Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:54

Huertecilla schreef:
snikky schreef:
Dus een beetje trots op ons land maar ook op onszelf mag wel!

Verplicht de vlag uithangen is verplicht nationale trotsheid vlaggen.
Dat is voor overheidsgebouwen logisch maar daar moet de verplichting stoppen.

Wie dat inziet zal niet snel in de valkuil duiken doch het is de massa die én makkelijk perspectief kwijt raakt én het politieke draagvlak is.

Ben ik dan de enige die scholen ook als overheidsgebouwen ziet? Zonder steun van de overheid zou niet iedereen hier naar school kunnen hoor :( en ik denk niet dat er echt mensen zijn die doorslaan omdat er verplicht een vlag op school moet prijken :S

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:55

JessAndHope schreef:
Goh, ik vind de PVV zo slecht nog niet hoor. Ja, ze hebben idiote voorstellen (kopvoddentax bijvoorbeeld, en nu dit weer), maar zeg nou zelf..... je gaat er door denken? Ik in ieder geval wel.

Neem nu het voorbeeld dat je geen NL vlag meer ergens op mocht dragen, want dat zou rasistisch zijn.... andersom mocht het wel, andere vlaggen mochten wel gewoon gedragen worden.

Het verplichten van de vlag ophangen, nee, maar we mogen wel met z'n allen eens heel hard na gaan denken of we inderdaad niet een beetje in de verdrukking aan het komen zijn. Want die vrijheid van meningsuiting geldt ineens niet meer wanneer je iets wilt zeggen over je gekleurde medelander.

je zal wel heel bokt over je heen krijgen, maar ik zeg amen! _/-\o_

Jess1989

Re: Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:57

:= Kom maar op.... ik verwacht niets anders

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:04

Een beetje vaderlandse trots kan toch geen kwaad? In Turkije heb je ook op zowat elke berg, op ieder bootje en in alle dolmusjes een Turkse vlag staan/hangen. En dat heeft best wel iets vind ik!

Als ik kijk naar de sport, vind ik het soms jammer dat ik geen NL'er ben :D
Er wordt daar zo'n hecht *\o/* oranje *\o/* team gevormd; da's toch pràchtig! Er zijn maar weinig andere landen die dat hebben.
NL is een mooi land wat -voor zover ik weet- goed geregeerd wordt, wees er dan ook trots op!

(Al stoort dat zinnetje ivm die allochtonen in de OP me wel, maar daar gaat het nu niet om.)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:34

Huertecilla schreef:
Oh en wel ´s avond strijken uiteraard want je kan de vlag NIET laten hangen. Dát is pure nonchalence en nu net dísrespectvol naar waar deze voor staat.

Aangezien ik dat gegarendeerd vergeet hang ik dus geen vlag op.

PVV is tactloos en overtrokken, maar in de uitgangspunten zit zeker een flinke kern van waardheid.
Ik heb een groot deel van mijn leven in Amsterdam gewoond en mij daar meerdere keren (ongewenst) buitenlander in mijn eigen land gevoeld.

Ik snap er ook nog steeds niks van dat bv allerlei brochures, etc. van gemeente en overheid in tig verschillende talen gedrukt worden. Dit is Nederland, lijkt me dus dat de overheid in het nederlands communiceerd met de burgers, spreek je geen nederlands dan moet je dat leren. Zo niet dan heb je een probleem. Nu is het meer dat de overheid die taalbarriere tot zijn probleem maakt en als je uit een ander land komt je geen basisvaardigheden van je nieuwe land eigen hoeft te maken. En dan nu jammeren dat die mensen geen nederlands beheersen en niet integreren? Logisch toch? hele houding overheid is altijd geweest dat dat niet hoefde (ze gingen toch weer weg). Fout en nu is de nederlandse bevolking het rekening houden met en aanpassen aan goed zat. Nederland doet meer moeite om zich aan te passen aan de import dan andersom. Logisch dat als er dan een partij opstaat die daar wat van zegt die flink stemmen krijgt. Net zo logisch dat die dan meteen zwart gemaakt wordt, omdat die totaal haaks staat op de overlegcultuur en u vraagt wij draaien houding die gebruikelijk is. Balans is aan beide kanten zoek, maar in het midden uitkomen ho maar.

