Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Er is meer dan een kind in fysieke behoeftes voorzien
Wat ik als niet goed/verwaarlozen beschouw:
- In bijzijn van je kinderen nogal wat verbaal geweld vertonenWanneer iemand zo gefrusteerd is kan ik daar enigzins inkomen
- Je kinderen vooroordelen bijbrengen ("kudde Turken trakteren")Nou ja kinderen zijn zelf ook ''gekleurd'' dus die zullen ook wel beter wetenen daarbij leren kinderen tegenwoordig bijna overal dat vooroordelen ''normaal'' zijn. Heb je niet de juiste kleding aan hoor je er niet bij, ben je wat dikker ben je dom. Daarbij is jouw eerste post in dit topic ook meteen een mooi voorbeeld van hoe makkelijk je een vooroordeel maakt, want daarin geef je al aan dat je een naar gevoel hebt bij moeder.
- Je kinderen niet voldoende stimuleren een opleiding te volgen zodat je een toekomst hebben (nu zitten ze in 't criminele circuit..) Dit zijn de twee oudste kinderen die beide zijn opgegroeid buiten het gezin, de oudste is 18 en voor de wet volwassen en beide niet meer leerplichtig, dit kun je natuurlijk stimuleren maar niet eisen/verplichten als moeder.
- Je kinderen in huis laten blowen, terwijl blowen zeker voor kinderen van wie de hersenen nog niet uitgerijpt zijn zeer schadelijk isWederom de oudste is 18... dat de kleinste kinderen erbij aanwezig zijn vind ik dan wel kwalijk, maar zeker geen rede om kinderen uit huis te plaatsen
- Niet op komen dagen op afspraken met gezinsbegeleidersIk heb dit nergens in de docu horen vallen
Heino schreef:En wie is die hulpverlener die het verslag opgesteld heeft? Waarom klaagt die vrouw Jeugdzorg niet aan, als het verslag idd verdraaid is?
19LindA83 schreef:Volgens mij was die vrouw juist aan de deur om het daarover te gaan hebben, zo kwam het in ieder geval op mij over dat ze haar bericht hadden gegeven van hoe het rapport is overgenomen en dat daarom die vrouw nu langs kwam. Maar dat is mijn interpretatie hoor...
Heino schreef:Nogmaals Linda, wat de achterliggende verklaringen ook zijn, wat moeder doet is niet goed. Zoals ik al eerder vroeg, krijgen we nu zaken als "och moedertje, je mag je kinderen best vooroordelen bijbrengen hoor, en ze blootstellen aan verbaal geweld, je hebt zo'n rot verleden...". Kijk naar het concrete gedrag, niet naar de redenen voor het gedrag. Voor de hersenen van dat blowende kind boeit het echt niet of moeder nu een rotverleden heeft of die jongen simpelweg niet de de baas is.
En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen. Ik vind het te ver gaan om moeder's gedrag goed te praten.
Heino schreef:En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen.
Heino schreef:Nogmaals Linda, wat de achterliggende verklaringen ook zijn, wat moeder doet is niet goed. Zoals ik al eerder vroeg, krijgen we nu zaken als "och moedertje, je mag je kinderen best vooroordelen bijbrengen hoor, en ze blootstellen aan verbaal geweld, je hebt zo'n rot verleden...". Kijk naar het concrete gedrag, niet naar de redenen voor het gedrag. Voor de hersenen van dat blowende kind boeit het echt niet of moeder nu een rotverleden heeft of die jongen simpelweg niet de de baas is.
En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen. Ik vind het te ver gaan om moeder's gedrag goed te praten.
Heino schreef:19LindA83 schreef:Volgens mij was die vrouw juist aan de deur om het daarover te gaan hebben, zo kwam het in ieder geval op mij over dat ze haar bericht hadden gegeven van hoe het rapport is overgenomen en dat daarom die vrouw nu langs kwam. Maar dat is mijn interpretatie hoor...
Dan had ze beter naar de rechtbank kunnen stappen en aan meneer de rechter uitleggen dat de verklaring die zij volgens Jeugdzorg op papier gezet heeft verdraaid is
tjoppie schreef:Ja dat ze geen modelmoeder is. Dat heb ik gelezen. Maar wie bepaald de standaard? Jij?
Nicolletje schreef:Heino schreef:En ik vind het niet te ver gaan om dat verwaarlozing te noemen.
Als dat jouw mening is, dan is mijn mening dat volgens jouw stelling meer dan de helft van de kinderen in Nederland wel op de één of andere manier verwaarloosd worden, als die allemaal maar uit huis geplaatst gaan worden gaat dat een zooitje worden.
Kunnen we beter na de geboorte van elk kind ze in een opvoedingsinstituut stoppen voor alle zekerheid en af en toe naar ze zwaaien: kijk dat is mijn kindleuk he?
Heino schreef:19LindA83 schreef:Maar waarom ben je van mening dat ze de kinderen verwaarloost? Waarop baseer je dat? Naar mijn idee krijgen de kinderen goed te eten, een hoop liefde, een dak boven hun hoofd en ze gaan naar school
Er is meer dan een kind in fysieke behoeftes voorzien
Wat ik als niet goed/verwaarlozen beschouw:
- In bijzijn van je kinderen nogal wat verbaal geweld vertonen
- Je kinderen vooroordelen bijbrengen ("kudde Turken trakteren")
- Je kinderen niet voldoende stimuleren een opleiding te volgen zodat je een toekomst hebben (nu zitten ze in 't criminele circuit..)
