagen gebruikt.

Citaat:
- Moeder weigert te praten met een gezinsbegeleider, da's weigeren van hulp en da's ook niet slim (want ja, dan onthoud je je kinderen van zorg)

Moeder wil wel praten met een gezinsbegeleider, maar dan moet deze wel gaan begeleiden! Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat al het vertrouwen in dat soort "hulpverleners" tot op het absolute nulpunt is gedaald.

Citaat:
Wat voor belang heeft Jeugdzorg in vredesnaam bij het uithuisplaatsen van kinderen? Weet je wat dat kost?

Cijfertjes, schouderklopjes, jezelf belangrijk kunnen voelen, eigenbelang dus van de casemanager. "kijk eens wat mij nou weer gelukt is, knappe ikke he!"

Citaat:
En tuurlijk laat Jeugdzorg steken vallen. Dat de kinderen in een gevangenis geplaatst zijn ipv een goede instelling vind ik heel kwalijk. Dat mensen een kwartier in de wacht staan voor ze iemand van Jeugdzorg te spreken krijgen vind ik ook belachelijk. Ik kan me op basis van deze (sterk gekleurde) docu echt wel voorstellen dat moeder niet voldoende in staat is om voor haar kinderen te zorgen. Uithuisplaatsen kan dan nodig zijn, maar moet in mijn ogen altijd gericht zijn op herstel van de opvoedsituatie.

Toen de geweldadige ex nog in het spel was, toen hadden de kinderen uit huis geplaatst moeten worden voor hun veiligheid. Niet nu dat al het "gevaar" geweken is. Maar helden als het zijn, blijven ze dan fijn een stukje weg. Ingrijpen als het gevaar geweken is, is een beetje te laat.

Citaat:
Maar bedenk ook dat we door ons kabinet 20% extra moeten bezuinigen op de GGZ. En je moet roeien met de middelen die je hebt...

en dat is meer dan triest! heel triest. Dat doet de moeder ook, roeien met de riemen die ze heeft!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:53

Docu niet gezien maar pff praat me niet van bjz.
Wat een aftandse instantie is dat zeg.
Helaas kan ik mijn ervaringen met bjz niet hier delen maar te spreken ben ik zeker niet over ze laat dat duidelijk zijn.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:53

19LindA83 schreef:
Ik werk zelf in de zorg dus weet heus wel dat het werk niet om het geld is...

Maar ok terug naar de feiten; deze jongen is 18--> zelf beschikkingsrecht--> is dus volgens de wet zelf in staat om te mogen bepalen of hij blowt of niet. Het enige wat je moeder kan aanrekenen is dat ze het in huis toestaat... reden om daarom kinderen uit huis te plaatsen?? Wat mij betreft niet. Dan moet je alle minderjarige kinderen met broers/zussen die gaan stappen en dronken thuis komen ook uit huis plaatsen

Ik snap ook niet dat dit aangehaald word als de schuld van de moeder. De moeder heeft immers dit kind niet zelf op gevoed, dat hebben de instanties gedaan! Daar is hij gaan blowen, daar heeft hij geleerd dat hij zich zo kan gedragen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:54

Het is niet mijn bedoeling om de groep in 2 kampen te verdelen, wist het even niet anders te omschrijven. Excuses daarvoor, kan nogal fel worden in disscussies ;)hoop niet dat mensen nu vinden dat ik, doordat ik wat fel kan zijn, mijn kind verwaarloos :P Rechtbank heeft hier inderdaad niks aan, maar jeugdzorg heeft er wel degelijk wat aan om situaties erger te schetsen dan ze zijn. Zoals ik al eerder aangaf werkt het in de zorg nu eenmaal zo: hoe erger iets is, hoe meer geld je tegenwoordig van de overheid vangt.

Om even te verduidelijke: Bij ons worden clienten ingedeeld in zogenoemde ZZP (zorgzwaartepakket) hoe hoger de ZZP inschaling hoe meer geld wij als instelling krijgen om daar uren voor in te kunnen zetten. Geloof me wij krijgen van hogeraf echt wel de opdracht om te kijken waar we nog iets kunnen aanscherpen/aandikken in een plan waardoor we een client zo hoog mogelijk kunnen laten inschalen. Want dan krijg je ook meer geld van de overheid

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:56

tjoppie schreef:
Mijn vraag in deze is waar zijn de hulpverleners voor dit joch? waar zijn de hulpverleners voor deze moeder?

Idealiter horen de ouders hun kind op te voeden, en niet jeugdzorg/kinderpsychiatrie... Is wel heel makkelijk, je afvragen waar de hulpverleners voor dat joch zijn, maar was moeder voor dat joch? Waar ís moeder voor dat joch? Of ie nu 5, 18 of 38 is, je blijft moeder en in mijn ogen dus verantwoordelijk voor het proberen bij te sturen van je kinderen in de goede richting.

En dat het kind die SOA heeft opgelopen in de instelling is ook aanname. Laten we het nu toch eens gewoon bij de feiten houden, dat maakt discussiëren zo veel makkelijker. Discussiëren over speculaties en aannames trekt mij niet zo.

En dat Kevin uit huis moest aan het eind omdat hij nog steeds van die SOA verdacht werd is mij nergens duidelijk geworden.. Waar is jou dat duidelijk geworden?

En Linda, wat jij als laatste aanhaalt met meer geld krijgen voor zwaardere gevallen: daarom wil ik niet in de kinderpsychiatrie werken, omdat oa dat enorm tegen mn principes ingaat :)