Kom genoeg verhalen tegen van mensen die zich in hun eigen land gediscrimineerd en achtergesteld voelen t.o.v. niet nederlanders. Als je in de rij staat voor het loket met je ingewikkelde formulier en meneer buitenlander voor je met zelfde formulier wordt geholpen, krijgt hop stempel ookal klopt 3/4 niet en is controle 0, terwijl jij weggestuurd wordt omdat er een punt verkeerd staat is dat niet raar. Dat moet dan positieve discriminatie heten kennelijk, maar het is meer discriminatie dan positief.
Het gevoel is dan ook : ik ben blank, dus ik mag me niet gediscrimineerd voelen, maar eigenlijk wordt ik het wel. Door gedrag van de overheid, maar ook door hatelijkheden van "buitenlanders", waaraan ik dan ook nog zelf schuldig zou zijn omdat mijn voorouders (die rijke 5% van de nederlanders die ooit horigen had) slavenhandelaren waren. En dan het vreemd blijven vinden dat nederland (en grote delen van westeuropa) "buitenlanders" zat is? Ik snap het wel, de verhoudingen zijn geheel zoek.
Er is al een proffessor geweest die aangaf dat hoewel er nooit onderzoek is gedaan naar hoeveel buitenstaanders een gemeenschap kan opnemen zonder zichzelf te verliezen die grens duidelijk overschreden is.

Ipv al het geneuzel over vlaggen, nederlandse liedjes op de radio en hoofddoekjes, begin maar eens met al die brochures alleen nog in het Nederlands te drukken. Spreek je de taal niet? Hier heb je een woordenboek, leer het maar.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:36

Huertecilla schreef:
Bunga schreef:
ik ben totaal niet nationalistisch maar een beetje trots mogen we toch wel zijn op ons landje.

Dat ligt érg dicht bij elkaar. Overlapt zelfs.
Onderscheidt maken is cruciaal.
Als je daar verplicgt en steeds massaler dezelde vlag boven gaat laten wapperen krijg je de ontsporing als in de VS die niets anders is als Deutschland über alles.

Dit vind ik een beetje een aparte reactie, overlapt?
Nationalistisch en trots zijn daar zit een groot verschil tussen, ik ben niet bereid te vechten/sterven voor mijn land maar ik ben er wel trots op dat we hier allemaal gewoon naar school kunnen. Dat is namelijk niet overal op de wereld zo
Verder ga ik compleet met JessAndHope mee, en een amen voor tamary

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:28

MelanieB schreef:
Haha ik werd juist gek in Amerika van die hoeveelheden vlaggen óveral.

Zie ik nou de Stars en Stripes in je avatar staan? :))

Ik heb wel ooit eens een foto gemaakt in het plaatsje L u l i n g in Texas. Daar stond een kasteeltje met op iedere hoek van het gebouw een Nederlandse vlag. In Amerika wordt de Nederlandse vlag voor van alles misbruikt. Aan mijn Amerikaanse vrienden meld ik gewoon dat die allemaal in Nederlandse handen zijn :D

Nou lijkt het me echt iets voor een Nederlander, een kasteeltje in L u l i n g te hebben.

edit: zelfs de boktcensuur kan niet met alle Amerikaanse plaatsnamen omgaan _O-

Verder kan je gewoon niemand verplichten om ergens trots op te zijn. Je bent het of je bent het niet. En hoe je dat wil laten zien is dan je eigen keuze.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:32

joostvangestel schreef:
edit: zelfs de boktcensuur kan niet met alle Amerikaanse plaatsnamen omgaan _O-

Ik zag het nog net even voorbij flitsen, haha grappig _O-