- Je kinderen in huis laten blowen, terwijl blowen zeker voor kinderen van wie de hersenen nog niet uitgerijpt zijn zeer schadelijk is
- Niet op komen dagen op afspraken met gezinsbegeleiders
Goof, die ervaring heb ik niet. Jeugdzorg is juist heel erg duidelijk richting in elk geval kinderpsychiatrie: als er psychiatrische problematiek aanwezig is, horen ze volgens Jeugdzorg in de kinderpsychiatrie thuis en niet bij Jeugdzorg. Of dat dan een goed iets is valt over te discussiëren, maar duidelijk is het wel.
Juut, wat voor grove fouten? Da's allemaal speculatie. Het gedrag dat moeder in de film laat zien valt echter weinig over te speculeren.
En nogmaals, wat voor belang heeft Jeugdzorg in vredesnaam bij het terroriseren van dit soort gezinnen? Wat schieten ze er mee op?
19LindA83 schreef:en ik denk niet dat die jongen bij thuiskomst ineens heeft bedacht: ''He laat ik eens gaan blowen'' Lijkt me dat ie dit voor die tijd ook al deed, dus hebben die instanties die hem wel even zouden opvoeden hem ook verwaarloosd.
19LindA83 schreef:Ik heb ook al meerdere malen die directeur van school aangehaald, maar daar hoor ik niemand van de ''jeugdzorg aanhangers'' over.
Heino schreef:Ik vind het een raar verhaal en krijg als hulpverlener de kriebels van deze moeder.
Er kloppen gewoonweg een aantal dingen niet:
- Een kind een SOA? Sorry, maar wie het dan ook gedaan mag hebben (en nee ik geloof niet dat Bergsche Bos dat gedaan heeft), je hoort je kind te beschermen tegen dit soort dingen
Citaat:- Moeder laat kind in huis blowen en staat toe dat hij thuis zit te niksen. Als moeder hoor je voor je kind te zorgen, ze zich zo optimaal laten ontwikkelen en dat gebeurt op deze manier niet
Citaat:- Kevin slaat moeder, moeder kan hem duidelijk niet aan. Ja, dan vind ik uit huis plaatsen het beste
Citaat:- Je gaat toch niet met je kinderen op de achtergrond een dergelijk interview doen???
Citaat:- Waar komt dat verhaal van Destiny vandaag dat ze misbruikt is door dr broer? Dat soort verhalen komen niet zomaar in de wereld
Citaat:- Moeder geeft niet echt een normaal wereldbeeld aan dr kinderen mee ("kudde Turken trakteren")
Citaat:- Moeder heeft dr kinderen destijds niet voldoende beschermd tegen het geweld van vader
Citaat:- Waarom moest die Kevin nou weg, omdat anders de jongste kinderen meegenomen zouden worden? Waarom? Dat is me niet duidelijk, maar dat zal ook echt niet voor niks zijn
Citaat:- Bergsche Bos is niet zomaar een instelling, daar kom je niet zomaar terecht, dus Destiny zal echt geen lieverdje zijn, waardoor dan ook veroorzaakt. En als kind dusdanige gedragsproblemen heeft dat het thuis alleen maar verergert/moeder het niet aankan, is uithuisplaatsing misschien het beste
Citaat:- Moeder moet tekenen voor de verslagen van Jeugdzorg, dat ze ze ingezien heeft en dat ze het eens is met het opgestelde verslag
Citaat:- Moeder weigert te praten met een gezinsbegeleider, da's weigeren van hulp en da's ook niet slim (want ja, dan onthoud je je kinderen van zorg)
Citaat:Wat voor belang heeft Jeugdzorg in vredesnaam bij het uithuisplaatsen van kinderen? Weet je wat dat kost?
Citaat:En tuurlijk laat Jeugdzorg steken vallen. Dat de kinderen in een gevangenis geplaatst zijn ipv een goede instelling vind ik heel kwalijk. Dat mensen een kwartier in de wacht staan voor ze iemand van Jeugdzorg te spreken krijgen vind ik ook belachelijk. Ik kan me op basis van deze (sterk gekleurde) docu echt wel voorstellen dat moeder niet voldoende in staat is om voor haar kinderen te zorgen. Uithuisplaatsen kan dan nodig zijn, maar moet in mijn ogen altijd gericht zijn op herstel van de opvoedsituatie.
Citaat:Maar bedenk ook dat we door ons kabinet 20% extra moeten bezuinigen op de GGZ. En je moet roeien met de middelen die je hebt...
19LindA83 schreef:Ik werk zelf in de zorg dus weet heus wel dat het werk niet om het geld is...
Maar ok terug naar de feiten; deze jongen is 18--> zelf beschikkingsrecht--> is dus volgens de wet zelf in staat om te mogen bepalen of hij blowt of niet. Het enige wat je moeder kan aanrekenen is dat ze het in huis toestaat... reden om daarom kinderen uit huis te plaatsen?? Wat mij betreft niet. Dan moet je alle minderjarige kinderen met broers/zussen die gaan stappen en dronken thuis komen ook uit huis plaatsen
tjoppie schreef:Mijn vraag in deze is waar zijn de hulpverleners voor dit joch? waar zijn de hulpverleners voor deze moeder?